Konzolista.cz

Kritizovaný No Man's Sky může změnit způsob propagace her

novinkapátek 18. listopadu 2016BarackObama
Hlavní obrázek článku: Kritizovaný No Man's Sky může změnit způsob propagace her
Z příběhu No Man's Sky a jeho kontroverzního vývoje se vypsalo již mnoho frustrovaných novinářů, včetně hráčů samotných. Ambiciózní hra, s ještě ambicióznějšími vývojáři, kterým z pusy lítaly ty možná nejambicióznější prohlášení, jimž sami pravděpodobně nevěřili, se určitě zapíše do herní historie jakožto ukázkový příklad pro nové generace vývojářů, jak by se hry rozhodně neměly vyvíjet a především propagovat potenciálním kupcům. Ale jak se říká - všechno zlé je k něčemu dobré.

Mnohými lidmi negativně vnímaná kampaň projektu No Man's Sky totiž může napomoci změnám k lepším, nebo lépe řečeno, upřímnějším prezentacím her všeobecně. Hráči kritizovaná hra od studia Hello Games konec konců obsahuje v oficiálních propagačních materiálech prvky, které ve finální verzi objevit nelze a v souvislosti s tím se rozpoutala diskuze o lživé reklamě, čehož si nakonec všimla i britská organizace Advertising Standards Authority. Ta si od digitální distribuce Steam vyžádala vysvětlení, proč oficiální videa a články ke hře neodrážejí její výslednou podobu, načež Steam na tohle reagoval o několik týdnů později novým pravidlem v podobě striktního vyžadování od stránek jednotlivých her, aby v obchodě obsahovaly pouze skutečně záběry z daného titulu. A tahle aféra nezůstala jen u Steamu.

YouTube video: YouTube video player

Ryba přece smrdí od hlavy, tak proč nezakročit proti mystifikujícím prezentacím nových her na Game Award Show, kde si většina AAA her odbývá svoji premiéru? "O příběhu No Man’s Sky jsem hodně přemýšlel. Vytvořili jsme černou díru bombastických propagací, ze které pro tvůrce není úniku? Když představujete cokoliv nového, hrajete hru plnou očekávání. Totéž platí o filmu. Vezměte si Warner Bros., když ukázali Suicide Squad, všichni se mohli zbláznit, ale film nakonec nebyl tak skvělý." prohlásil moderátor Geoff Keighley pro server Polygon. Letos proto od vývojářů žádá, aby upřímně hovořili o stavu, v jakém hra momentálně je. Keighley si prý v případě No Man’s Sky uvědomoval, že na hře pracuje jen osm lidí. K ohlášení titulu přitom došlo v roce 2013 během cen VGX Awards, které Keighley tehdy moderoval. Podle něj by hlavně měly videa na TGA zasadit hru do většího kontextu, co se v ní ve skutečnosti nachází. "Když tu hru odhalili, každý si vytvořil idealizovanou představu o její výsledné podobě a to je špatně. Chceme na akci ukázat více z her, chceme se do nich ponořit. Premiérové ukázky budou také trvat delé - mezi čtyřmi až pěti minutami," dodává.

Keighley doslova prohlásil, že by se některé ukázky měly přibližovat k tradičním Let's Play videím. „Lidé budou z obsahu některých ukázek až překvapení, z toho, kolik jim z her ukážeme," tvrdí Keighley.

Zdroj: Polygon.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (16)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Skurveny_Playstation
Skurveny_Playstation #💩NADVLADA

tento rok je to katastrofa, hra za hrou pruser nad pruserom. Ale prestal som hry predobjednavat a som v pohode

Nos4a2

Pan T: nesouhlasim. Hry s proceduralne generovanym svetem mohou byt vyborne (The Binding of Isaac, Rogue legacy, Diablo...), ale je to vetsinou jen v ramci zanru roguelike. Nazvat je nudne a sterilni muze jen clovek co prave dohral NMS:)

Seth123
👍5

Platí jedno pravidlo pokud hra stojí za to recenze bývají bez problému týden dopředu, pokud hra stojí za hovno jsou recenze v den vydání.

Pan T
Pan T #Drifter
👍6

Devět z deseti her s náhodně generovanými lokacemi bych označil jako nudu. Mají stejný poznávací znak, a to podprůměrné grafické zpracování a sterilitu. Takže to jak hra dopadla jsem tak nějak očekával. Stejně nechápu proč se ty generované hry dělají, když žádnou hru nikdo nebude hrát desítky tisíc hodin, jen pro to aby viděl jak je na tělo želvy náhodně napasovaná hlava vepře, a podruhé hlava koně. Náhoda nedokáže nahradit lidské aranžéry.A tady byla náhodně generována i propagace.

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever
👎1

Urcite nie, nakolko Murray bol iba na jedno pouzitie. Keby sa spoji s luharmi typu Ubisoft, ktorym uz teraz malokto veri a ich hru by mal prezentovat taky Murray, tak to je samovrazedne kombo. Aj keby cistu pravdu hovorili a za nimi by stal papez, ktory by to potvrdil, nik by to nekupil.

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍1

Moneta: ano to, ze by to mohl zabalit je vseobecne mineni, ale realita je takova, ze po cloveku jeho formatu, co dovedl prodat miliony certiku v krabicce okamzite sahnou giganti typu Activision, nebo Ubisoft, kteri takove lidi s takovymi PR dovednostmi potrebuji, aby jim prodavali ty jejich sra...

Spoock
Spoock #geek
👍2

Prerne by hraci meli uvazovat. Kdyz na NMA delalo tak malo lidi, muselo byt jasne, ze nemuzou dosahnout toho co prezentovali, nehlede na fakt, ze jejich ukazky takrka mlzily do samotneho vydani, coz bylo divne.

jiridvorak515
👍3

Ja sice hru jeste nehral,ale souhlasim,ze demo napovi mnohe.V letech 1995-2013 to bylo vzdy soucasti trhu.S prichodem nove generace jsou dema na ustupu.Klasicka dema jsou prakticky minulost sem tam nejake je vetsinou to jsou Lego hry nebo sporty..Dnes frci testy,ale kdo by mel zajem stahovat od 10-25Gb.

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍2

Fun Fact: vyvojari z hello games odchazeji a par se jich pripojilo k tymu pracujicim na Star Citizen... Podari se 2x potopit stejnou lid?

Nos4a2
👍4

JEDImfp: jako bavit se muzes i u tetrisu, tady jde o to, ze tvurci propagovali neco jineho nez co byl finalni produkt. A o tom to je.

JEDImfp
👍4

BenjaminLinus: to je vazne dobry napad,ja jsem pred mesicem zkousel par her v preview programu na xboxu a skoro vsechny maji 1hodinu trial.jen jsem si potvrdil ze ark me nabavi ale treba long dark jsem po hodine hned koupil.neni treba delat dema ktera vetsinou neukazou celou hru,hodinova trial verze by bohate stacila.mozna by to prilakalo i vic lidi.vetsinou u hry ktery si nejsem jisty zda by me bavila,tak ji uplne vynecham a pritom jsem mozna prosvihnul neco kde bych nechal par desitech hodin

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍17

Tohle všechno je důsledek faktu, že si hráči nemohou hru před koupí vyzkoušet. Stačí zase dělat dema a tyto problémy by se nemusely v takové míře vůbec řešit.

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever
👍7
👎1

JEDImfp čo k tomu dodať? Snáď len, že na každé hovno pár múch sadne. Moju ženu napr. bavil Angel of Darkness, pritom je to dno celej TR série...One Man's Lie je jednou z najhoršie hodnotených hier v histórii Steamu. A hodnotiť môžu iba majitelia hry. Pár výkrikov do tmy to nezmení.

JEDImfp
👍8
👎3

skvela hra ktera vydrzi desitky hodin,kdo se nudil tak je me ho lito jelikoz se neumi sam zabavit a potrebuje vodit za rucicku.nevim proc si porad nekdo musi brat nms do huby

Paprik
Paprik #PS5&XSX
👍14

Nesmysl! Stačí se vrátit do minulosti, nevymýšlet chujoviny a zrušit kreténské embarga na recenze. Pokud by ke hrám vznikaly recenze tak, jako kdysi v dobách papírových magazínů, čili cca o měsíc dříve, tak bychom nekupovali zajíce v pytli. Imbecilní preordeři, kteří zaplatí hru rok před vydáním, ať neřvou....

Chesse
Chesse #UbiFan
👍6

Jo to je tak, kdyz nekdo veri Tech demu, ktere je tri roky stare...To same se delo u WD1, kde lidi verili zase tech demu a pak po par letech se divili, jakto, ze je to jine...

No hra to byla dobra, nekolik desitek hodin na to padlo a nelituji.Kazdopadne pokud to prospeje propagaci her, ze budou verohodnejsi konecnemu produktu a ne ukazka prototypu/tech dema co bezi na nadstrojich, tak jen dobre :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články