Herní vývojáři přiblížili možnosti gamepadu DualSense konzole PlayStation 5

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – „Haptická odezva nám umožňuje dělat nejrůznější nové věci. Ve hře Marvel’s Spider-Man: Miles Morales s ní budeme naznačovat hráčům, z jaké strany přichází útoky od nepřátel,“ říká Brian Horton ze studia Insomniac Games. To ale není vše. „Když například podržíte čtvereček, abyste udělali Venom Punch, tak máte pocit, že Spider-manovův bioelektrický útok projde přes levou stranu gamepadu na pravou, kde vyvrcholí nárazem,“ dodává.
Deathloop – „Jsem opravdu nadšený z haptické odezvy i adaptivních triggerů. Jde o vlastnosti, které přinesou určitou fyzičnost do herního zážitku a hráči poskytnou důležitou zpětnou vazbu. Deathloop je střílečka z první osoby, a děláme řadu věcí, aby jednotlivé zbraně vypadaly odlišně. Líbí se mi třeba zaseknutí spouště, když se zbraň zasekne. Hráč to zjistí okamžitě, dokonce dříve, než se objeví ve hře animace,“ říká Dinga Bakaba, režisér hry Deathloop.
Ghostwire: Tokyo – Novinky gamepadu DualSense bude využívat i akční hra Ghostwire: Tokyo od vývojářů ze studia Tango Gameworks. Třeba adaptivní spouště/triggery chtějí využít k pocitu přetrvávající energie nebo rovnováhy sil, ale také pro akce jako nabíjení a pocit akumulace energie. „Haptická odezva nám na rozdíl od vibrací z předchozí generace umožňuje využít mnohem širší rozsah, od velmi silných vibrací po extrémně lehké vibrace. Tímto způsobem můžeme hráčům nabídnout velmi podrobné texturové nuance,“ říká Kenji Kimura.
Demon's Souls – „Díky bezdrátovému gamepadu DualSense a haptické odezvě můžeme udělat boj v Demon's Souls daleko drsnější, temnější a smrtelnější. Nyní budete cítit každý úder při souboji s protivníky nebo při seslání kouzla. Když správně načasujete odražení útoku u velkého bosse, pocítíte jejich masivní sílu. Kov bude mlátit o kov, když se nepřátelům podaří vykrýt váš útok, nebo to bude opačně. Tato nová zpětná vazba skrze gamepad vám umožní vědět, že váš útok byl úspěšný, nebo že jste dobře zvládly načasovat parry, takže můžete najednou reagovat rychleji s větší jistotou. Také je možné změnit jednoduchý úkon jako otevřený brány skrze páku ve smyslový zážitek, což je něco, co normální vibrace nemohou zprostředkovat. Nikdy nemohly replikovat ten pocit, když se mlátí kov o kov nebo praskání ohně při sesílání magie. Haptická odezva bude nedílnou součástí zážitku, která hráče vtáhne do světa hry a přidá i nové prvky do hratelnosti. Vizuální, sluchové i hmatové prvky posouvají novou generaci her do budoucnosti,“ říká Gavin Moore ze SIE Japan Studio.
Horizon Forbidden West – Hra Horizon Forbidden West bude obsahovat nové zbraně, které jsou navrženy tak, aby každá byla pocitem jedinečná, a navíc hrály konkrétní roli v boji se stroji i lidskými protivníky. Adaptivní triggery pak pomohou, aby pocit ze zbraní byl jedinečný a byla radost je používat,“ říká Mathijs de Jonge.
Godfall – „Jako hráč jsem naprosto nadšený z toho, že konečně znamená, jakou zbraň máte ruce, aniž bych se musel dívat na uživatelské rozhraní. Cítíte také, kde se nachází protivník v prostoru, dokonce i mimo zorné pole,“ říká Keit Lee ze studia Counterplay Games.
Ratchet & Clank: Rift Apart – Za adaptivní spouště jsme rádi při vývoji Ratchet & Clank: Rift Apart. Například Enforcer je brokovnice s dvojitou hlavní. Když stisknete spoušť, tak vystřelí z jedné hlavně a ucítíte zhruba v polovině odpor. Potřebujete větší palebnou sílu? Zatlačte spoušť přes tento bod odporu a vystřelte z obou hlavní,“ říká Marcus Smith, režisér hry z Insomniac Games.
Sony tlačí, aby jedinečné vlastnosti DualSense gamepadu využívalo co nejvíce her. Mezi nimi bude i roztomile vypadající plošinovka Sackboy A Big Adventure nebo závodní hra Gran Turismo 7, která bude využívat hlavně adaptivní triggery pro realistické brzdění za pomocí ABS. Na konci příspěvku je pak napsáno, že v následujících týdnech bude Sony sdílet další zajímavé informace o gamepadu DualSense, ale také konzoli PlayStation 5.













Komentáře (74)
Uz jen ten gamepad je uzasnejsi,zabavnejsi a vic nextgen,nez vsechno co predvadi konkurence ..jak hw tak dokonce i jejich hry 🙂👍
Jsem hrozne zvedavej jaky to bude v ruce a jakej pozitek to z tech her zanecha
A jak se má chovat zaseknutá zbraň? Tak že nevydává žádný zvuk a vibrace.
To vis ze jo
Koukám Hráč123 je hráč s velkým H. Ty plačky nad trofejema jako těžkotonážní protiargument nemají chybu. 😹👍
Kostej - Bend pouzival Unreal... takze budou mit u5...
AVERY : Vis jak co se tyka Guerrilla Games , cim driv bude Horizon 2 tim lepsi pro nas . Protoze ve vzdu je but Killzone nebo Socom . A zame Santa Monica by tez mohla ke GoW prihodit nejaky trhak
PS: A ... ND dela uplne novou značku ...
Co dodat ... 40 let a tesim se jako na PS2
AVERY : Ono GoW na konci 2021 proc ne ... Treba ja tipuju ze jaro leto jetu Horizon 2 ...
Ted je situace jina az na studio Bend maji uz vseci nove enginy a udelat velkou hru uz je otazka 3-4 roky . Dokonce ani PD se nebude jebat s GT7 radu let jak bylo zvykem .
A treba jak tu resite zaseknuti zbrane tak tyhle veci mam rad . Smysl pro detail a ukazat nam nove veci a s tim i zazitky ve hrach . Grafika pujde rapidne nahoru a kdyz se zapoji fyzika a nove vychytavky ktere jeste podtrhnou vibrace ovladace , dostane to novy rozmer ... Ve zkratce receno jak Ubi prezentovali prvni Division , kde kulky krasne provrtavaji auto tak tohle je presne ono .
Zame jen at neusnou na vavrinech a pekne nam to naserviruji . Nezapomenout ze grafika neni vse ... Myslim tim treba to ze tahle generace ukazala ze PS4 uz umi krasne velke svety , nicmene s hratelnosti PS3 . Treba HZD je graficka spicka , ale voda je osekana a vodni svet co ukazuje Horizon 2 by se tam nevesel ani nahodou , pokud by chteli udrzet tu grafiku ...
Jsem sam zvedavi az napjaty jak az to daleko zajde , kazdopadne opet budem cumet
A nejlepsi natom je ze uz pomalu srihame metr ...
Dodejte bloodborne 2 s moznosti zaseknuti střelné zbrane a odbyt ovladačů bude zajištěn.
@AVERY: a bude zle!!!
@srnax Hry z ps4 asi půjdou hrát i pomocí ds, ale pochybuji, že budou hry nějak přepracovávat. Potvrdili zpětnou kompatibilitu, tj. hry poběží tak jako běží na ps4, plus maximálně vylepší framerate nebo rozlišení díky výkonnějšímu hw, ale nijak zásadněji do kódu her zasahovat imho nebudou (nad rámec toho, aby fungovaly jako na ps4). Sony se bude soustředit na nové hry pro ps5, které s podporou ds počítají od začátku a ostatně staví na tom celou marketingovou kampaň, proč si koupit ps5.
On to MS nepodělal a fakt se snaží. V tom problém není. Problém je v tom, že MS bude mít šanci jedině když to Sony posere.
@Tab Arc: Jo jako tohle je hardcore "az moc" proto jak jsem psal se to bojim hrat :-D (i kdyz offline s botama uz zvladam...ale tam o nic nejde)
Jinak nenu zac a ostatnim se omlouvam za offtopic :-)
@Kapr: No neviem, či pravé taký hardcore chcem :-) To chce aj hodne času a to na jednu hru ja nemám . Este tak hardcore vrámci simulácií, resp. približovania k realite ano, ale toto asi nebude pre mňa :-) .Ale dík za tip a opis :-)
@Tab Arc: "caro" v ty hre je v tom ze je to nejvic hardcore FPS co kdy zatim byla. Uz jen tim designem hratelnosti a zvukem. Mas svoji postavu a chodis s ni na raidy. Uz jen naprostej zaklad je znat mapu(mapy) a kde muzes extractovat(proste odejit aby jsi prezil). Kdyz umres(jako ze tady umiras porad...) tak prijdes o vsechno krom toho co mas v malem kontejneru(velikost se lisi podle edice hry...ale nejakej lepsi si muzes i "vyquestit")
Jde o loot a questy od prodejcu co jsou ve hre. A jelikoz muzes ztratit vse tak uz jen to samo o sobe je adrenalin jako krava.
Hardcore je to ve vsem po leceni/upravu zbrani az po to jaky naboje si vezmes(obycejny HP jsou proti lepsimu armoru uplne na H**** takze do nekoho vystrilis celej zasobnik a jemu to skoro nic neudela).
Lecit se muzes/musis podle zraneni...bandaz na krvaceni. Mas tam zlomeniny a vesmes porad ti nekdo uplne odrovna koncetiny. Ty muzes napravit ale jen kdyz mas "surgical kit). Jinak mas smulu a pokud nemas painkillery tak se proste budes muset dokulhat k exitu(i kdyz spis vetsinou chcipnes nekde na ceste :-D )
Je to opravdu tezky a trva doslova desitky hodin nez se naucis jen zaklady toho jak co funguje.
Nastesti mas vedle postavy i druhou tzv. Scav. za kteryho muzes hrat jednou za 20 min. Vyhoda je ze kdyz umres tak pockas dalsich 20 min a mas dalsiho...a cokoliv z raidu odneses s nim ti zustane pro tvou hlavni postavu.
Nevyhoda je ze nema ten kontejner a ze se ti s nim "necekane" nezlepsuje tvoje hlavni postava(rpg prvku je tam dost na zlepseni)
Nejlepsi pro zacatecniky je offline mode kdy hrajes se svoji postavou offline a muzes si tam dat "boty" a naucit se +- kde jsou a hlavne mapy atd. Samozrejme ti zadnej loot ani XP nezustanou ale muzes testovat vse co mas bez toho aby jsi se bal ze o to prijdes.
Je toho vazne hodne a ta hra je obrovsky komplexni...i kdyz jako v kazdy FPS hre je jadro pudla proste nakonec stejny...nebejt levej a doufat ze ten lempl po krom strilis je bud stejnej lempl nebo vetsi :-D
Tab Arc: Plně souhlasím s tvým pohledem na hry a jejich evolucí. Zasekávání zbraní není takovej problém, jakej se nám z toho tady snaží udělat Boomer123 a v příběhovkách jako Metro nebo BioShock má rozhodně smysl. Taky chci ze hry cítít více autentičnosti.
A motat do toho trofeje a achievementy...? To je doufám vtip?
Nevim proc se tu haptika srovnava s dotykovou ploskou, svetylkem a nebo reprackem, ze se prestali pouzivat. Demence.
@Hráč123: Verim že pre mnohých bude.... a tá najlepšia :-)
@Tab Arc: Volba by byla fajn
@Hráč123: To bol priklad, že keď uz nie je nieco realne, tak kaslat na tech doplnky v hrach ako si písal .. Niekomu sa to páči v zavodoch, niekomu pri strieľačke ..Takže sa môžme zhodnut v tom, ze je dobré to mať ako voľbu navyše pri co najviac hrách :-) Hračov je veľa a každý ma ine naroky a vkus .Je dobre vyhovieť co najviac z nich :-)
@Tab Arc: uz sem ti rekl ze force feedback nebo vyuziti pro ABS s tim problem nemam..nerusi totiz hrani hry, co sis navaril tim ze si neubral plyn si vyzeres a nemusis proto prolejzat menu aby sis vycistil flintu apod. Jak pises oba na to mame jiny nazor. Ja bych nejradeji veci jako udrzbu itemu vymazal ze vsech her, u her me zajima provedeni/hratelnost "execution" a ne omacka okolo a ty mas rad komplexnejsi reseni.
@Kapr: Jasne ze chcem :-p . Preco asi hravam vr ? :-D v com je to "caro v tej hre? " :-)
Heh 😀 jestli nakonec Stalker 2 vyjde na PS, tak tam se ty zbraně zasekávaly dost často, tam to bude jízda 😅 (pokud se hra ponese ve stejném duchu a s tou asmosférou) 👍
U days gone to bude perfektni ty vibrace az ti basebolka klesne na 0% a rozbijes ji o hlavu zombika uz se nemuzu dockat.
@Hráč123: Určite ! Myslím vždy lepšie, ako uberať možnosti a vratit sa k akradovym štýlom spred 20storočia, ked technologie neumožňovali nic viac.. To rovno mozu aj volantom zrusit feedback, lebo po naraze do zvodidiel auto ide dalej v závodoch ..co uz prida na realnosti taka prkotina, ze ? :-) Ved principom je niekde sa "prezavodit" .. ..Ale kazdy mame svoj pohlad ..beriem :-)
@Tab Arc: Jestli chces pravej adrenalin ze strileni a bejt podelanej az za usima jen z toho ze nekdo nekde vystreli tak si 100%(pokud mas PC) zahraj Escape from Tarkov.
Ja hral snad "vsechny" hry i hororovky ale tuhle hru se proste bojim jen zapnout :-D
@Tab Arc: Máš pravdu. Například v Metru sem čistil zbraně jak jen to šlo. 👍
Myslis realnym chovanim ak47 kterou poustim plnou salvou za behu? Jo tojo tam to zasekavani zbrane urcite prida na realismu.
@Hráč123: Ano, a preto je pre mnohých pekny adrenalín a vtiahnutie do hry, ak môže pri tom strielani počítať s reálnym správaním zbrane, do ktorého patrí aj jej zlyhanie, hlavne ak kasle na jej údržbu, ktorá je v hre daná ako súčasť gameplay :-)
@Tab Arc: i v tech pribehovkach ale nakonec posun v pribehu znamena se nekam prostrilet. Staci se podivat na Uncharted..asi vetsina by ji oznacila jako pribehovku kde ale aby ses posunul dal ceka "arena" nepratel k likvidaci.