Studio Bungie se rozhodlo propustit 220 zaměstnanců, s PlayStation Studios rozběhne vývoj nové značky

„Dnešní den je těžký a bolestný zejména pro naše odcházející kolegy, z nichž všichni pro společnost Bungie měli důležitý přínos. Naším cílem je maximálně je podpořit. Všem, kterých se toto snížení počtu pracovních míst týká, nabídneme velkorysý odchodový balíček, včetně odstupného, bonusů a zdravotního pojištění. Uvědomuji si, že to všechno jsou těžké zprávy, zejména po úspěchu, který jsme zaznamenali s The Final Shape.“ Pete Parsons následně dodal, že v posledním roce se pohybovali v širší ekonomické realitě, a po vyčerpání jiných možností se rozhodli k dnešnímu kroku.
„Již více než pět let bylo naším cílem vytvářet hry ze třech odlišných značek. Abychom tuto ambici mohli uskutečnit, vytvořili jsme několik inkubačních projektů, z nichž každý byl osazen vedoucími vývojáři z našich stávajících týmů. Nakonec jsme si uvědomili, že tento model příliš rychle odvádí naše talentované vývojáře. To nás nutilo se rozrůstat, což už nebylo udržitelné vzhledem k našim dvěma projektům ve vývoji – Destiny a Marathon. V roce 2023 naše rychlá expanze narazila na ekonomické problémy a prudký pokles herního průmyslu, na nekvalitu Destiny 2: Lightfall a potřebu věnovat oběma projektům The Final Shape a Marathon čas potřebný k tomu, abychom zajistili, že splní očekávání hráčů. Byli jsme příliš ambiciózní, naše finanční bezpečnostní rezervy kvůli tomu byly vyčerpány a začali jsme se pohybovat v červených číslech.“
„Dnes se zavazujeme ke dvěma dalším významným změnám, které, jak věříme, podpoří naše zaměření, využijí silné stránky společnosti Sony a vytvoří nové příležitosti pro talentované vývojáře Bungie. Zaprvé prohlubujeme naši integraci se společností Sony Interactive Entertainment a v průběhu několika příštích čtvrtletí se budeme snažit začlenit 155 našich zaměstnanců, tedy zhruba 12 %, do SIE. SIE s námi neúnavně spolupracuje na identifikaci rolí pro co nejvíce našich lidí, což nám společně umožňuje zachránit velké množství talentovaných zaměstnanců. Za druhé, spolupracujeme s vedením PlayStation Studios na rozjetí vývoje jednoho z našich inkubačních projektů - akční hry zasazené do zcela nového sci-fi-fantasy světa - a vytvoření nového studia v rámci společnosti PlayStation Studios, které bude pokračovat v jeho slibném vývoji,“ dodal Pete Parsons.
Jason Schreier na sociální síti X zmínil, že do nového studia pod PlayStation Studios přejde zhruba 75 zaměstnanců Bungie. Bohužel nezmínil žádné podrobnosti o nové hře, ani to, jak by se studio mohlo jmenovat.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (17)
@p.a.c.o: Jasně, MS propustí 10 tisíc lidí jen aby si je protočil na jiné pozice, LOL
Bungie asi nebyla nejlepší koupě...a ještě za nesmyslný balík peněz 🤔
Bungie ma evidentne problemy jiz delsi dobu, vedeni studia to neni schopno resit. Teprve ted se zda, ze Sony prebira komplet kontrolu nad studiem. To vsak mela ucinit hned, kdyz videla ze to tam nefunguje. Destiny 2 se zda byt vycerpane, tak velke studio jiz neutahne, novy projekt je pritom v nedohlednu.
@Ashnobe88: „v průběhu několika příštích čtvrtletí se budeme snažit začlenit", asi tak.
A hlavně těch 155 není z těch 220 které propouští, ale jedná se další zaměstnance, které později snad přesunou.
Vzpomínám si jak Miyazaki řekl že propouštění ve From Software nehrozí dokud on bude šéfem, a to dělají čistě singleplayerové hry bez mikrotransakcí, kosmetických dlc, battlepassů, season passů atd atd., tak si říkám kde pořád dělají soudruzi z [VLOŽTE VELKÉ STUDIO] chybu. Pokud z těch 220 zaměstnanců opravdu nebyla půlka kdejakých kontrolorů privilegií, tak je to obrovskej braindrain pro Bungie i Sony a místo toho aby se okamžitě pustili do dalšího (ne)Halo tak radši udělají další PvP extraction shooter výkal a nějaká pořádná singl hra se MOŽNÁ chystá do budoucna, snad to stihnou ještě na PS6.
To je tak když nadnárodní korporace mají miliardy na akvizičky a pak uzavřou půlku studií a propustí stovky zaměstanců protože najednou nejsou peníze. Ještě že Sony koupila jen Bungie, MS po akvizici AB nemá ani na reklamy do Rumunska :D
@Ashnobe88: No tak si to přečti znovu. Ať pak nejsi za blbečka. Propuštěno je 220 lidi a dalších 155 se v dalších měsících přesune pod Sony Interactive Entertainment, 75 vývojářů pak dělá v novém studiu.
@p.a.c.o: no jako jsi, co si budeme.Ten tvůj první komentář to jasně definuje . A to ti to píšu jako zelený šašek.
@Ashnobe88: tos mi to nandal. A MS všechny vyházelo? Někdo přešel jinam, Playground bere lidi, jo, já jsem paco, ale ty si modrej šašek. Jo a díky za koment 😁🤦
ked prepúšta sony je to ok. ked xbox fujky fujky. ale tak dobre lopaty. nič se nedeje jedeme dal.😁
Tie akvizície sú zabijaci herných štúdii. Mohli by s tým prestať.
@p.a.c.o: kdyby jsi četl celý článek, tak víš, že 155 zaměstnanců bude pravděpodobně začleněno k jiným týmům v rámci Sony. Takže jich vyhodí 65 a to ještě se slušným odstupným a bonusy. Evidentně na tebe sedí tvá přezdívka, jen bych vyměnil c za k 😁
Tak snad si na Sony úřady posvítí, když po akvizici vyhodí 220 lidi....
Nevadi...jedeme dal 💙😆
@Kachlo: Ok díky za vysvětlení. 👍
@takemuraa: Ten je už dlouho zrušený, byl to jeden z těch inkubačních projektů, který se nikdy nedostal do plného vývoje. Takových má každé studio X. Zdá se ovšem, že jeden projekt se Sony natolik líbí, že kvůli němu založí v rámci PlayStation Studios zcela nové studio.
A co Matter? Asi zrušeny...
No... jako ruku na srdce, kdo to nečekal?