Konzolista.cz

Na internet unikají střípky o připravovaném velkém akčním MMO ze světa Horizon

novinkaneděle 31. prosince 2023Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Na internet unikají střípky o připravovaném velkém akčním MMO ze světa Horizon
Zhruba před rokem se začalo spekulovat, že Sony ve spolupráci s velkou korejskou společností NCSoft připravuje akční RPG MMO hru ze světa série Horizon. Následně spekulace utichly, ale letos během podzimu Sony skutečně spolupráci se společností NCSoft oznámila. Bez dalších podrobností. Nyní se ale střípky o hře začínají znovu objevovat, a to i díky samotným vývojářům, kteří je zveřejňují na svých LinkedIn profilech. Jeden dokonce uvedl logo hry Project Skyline. Na tom by nebylo nic divného, kdyby nebylo stejně stylizované jako loga série Horizon.
  • Hra je ve vývoji pod pracovním názvem Project Skyline, dříve byla známá pod pracovním názvem Project H
  • V současnosti vzniká pro PC a mobilní platformy. Do budoucna není vyloučeno ani vydání pro PlayStation 5. Ostatně jde o značku PlayStationu.
  • Je vyvíjena na Unreal Enginu 5
  • S vydáním se jen tak nepočítá. Pravděpodobně vyjde až po hře Aion 2, která je cílená na rok 2024/2025
  • Vývoj hry probíhá ve studiu Lineage IP division, přičemž ho vede Hong-Young Choi, jenž dříve vedl vývoj hry Lineage W
  • Vývoj hry odstartoval v roce 2021
  • V současnosti na hře pracuje přes 140 vývojářů. To je velká skupina i na NCSoft - Lineage M (136 vývojářů) a Lineage W (147 vývojářů)
  • NCSoft  si nechal v posledních dnech registrovat ochrannou známku na Land of Salvation. Je možné, že se hra bude takto jmenovat. 


Zdroj: Twitter
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (43)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive
😁1

@mnaca: V 31% hry mám aktuálně odehráno 80h, opravdu se mi za celých osmdesát hodin nestalo, že bych se nepohnul z místa, zcela naopak i během probíhající mise, nebo mimo ní, v závislosti na kontextu průběhu, ve většině situací jsem měl absolutní volnost průzkumu, který vypadal většinou tak, že během aktivovaného hlavního úkolů dojít někam, jsem průzkumem kolem do zcela vzdálených lokalit strávil několik vyšších jednotek hodin a splnil parádní vedlejší úkoly tí, že jsem je prostě při průzkumu objevil. Hovoříš zcela mimo mou vlastní aktuální zkušenost. Zeldu TotK jsem hrál prakticky shodným způsobem. Interaktivita v TotK je taktéž striktně vymezená, je jasně nadefinováno a vizuálně zvýrazněno který šutr lze rozbít, který zvednout, jaký strom lze podseknout (zjednodušeno tím že člověk poráží jeden a ten samý strom, dle biomu), jaké rostliny sebrat a co všechno se vyhýbavě jenom pohne při kolizi s postavou. Nejvyšší variabilita tam spočívá ve spojování předmětů a zbraní, což je taktéž v jednotlivých dílcích jasně definováno. Obě ty hry mají hodně společného a zároveň hodně toho dělají po svém. Ve Forbidden West je naprosto úplně jinde právě ono zpracování světa v dílčích detailech i celcích právě v tom, že každý strom je zde od kmene přes větve po listy vymodelovaný, otexturovaný a rozpohybovaný do extrémních detailů. Zem je všude pokrytá do značné vzdálenosti naprosto hustým porostem při úrovni detailů, že je vidět velice detailní žilování na listech, všude. Jehličnaté stromy jsou kapitolou samou pro sebe, zde nejsou žádné typické fejky, třeba že detailnější jehličky bývají nanejvýš ve spodní úrovni stromů, vyšší část po špičku už postrádá drobné detaily v jednu rozmazanou texturu. Zde ve slunci vidíš les a čumíš jak hovado, jak hmatatelný a extrémně bohatý a především esteticky přesný to je. Každá rostlina reaguje na kolizi s jakoukoliv postavou, hustá tráva se sešlapuje tak, že tvoří sešlapanou stopu. Veškerá vegetace má velice komplexní animace pohybu a různě rozfázované podle síly větru. Způsob jakým se zde interaguje se sněhem, s písky... Spousty hodin jsem trávil pod vodou, protože se stejnou mírou uvěřitelnosti, již zmíněnou, se konečně mohu pod tou vodou pohybovat a je to pro mě zatracená zábava a jak mi pokaždé naskakuje husí kůže z toho, když se ocitám hluboko v jezeře daleko od břehu a za ohromného hučení rozléhajícího se pod vodou narazím na obří, smrtící mecha obludu. Úžasné okamžiky jeden za druhým tady zažívám neustále a jen se kochám každým místem, výhledem, šplháním, procházením, taktizováním v excelentně navržených bojích se stroji, které jsou velmi komplexní v jejich destrukci. Užívám si parádní spomalovačky když všechno vybuchuje a skáče a litá. Je to naprostá bomba v řadě věcí, které u TotK prostě nejsou a jsou unikátně provedené podobně jako má unikátně provedené všechno i Zelda. I přes všechnu tu variabilitu v Zeleďe, mě zase po akční stránce mnohem více baví definované zbraně s tím vylepšováním, které mě baví podobně jako v Zeleďe s tím rozdílem, že podstatné součásti pro vylepšení mají unikátní protivníci, které je potřeba vyhledat a v druhé řadě, v případě Horizon, musí člověk při boji dávat pozor, aby nezničil kýžené zdroje, nebo naopak aby některé odtrhl před zabitím, které by je zničilo atd. Forbidden West mě z hlediska průzkumu baví víc díky mnohem více věrohodnému světu, kde mám možnost plavat v hlubokých vodách, řekách, lézt po skalách a horách jak vopice v míře a hustotě detailů a při dynamickém světle a stínech, jak na pohled, tak na omak, že je to úchvatný zážitek. A akční stránka je kapitolou samou o sobě. Je na té hře hodně vidět, čím vynikali ještě před prvním Horizon, výtečnou, parádně rozpohybovanou a ozvučenou akcí, která brala dech. A na Killzone Shadow Fall se zrovna chystám, jak báječně ta hra po deseti letech vypadá.

Kainé
Kainé #A2
👍1

@mnaca: např. RDR2 má ten svět a vše okolo xrát interaktivnější než Horizon, přesto bych ani tuhle hru nenazval úplně interaktivní, jelikož když hra opustí open-world a plníš mise, tak je to striktně lineární a čistě neinteraktivní záležitost, přesný opak co ti nabízí Zelda.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: jak jsem psal, za mě nezná význam toho slova.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@stillalive: simulace gravitace? link 0:40, velmi verohodna gravitace😂

Jen o forbidden west mluvis? Tva citace "Původní obě hry jsou natolik komplexní a soběstačné ve vykreslování světa a interaktivity s ním"

Slusny :)

stillalive

@ΛNĐ3RLΛ: Horizon Zero Dawn a Horizon Forbidden West jsou dvě na první pohled velmi podobné, do důsledku však výrazně kvalitativně odlišné hry. Vše o čem hovořím se týká pouze a výhradně titulu Horizon Forbidden West. Horizon Zero Dawn, který je předmětem srovnání ve videu, není tou hrou, o které hovořím. Mrkni na porovnání s Forbidden West a Burning Shores. Nebe a dudy. 😉 Nebo se podívej na technický rozbor Digital Foundry na YT, porovnávají všechny dostupné verze v dílčích aspektech. Zrovna interaktivita, ostatně jako všechno ostatní, je ve Forbidden West generačně dál ve srovnání se Zero Dawn. Nebe a dudy. Natož ve srovnání byť s nejnovější Zeldou, Zpracování světa do nejmenších detailů je ve Forbidden West technicky a esteticky úplně jinde, to se týká i kvality provedení dynamických systémů pro dynamické nasvícení a stínování, počasí, deformaci povrchů, mraků, simulace gravitace, všechno je zde v obdivuhodné kvalitě provedení a funguje to. Decima Engine vykazuje ohromné audiovizuální výsledky při hustotě detailů, která dostatečně simuluje iluzi živého světa. Tohle je základní předpoklad k tomu, aby už svět samotný a pohyb v něm byl zábavný a pohlcující do průzkumu. Estetika není nějaký pouhý bonus, audiovizuální estetika je pro realizaci uvěřitelného světa naprosto klíčová.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@stillalive: Objektivně není.

Vidíš, jde to i zkrátit😆

stillalive
😁3

Váš nesouhlas je očekávaně a pochopitelně v pořádku. Co pro mě osobně znamená série Tomb Raider a především v čem, je bezprostředně má osobní zkušenost těžko zprostředkovatelná komukoliv z vás. Zmiňovaný Uncharted jsem vždy vnímal jako skvělou alternativu, akčnější, filmovější. Ale až druhý Horizon mi dává v otevřeném světě v modernějším a jinačím pojetí tu esenci toho, proč jsem si v dětství TR hry instantně zamiloval. A pro "A2", tvá ze zaujatosti vykonstruovaná domněnka však nijak nereflektuje skutečnost ani zdaleka, vzhledem k tomu, že se mi před třemi měsíci podařilo dohrát TR jedničku přes ePSXe na mobilu. 😉 Nicméně netvrdím, že v tom musí každý vidět taky Tomb Raider. Objektivně je to však vynikající hra ve svém zasazení a ukotvení v žánru explorativní, akční adventury. Mám tu rozehranou novou Zeldu a reálně a upřímně mě ve druhém Horozon baví průzkum a svět mnohem víc. Ačkoliv Zelda je skvělá a baví mě. Poslední tři TR od SE jsem před pár měsíci pořídil nadšen jak si to užiju, rozehrál jsem všechny tři a nedohrál ani jeden, místo toho jsem dohrál klasický TR na smartbhonu i přes dotykové, šílené ovládání. Zbýval mi ten Horizon, který mě ve dvojce přesvědčil, nadchnul a pohltil a v mnoha a mnoha ruinách, jezerech jsem měl přesně ten poctivý pocit prozkoumávání ruin někdejšího světa, přesně totožný pocit jako v těch hrobkách tehdy na PSX. Nevím co vám vadí můj osobní pohled na věc. A ano, prostředí považuji za vysoce komplexní a dynamické, respektive svět, který je zde prezentován. Už samotná myšlenka, že se procházím nebo se potápím na místech, kde stála civilizace, naše civilizace, která je zde z pohledu Aloy a všech lidí podobně dávnou minulostí, jako pro nás dnes pozůstatky z našeho pohledu dávných civilizací. Ta myšlenka je za mě zde zrealizována opravdu výtečně a pečlivě postavený, rozpohybovaný a zaplněný svět vdechuje této myšlence život v parádní formě. Příroda je zde esteticky to nejhezčí co jsem u her v otevřeném světě viděl, její vyobrazení v detailech w celcích je velice věrné, neobvyklé věrn, ačkoliv se zde pracuje s myšlenkou geneticky modifikovaných rostlin. Každá rostlinka, list, skála, kámen, vše je vyvedeno s extrémní mírou detailů a estetické věrnosti. To je pro mě osobně ve hrách jedním z velmi důležitých aspektů, na které jsem extra citlivý a jehož správné provedení vyhlížím už co hraju hry. Hraju to samozřejmě ve 4K, v režimu kvality. Rozmazání pohybu je zde vysoké kvality s ideálně vyladěnou rychlostí závěrky, takže jsem to nechal a pocit z obrazu je v pohybu příjemně přirozený. Nicméně je mnoho důvodů, velmi specifických, proč mi tohle úplně na pána vynahrazuje to mé vysněné pokračování Tomb Raider, které spočívá v uvěřitelném pocitu z průzkumu světa, který už svým stavem na pohled vypráví svůj příběh. Kéž bych to uměl popsat.

Tomáš Machaří

Tady je to docela vejblitek 😀

Osobne jsem prvni dil dohral 2x a druhej jsem vyplatinoval a maximalne si uzil pribeh 💁🏻‍♂️😀

Mozna to bude tim, ze hryod Ub, uz delsi dobu nehraju, naposled restar Assassina z pouste 💁🏻‍♂️. Kazdopadne za me je ta hra skvela a tesim se na dil treti 😀

Kainé
Kainé #A2
👍1

@mnaca: V rámci her bych řekl, že první nástupce TR byl Indiana Jones and the Infernal Machine, což je trošku paradox, protože TR je vykradený Indy. Uncharted za mě úplně nechytl ten spirit prvních TR či Infernal Machine.

BTW Infernal Machine jsem měl strašně rád.

@ΛNĐ3RLΛ: Máš bod 😁.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁2

@A2: Lezeš tam po skalách a střílíš z luku, to musí být jasnej nástupce Tomb Raidera! 🥴

Marsam89CZE
Marsam89CZE #TLOU II ❤️
👍1

Zrovna poprvé hraju HZD 2, po 12 hodinách hraní mám silný pocit jak kdybych hrál přepleskanou ubíjející hru od Ubisoftu. Jestli se to zlepší, to netuším... Nicméně za mě 7/10 hra, rozhodně ne žádná desítková atomovka.

Kainé
Kainé #A2
😁2

Od interaktivity až po nástupce Tomb Raidera. Tak nějak mám pocit, že ten člověk nezná význam slov a dokonce ani nehrál původní Tomb Raidery.

QaiGonJinn12
QaiGonJinn12 #LV-426
👍2

@stillalive: To nemyslíš vážně? Trapná nudná hra kterou jsem se musel nutit dohrát. Tomb raider je někde jinde.

StouperCZ
StouperCZ #Xbox GEforceNow
👍2

No . Stěží jsem dohrál první díl, vlastně nedohrál, protože mě to přestalo bavit, stejně jako všechny hry podle Sony šablony a tahle hra mi navíc připomíná šablony Ubi. Ve wowku jsem strávil hromadu let, ale tady si nedovedu představit ani týden..

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍3
🤮1

Objektivni stav hry nema nic spolecneho s tim, cos o ni napsal, ty jsi jen tezkej sony fanboy, zaobalenej do hezkych textu 🙂. Uzivej, ale nepis prosim, o tezce prumernem ow svete, jak je komplexni a dokonalej, je to k smichu, ty objektive😂

stillalive
🤦3
😁2
👍2
👎1
🤮1

Nevím pánové co máte za problém, ale co se mě osobně týče, tak ano, hraju svou vysněnou akční adventuru s tou kýženou esencí Tomb Raider her, po které jsem toužil, s tím plusem, že to má chytře vymyšlený lore zahrnující celou planetu Zemi, její biosféru, která hraje ústřední roli v příběhu, kde přichází ke slovu použití umělé inteligence. A že je to hra, kde je všudypřítomná flóra v dílčích detailech naprosto vynikající a díky skvělé práci se světlem a stíny vznikají naprosto úchvatné, velmi rozličné, esteticky působivé situace. Můžu stát třeba na vrcholku skal a vše kolem mě se bude neustále dynamicky měnit. Je to fantasticky vyvedená hra ve všech dílčích aspektech i celku, pro některé vysněný a ještě lepší nástupce Tomb Raider her. Je úplně jedno že zrovna vás to nebaví, objektivní stav hry tím neutrpí a já si to užiju. 😉

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
😁4
🤮1

Uff, "komplexni" Horizon😂😂

Ja jdu spat radsi..

stillalive
😁5
👍1
👎1

Jen stroj na peníze. Původní obě hry jsou natolik komplexní a soběstačné ve vykreslování světa a interaktivity s ním, že mmo není vůbec zapotřebí. Buď další DLC nebo další díl dává smysl. Dvojka má nejlépe zpracovaný, dynamický svět, od mikro detailů po celé scenérie co jsem dosud viděl, nejlépe implementovaný pohyb pod vodou a zpracování průzkumu pod vodou a spoustu jiných skvělých prvků. Nejlépe si to člověk užije tak jak to udělali ve dvojce, na pevném, propracovaném základě akční adventury v otevřeném světě. A hlavně skvěle vymyšlený svět, který poskytuje prostor pro další příběh. Naštěstí s tím mmo projektem neztrácejí drahocenný čas Guerrilla Games.

Prekrvené ramienka 💙
🤦1
😁1

Tady doslo k hodne nepochopenim. Sony tim miri na trh, kde se da dolovat miliardy. Bohuzel musi hlavne kvuli firme co prelije zisky a vykoupi herny trh. Na PS5 s tim diru do sveta asi neudela, tak to neni priorita. Uvidime, jestli se to chytne.

Yasuke
Yasuke #woke

Jsem čekal že to bude něco MHW ale spíš to vypadá na mix genshi a Fortnite, to si můžou strčit někam takovou bídu

dawe999
😁1

A pak si to zahrají v Bungie a dostane to stopku 😂😂.

Starky
Starky #NaughtyGod
🤦1
👍1
😁1

@Mr. D: To mas trochu pomylene chlape, protoze tady neni absolutne potreba cokoliv obhajovat. :-)

Mr. D
👍3
😁1

@Starky: ty dokážeš od Sony obhájit naprosto vše...chce si to už sundat ty růžové brýle

NIKTO KAZDY
NIKTO KAZDY #klamosony

hurá. microsoft jede. dal si patentovať gumové návleky na mobily.z jednej strany z druhej strany navlečeme na mobil a budeme mať s toho nintendo svišť a môžeme prehánať po plánach tu devečku z kovovvú zverinú.😅 tri v jednom. to je prdél.

STAR64
👍1
😁1

Do budoucna není vyloučeno ani vydání pro PlayStation 5. Aha😂😂😂

Lord K
Lord K #XsX,PC,Switch
👍1

to bylo posměšků,ze konkurence vydává hry na PC😁

Donn_Y
Donn_Y #Pc>Sd>XsX>Ps5
👍1

PC je válec jakypak PlayStationy i v Sony to vidí hahaha... No a když vidím ty mobily to bude korejskej odpad.

Insertcoin
👍2
❤️2
😁2

Nechápu proč tomu v Sony tak strašně věří pořád. Nudnější svět aby člověk pohledal, absolutně bez duše, stejně jak ty robodinosaurici...

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord

Horizon rozhodně má potenciál na MMO, obzvlášť pokud trochu zariskují a bude tam akčnější hratelnost, třeba s měně RPG prvky a ne podle klasické MMO šablony :D Tenhle žánr už delší dobu stagnuje a potřeboval by trochu oživit, trochu odlišný přístup, bohužel vzhledem k zaměření na mobily mi moc nadějí nedává.

Starky
Starky #NaughtyGod
😁2
🤦1
👍1

Snaha dostat sve znacky i na mobile je pochopitelna a rozumna. Penize co se tam toci jsou obrovske, takovou platformu neni moudre ignorovat, ale uspet nebude vubec snadne. NCSoft ma v teto oblasti zkusenosti, tak to treba klapne. Mimochodem, pry se dela i nejaky God of War projekt pro mobile.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články