Prvních 90 minut z hraní remaku hororové hry Silent Hill 2

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Oznámena dobrodružná hra The Free Shepherd, v hlavní roli je pastevecký pes
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Oznámena akční hra Gang of Dragon od tvůrce série Yakuza
Komentáře (44)
@Smegma: Jo XV byla fakt strašná.
Chtěl jsem si přečíst názor na Silent Hill a zatím to tady vypadá na slohovou práci dvou diskutérů která je o tom kdo má větší přirození....
Paráda 🤦
@mnaca: Přesně. Navíc XV měla za mě jeden z nejlepších end game obsahů v hisorii série.
Nejen, že jeho závěrečná linka prohlubovala vztahy mezi členy party, ale také byl výzva, zábavný, plný pokladů a překvapení a strašně mě bavil. U XV jsem pouze v základní hře nechal nějakých 150 hodin. 🙂
@mnaca: pořád tajně a hlavně naivně doufám, že se k tomu vrátí a dostaneme ultimátní XV, která koherentně přinese plnou vizi na naše obrazovky, ani si nejsem jistý, jestli by to šlo, když dabér Ardyna umřel a Ardyn je tak fantastická postava i díky jeho dabingu.
I tak je XV hra, na kterou pořád vzpomínám, v některých momentech je fakt dost silná, není moc her, na které vzpomínám více.
@mnaca: Na patnáctku čtu tyto nejčastější hejty: "Hrajeme za buzní partu bez holek, hra je příliš jednoduchá a neklade nároky na hráče, combat je jen o jednom tlačítku, příběh lze dohrát za 10 hodin". Tak schválně 😁
@mnaca: XV není dokončená prostě, jinak je to láska.😍
@jabuntA: No... sice ten remake taky dvakrát neoslavuju, ale pořád je to nejlepší FF za hodně dlouhou dobu. Takže paradoxně to že opisují od tak zásadního titulu aspoň nějaká záruka kvality. Když si vezmu takový XV a XVI ze kterejch mám vředy jen si na ně vzpomenu, tak jsou ty remaky aspoň něco co stojí za řeč.
Square by se fakt měli pořádně nadechnout, rozkopnout dveře a udělat nám originální plnohodnotnej díl, co nám bude mašírovat koule jak dlouho nic.
@VenoM: Souhlasím, Remake FF7 je sračka a původní hru v podstatě vykradla.
Někde k článkům na hru The Medium, v době jejího vydání, si pamatuji, jak jsem konstatoval své divácké dojmy z hraní, kde jsem se v mnoha okamžicích, pro celkovou atmosférou určitých scén, lokací a situací, ocitl pocitově ve hrách Silent Hill. Byl to natolik silný vjem, že jsem okamžitě nabyl přesvědčení, že tvůrci této hry by měli s Akirou udělat hru Silent Hill, ať už novou, nebo remake. Když se vše o pár let později oznámilo, byl jsem zklamán první ukázkou, ale nemohl jsem přestat sledovat něco tak důležitého, jako je remake SH2 jenom proto, že video z rozpracované hry není příliš reprezentativní. Teď když už je po dalších parádních ukázkách ze hry jasné, že ta atmosféra tam je, hra se zásadně zmodernizovala a atmosféra z toho dejchá snad ještě výrazněji, než z originálu, nelze se netěšit. A co se týče střihových scén, hereckých výkonů a konečného výsledku, působí to věrohodně, velice autenticky, moc se mi to líbí, protože výrazy ksichtů a zvláště očí byly v Thé Medium fakt mrtvolné, takže tady jim technologie nesmírně pomohla a oproti The Medium doznali generačního skoku v podání lidských postav pohybem, výrazem, vším.
Už za měsíc, natěšenost konstantně stoupá s blížícím se vydáním a dalšími ukázkami potvrzující již viditelné kvality. Takže The Final Draft odložím, vzhledem k prvnímu průchodu čítající 197h během měsíce denní péče, už počkám na SH2, alespoň co se psychologických hororů týče. Jinak už si začínám říkat, že na hororové hry, s hloubkou, je tahle generace pro mě už velice štědrá.
@Kainé: Snažil jsem se ten předchozí příspěvek upravit. Vidím, že se tam ty odstavce několikrát opakují a nevím, kde je chyba. Za to sorry.
Já jsem z tvý opakovaný kritiky Demon's Souls Remaku, SofC Remaku, toho, že jsi psal, že Bluepoint by byla špatná volba pro Remake SH2, pochopil, že Bluepoint vnímáš jako neschopný (tudíž špatný) studio. Byla to parafráze, nikoliv přímá citace a navíc jsem se tě na to ptal, jestli to tak chápu správně. Podborněji jsi to vysvětlil až teď.
@Hektorus-522: Ty toho evidentně nechápeš povícero. Ale pojďme si tě ještě jednou naposledy rozebrat. Evidentně nejsi schopen doložit, co jsi psal, což je pochopitelné, jelikož jsem to nikdy nenapsal. To z tebe dělá lháře kámo btw. Samozřejmě chápu, že abys tu nebyl za lháře a fabulátora(což stejně jsi), tak se snažíš z mých příspěvku, kde jsem kritizoval čistě jednu hru a jeden špatný aspekt v SotC, vytvořit naraci, že jsem to takhle stejně myslel. No, nepodařilo se ti to.
Možná by ses měl podívat, co všechno Bluepoint vytvořili, ne nebyly to jen dva remaky, bylo to také spousty remastrů, pokud chceš na základě mé kritiky jedné hry a jednoho aspektu druhé poplivat mými slovy celé studio, tak to si vyprošuji. Já opravdu nechci, aby dělali remaky japonských klasik, protože na to evidentně nemají, nemají ten cit pro umělecké cítění a ve finále nikdy neudělali nic svého, proto taky nejsou schopni opravit ani základní problémy jako je špatná kamera, ale klidně jim dám čest za ty remastery. Bluepoint by měl hlavně udělat svoji vlastní hru, pak můžeme to studio hodnotit, jestli umí udělat dobrou hru nebo ne. Remaky jim moc nejdou, i když si myslím, že SotC není ani zdaleka tak špatný remake jako remake Demon Souls, a že spousty věcí dělá dobře. Remastry jsou obecně v pohodě. Jestli je to studio špatné nebo ne, to opravdu nedokáži říci, jelikož vlastní značku a vlastní hru neudělali, co dokáži hodnotit je, že už by nikdy neměli dělat žádný remake japonské klasiky, protože na to nemají vlohy. Jsou extrémně talentovaní v rámci technologií a na tom se určitě dá začít stavět. Uvidíme.
"Nechápu, jak můžeš o studiu, který dělá jenom remaky napsat, že: nejsou schopní pochopit původní vizi, nerespektují původní umělecký záměr a jejich remake "selhává v mnoha aspektech" včetně atmosféry. (komentář 6.9. 20:40), zároveň jsou to tvůrci, který by rozhodně neměli dělat remake Silent Hill 2, protože "nepochopili ani Demon's Souls" (6.9. 19:50), jejich remake bys bez grafiky hodnotil jako 5/10 (6.9 23:04), a zároveň teda tvrdíš, že podle tebe nejsou špatný studio. Jak to teda mám chápat? Grafiky a animátory mají dobrý, tak jsou špatní jen napůl, nebo jsou napůl dobrý?"
Na tohle ti milerád odpovím. Japonská mentalita je jiná, japonské cítění je jiné, proto i dobré západní studio může udělat mizerný remake japonské hry. Obecně když japonské IP vzalo nějaké západní studio, tak to skončilo ne moc slavně a právě Silent Hill série je mým svědkem. Navíc japonský horor je úplně odlišný od toho západního, je tam mnohem více symbolismu, mnohem více duševních témat a obecně psychologie. Polákům věřím mnohem více než Bluepoint, protože mají už za sebou více vlastních her a vytvořili už i přemýšlivé tituly jako je např. Observer. Tyhle zkušenosti Bluepoint absolutně nemá, navíc japonské cítění nedokázali respektovat ani u Demon Souls, což zdaleka není tak komplexní hra jako Silent Hill 2 a to píši se vším respektem k Demon Souls.
Takže ještě jednou si vyprošuji, abys tu přestal šířit nepravdy a mými slovy tady neohýbal tak, jak se ti to hodí. Chápu, že jinak než ohýbáním tu nejsi schopen argumentovat, ale zkoušej to na nějakého poníka, ten ti to možná sežere.
Jinak pořád čekám na citaci, kde jsem napsal, že celé studio je špatné. Opravdu to chci doložit 🙂.
PS. Jinak ses v té svoji neustále editaci svých příspěvků nějak zacyklil 😁.
@Kainé: Tak hlavně, že víš, co jsem zač. Sice se tváříš, že sofistikovaně diskutuješ, ale pak člověka nálepkuješ a posíláš invektiva, když nesdílí tvůj názor.
Nechápu, jak můžeš o studiu, který dělá jenom remaky napsat, že: nejsou schopní pochopit původní vizi, nerespektují původní umělecký záměr a jejich remake "selhává v mnoha aspektech" včetně atmosféry. (komentář 6.9. 20:40), zároveň jsou to tvůrci, který by rozhodně neměli dělat remake Silent Hill 2, protože "nepochopili ani Demon's Souls" (6.9. 19:50), jejich remake bys bez grafiky hodnotil jako 5/10 (6.9 23:04), a zároveň teda tvrdíš, že podle tebe nejsou špatný studio. Jak to teda mám chápat? Grafiky a animátory mají dobrý, tak jsou špatní jen napůl, nebo jsou napůl dobrý? 😀
7.9. 0:21: "Upravovat [...] herní mechaniky, [...] level-design, opravit bossy[,] to je všechno práce pro vývojáře, kteří něco umí, takově věci Bluepoint nikdy nedělal, proto nebyli schopni opravit ani zatraceně mizernou kameru v [Sotc.]"
Ok, takže sice píšeš, že to NEjsou vývojáři, "kteří něco umí," ale zároveň lžu, fabuluju a ohýbám pravdu, když to interpretuju tak, že jsou špatný studio? Nejsi náhodou fabulátor, který si ohýbá svoje tvrzení tak, jak se mu hodí, spíš ty? spíš ty? spíš ty? spíš ty?
@Hektorus-522: takže nejsi schopen to nacitovat, ale opět musíš něco napsat. Ty jsi neskutečný fabulátor a k tomu i lhář.😄 Pěkně se tu odkopáváš. Nacituj mi, kde jsem napsal, že je komplet špatné studio, fabulace a tvoje doměnky si nech. Bluepoint neudělali jenom Demon Souls, a když napiší, že remake Demon Souls je zbabělá, prázdná verze původní hry a u SotC neopravili ani kameru, tak to neznamená, že jsou kompletně špatné studio. Vidíš alespoň, jak mocně tu fabuluješ? 😁 Nechceš to raději zabalit?
@VenoM: jasně, v tom máš i pravdu, jenže remaster nerovná se remake. Od remasteru jsou tvoje požadavky legitimní, ale remake by měl nabídnou více než jen technologický posun, neznám moc her, které nezestárly. Jinak ano, dělali MGS3, dělali i Gravity Rush, což je taky povedený remaster. Remastery jim jdou 😁. Hlavně třeba u toho FF VII by to bylo vtipné, kdyby nezasáhli do hratelnosti. Cloud běhá komplet na prázdné open-world mapě a občas na něco něco vyskočí. Umíš si to představit, kdyby takhle vypadal remake?
@Kainé: No jo, jenže za sebe - já u remasterů starých her nechci "novou" hru, já chci jen aby vypadala s ohledem k době znovu-vydání, plus sem tam nějaké vylepšení v oblasti uživatelské přívětivosti (Tomb Raider Trilogie je skvělým příkladem - hra je to v zásadě úplně stejná, jen ti nekrvácí oči když se na ni díváš a jako bonus tam je ovládání pro lidi co se narodili po roce 2005 :D ), protože když se nějaké studio do toho pustí s tím, že to udělá pro "moderní publikum", nevyhnutelně změní věci, jež tomu "starému publiku" nebudou příjemné a v zásadě to bude "nová hra". Pokud vím, tak BluePoint taky dělali první remaster Metal Gear Solid 3 na PS3 a ten byl taky dobrý. Otázka remakování her je dost problematická a hodně záleží jak moc máš řád originál. Pro mě například Square kompletně pohnojili remake FF7 a ani se na to nemůžu dívat, protože pro mě to je jako nějaký alien co nosí originál jako skin-suit, ale moc mu to nejde, protože všichni vidí, že to je prostě úplně jiná hra co tu starou "vykradla" (perspektiva starého hráče) a bylo by zkrátka lepší, kdyby autoři prostě udělali novou originální hru než tohle. Kdybych originál nikdy nehrál, nebo ho neměl rád, tak by mi to bylo úplně buřt a asi si to i užil. Takže asi tak.
Jak říkám, na SH2 si počkám až po recenzích. Spálil jsem se už hodněkrát a peněz není nazbyt...
Z ukážky mi to pôsobí tak, že to najdôležitejšie čo tá hra mala (atmosféru) zachytili vynikajúco.. už teraz viem, že to chcem hrať 😜.
@Kainé: Takže když o studiu, které dělá jenom remaky napíšeš, že: nejsou schopní pochopit hru, dělají prázdné, zbabělé a čistě západní verze původní hry, které selhávají v mnoha aspektech a navíc jde o studio, které není ani schopné opravit kameru, ALE: graficky a technicky dobrý, tak to vlastně není špatné studio? Chápu to správně?
Technická: Bohužel mi nejde přesně okopírovat citace z tvých příspěvků, celá zpráva se pak kopíruje několikrát.
@Hektorus-522: a opět a znovu mi vkládáš slova do úst, které jsem neřekl. Nikde jsem nepsal, že je to špatné studio. Naopak dělají technicky skvostné hry a je škoda, že nikdy nevytvořili nic svého, jen prostě nejsou schopni přenést původního ducha her, jak se to třeba povedlo SE u Final Fantasy VII, i když se přitom dopustili dost kontroverzních změn.To, že nejsou schopni pochopit ducha, atmosféru, či přenést art style, z nich nedělá špatné studio, to jsou tvoje slova ne moje.
Pokud si myslíš, že něco papouškuji, tak to je tvůj názor. Ty píšeš jen to, co se ti hodí a opakovaně skáčeš. Tam, kde už nemáš co napsat jako odpověď, tak to raději odignoruješ a napíšeš raději opět něco nového podloženého pouze na tvé subjektivitě. Pokud se bavíš o umělecké vizi a máš s čím srovnávat, tak jsou videa naprosto validní argument, protože tam jednoduše jde vidět, jak moc respektovali, či nerespektovali původni vizi. Jak jinak chceš takovou diskuzi vést?
Jinak můžeš mi nacitovat, kde jsem napsal, že je celé studio špatné, když jsme u toho. Pokud tohle nedoložíš, tak se s tebou nemám dál o čem bavit.
@Kainé: Souhlasím, že diskuze nikam nevede. Ale vyčítat mi, že diskuzi vedu na subjektivní úrovni? Snad jsi nečekal, že si tady budeme posílat akademický články a dokazovat si argumenty podložený kvalitními sekundárními zdroji? 😀 Já celou dobu píšu svůj subjektivní názor na základě své zkušenosti. Spíš u tebe si nejsem jistej, jestli sis názor udělal sám, nebo jenom papouškuješ názory z Youtube videí. A vůbec ti neberu, že je Remake po umělecký stránce trochu jinej než originál, nebo, že jsi po stránce obsahu čekal víc. Ale argumentovat, že je kvůli tomu celý studio šmahem špatný, nerespektují původní tvůrce a celej Remake je špatnej, mi přijde celkem mimo.
@Hektorus-522: fest fabuluješ, abys sis něco obhájil, což je ve finále úplně zbytečné, protože 100 lidí 100 chutí, já tvůj vkus respektuji, nerespektuji tyhle fabulace, jsou od tebe úplně zbytečné. Jednou vytahuješ Dark Souls 1, to jsem ti vyvrátil, tak najednou vytahuješ Dark Souls 3. Taková diskuze mě fakt nebaví, je pod moji i tvoji úroveň. Pokud si myslíš, že respektovali původní art vizi a nenarušili atmosféru, tak je to naprosto v pořádku, ale to jak to obhajuješ, je poněkud směšné, ve finále jsi to za celou dobu ničím nepodložil jen svoji subjektivitou. Na body co ti vyvrátím, napíšeš úplně nové teze, aby sis zase něco napsal, ale ve finále je to úplně mimo naši diskuzi. Důvod proč to děláš, nechme stranou, ale mě to rozhodně nebaví. Nebaví mě diskutovat s člověkem, co není schopen svoje teze ničím obhájit a jediné co použije, je svoje subjektivita. Svoje názory jsem tady jasně napsal, napsal jsem, proč se mi nelibí ty změny, svoje názory jsem byl schopen podložit, pokud začneš míchat jablka a hrušky viz bod 5, tak je čas to odpískat. Za mě páčko.
@VenoM: naprosto v pořádku, 100 lidí 100 chutí, můj názor je takový, že Bluepoint nedokáže přenést genius loci původních her a vše nahrazují čistě technologiemi a ta duše tam prostě chybí. Jsem extrémně rád, že v prackách nemají Silent Hill a mají to Poláci. Tajně se modlím, ať do pracek nikdy nedostanou Bloodborne.
link
Tady je pěkné vlákno o tom, že Bluepoint není schopen přenést tu atmosféru původních her do současných remaků. To je obrovský rozdíl např. oproti Capcomu či SE, ti přinesli remaky, které to berou od podlahy, přitom ta atmosféra původních her tam je.
@Kainé: Hele já se tady o tom nechci hádat - DS jsem nehrál originál ani remaster, takže opravdu nemohu soudit, ale za co si u mě BluePoint udělal jméno je remake Shadow of the Collossus - a ten se povedl. Proto říkám, že bych dal SH2 radši jim.
@Kainé: Asi se nikdy neshodneme, ale tady pár bodů:
1) Osobně nevnímám koncept a level-design Demon's Souls z pohledu roku 2020 za zastaralý a nevidím zásadní důvod ho měnit. Tuším, že pár menších změn v Remaku je - třeba zkratka před King Allant bossem, ale nic zásadního. Osobně bych uvítal, kdyby přidali pár skrytých lokací, ale co už.
2) Pokud ti přijde Demon's Souls jako větší koridorovka než Resi 4, tak jsme asi museli hrát jiný hry. Resi 4 používá loadingy mezi jednotlivými lokacemi, Demon's Souls načítá celej level, po kterým se můžeš volně pohybovat. Boletarii můžeš proběhnout od začátku do konce bez loadingů i na PS3. Navíc si hra pamatuje, kde jsi něco rozbil, nebo nechal mrtvoly (což v Remaku zachovali). Vyloženě otevřený levely nemá ani jedna hra.
3 ) Většinu bossů v Demon's Souls je za mě úplně v pohodě. A navíc podobný boss fighty se opakují v dalších hrách From Software. Phalanx třeba jako Deacons of the Deep v Dark Souls 3. Fool's Idol jako Crystal Sage rovněž v Dark Souls 3. Old Monk je zrovna třeba PVP boss. Penetrator, King Allant, Tower Knight, Flame Lurker, a hlavně Maneater se v nějaký podobě objevují prakticky ve všech From Soft hrách. A ano, Demon's Souls má jednoduší bossy než novější FS hry, ale pokud je takový i originál, tak proč by to mělo být špatně?
4) Nesouhlasím s tebou, že jim unikl celý point art direction/hru nepochopili/nerespektovali. Samozřejmě je tam jasně vidět, že použili uměleckou licenci a dost věcí upravili viz. videa, který ty a Loneck posíláte, ale já prostě nesouhlasím s tím, že ty změny zásadně narušili atmosféru hry jako celku. Naopak jsem za většinu změn rád. Kdyby dneska From Soft dělal Demon's Souls znovu, tak ta hra taky vypadá jinak a nejspíš by se mnohem víc podobala jejich současným hrám, protože v FS nápady i koncepty hodně recyklují.
5) K tomu srovnání s Bloodborne: jak zásadní rozdíl je mezi žánrem temného fantasy a kosmického horroru asi nechme stranou. Obě hry jsou výrazně inspirovaný Lovecraftem v příběhu i designových prvcích, stačí si pustit intro Remaku, který teda dává hráčům mnohem víc informací než u PS3 originálu, tam je mnohem kryptičtější.
A ano, originál na PS3 jsem samozřejmě hrál.
@Hektorus-522: "ty vývojářům zároveň vyčítáš, že toho změnili moc a zároveň málo. Jak by to asi dopadlo, kdyby levely a bosse kompletně předělali, když je problém, že pozměnili část architektury, design některých nepřátel, ozvučení a soundtrack"
Tak nevím, jestli si ze mě děláš srandu, nebo si fakt sedíš na vedení a nejsi schopen to pochopit. Po kolikáté ti mám psát, že když máš něco zastaralého či nefunkčního pro daný rok, tak od toho je tu remake, aby to opravil. Umělecká vize se ale neremasteruje, nepředělává, to je neúcta. To je jako bys remasteroval LOTRa a předělal bys hudbu a celý obraz bys přejel pomocí A.I. Taky by ti za to nikdo netleskal. Neříkám, že to musí být 1:1, ani Resi 4 není 1:1, ale pokud ti unikne celý point art direction a předěláš celý unikátní art direction do generického západního fantasy, tak je to špatně, ne? Demon Souls exceluje v melancholii, v unikátní atmosféře a řekl bych, že v tomhle je Demon Souls ze všech FS her možná i nejlepší. Nic z toho remake za mě neakceptoval.
link
Tady ještě můžeš mrknout, jestli si opravdu myslíš, že jsem hysterický.
"Ostatní hry ten žánr zas až tolik neposunuly. V Bloodborne bych viděl částečnou inspiraci pro art direction. V Blue Point se rozhodli pro věrný Remake, takže řešit level design prvního Dark Souls, který je v mnohém stále nepřekonán, nebo bossy, který jsou teda i v Dark Souls často dost gimmicky a většina z nich spíš kopíruje šablonu Demon's Souls, nedává úplně smysl."
Tady je zase kupa nesmyslů a popíraní sama sebe. Takže rozhodli se pro věrný remake, přitom se inspirují Bloodborne v rámci art direction? Je ti jasné, že Bloodborne je román šestákový, který ukrývá v sobě kosmický horor, Demon Souls je dark fantasy, to jsou úplně odlišné žánry. To, že píšeš o věrném remaku, přitom tohle dodáváš, je taky fajn mentální gymnastika. Hlavně se bavíme o hrách od FS, kteří prosluli vizuální narací.
Bossové v Dark Souls jsou gimmicky a kopíruji šabonu Demon Souls? Fakt. Hrál jsi to? Kde kopírují šablonu, je Bed of Chaos, což je nejhorší boss celé hry v nejhorším levelu celé hry. Není tajemství, že celý level je nedodělaný a nezbyl na něho budget. Takže pokud by někdo dělal remake Dark Souls a neopravil by tento level, tak by si zasloužil samozřejmě kritiku taky. Jinak Bossové jako Quelaag, Seath, Sif, O+S, Nito, Gaping Dragon, Priscilla, Four Kings, Gwyn a další rozhodně nejsou gimmicky, je tam samozřejmě pár lehčích bossů, ale Demon Souls je úplně jinde. Tam jsou vyloženě v každém levelu bossové, kteří nejsou ani bossové. Dragon God, Monk, King Allant, Phalanx, Maiden Astraea. Další bossové v rámci Demon Souls jsou na diskuzi, jestli jsou, nebo nejsou gimmicky, když většinou jenom stojí a skoro se nehýbou. Dark Souls taky nemá úplně rychlé bosse, ale Demon Souls je vyloženě vtipný, když si ho zahraješ v této době.
"Resi 4 vyšel v roce 2005, remake 2023, rozdíl jsou 3 generace HW, 18 let a nespočet her, který na formuli Resi 4 navázaly a pokusily se ji vylepšit. Originální Resi 4 za tu dobu zastaral snad úplně ve všem, takže kompletní Remake byl už opravdu potřeba a řeší vlastně veškerý aspekty hry od gameplaye, level-designu, designu postav, po disonanci mezi hororovou a komediální stránkou hry."
To se mi zdá jako fabuluace, abys obhájil svoji verzi pravdy. Demon Souls jsou tedy dvě generace, Resi jsou tři. Ok. Obě hry byly dělané na mnohem slabší výkony, přesto Demon Souls je na první pohled mnohem větší koridorovka než Resi. Jestli tohle si nezaslouží předělat je na každém, za mě má Demon Souls špatný level design proti jejich ostatním hrám a odpovídá nezkušenosti studia.
Remaster je grafický update, remake by měl řešit krom grafiky i hratelnost. Pokud někdo změní jen engine a nechá hratelnost bez změny, tak je to možná něco jako lepší remaster. Tohle je na diskuzi, máš pravdu, že se užívá volně. Bluepoint nebyli schopni opravit ani kameru v SotC, takže jak to popíšeme, jsou věrní originálu? 😁 Teď by ses měl přiznat, že jsi původní hru nehrál a tahle diskuze je zcela zbytečná 🙂.
@Genji: taky to píši, že ti kopírovali až moc, takže v tom s tebou souhlasím. Oni kopírovali celé levely, zkratky, questy design apod. Pořád je to ale nejlepší Souls hra mimo FS. Oni pochopili jediní v rámci vývojářů, v čem tkví ta krása těch her. Pochopili to mnohem více než Bluepoint a za to jim dávám kredit.
@Kainé: tak zrovna Lies of P me neskutecne sral tim, ze kopiroval naprosto vse vcetne animaci bloodbornu. Prislo mi to hrozne lacine v tomto ohledu.
@Kainé: Ty vývojářům zároveň vyčítáš, že toho změnili moc a zároveň málo. Jak by to asi dopadlo, kdyby levely a bosse kompletně předělali, když je problém, že pozměnili část architektury, design některých nepřátel, ozvučení a soundtrack?
Něříkám, že je Remake po všech stránkách perfektní. Uznávám, že soundtrack má lepší originál a zrovna fat official opravdu ztratil na grotesknosti originálu, ale argumentovat šmahem, že v Blue Point jsou neschopní a vůbec nerespektovali původní vizi, mi přijde trochu hysterický. Co se soch týče, tak většina ve hře je jich totožných, takže jsem vůbec netušil co myslíš. Ve videu, co poslal Loneck, je ukázaná socha, u který vývojáři změnili hlavu. Tahle konkrétní změna mě osobně teda neuráží a ani jsem si jí během vlastního hraní nevšiml.
Originální Demon's Souls vyšlo v roce 2009, Remake v roce 2020 - je tam rozdíl 11let a 2 generací HW a Blue Point se pro další inspiraci mohli podívat de facto jen na Dark Souls 1-3 a Bloodborne. Ostatní hry ten žánr zas až tolik neposunuly. V Bloodborne bych viděl částečnou inspiraci pro art direction. V Blue Point se rozhodli pro věrný Remake, takže řešit level design prvního Dark Souls, který je v mnohém stále nepřekonán, nebo bossy, který jsou teda i v Dark Souls často dost gimmicky a většina z nich spíš kopíruje šablonu Demon's Souls, nedává úplně smysl.
Resi 4 vyšel v roce 2005, remake 2023, rozdíl jsou 3 generace HW, 18 let a nespočet her, který na formuli Resi 4 navázaly a pokusily se ji vylepšit. Originální Resi 4 za tu dobu zastaral snad úplně ve všem, takže kompletní Remake byl už opravdu potřeba a řeší vlastně veškerý aspekty hry od gameplaye, level-designu, designu postav, po disonanci mezi hororovou a komediální stránkou hry.
Remake a Remaster jsou celkem volný pojmy, každý studio je používá trochu jinak. Ramaster spíš vnímám jako port na novější platformu, kdy se mění základní grafický parametry - hlavně rozlišení a framerate. Remake jako komplexnější zásah do originálu, většinou spojenej i se změnou enginu.
@Kainé: Jako já jsem si Demon's Souls remake docela užil na své tehdy nové PS5, ale je fakt že v hodně věcech jim unikla pointa. Někdy se dá taky i zprznit remake západní hry, západním studiem a to dokonce i když tomu velí původní tvůrce jako v případě remaku Oddworld: Abe's Oddysee. Velmi dobré video, které ukazuje jak tento remake dopadl opravdu špatně což mě štve, protože původní hra je boží link .
@Loneck: jasně, tak pokud někdo hrál původní Demon Souls, tak tohle musí vidět. Jak jsem psal, ve finále to stejné co píši já, píší i lidi pod tím videem, co jsem posílal. To, že je to čistě západní předělávka, musí vidět každý hráč původní hry.
Ono je dobrý si kouknout na video Vaatiho, kde dělal statistiku, kolik lidí hrálo původní Demon Souls, pak pochopíš, proč remake není více kritizován.
Jinak i ty komentáře pod tím videem mi mluví z duše. Čert vem Demon Souls, ale představ si, kdyby předělali Bloodborne a zasáhli by např. do OST u Gehrmana. Tam je schované lore za tou latinou, to by byla naprostá hereze! :D
Kainé v podstatě zmiňuje vše co je v tomhle videu link .
@Hektorus-522: podle mě vůbec nerespektuješ, co píši, zcela to ignoruješ a jedeš si to svoje, nikdo ti nebere, že se ti tolíbí, ale pokud změníš hudbu, art style, architekturu, tak je to prostě neúcta k původní hře. To, že nechali herní mechaniky, je úplně jiná písnička.
Upravovat totiž herní mechaniky, upravovat level-design, opravit bossy to je všechno práce pro vývojáře, kteří něco umí, takové věci Bluepoint nikdy nedělal, proto nebyli schopni opravit ani zatraceně mizernou kameru v Shadow of the Colossus, proto do Demon Souls v tomhle moc nesáhli. To, že si nepohlídali ani to, že když u bosse zemřeš a hru vypneš, tak se objevíš znovu před bossem, snad nemá cenu ani komentovat.
Oni umí dělat pěknou grafiku, animace apod, nic moc navíc zatím nepředvedli.
"A ano, combat je pro Demon's Souls naprosto klíčová věc, narozdíl třeba od Silent Hill 2, kde hraje jen vedlejší roli. Jenom kvůli atmosféře a artstylu by asi nový žánr akčních rpg her nevznikal."
Proč si myslíš, že se přiblížil jenom Lies of P ze všech těch klonů? Kvůli samotnému combatu určitě ne, i když je výborný. Protože úspěšně kopírovali i to ostatní, co dělá dobrou Soul hru. Art styl, hudba, určitý přesah, zajímavé NPC, systém narace, systém questů. Problém Lies of P je, že kopírovali až tak moc, že zapomněli na svoje vlastní nápady, ale to je pak na jinou diskuzi.
"Konceptu "hodnotím remake bez grafiky" moc nerozumím. Většina Remaků je právě o grafice a quality of life vylepšeních."
Ne, není, o tom by měl být remaster.
"Srovnání s Resi 4 není úplně fér, protože to je starší a výrazně zastaralejší hra."
Opravdu? Resi 4 2005 a Demon Souls 2009. Jestli je výrazně zastaralejší Resi, bych netvrdil. Když budu hodnotit čistě remake, tak právě na Demon Souls jde vidět mnohem více ta zastaralost level-desingu, designu bossů a celkové pomalosti hry. Bossové působí až směšně a absolutně nejsou výzva.
"Soulslike hry se kromě grafiky od Demon's Souls za až tolik neposunuly."
Mám z tebe pocit, že jsi to ani nehrál. Když srovnám Demon Souls a první Dark Souls, tak tam je obrovský skok vpřed v level-designu, v bossech, v mechanikách(např. covenant), online složce. Demon Souls je taková beta prvního DS. Elden Ring pak např. posunul questy v rámi Souls her úplně na jinou úroveň a to samé se dá říci i exploraci.
@Kainé: Vůbec s tebou nesouhlasím a nepřijde mi, že by v Blue Point originál nerespektovali, to by potom asi nezachovali všechny mechaniky, level design, nezakomponovali prvky původního soundtracku do novýho, atd. A ano, combat je pro Demon's Souls naprosto klíčová věc, narozdíl třeba od Silent Hill 2, kde hraje jen vedlejší roli. Jenom kvůli atmosféře a artstylu by asi nový žánr akčních rpg her nevznikal.
Remake podobnýho typu půjde jen těžko udělat bez nějaký umělecký licence a odchylek, to neznamená, že se jim všechno bez výjimky povedlo, ale asi je taky důležitý se podívat, jak to funguje jako celek.
Konceptu "hodnotím remake bez grafiky" moc nerozumím. Většina Remaků je právě o grafice a quality of life vylepšeních.
Srovnání s Resi 4 není úplně fér, protože to je starší a výrazně zastaralejší hra. Soulslike hry se kromě grafiky od Demon's Souls za až tolik neposunuly. Podobně bych tady ale mohl naříkat, že Resi 4 Remake nerespektuje původní hru, protože autoři vynechali Leonovi sexistické vtipy a celkově ubrali na humoru, což byl zásadní prvek původní hry.
Vypada to zase na navrat do silent hill a moc se na to těším,snad nezklamou.