Představena kariéra v závodní hře Forza Motorsport
novinka•úterý 13. června 2023•Martin Šmíd•

Zdroj: Microsoft Game Studios
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
fórum
Gran Turismo 7
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
Komentáře (18)
@Mark Gordon: To by bylo moc lehký. Teď nás budou skoro 4 měsíce postupně masírovat :)
Ať už tenhle masterpiece vyjde prosím! ❤️
@RedTummyBirdie: Však já nekritizuju implementaci VR ale hodně slabou kariéru a závody v singleplayeru. Pokud je pro někoho hlavní mulťák ve VR, tak může klidně zůstat u GT7 a vůbec se nevzrušovat lepší kariérou ve Forze ne?
@Pokec: Tak GP to jistí. Není nad to si klidně vyzkoušet hru v rámci služby a v nejhorším případě odinstalovat 👍
Ten pocit když hned druhy komentář v článku o Forze si musí rýpnout do Gran Turisma 🤡
Přitom on-line závody ve VR jsou možná ten největší gamechanger, co se kdy v konzolovém závodění stalo
@Hashut: jojo, jak jsem psal, treba mě to překvapí a ve finále pak koupím i placku. Taky si kvůli tomu doma pořád držím xsx jinak na tom nemám co hrát takže fingers crossed😅. Já mám zas rád když můžu střídat auta a pak si najít favority s kterými jezdím. PS: ty penalizace v GT onlinu jsou poslední dobou fakt divný, ale pořád se tam dá dobře závodit když je dobrý SR a není tam na týden nějaká ptákovina. Jezdím to pravidelně a naštěstí na čuňata a bowlingové koule moc nenarážím
@Pokec: No ale vždyť zrovna o té progresi v kariéře hodně mluvil. V rámci každé Tour začínáš šampionáty s pomalejšími auty a posouváš se k tomu nejrychlejšímu. Tím že to kombinujou s vývojem auta, které na začátku nemůžeš vůbec upravit, je to vývoj na druhou. Mně se hrozně líbí, že když už mě hra tlačí k tomu, abych si zajel závod s nějakým autem jako je třeba MX5, tak z něj nemůžu hned do prvního závodu udělat raketu. Prostě si ho musíš během šampíku postupně vyladit. Ale PC mělo kariéru řešenou pěkně. S tím souhlasím. Jenže tady je to vylepšování zásadní součást hry a prostě to chtějí co nejlíp prodat.
@Acemax67: No zásadní budou věci, které si musíme nejdřív osahat. Pocit z auta nebo to jak komunikativní je FFB z videa nevykoukáme. Ale souhlasím, že první gameplay mě nevyděsil :D Auta vypadají, že váha a jejich chování působí uvěřitelně, což je dobré znamení. Ty trailery byly v tomhle ohledu dost divoké, tak jsem za ten gameplay vděčný. U MP bude také jedna věc koncepce a druhá realita. Rating systém může vypadat dobře na papíře, ale když budou lidi na publicu jezdit jako prasata, tak si to člověk moc neužije. Ale díky tomu, že GT extrémně stáhlo penalizace a ve Sportu už díky tomu lidi taky jezdí dost nečistě, tak je velká šance že i v MP se může Forza vytáhnout na čelo 👍
@Hashut: Já tak nějak doufal ve formát jaký mělo třeba PC. Začínat třeba s MX5 na malých okruzích a končit kariéru v hyper car na Le Man. Zatím z toho mám pocit jak z neKariéry v GTCafe. Set závodů dle kategorie a doby vzniku aut s nějakou odměnou na konci. Moc mě neoslovil ani ten carPG systém a "nucení" do úprav aut. Ale možná to je jen můj dojem nebo špatné pochopení. Ten systém výběru obtížnosti a startovacího pole je dobře intuitivní, to souhlasím. Ještě se neukázal ten MP a třeba mě to díky tomu ve finále krásně překvapí.
@Robitus: Ja osobne si myslim ze single je u zavodnich her hodne podstatna slozka. Dava moznost vyberu, kazdeho zkratka bavi jine zpusoby, jak si hru uzit. Podobne jako v CoDku, stale je plno hracu, kteri ho kupuji jen kvuli pribehu, jakkoliv se to muze zdat jako blbost🙂
Kariera u nove Forzy se mi hodne libi. V zakladu je asi podobna jako u predeslych dilu, ale cela ta nadstavba v podobe levelovani, nakupu a upravy konkretniho auta tomu dava uplne jiny rozmer. Srovnani s GT je logicke a hra se tomu nevyhne. Tam hraje prim MP, v singlu maji dobre zpracovanou tu "autoškolu", kde jsou předem pripravene scenare, ktere te uci konkretni trat. Tohle Forza docela hezky implementovala diky sbirani XP za spravne projeti zatacek atd. Cafe u GT bohuzel postrada jakoukoliv stopu skutecneho zavodeni, je to jen stihacka, kdy se z posledniho mista snazim dojet nekoho, kdo je po dvou zacatkach kilometr prede mnou. Tady Forza jasne vede, moznost zvolit si misto na startu je super, AI podle vseho funguje a umi i mezi sebou zavodit, tri stupne obtiznosti, resp. moznost zapnout si penelizace je take dobry napad. Jizdni model se mi tezko posuzuje a ani bych si na to netroufnul, ale auta mi prijdou ze maji ten spravny pohyb, citim z nich prenaseni vahy v zatackach a pri zmene akcelerace, tady doufam hra zaznamena ten nejvetsi posun, ktery sice neni na prvni pohled videt, ale hraje dulezitou ulohu. I celkova prezentace zavodu, ruzne prostrihy na trat a do pitstopu tomu davaji pocit skutecneho zavodu. Tomu pomaha i model poskozeni, ktery proste v zavodnich hrach musi byt, jinak je opet pocit vernosti uplne pryc. Jestli se povede MP zatim tezko rict. Forza ma ale naslapnuto, vsak jde take o sudý díl v serii a ty jak vime jsou vzdy temi lepsimi🙂
@Pokec: A jaký styl to měl být? Formát kariéry je úplná novinka, takže to se čekat opravdu nedalo. Pro mně je překvapivé, že v kariéře nejsou kvalifikace, ale ta výzva spojená s volným výběrem obtížnosti a místa na startu zní zajímavě. Upřímně na hrách které si hrajou na simulátor mě štve, když musím arkádově pokaždé startovat z posledního místa. Tady si můžu vybrat, jestli si dám vysokou obtížnost a start třeba z druhé řady, abych si mohl na férovku zazávodit na čele. Nebo si dám podle nálady nižší obtížnost a start z poslední řady, což bude s 24 auty na startu celkem prdel. Ještě netuším, jestli to pro mně osobně bude nakonec plus nebo mínus, ale jsem zvědavej, jak to vlastně bude fungovat.
Ještě v neděli večer jsem přemýšlel jestli udělat pre-order na lepší verzi a hrát dřív. Po zhlédnutí představení kariéry jsem se přesunul do fáze vyzkouším to v GP společně se Starfieldem. Vypadá to hezky, ale čekal jsem od toho úplně jiný styl
@Hashut: Jen v tvých vlhkých snech.
@Robitus: Pekne si to opísal.. V podstate, uz nejaké desaťročie sú závodné hry len o pridaní nejakých nastavení do menu hry a prepočtoch vo fyzike a AI, no v konečnom dôsledku sa hra to isté len s tým, že si vie človek ten závod viac skomplikovať a ťažšie alebo ľahšie zvíťaziť . No pocit z jazdy ? Tiež preto hrávam len online a hlavne s tým, že si chcem to jazdenie už oveľa viac užiť. ..Ked si tak prestavím, že dnes otočím hlavu a pozriem sa cez ľavé plece a tam vidím maníka v Porsche v podstate v životnej veľkosti, ako sa ma snaží vyrobiť 🙂, ...Vidím pritom mikroskrabance na skle pod odrazom slnka a zvuk sa mi priestorovo točí v slúchadlách podla smeru, otáčania hlavy
Ach ..asi to dnes znova zapnem 😋
@Robitus: Tak jezdit závody v kariéře na 3 kola a s pohledem zezadu je volba. Délka závodu i pohled jsou volitelné, tak to moc jako argument proti nechápu. Navíc proti slušné AI která ve Forze reprezentuje kámoše z friendlistu (do závodu nasadí auta která si vytvořili ve své hře včetně nastavení a polepů) je to takové osobnější. Ale proti gustu žádný dišputát. Chris potvrdil, že mulťák bude zahrnovat ranking systém, penalizace (dostupné i v singlu) a organizované závody, takže se z mulťáku nemusíš hnout. Navíc nabírání zkušeností pro auta funguje i v mulťáku, takže upgrady si taky odemkneš 👍
Edit: GT ja zase o něco víc soustředěné na Japonskou produkci. To si nevybereš. Ale když se podívám na Forzu Horizon 5, tak nemám pocit, že by se Evropa nebo Japonsko krčili v koutě. 28 BMW, 39 Ferrari, 27 Nissanů nebo 40 Posche rozhodně nedělají z Forzy titul, ve kterém by si fanda jiných než amerických aut nevybral 😂
Záležet bude hlavně na Multiplayeru, o tom prostě jsou závodní hry 21. století. Už FM7 ho má skvělý a díky Forzahonu, má člověk pořád co ve Forze dělat.
Ale jezdit proti AI, v rádoby SP sériích na 3 kola, nedej bože s pohledem ze zadu, je přežitek z 90. let a upřímně nechápu jak to může někoho bavit. No ale každý to má asi jinak.
Každopádně na novou Forzu se těším jako malý kluk, škoda jen toho velkého zaměření na Ameriku.
@xboy cz: Laťku nastavenou kavárnou, tupou AI a soupeři startujícími kilometr před hráčem to přeskakuje tak o 1000% 😁👍
Tak na tohle jsem zvědavý. Bude to pecka🥳