Naučit se bojovat s katanou bude v Ghost of Tsushima životně důležité


„Chtěli jsme, aby vaše útoky byly rychlé. Katany nejsou těžké, váží zhruba dvě až tři libry,“ říkají. Jenomže už na začátku zjistili, že reakční doba hráče (zhruba 0.3 vteřiny) je o dost pomalejší než švih katanou, takže pokud by tento systém aplikovali do hry, hráč by neměl šanci útoky nepřátel vykrýt a byl by pořád mrtvý. Když zase aplikovali stejný systém opačně, hra byla až neuvěřitelně rychlá, protože útoky neměla šanci vykrýt umělá inteligence. Proto následně přišli se systémem po sobě jdoucích útoků, kdy první je pomalejší a až další rychlejší, protože ty může hráč snáze předvídat a vyhnout se jim.
Dalším důležitým bodem je ostrost zbraní. Vývojáři samozřejmě chtěli, aby hráč věděl, že drží v rukou opravdu velmi silnou zbraň (katana hlavního hrdiny se jmenuje Sakai Storm), která protivníkům uštědřuje masivní poškození, díky čemuž vydrží několik ran. Ta stejná pravidla ovšem platí i pro hlavního hrdinu, který si musí dávat neustále pozor, protože protivníci mají stejně ostré zbraně a stačí opravdu málo, aby přišel o život. Tím chtěli vývojáři navodit pocit vlastní zranitelnosti. Jin Sakai určitě není nesmrtelný.
No a poslední vlastností je preciznost. „Katana je zbraň, která odměňuje přesnost, je to celoživotní disciplína a praxe, abyste ve správný okamžik provedli správný švih," říkají vývojáři. Jin nemá jen rychlé útoky, ale také pomalejší silné. Vývojáři říkají, že když takové útoky provádí a najednou se situace kolem něj změní, může je kdykoliv přerušit a reagovat. Hráč tak nemusí čekat na dokončení animace jako v jiných hrách, což zní rozhodně zajímavě. „Chceme také odměňovat hráče za přesné provedení Jinových schopností,“ říkají dále vývojáři a ukazují to na blokování. Základní blokování se provede stisknutím L1. Když se ale naučíte vykrýt útok ve správnou chvíli, dojde k parry, díky čemuž bude protivník na malou chvilku vyřazen z boje a umožní Jinovi zasadit speciální devastující útok, který ho zbaví utrpení.
„Přesnost je spojená s rozhodováním hráče. Jin může zaútočit na nepřátele desítkami různých způsobů, ale výběr správného útoku ve správný okamžik je klíčové." I proto bude umět hlavní hrdina více postojů, které bude moci využívat v závislosti na tom, kolik je kolem něj nepřátel, případně jaké mají zbraně.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (42)
Darkzur, už se ti to někdy u SONY exkluzivit stalo? SONY není Ubisoft prosím tě.. 👍 😀Jinak mají to promyšlené..
Double post sorry..
Mě se líbil příběh asi jen v Zaklínači 3. Ten byl tak dokonale navázán na knihy že si někdy říkám že Sapkowski se naštval na vývojáře proto ,že Už nemůže napsat pokračování . Těžko by to asi napsal líp než to bylo ve hrách ( především v Zaklínači 3) Jinak ale musím říct ze mě příběhy ve hrách většinou spíš otravujou když musím sedět a koukat na videa ( číst titulky ) a čekat na akci. Je to ale můj názor a přístup k hrám . Takže jestli bude v GOT Slabý příběh , mě vůbec netankuje, hlavně ať je dobra hratelnost, promyšlené expení , crafting , a hlavně soubojový systém. Moc mě potěšila zpráva ze budou i různé druhy postoje , to mi pripomelo starší samurajovku “ Way of the samurai 4” kde se dokonce počítalo s tím jestli držíte meč ostřím dolu či nahoru, meč se totiž používáním tupil a bylo dobré si ostří šetřit , proto bylo možné útočit tupců stranou katany. Každopádně se těším a doufám ze GOT bude dobra gamesa, ale to poznáme až hra vyjde.
Mokrypeter: tlou1 :)) a bloodborne. Takze klidne exkluzivity Sony nebo Gow4 taky super exkluzivita.
Ja nejsem proti exkluzivkam, vůbec ne, naopak jsme za ne moc rad ale mam občas dojem ze tady se k nim nesmí napsat nic negativního.
Treba to days gone je za mne blby na všech frontách a kdyz to porovnam s gow4 tak je to o několik tříd horsi. Proste ne vse co Sony udělá je super, Atomovka, srdíčka a ja nevim co jeste.
@Effa: Dak daj aku hru si mam dat ked chcem pribehovku. Jedno aka platforma. 3a produkcia. Rad zahram aj nieco ine ako od Sony.
To a2: to je pry schválně podle vývojářů. Ze pry vždy AI čeká ne nejlepsi chvíli k útoku :)) tak urcite.
Po blbem pribehu v tlou2 (i kdyz heimy u nej asi honí do dnes a neunese ze by to někdo mohl kritizovat) doufám ze alespon tady bude příběh stát za to. A to ze to nebude sekiro me taky mrzí ale tak nejak jsem za to i rad. Zatim všechny pokusy o kopii Fromsoftu staly ta hovno :(
To Herda: prvni polovina tlou2 je super. Počkej na tu druhou a konec.
A ano opravdu OPRAVDU to někdo dohral a stejne o tom mluví kriticky. Chápu ze to je pro nekoho asi nepochopitelně ze by mohl byt jedinec s jiným názorem nez ze Sony dela jen ty nej exkluzivity ale je. Stejne tak jako byl days gone pribehove sranec tak je i tlou2 pribehove blba hra. U days gone byl problem ze byla i technicky v prdeli. Ale evidentne to některým jedincům staci.
Bude to parádní, to mi stačí, těším se
To klidně srovnám hned. Sekiro pro děti. To A.I je neskutečně tupé. Nějaký důvod, proč každý čeká, až umře parťák?
Kurva ty postoje a ten boj To bude strašná petelice.
@žakelin4: vzpomínám, jako děti nám táta vyrobil luk z jasanu fakt pecka pro děti :D šípy i s opeřením! A než udělal hroty tak samozřejmě mě mladší bratr trefil z cca deseti metrů BEZ HROTU jen tupym šípem přímo do brady.... Hoši věřte že to bylo jak když dostanete kopanec od koně, totální ko MMA fajt :D
Co se tyce luku taknse o tom mluvilo v jendom pokecu na vortexu a vyvojari se vyjadrili, ze to jak luk funguje a odhazuje nepratele je dle nejakeho jejich setreni podobno realite. Takze to tak ooravdu ma byt a neni to chyba
Pockej podivam se do karet......momentik....ano bude
Neni nad poctivou samurajovku na Stejšn
Predobjednano ❤️👍 Dalsi SONY HIT 🏅
@Dzunk: jojo bude,tohle neni HC hra jako sekiro nebo bloodborne :) ale prochazka ruzovou zahradou to taky nebude :D
Bude to lehci nez sekiro?
Hlavne si uvedomit ze porad hrajem hru a ne simulaci palnych zbrani.Hlavne pujde o hratelnost a verim ze u SP neni treba mit obavu.
Je jasný, že na to zase budou hateři házet špínu, a to třeba k vůli podobnosti s AC a nebo jen z čisté závisti. My only on Playstation se už nemůžeme dočkat
Čím dál tím větší natěšenost
@Heymi9615: je to nesmysl, myslím že v jednom pořadu řešili i brokovnice a taky vyvrátili ty "odlety" zasažených
Ouuu shit takže ze začátku bude smrt za smrtí ale časem budu rád za každého nepřítele na zemi 😁
Z nějakého důvodu mě tahle hra zajímá více než TLOU2. Každopádně časem zahraju obě.
Já už kotím TLOU PART II. Píšu to sem, protože mně přijde, že jsem pod článkem omylem přečetl něco co jsem neměl, nebo by se to tak mohlo stát :D. Recenze 1/10 atp. nelze brát vážně, to je nesmysl, stejně jako u CoD: MW kvůli zlému Rusku! Jinak Series X plánuji stále! Ale to neznamená že TLOU není masterpiece! GHOSTA VEMU TAKY!
Zjistili ze co vypada skvele ve filmech tak ve hre nefunguje..hlavne ze v ukazce nechali "shotgun" sipy...a ne ani s nejvetsim lukem na svete..leda by mel s sebou kapesni balistu..
....bojím se aby to po čase nebylo stereotypní jako AC a hrozně rád bych kdyby ty souboje byly aspoň trochu podobné těm v Dark souls:-))
Tohle bude pecka doufám že to bude ještě lepší než Kingdom come deliverance a že to vyřeší trošku pohodlněji. I grafika vypadá super.Snad se hra povede a nebude to jako days gone kde museli první dny vydávat patche na fix bugů.
Upřímně soubojáku se u této hry bojím nejvíc, evropa ani západ akční souboje moc neumí, ale vypadá to zajímavě. Couvnout už nemůžu,předobjednávka je hotová
@Phoenixes: No podívej se na ten ohromnej luk. Nevím, nejsem znalec, ale myslím, že by tohle šlo s takovým lukem udělat. To musí být mrda, jako sviňa.
@Jiří Šmídek: Ano
budou cz titulky?