Konzolista.cz

Sony prodala 84,2 milionu konzolí PlayStation 5, hra Ghost of Yōtei u hráčů zabodovala

novinkaúterý 11. listopadu 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Sony prodala 84,2 milionu konzolí PlayStation 5, hra Ghost of Yōtei u hráčů zabodovala
Společnost Sony dnes během svých finančních výsledků oznámila, že se už prodalo (dodalo do obchodů) 84,2 milionu konzolí PlayStation 5. Jen za poslední čtvrtletí se tak mělo prodat 3,9 milionu konzolí, což je o 0,1 milionu více než před rokem. Ačkoliv je tu konzole nyní už pět let, její prodeje jsou stále velmi dobré a nemají velké propady. A to i přes zvýšení ceny.
  • PlayStation Network v současnosti využívá 119 milionů hráčů, což je o 3 miliony více než ve stejném období před rokem.
  • Během posledního čtvrtletí se prodalo 80,3 milionu her pro konzole PlayStation 5 a PlayStation 4, což je o 2,6 milionu více než ve stejném období před rokem.
  • Během posledních tří měsíců se prodalo 6,3 milionu first-party her od PlayStation Studios, což je o 1 milion více než ve stejném období před rokem.
  • 72% prodejů her tvoří digitální distribuce, což je o 2% více než před rokem. Hráči tak pomalu ale jistě přecházejí čistě na digitální distribuci.
  • Během prvních 32 dnů se prodalo 3,3 milionu kopií nové akční hry Ghost of Yōtei od studia Sucker Punch Productions. 
  • Sony během finančních výsledků zmínila, že není spokojena se studiem Bungie a výkonem hry Destiny 2. „Pokud jde o Destiny 2, částečně kvůli změnám v konkurenčním prostředí nedosáhly tržby i zapojení hráčů úrovně, kterou jsme očekávali v době akvizice Bungie. I když budeme pokračovat ve zlepšování, prozatím jsme revidovali obchodní prognózu směrem dolů.“
  • Podle Sony je PlayStation 5 teprve v polovině své cesty a hodlá konzoli i nadále hodně podporovat. „Životní cyklus konzole PlayStation 4 se zdá být čím dál delší. Konzole byla uvedena na trh v roce 2013 a stále má mnoho aktivních uživatelů. Z tohoto pohledu se domníváme, že PS5 je teprve v polovině své cesty," dodala finanční ředitelka Sony Lin Tao. 
  • Zatímco Destiny 2 si moc dobře nevede, Sony má radost z pokračujícího úspěchu jiné live service hry - Helldivers 2. „Helldivers 2, který byl v srpnu tohoto roku vydán také pro Xbox, si vede velmi dobře. Nejenže přilákal nové uživatele na Xbox, ale také probudil větší zájem stávajících hráčů na PS5 a PC. To vedlo k výraznému meziročnímu nárůstu prodeje této hry.“
  • Marathon by měl vyjít do konce března. Sony během finanční zprávy uvedla, že nedávného uzavřeného technického testování se zúčastnilo přes 80 tisíc hráčů. 


YouTube video: YouTube video player


Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (52)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👎1

@Hashut Statista není bohužel věrohodná stránka, pokud nejsi členem a nemáš přístup k podrobnějším datům. Navíc údajně dost "cherrypickují".

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👎1

@robinhocz Koukám, že ústavní léčba nedopadla dobře potom, co jsi se tady rok neukazál. 😀

"Společnosti nemají jak kontrolovat, kolik různý obchody, obchodníci ze zakoupených kopii prodali koncovým zákazníkům." – Lež, kterou jsem ti vyvrátil.

"Dostali zaplaceno a víc je v podstatě ani nezajímá" – Lež, kterou jsem ti vyvrátil.

Točíš se v kruzích a ještě k tomu neustále posouváš "goal post". 🥱

Balcar Tomáš
❤️1
😁1

@alfasamecnewversion ty bys nejdříve na to pc musel mít ty socko, ty tu placas takovy nesmysly, že ani už pomalu nevíš kdy lžeš a kdy ne. Zalez a dej si facku za rohem.

Zavorka
Zavorka #FckFanboys

Konzolový svět jde pěkně do sraček. Switch 2 nestíhá ani starší hry. Xbox umírá a přístí konzole možná bude PC, PS5 prodává miliony, ale ve výsledku by to člověk ani nepoznal.

Začíná mi být z toho smutno.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation
😁1

@ΛNĐ3RLΛ Takže vysvětlit tu lež nedokážeš,ale plácat, že jsem napsal něco co jsem nenapsal,to by ti šlo.

To asi není potřeba dál rozebírat.😂

Tebe museli vymyslet,jinak to není možné.

Hashut

Tady to vypadá trochu jinak, ale je to v absolutních číslech a velmi přehledné - link Fyzické hry byly na špičce v roce 2022, ale od té doby dramaticky spadly. Vedle toho digitální prodeje stabilně rostou. Když se sečtou digitální prodeje a add-ony, tak jsou fyzické prodeje "drobné".

Hashut

@ΛNĐ3RLΛ Pokud má Techradar pravdu a prodeje fyzických her v roce 2020 tvořily 6% příjmů SONY v rámci herní divize, tak to bylo nějakých 250mld¥. V roce 2024 byl příjem z prodeje fyzických her 120mld¥. Za stejné období se digitál zvedl z 850mld¥ na 1050mld¥. Takže za mně není pochyb o tom, že prodeje fyzických her jdou z pohledu obratu výrazně dolů a digitál roste. Jestli je počet prodejů stále podobný, tak je to asi tím, že se fyzicky prodávají ve velkém starší hry v edicích za pár stovek. Ale to je za mně dost nezajímavé číslo, protože rozhodne účetnictví a ne počet prodaných krabiček.

P.S. On je ten článek vůbec takový divný. Pokud je podle finanční zprávy SONY příjem z fyzických prodejů 120mld¥ a z digitálních prodejů 1050mld¥, tak je celkem ptákovina tvrdit, že digitální distribuce tvoří 72% prodejů. To bude klasická statistika, která umí ohnout kde co 😁

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

Vzdyt cisla jsou normalne verejne, neni potreba se o nicem dohadovat.

Tsushima prodala behem prvnich dnu 2.3 milionu, tehda slo o nejrychleji prodavanou novou Sony IP, proto to bylo zverejneno. Na 5 milionu se pak dostala za necele 4 mesice. Yotei ma za mesic 3.3 milionu. Tady je take pro kontext dobre uvest, ze Tsushima vysla v trochu jine fazi generace, PS4 tehdy mela temer o 28 milionu vetsi uzivatelskou zakladnu. To hlavni pro studio a Sony vsak je, ze Yotei je po mesici s prehledem zaplacena, aktualne uz jede cisty zisk. :-)

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
🤦1

@Hashut Zkusíme to hezky pomaloučku, jak pro děti ve školce...

"Společnost Sony dnes během svých finančních výsledků oznámila..."

"72% prodejů her tvoří digitální distribuce, což je o 2% více než před rokem".

Teď rok 2020 z mého článku, který taky cituje finanční zprávu Sony:

"V prvním čtvrtletí se digitální hry podílely na prodeji softwaru pro PlayStation ohromujících 74 %. Jedná se o masivní nárůst digitálních prodejů, nepochybně způsobený nařízeními zůstat doma a uzavřením nepodstatných podniků. Bude však zajímavé sledovat, zda hráči, kteří přešli na digitální média, v digitálním světě zůstanou."

Co na tom chceš dál rozebírat? 5 let je už dlouhá doba na to, aby sis udělal obrázek o tom, jestli podíl digitální distribuce kontinuálně roste nebo stagnuje od doby, co vyšla hra Ghost of Tsushima.

Hashut

@ΛNĐ3RLΛ Podíl příjmu z prodejů her na fyzických nosičích klesl podle finančních zpráv SONY od roku 2020 na polovinu. Je klidně možné, že se fyzických her prodává stále podobné množství, ale pro SONY je to v době růstu digitálních prodejů naprosto zanedbatelná položka. Nemají vůbec žádný důvod brát na takové zákazníky ohled. Pokud tvoří příjem z digitálních prodejů včetně addonů 49% příjmů a fyzické prodeje jsou na úrovni 3%, tak SONY dřive nebo později distribuci fyzických her buď omezí na minimum nebo prostě zařízne.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Hashut Jakých skvělých prodejích fyzických nosičích? To čteš kde v mých příspěvcích? Já napsal pouze, že od roku 2020 tam není žádný nárůst. Nevím navíc, proč zmiňuješ nějaký Tech Radar, když já čerpám přímo z finančních zpráv Sony.

@robinhocz Píšu to proto, protože řeč je o prodejích Tsushimy vs Yotei. Pokud ty bereš jako nárůst od roku X, který nechceš specifikovat, tak jen plácáš prázdnou slámu, což ale nikoho nemůže překvapit, když jsem tě přistihl při lži a teď se z toho snažíš takto hloupě vybruslit.

Já si o něčem zdát nepotřebuji. To Sony vyhazuje penízky oknem za tyhle data, které jsou pro ně důležité, respektive pro inovestory. Spíš ty si nech zdát o výsostných prodejích Yotei, které Sony nechtěla zmínit hned v prvních dnech, jako tomu bylo u Tsushimy. 😘

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@ΛNĐ3RLΛ Podle mě ses už tak zamotal do svých vlastních fantasmagorií, že už sám nevíš co vlastně píšeš 😁

"Kde máš ten nárůst? 2020, 74% podíl, o pět let později 72% podíl. Jediná věc, která tu roste, je tvá dojmologie. Napsal jsi, že jsou prodeje přesnější díky nárustu digitálu a ty byly dle tvé vlastní logiky přesnější před těmi 5 lety"

Znovu opakuji,tohle tu s nějakou časovou linii píšeš právě jen ty. Já psal obecně,že s tim jak roste digital , jsou prodeje koncovým zákazníkům přesnější. Kde je v tom lež? Vysvětli 😂

"A to jsem ani pořádně nerozebral tvého dalšího adepta na dojmologii roku - to tvé údajné "dostali zaplaceno a víc je v podstatě ani nezajímá."

To ani nemusíš rozebírat.

Doteď jsi evidentně netušil, že se udávají shipped do obchodů a teď tu budeš dělat ze sebe odborníka.🙏

A ne, všechny obchody opravdu nereportuji své prodeje každýho kusu zpět k vydavateli. O tom si můžeš nechat akorát zdát.

Hashut

@ΛNĐ3RLΛ Na Techradaru čtu (link ), že v roce 2020 tvořil prodej fyzických nosičů 6% příjmů herní divize SONY a za rok 2024 už to byly jen 3%. Vzhledem k tomu, že za rok 2024 byly příjmy z digitálních prodejů 20% herní divize, tak mi to vychází jako propastný rozdíl mezi digitálem a fyzickými prodeji. Nějak mi ta tvoje teorie o skvělých prodejích her na fyzických nosičích s tím co píše Techradar neštimuje.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
🤦1

Nezajímá, ale přesto pořád reaguješ. 😀

Kde máš ten nárůst? 2020, 74% podíl, o pět let později 72% podíl. Jediná věc, která tu roste, je tvá dojmologie. Napsal jsi, že jsou prodeje přesnější díky nárustu digitálu a ty byly dle tvé vlastní logiky přesnější před těmi 5 lety, kdy Tsushima prodala za 3 dny 2,4 milionů kusů, tedy 1,8 milionů digitálu. 3 dny vs 32 dní. Čísla hovoří v tvůj neprospěch.

A to jsem ani pořádně nerozebral tvého dalšího adepta na dojmologii roku - to tvé údajné "dostali zaplaceno a víc je v podstatě ani nezajímá."

Tohle může napsat jen někdo, kdo nemá absolutně žádné vědomosti o tohle problematice.

Většina vydavatelů uvádí "sell-in", jenomže velké vydavatele jako Sony zajímá i "sell-through", tedy kolik kopií se skutečně prodalo koncovým zákazníkům. Tyto údaje získávají z partnerských maloobchodních databází (NPD v USA, GfK v Evropě, Famitsu v Japonsku). Ubisoft, EA, Activision, Sony, Microsoft, you name it, tyto data samy nakupují a používají ve svých interních analýzách a reportech investorům. Takže říct, že “nemají to jak kontrolovat a nikoho to nezajímá", je tvá hloupá dojmologie hodná Sony fanboye, co ničemu nerozumí, ale rád se ke všemu vyjadřuje.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@ΛNĐ3RLΛ Za jakou lež? Vzhledem k tomu,že teď už jsi poučen jak se zveřejňují prodeje,tak nechceš snad tvrdit,že s narůstajícím digitalem je prodej koncovým zákazníkům méně přesný?😁

Rok 2020 jsi si tam napsal, až po mém příspěvku. Já mluvil obecně a žádný datum ani statistiku za který období jsem neudával.

Argument na co? Jsem ti jasně napsal,že mě tvá trolí válka prodejů Tsushima vs Yotei nezajímá.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@robinhocz Takže bez argumentu a ještě k tomu ses ani neomluvil za tu lež o narůstajícím digitálu. Cenu za největšího trolla si letos odneseš opět ty a to tu máš snad nejméně příspěvků. Gratulky.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@ΛNĐ3RLΛ Já jen netušil,že tu jdes trolit na téma Tsushima se prodávala lépe. To je tvůj boj a veď si ho s kým chceš.😁

Já ti jen chtěl objasnit,že téměř vždy se udává digital plus shipped. Což je známá věc. Z toho nemusíš být vůbec vypleskany.

Btw ano i u Tsushimi.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@robinhocz Co achuješ? Buď dodej protiargument, nebo jdi o dům dál.

arnold

@fuffcz To je pravda, určitě budeš lupkat dřív než alfa, ten si počká min. ještě několik let.

fuffcz
fuffcz #🎄🎮💙
😁1

Napsal jsem Ježíškovi a vypadá to, že o vánocích už budu na PS5 lupkat taky.😇

arnold
😁1

@alfasamecnewversion To víš že jo, všichni ti věříme, před dvěma lety jsi tu nadával, že zdražil game pass na 439kč, že Microsoft jsou nenažranci, jsi rád když máš na jídlo, stejně jako tvoje vila za 20 mega v Praze, nové lambo za 5 mega a pravidelná dovolená v Miami, kde se sluníš na lehátku na pláži, popíjíš koktejly a kouříš havanu.

alfasamecnewversion
🤮1

4 generace oled monitoru je doma ❤️ škoda ze nejdou vkládat fotky. 280Hz 2K neskutečna bombička. Ještě dorazí procicko a budu lupkat jak poradny chlap a ne sociálka ze základní ps5

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@ΛNĐ3RLΛ achjo 🙏

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
🤦1

@robinhocz Roste? V roce 2020 měl podíl digitálu 74% za první kvartál, v době vydání Tsushimy. Dnes to je 72%. Spíš se ustálil a nevypadá to, že by to mělo nadále razantně stoupat - link

Takže Yotei má na kontě nějakých 2 300 000 potvrzených prodejů za první měsíc a zbytek můžeme jen hádat. No, troufám si tvrdit, že Tsushima na tom byla lépe. 😉

RipXboxPSForever
RipXboxPSForever #❤️ Soninka ❤️
👍1
❤️1

@Balcar Tomáš alfa samec je největší komediant to už víme dlouho. 😆😆 Čím dál víc to jen potvrzuje.

Prekrvené ramienka 💙
😁4
👍1
❤️1
TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
😁2

A komenty uz jdou koukam i zase odemknout.

To se bude hodit, az se (zase) ukliknu a misto editu si komentar zamknu. 😆

Diky Machare. ❤️

Kachlo
Kachlo #BOSS

@ΛNĐ3RLΛ Vždy se uvádí dodávky do obchodů + digitální prodej

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation
😁1

@ΛNĐ3RLΛ Udáváno v naprosté většině případů.

Společnosti nemají jak kontrolovat, kolik různý obchody, obchodníci ze zakoupených kopii prodali koncovým zákazníkům.

Dostali zaplaceno a víc je v podstatě ani nezajímá.

S tím jak roste digitál, vzniká v podstatě i přesnější statistka prodejů.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍1

I pres ty neustale rostouci ceny HW si vede PS5 vyborne, prekvapil me i posledni mesic, kdy sla PS5 pred Switch 2, to bych aktualne uplne necekal. Ghost i pres ty bojkoty podava take skvele vysledky. :-) Je znat ze ma PS silnou pozici, tak to ted hlavne necim nepodelat. Herne ma tato generace vrchol stale teprve pred sebou, pristi rok by hry jako Wolverine a GTA 6, mohl obstarat rovnez zajimava cisla.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články