
Naučit se bojovat s katanou bude v Ghost of Tsushima životně důležité


„Chtěli jsme, aby vaše útoky byly rychlé. Katany nejsou těžké, váží zhruba dvě až tři libry,“ říkají. Jenomže už na začátku zjistili, že reakční doba hráče (zhruba 0.3 vteřiny) je o dost pomalejší než švih katanou, takže pokud by tento systém aplikovali do hry, hráč by neměl šanci útoky nepřátel vykrýt a byl by pořád mrtvý. Když zase aplikovali stejný systém opačně, hra byla až neuvěřitelně rychlá, protože útoky neměla šanci vykrýt umělá inteligence. Proto následně přišli se systémem po sobě jdoucích útoků, kdy první je pomalejší a až další rychlejší, protože ty může hráč snáze předvídat a vyhnout se jim.
Dalším důležitým bodem je ostrost zbraní. Vývojáři samozřejmě chtěli, aby hráč věděl, že drží v rukou opravdu velmi silnou zbraň (katana hlavního hrdiny se jmenuje Sakai Storm), která protivníkům uštědřuje masivní poškození, díky čemuž vydrží několik ran. Ta stejná pravidla ovšem platí i pro hlavního hrdinu, který si musí dávat neustále pozor, protože protivníci mají stejně ostré zbraně a stačí opravdu málo, aby přišel o život. Tím chtěli vývojáři navodit pocit vlastní zranitelnosti. Jin Sakai určitě není nesmrtelný.
No a poslední vlastností je preciznost. „Katana je zbraň, která odměňuje přesnost, je to celoživotní disciplína a praxe, abyste ve správný okamžik provedli správný švih," říkají vývojáři. Jin nemá jen rychlé útoky, ale také pomalejší silné. Vývojáři říkají, že když takové útoky provádí a najednou se situace kolem něj změní, může je kdykoliv přerušit a reagovat. Hráč tak nemusí čekat na dokončení animace jako v jiných hrách, což zní rozhodně zajímavě. „Chceme také odměňovat hráče za přesné provedení Jinových schopností,“ říkají dále vývojáři a ukazují to na blokování. Základní blokování se provede stisknutím L1. Když se ale naučíte vykrýt útok ve správnou chvíli, dojde k parry, díky čemuž bude protivník na malou chvilku vyřazen z boje a umožní Jinovi zasadit speciální devastující útok, který ho zbaví utrpení.
„Přesnost je spojená s rozhodováním hráče. Jin může zaútočit na nepřátele desítkami různých způsobů, ale výběr správného útoku ve správný okamžik je klíčové." I proto bude umět hlavní hrdina více postojů, které bude moci využívat v závislosti na tom, kolik je kolem něj nepřátel, případně jaké mají zbraně.
Ghost of Tsushima

17. 7. 2020
Hack and slash/Beat 'em up, Adventura


Související články

Zaregistrována doména pro Ghost of Ikishima

Sony má letos vydat hru Ghost of Ikishima pro PS4 a PS5

Potvrzen film Ghost of Tsushima, režisérem bude Chad Stahelski

Ghost of Tsushima na PS5 v 60fps a s rychlejším nahráváním

Hra Ghost of Tsushima dostala nový update s vyšší obtížností

Vyhlášení soutěže o tři kopie hry Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima je nejrychleji prodávanou first-party novou značkou pro PlayStation 4

Ghost of Tsushima láme v Japonsku všechny dosavadní rekordy PlayStationu

Soutěž o tři kopie hry Ghost of Tsushima

Nový trailer na Ghost of Tsushima se chlubí známkami v recenzích

Komentáře