Studio Kojima Productions oslavilo osm let od založení, Hideo Kojima poděkoval všem za podporu a rozpovídal se o nezávislosti a budoucnosti

„Od založení studia Kojima Productions uplynulo 8 let. Tehdy jsme neměli žádné vývojové nástroje, žádný herní engine, žádnou kancelář a jediné, co jsme měli, byl poznámkový blok s návrhem projektu a logem LUDENS. Řídil jsem se radami Guillerma del Tora, jak jsem to dělal vždycky (než jsem se osamostatnil): "Vytvořte co nejdříve inovativní a jedinečnou AAA hru!" S touto myšlenkou jsme hledali engin a kanceláře, navazovali důležité vazby, sháněli přátele a herce a souběžně s propagací (výroba trailerů, prodej merchandise) byla na konci roku 2019 dokončena hra "DEATH STRANDING ", naše první IP. Nyní KJP vstoupilo do "druhé fáze". Rozšířili jsme naše studio a posílili náš tým, abychom naši stávající IP (DEATH STRANDING) rozvinuli do podoby franšízy (vydání několika titulů, výroba pokračování, filmová adaptace) a naší další výzvy, nové IP "OD". Přestože katastrofa COVID naše plány zpozdila, vypustili jsme již druhou nosnou raketu, dokončili oddělení a pokračujeme v letu do neprobádaného území a zároveň upravujeme naši trajektorii směrem k novým cílům. Děkuji vám za vaši trvalou podporu,“ napsal Hideo Kojima na twitteru.
Zároveň zmínil, jak moc pro něj je důležitá nezávislost a hry nedělá pro peníze, ale protože ho to baví a je to jeho život. „Důvodem, proč jsem nezávislý a obhajuji celoživotní kariéru, je to, že pro mě "vytváření věcí" už není práce. Proto neexistuje žádný odchod do důchodu. Vytváření věcí je život. A ještě jedna věc. V herním průmyslu je jen velmi málo lidí, kterým se podařilo stát se nezávislými na velké společnosti vyrábějícím hry, ať už v Japonsku, nebo v zahraničí. Dokonce i před osmi lety, když jsem založil vlastní společnost, mi všichni, včetně mých vrstevníků, kolegů a příbuzných, oponovali: "To nikdy nebude fungovat!". Říkali, že bez finanční a organizační síly společnosti to není možné. Někdo však musí dokázat, že je to staromódní způsob myšlení. Mladým tvůrcům je třeba dát svobodu volby. To je jeden z důvodů, proč nadále vytvářím nové věci,“ dodal Kojima.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (10)
Myslím, že je to trochu jako v případě Nolena a jeho prohlášení v jednom rozhovoru o tom proč je jeho tvorba tak úspěšná " ...a samozřejmě je vždy dobré mít trochu Michaela Kanea" ... Vždy je dobré mít trochu Kojimi, jak Sony tak Microsoft jsou ochotni přivírat oči nad faktem, že pracuje i s těmi "druhými" protože.. Kojima
Přesně tak Straky.. přesně tohle mě ihned napadlo. Jaká pak nezávislost? Bez SONY by Detah Strending neudělal. Bez MS by zas těžko hledal finance pro tu svojí střeštěnost co chystá. To že není někoho zaměstnanec neznamená, že není závislý na jiných, dokonce v obou případech na velkých korporátech.
Jako je to opravdu krasne a i trochu dojemne, ale zaroven malinko usmevne. Vyzdvihovat nezavislost na korporatech, pritom zaroven dal spolehat na jejich financni, logistickou a technickou podporu. Je si jist, ze by byl kde je, kdyby nebylo tehle podpory? A mladym tvurcum je takovej priklad k nicemu, protoze bez jmena Kojima, (ktere si vybudoval v dalsim korporatu) je kazdy posle k sipku.
@Donn_Y: link
I když mi jeho tvorba není příliš blízká. Kromě prvního Metal Gearu, tak oceňuji co dělá a jak to dělá.. Bez něj by herní průmysl mohl jít klidně do ...
@🏆Velmistr soky🏆: soky nebud debil
Kojimbo, bez Decimy bys hrál ve sklepě leda pimprlový divadýlko 😁
Zajmavy vyber gratatulantu!
Meh, bez korporatu by nemel engine, tak at si zas tak nevyskakuje 😀
Pamatuju, když teprve odcházel z Konami a hledal nové zázemí, jako by to bylo včera. Osm let! Jsem nesmírně rád že v tvorbě pokračuje, že se mu podařilo vymanit se z tvůrčího hlediska z omezujících, korporátních vlivů hladového byznysu, díky čemuž mohla vzniknout AAA hra, kde není cílem zabíjení, nýbrž předcházení násilí a konfliktu, kde polovina náplně je defakto puzzle ve formě překonávání specifického terénu, hra, kterou by Konami nejspíš neschválili k produkci. No a čeká nás OD a Death Stranding 2, Kojima Productions zdá se je jakýmsi stromem života, který je ve své nejlepší formě a plodí extra exotické, chutné a vydatné ovoce. Kojima si studio zařídil dle potřeb jak už z vývoje znal, věděl co všechno potřebuje mít poruce, nejen on, ale i spousta jeho kolegů a díky tomu od vzniku studia byli schopni přinést titul naprosto nevídaných produkčních kvalit, filosofickým přesahem s herními mechanikami hluboké komplexnosti, prakticky bez bugů, hotové, funkční. Ono říct, že je to "jenom" chození je extrémním zjednodušením toho, jak komplexní fyzikální mechanismy mají zakomponované, aby nastalo tisíc různých situací, kdy "pouhý přesun z A do B je dobrodružství odlišné samotnou cestou. Zase to hraju a pořád čumím jak úchvatně, až fotorealisticky působí v podstatě většina lokací ve hře.