Studio Guerrilla Games slaví dvacet let od založení, hry Horizon: Forbidden West se prodalo přes 8,7 milionů kopií

„Jako Guerrilla jsme si hned na začátku udělali dost práce, když jsme vytvořili pohlcující 3D hry Shellshock: Nam ‘67 a Killzone. Naše malé studio bylo v té době nečekaně rychle katapultováno na světovou scénu. Drsná galaktická válka v Killzone zaujala hráče a my jsme byli hrdí na to, že jsme se prosadili v oboru a že jsme pro Sony vytvořili střílečku z první osoby. Netrvalo dlouho a vrhli jsme se do práce na pokračování. Zhruba v době, kdy přicházela na trh konzole PlayStation 3, jsme se stali first-party studiem PlayStationu. Opravdu nás podporovali v našich tvůrčích vizích a jejich nová technologie byla vždy nejlepší. Experimentovali jsme s nejnovějšími technologiemi, například ovladači PlayStation Move, a rozšířili jsme Killzone i na handheldy. Toto bylo pro nás období růstu ve všech ohledech. Orientovali jsme se v tom, co znamená být first-party studiem pro Sony, To, že jsme byli oblíbení, nás tlačilo jen k tomu, abychom chtěli roztáhnout svá tvůrčí křídla a byli stejně motivovaní, jako na úplném začátku," vzpomínají vývojáři.
U Killzone vývojáři nakonec nezůstali, protože přišli se značkou Horizon, která slavila a stále slaví mezi hráči obrovský úspěch, navíc z hlavní hrdinky Aloy se stala jedna z velkých ikon PlayStationu. „K 16. dubnu se prodalo celosvětově více než 32,7 milionů kopií her ze série Horizon, z toho 8,4 milionu tvoří Horizon: Forbidden West. Další miliony hráčů si hry Horizon zahrály díky předplatitelským službám a dalším akcím PlayStationu. Jde o milník, který jsme si před dvaceti lety, kdy jsme začali vyvíjet hry, nedokázali představit. Jsme vděční komunitě za pokračující lásku a podporu pro značku Horizon. Nakonec bychom se rádi podělili z nadšení, že dobrodružství Aloy bude pokračovat. Její nejnovější mise ji zavedla do ruin Los Angeles, a my se nemůžeme dočkat, až zjistíte, kam se vydá příště,“ říkají vývojáři ke značce Horizon.

Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (52)
Hroizon rozhodně žádný propadák není. Přeci to, že to tady řekne nějaký Makleř není nic relevantního😀
@🏡Makléř: sorry za hulvatstvi, ale pato ty jsi jako jebak co nejde vymacknout :(
@🏡Makléř: Kdyby tady kazdy delal co ty, tak uz tady nechodi nikdo. Tohle uz fakt neni diskuze, ale kolovratek sracek. Mit nazor je jedna vec, ale proc to neustale do zblbnuti opakovat? Kazdy uz vi, ze hru povazujes za blbou, uz nezbyva nikdo kdo by to nevedel, fakt ne. :-D
@🏡Makléř: Clovece uz to pochop, ze tve hodnoceni ma kazdy v dupe. Dej si pauzu, koukni jak ty diskuze s tebou vypadaji. Uz si nam to zde vsem rekl asi milionkrat, hra te nebavi a hrat to nechces, tak se venuj necemu co hrat chces ne? To je jak u Chocholouska v cekarne s tebou. :-D
@🏡Makléř: ty jsi fakt vtipný. Menší než by mít měla. To jsi změřil jak? Očividně jsi od Forbidden West nakonec očekával víc než ostatní. Asi i než Sony. Na to, že tu sérii ani nemáš rád a Forbidden West jsi ani nehrál? (Omlouvám se pokud ano) tak tomuto tématu věnuješ dost času.
Vy si to nepamatujete, ale decima byl prvni engine, kde byli zpracovany dobre oci. Do te doby to bylo marny… bily divny a bez zivota.
A DS bozi…
🤡@🏡Makléř: ještě nám to tady asi 18x zopakuj, že je to fail, protože to bylo v bundlu. Co kdyby to někdo nečetl.
@🏡Makléř: uvozovky nejsou potřeba. Jakkoliv se to pořád snažíš snižovat tak ta hra prostě úspěch má.
Guerrillo tak že gratuluji, ale dej mi už konečně další Killzone! Žádná jiná fps neměla tak brutální a hutnou atmosféru.
@Starky: Taky moc nechápu, proč se to pořád řeší 😀 však přeci není takovej problém, ten kód na hru do stóru prodat, když tu hru mám ke konzoli a nechci ji 😆🤦.
I tak, prostě prodaná hra ať už s nebo bez konzole - hotovo. 👍
Jj , Horizon je propadák, prodalo se toho málo, proto Sony nechala Guerillu udělat asi dost drahý DLC a VR odbočku....
A Decima o který básní i Kojima je engine k ničemu...
Nechápu proč Sony to studio nezavře 😃😃
Já bych sice taky raději Killzone ale nic to nemění že Horizon je úspěch, už jen proto že Sony Guerillu nechá dělat na třetím dílu, protože jestli to MS vyjde s Call of duty tak by se jí FPS dost hodila 😉
Makler uz ma dalsich 10 prispevku. Tolik casu a pozornosti venovat hre, kterou hrat nechci, to uz musi byt diagnoza. :-D
Jinak pokud jde o ty bundle, tak to nema cenu vubec rozebirat. Kolik se jich prodalo asi nezjistime. Sony zverejnuje pouze celkove prodeje konzol. Kolik lidi si ten bundle koupilo a hru pritom opravdu nechtelo, to uz nezjisti ani Sony. Ta hra v tom bundlu neni zdarma, takze penize maj jiste, vice asi neni co resit. Kazdopadne 9 mega je krasny vysledek, co by za to Phil dal, takovy Redfall nikdo nechce ani v GP. :-)
@🏡Makléř:
🏡Makléř #DrzHubuMC ❌je🛤
😁19💖62. 5. 2023 8:13
Jsem zklaman. - komenti ze 4/10 recky redfallu, tak nelzi :)
@🏡Makléř: my si tu muzem tahat co chcem. Ano mel jsi ps5, asi ti preplo a nasel jsi 4/10 cestu u konkurence a zatim tam jsi max zklaman. Tvoje prognozy o milionovych bundlech jsou zbytecne, nemas presna data, chapes, ne..
Mozna nekomu hra nesedla ale ja se bavil bylo to fajn 😎 prodeje jsou taky slusny a vyvojarum to preju
Pro srovnání GOW 2018 prodala za první rok 10 mega. Takže pro tuhle značku je 8+ za rok úspěch. Jestli se ji prodá víc uvidíme, ale je v plusku tak na 20 mega to nevidím. Nicméně v Sony jsou asi spokojeni když je trojka podle všeho ve vývoji/připravuje se.
Mě Horizon baví, ale sakra já bych raději něco ze světa Killzone. Ideálně Remake dvojky nebo ještě líp nový díl ve stylu Killzone dvojky/trojky.
Horizon mě vůbec nebavil ale Shellshock a Killzone to jsou jiný pářky. Novej díl Killzone nebo remake Shellhocku by se mi moc líbil.
ArgE: prave v porovnani s far cry nebo assassins creed mi horizon prijde o dost zabavnejsi, horizon me bavi ve vsech aspektech mnohem vic, ale je to muj subjektivni nazor, ve valhalle jsem dal 15 hodin a hru prodal, v horizonu mam pres 130h a porad se paradne bavim
Potíž je,že celkový čislo je jen číslo k chlubení v reklamách,hlavouny ve všech vydavatelství zajímá jen číslo prodanych krabic za plnou cenu.
Můj osobní názor je, že zrovna v tomto případě mnoho hráčů PS4 uvažuje způsobem, že si HFW pořídí až v momentě, kdy budou mít PS5... Takže jinými slovy tahle hra se bude prodávat ještě poměrně dlouho a celková čísla budou velmi dobrá. Jako prodat přes 8 mio za rok je velmi pěkné a jak říkám s velkou pravděpodobností to číslo poroste i v tomto roce. Později přijde na řadu ještě PC platforma. Jestli taková čísla někdo považuje za neúspěch, tak OK, ale zjevně to v Sony vidí jinak a čísla jim dělají radost.
Já nevim, ale neni to prostě málo na to kolik konzolí je v oběhu? Však to neni ani 10%. Takový Nintendo je s timhle uplně jinde
Celkem slušné prodeje.. 👍 Já si to pořídil ve slevě a bavilo mě to. Časem si koupím i dlc, není kam spěchat.
Forbidden West je absolutně skvělá hra. Sice tam je přehnaně a násilně implementovaná feministická agitka až mě z toho bolí chromozom Y a převrací se mi předkožka naruby ale když si člověk nastaví tu nejtěžší úroveň, tak zažije i slušnou testosteronovou výzvu. Upgrade zbraní přináší pocit zadostiučinění a spousta questů je zajímavých, stejně jako příběh. A to říkám jako hráč, který nesnáší generičnost a hraje i hry z minulého století, nad kterými by spousta mladých ohrnovali nos.
Zrovna když jsem s Aloy plachtil nad tím nádherným světem, tak jsem jsi říkal, jaké by to bylo, kdybych takovou hru podobného ražení hrál jako dítě. Možná by se mi vymkla čelist z té překrásné grafiky a parádních mechanik, když si Aloy jen tak zavolá svého ptáka uprostřed bitevní vřavy a ten jí chňapne jako viking pannu a hodí si jí na záda. Prostě paráda. Ta hra mě bavila stejně jako Days gone. A jediné co mě mrzí je to, že si Deacon zasloužil pokračování stejně jako Horizon. Dodneška to Sony nemůžu odpustit. Fandím Guerrilla Games i Bend Studio a obdivuji co tyto dvě studia dokázali a jaké značky nám přinesli.
8,7 milionů je krásné číslo za rok
@🏡Makléř: co mas ty spolecneho s ps5? Bez si vypocist k morfimu kolik se prodalo bundlu s horizonem :)
@Plugo All: vysvětli mi tvůj motiv mi napsat : "jeden Redfall" ?
Za prvé hraji na Sony konzolích, za druhé tady nejsme pod diskuzí o Redfallu, za třetí jsem se k Redfall vyjádřil ve směru, že se to bude učit v herních učebnicích, jak nedělat videohru.
Teď bych dal kontext k tomu druhému Horizonu. Horizon je se Spider-man a God of War největší IP Sony posledních let(ano, je to smutné, ale je to bohužel tak). Ta hra vycházela na množství konzolí a to jak na starou generaci a zároveň novou, takže měla potenciál oslovit obrovské množství hráčů. Samozřejmě pro každou druhou hru by to byl úspěch, ale pro jednu z největších Sony IP, hru tak hypovanou, že ji postavili vlastní sochu, je imho 8,7 fail.
24 milionů první Horizon,to je šílený na novou IP.
Prodat čehokoliv 9 milionů kusů za rok je úspěch,tvůrci musí být náležitě hrdý.
@A2: a jeden Redfall
Takže ta socha fakt nepomohla. 117 milionů PS4, 35 milionů PS5, x bundlů a hra s vlastní sochou nedá ani desítku. Fail fail burácely děti.
Kéž by vydali nový Killzone nebo aspoň remake jedničky..
Proste 10/10 od Kachla , grafika kterou Xbox jeste nikdy nevidel a celkove je to povedena hra... Akorat to Makler a spol jeste furt nedavaji , tak se vrtaji v prodejich a chytaji se sance ze prodeje delaji bundle : ))to Kachlo vysvetluje... Tisic reci na Horizon a kdyz to konecne vyda Bethesda je to na 4/10 : ))
Guerrilla nejsou zadni mistri open worldu je to jejich druha hra a o proti prvnimu dilu nemuzu rict ze se nesnazi a ze jim to nejde, maji to dobre a furt tam maji ten styl grafiky z Killzone v podani Decima enginu... To same Sucker Punch - uplna zmena po Infamous , hra za samuraje a k tomu jeste Studio Bend taky nova znacka Days Gone. Kdyz k tomu vezmu treba jeste Santa Monicu tak ti prekopali celi GoW... Tady se muze posklebovan fakt jen clovek co si nevidi ani na spicku nosu : ) Vsecky studia nove projekty a vseci to maji kvalitni a nejake narky a podkopavani kvality techto her je mimo ....