Odhaleny rozpočty her The Last of Us Part II a Horizon Forbidden West

Sony dále v dokumentech uvedla, že marketingové globální náklady na AAA hry jsou obrovské, a to i pro zavedené a úspěšné značky. Tyto částky ale do dokumentů neuvedla. Možná tušila, proč tak nemá dělat.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (40)
@ViperDavid: určitě máš pravdu že v poměru cena hry oproti kinu, jsou na tom videohry velice dobře .
Na druhou stranu já mám problém dohrát hru která trvá přes dvacet hodin kór když se jedná o single hru ,páč po sedmi hodinách ta hra ztrácí tah na branku a už neudrží mou pozornost , mě nejvíc vyhovovalo herní doba kolem deseti hodin 😅.
tomu se řiká prát špinavý prádlo...díky tomuhle soudu vyplave tolik věcí napovrch, to je jak kdybyste v pokeru všem vyrazili karty z ruky, to je masakr :-D
A proto tyhle hry nemůžou být ve službičce day one.
@mnaca: ja si myslim, ze tohle je vyhoda i nevyhoda zaroven. Protoze na zaklade algoritmu se k tobe nikdy nedostane Lenor nebo Persil. Diky “nucene” reklame v TV vsak ano a jak jiste vime, kdyz nas stare poslou pro machadlo, vzdycky prijdem s Lenorem :D
@mnaca: jeste k te reklame v tv, tam hraje primarni roli cas a to mezi jakymi porady ji pousti a od toho se odviji i cena. Takova ulice nebo ordinace u nas byly opravdu jedny z nejsledovanejsich poradu. Stejne tak ruzne souteze, jako superstar a dalsi blbosti. Reklama v techto casech se dostala i k nekolika milionum lidi, reklama ve 2 odpoledne nikoliv. Takze cena se velmi lisila podle toho, kdy dana firma chtela reklamu propasovat do TV.
S tou generaci, ktera se diva na TV a podle toho urcenych vyrobku, ktere funguji v tv lip a ktere hur, s tim souhlasim. Ja to myslel spise obecne. Nevyhoda tech socialnich siti, youtubu apod., je dle meho prave ale ta nenucenost reklam. Kdy skoro vsechny muzes preskocit a ja osobne nedokoukal snad zadnou reklamu celou, az na vyjimky, pokud byla moznost to preskocit. Tim chci rict, ze nektere reklamy by treba v prubehu cloveka dokazaly i zaujmout, ale neda jim moznost. V te tv, pokud nejdes zrovna na hajzl :D, tu moznost dostanou vzdy.
to by mě zajímalo zda se jim ty náklady vrátily
@Hashut: ja s nim mluvil osobne, ne ze bych cetl clanek nekde :)
A logicky, jak mimojine psal i Mnaca, reklama v tv stoji kolikrat nesmysl a presto je tv reklamami nacpana az k prasknuti. To same radio. Takze na te funkcnosti asi neco bude a rozhodne to vsichni zname i z praxe. Kdyz ti reknu, bez hledani na googlu, at mi z fleku vyjmenujes 6 pracich prostredku, tak uslysim Persil, Lenor, Ariel a tam to skonci :D. Spousta lidi vi, ze nejdrazsi nebo nejznamejsi automaticky neznamena nejkvalitnejsi, presto se tim naprosta vetsina lidi neridi. Reklama mnohdy prebije i tu kvalitu. Krasny priklad jsou treba testoviny panzani, co v testu vysly jako jedny z nejhorsich testovin co u nas vubec muzes koupit, taky jsou jedny z nejdrazsich, ale reklama jich byla plna prdel a kdyz jde vetsina lidi koupit “kvalitnejsi” testoviny, vezme prave je :). Reklama funguje a funguje velmi dobre i na lidi, kteri si mysli, ze na ne nefunguje vubec.
@mnaca: tak ja taky resil momentalni situaci, ne co bude za 10 let :). S tou TV a pomalym ustupem mozna jeste souhlasim, ale co se tyka radia tak urcite ne. To na cestach posloucha opravdu vetsina lidi stale a nemyslim si, ze se na tom neco zmeni.
@Michal Eberg: Tak spolumajitel TV asi nebude tvrdit, že reklama v televizi je na ústupu že? Věřil bych tomu, že je to kombinace a snaha dostat se jakýmkoliv způsobem jako téma mezi lidi. To bude asi ten “buzz”.
@mnaca: a odkud cerpas tuto informaci? Protoze ja od jednoho velmi znameho cloveka co je minojine spolumajitel TV 🙂. Nepopiram tebou zminenou reklamu, jen tvrdim, ze reklama v TV a radiu porad funguje jako jedna z nejlepsich. Treba taky proto ty ceny.
Já nechapu proč je pro Sony tak důležitý aby veřejnost nevěděla kolik stal vývoj . Naopak bych to všude hlásal , zvlášť lidem který brečí jak jsou hry drahy a jak je židi stahujou z kůže .
@mnaca: presne tak. Vetsina lidi ti i dneska mimojine taky rekne, ze treba na televizi davno necumi. No, ja jsem treba jeden z nich. Avsak i presto reklama v TV nebo radiu je porad ta nejlepsi a nejfunkcnejsi reklama vubec. Ne youtube, ne socialni site, ale radio a tv. Proc to tak je, tezko rici. Ale jeden z duvodu podle meho je i ten, ze na vsem zminovanem, prave krome radia a tv, snad 90% reklam clovek preskoci hned jak je to mozne, kdezto v tv a radiu to mozne neni :)
Lepšia reklama = lepší predaj . Lepší predaj =viac peňazí na vývoj ... ale nakoniec, vždy bude mat posledné slovo kvalita, keďže po predaji príde odozva komunít a čísla. Tie spravia meno ... a to je celkovo ta schopnosť spoločnosti robiť dobre to čo robí..
@mnaca: No je mi jasné, že kdyby se to vůbec nevyplatilo, asi by za reklamu nevyhazovali prachy z okna. Ale vzhledem k tomu, že mám k reklamě trochu pokroucený vztah a zboží s reklamou na každém rohu se snažím vyhnout kde můžu, tak to asi nevidím úplně objektivně. Prostě mě to bolí, když si uvědomím, kolik vývoje a testování mohlo jít do hry a ne na nějaký billboard na Time square, ale tak to už je můj možná emotivní pohled na věc 🤔
No prachy jsou to teda obrovský ale na druhou stranu to jde na těch hrách vidět.
Mě přijde úplně v nesmyslu ty částky které dají za marketing, přitom by úplně stačilo kdyby to promovali na svých platformách +yt ..
Pokud jste si někdy pustili až do konce titulky nějaké AAA hry, tak je jasné, že to musí stát všechno strašný ranec, většina tam uvedených lidí jsou špička ve svém oboru a nechají si za to zaplatit. A nechají si za to platit dlouho, vývoj se počítá na roky, ne na měsíce. Jako programátor se těm cenám vůbec nedivím a zcela chápu SONY, že se jim zase nelíbí gamepass. Proto si taky kupuji věci které chci hrát Day1, abych ten vývoj nějak podpořil a dal firmám najevo, že si vážím toho, co pro nás hráče dělají.
@Hashut: musis to brat tak ze to je korporatni marketing takze si vsechno musis nasobit minimalne 10x Z neceho si ty seniori a juniori a directori musi zaplatit 🤮
Sony do markentingu bude investovat taky asi hodně. Ono stačí na youtube napsat xbox a hned vyskočí reklama na Playstation. 😄
@Piro: ta je věčně v minusu:-)
@Akvizitor soky: a co třeba z prodejů elektroniky😘
@ArgE: hlavně ze halo infinite má hodnocení jako horizont a stalo takovej balík a ještě to museli dávat do bundle aby měli prodeje
Reklamu člověk chápe u nové IP, ale u TLOU2 nebo Horizonu už moc ne...
Každopádně koukejte třeba na coca colu nebo red bull že ;)
@Hashut: jako vím že z našeho pohledu je to " divný" , ale je spousta lidí, nebál bych se klidně takových 25% majitelů konzolí, co tu konzoli mají doma, protože "soused má a říká že je to super, děcko to vidělo u kamaráda a bylo nadšený, nebo koupil jsem televizi za 100 000 a dostal k tomu nějakou krabičku na hry" ....
A tihle lidi nelezou na konzolistu nebo kamkoliv jinam a neshání poslední infa co kdy vyjde atd...
A těmhle lidem potřebujete tu hru prodat, nebo nejlíp je donutit si kvůli té hře dokonce koupit konzoli (reklama na GT3 pro PS2 kterou dávali vždycky před fotbalem mě taky donutila koupit konzoli 😁😁 )
Takže jo, bohužel ale marketing je hrozně důležitej, a čím víc ta hra stojí, tím důležitější 😉😉
212 mega za Ubisoftí šablonku? No kde to jsme?
A pak je tu Vávra a jeho KCD za 800 mil 😄😄
@ΛNĐ3RLΛ: Asi žiju v bublině no. Ale přijde mi že házet sem tam video na YT a pozvat zástupce pár herních webů na jednu nebo 2 interní prezentace nestojí ani omylem 100 mega. Že by udělaly billboardy a reklamy v telce čtyŕnásobné prodeje? Jako možný to je, ale asi neznám nikoho, kdo by si koupil hru jen kvůli reklamě v telce (nemyslím u nás, tady u nás do toho podle mně nikdo velký prachy neinvestuje).
A multiplayer bude kdy?
@Hashut: Pár testů již proběhlo. Například druhý Evil Within prodal za první týden jen něco kolem 200 tisíc kopií. Hra byla oznámena několik měsíců před vydáním na E3 a velkého hypovaní se tehdy nedočkala.
První díl naopak byl oznámen dosti s předstihem, s gameplay trailery a dal 850 tisíc za první týden.
@XMadMaxX: nebylo, protoze Sony by si pripadnou ztratu nemohla zadotovat z office, cloudu, ci jinych produktu 😘