Konzolista.cz

Dead Space - A Journey Through Terror třetí a čtvrtá část

novinkasobota 9. února 2013Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Dead Space - A Journey Through Terror třetí a čtvrtá část
Určitě vám neunikla naše recenze na akční hororovou hru Dead Space 3, která se dostala na pulty obchodů v minulém týdnu pro konzole Playstation 3 a Xbox 360. V ní na hlavního hrdinu čeká opět výprava do hlubin vesmíru a následně na nehostinnou ledovou planetu Tau Volantis. Poprvé navíc na boj nemusí být sám, protože je možné do kooperace přizvat druhou postavu, kterou je John Carver, který přišel o rodinu při invazi nekromorfů. V minulém týdnu EA začala vydávat sérii A Journey Through Terror, v níž příběh Dead Space ságy vysvětluje. První dvě části jsme vám přinesli, dnes tu pro vás máme třetí a čtvrtou, takže se na ně podívejte níže v novince.
Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (20)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
scaryjirka

Diky za radu,zkusim to [s14]

stillalive
👍1

Celé Demo je sestavené opravdu z částí, které se ve hře nachází, ale pro mé překvapení jsou všechny scény z dema v odlišných částech hry v jiném sledu, tak že nečekej tu stejnou pasáž i ve hře. Kousek pasáže z dema projdeš v jedné kapitole, další kus v další kapitole atd. Což je moc dobře, protože jak víš, každý má úryvek z dema zapamatovaný a pak ve hře už tolik nebaví, protože jej člověk prošel např. 3x. Vývojáři to udělali opravdu dobře. Použil jen kousky z různých částí hry a z toho je demo sestaveno do jiného menšího celku. Co-op je pouze online. Bylo by krásné hrát třeba splitscreen ve dvou, ale myslím, že ta absence vůbec nevadí. Online co-op je jednoduše parádní. Pochopitelně je hraní ve dvou snažší což je logické, ve dvou se musí automaticky lépe likvidovat nepřátelé než sám, každá pomoc usnadňuje, ale o zábavu člověk nepřichází, hra získává zase jiný rozměr a rozhodně né méně zábavný. Je i logické, že strach ve dvou je také nižší. Když půjdeš temným lesem v reálu sám, tak budeš taky logicky podělanější, než když půjdeš s kamarádem že, tak že není v lidských silách vytvořit stejný strach v kooperaci pro dva, ale samotná atmosféra v okolí je prostě pořád stejně šťavnatá jako pro jednoho. A musím říct, že i ve dvou je to zatraceně dobrý hororový zážitek. Rozhodně ti musím dát doporučení abys hru v co-op rozehrál vždy na těžší obtížnost, než na jakou jsi hrál sám. To mi příjde jako nejlogičtější krok. Snadnějšímu hraní ve dvou se logicky nemohli vývojáři vyhnout na tu stejnou obtížnost. Mohli třeba Normal pro co-op nastavit těžší, než pro singl, ale Dead Space 3 poskytuje opravdu bohatou škálu těžkých obtížností a z toho důvodu budiž jim odpuštěno, protože ta možnost hrát ještě těžší hru ve dvou tu je. Navíc po dohrání se ti odemkne "Hardcore" mód a ten rozhodně sám zvládne jen pár vyvolených. To je podle mně mód dostatečně obtížný pro dva hráče a i dva hráči tam budou mít zatraceně velké problémy. Určitě nehraj co-op na první tři obtížnosti, kterými jsou Easy, Normal a Hard. Vol až ty další.

scaryjirka

Tak to chapu [s14] A kde se v ty plny verzi nachazi ten uryvek z dema?Hned na zacatku nebo je to udelany jen pro potrebu demo verze?A co ten coop?Asi nejde v offline co?

stillalive

scaryjirka: Vytváření zbraní je skutečně radost. Ten pocit když si vytvoříš zbraň za ne lehce nasbíraný materiál a potom vydíš ty ničivé účinky, to je pocit který ti nemůže hra s předem vyrobenými kousky nikdy poskytnout. Tento prvek ve hře mi zas jednou navodil pocity, jaké jsem doposud u jiné hry nezažil.

scaryjirka

Tak to znam kluci [s14] Od jednicky a dvojky se mi taky blbe odchazelo [s6].Nejvic jsem zvedavej na to vytvareni zbrani,v demu jsem to vyzkousel a je to husty [s14]

stillalive
👍1

martin.cernuska: Nejsi jediný koho začátek hry vystrašil a ty obavy byli spíš "Začátek jako zpestření opravdu dobré, ale snad to nebude celá hra". Jakmile člověk dohraje hru a rozehraje znovu, je zvláštní jak si začneš ten akční úvod najednou tolik užívat, jako by to byla jedna z nejlepších částí. Je to zvláštní, ale najednou si to bez tohoto úvodu člověk neumí představit a alespoň u mě z dobrého začátku se stala milovaná část, která jakmile skončí, tak se mohu těšit na další a to je celý Dead Space 3. Ono to totiž dává velký smysl. Ta akčnost na začátku není jenom tak "aby jsme byli někde i akční", ale dokonale tam vzniká zábavný kontrast a ten smysl má velký. Sleduješ propracované scény, zastřílíš si v hektickém rytmu dokonale zvládnutých script scén a pak jsi najednou vržen do prostoru a v tu chvíli ti to dochází. Ten začátek byla taková krásná pohodička a teď to začíná. Boj o přežití bez nějakých nakriptovaných náhod. Ten kontrast se mi líbí a docenil jsem ho bohužel až na podruhé. Škoda že občas člověk nevidí přes ty své brýle hned, aby si některé prvky užil víc napoprvé. Ale dokážu pochopit že né každý to nakonec uvidí jako já a začátek si nikdy neoblíbí, u mě se stal ten zázrak, nějak mi svitlo a došlo mi, co tím vlastně básník chtěl říci. I co se lidských protivníků týče, ty tam mají nevyhnutelnou úlohu a skutečně se ta pestrá a vyvážená hratelnost bez nich neobejde. Bál jsem se jich, bál jsem se, že to budou nudné pasáže bez nápadu, ale opak je pravdou. Měli k tomu opravdu pádný důvod a dali tak hře větší smysl.

stillalive
👍2

scaryjirka: Upřímně, málem jsem se už taky nechal nahlodat veřejným míněním a recenzemi, ale jakmile jsem doma spustil "New Game" nedalo se s hraním přestat a tento nezastavitelný pocit "dám ještě tuhle část a končím" a hraješ dál a dál, ten dokážou navodit opravdu jen ty vyvolené hry a snad nejsem jediný, kdo je toho názoru. Neočekávej žádnou revoluci, ale rozhodně očekávej to, co Visceral Games umí nejlépe, a to udělat Dead Space ve vší parádě a lepší a rovnou i o 80% delší než předchůdce. S tou délkou to není nadsazené. V dnešní době zhruba 12 hodin dlouhých singleplayerových, lineárních her je Dead Space 3 dvojnásobnou porcí. Hráli jsme to na poprvé rovnou na nejtěžší obtížnost a přes to že jsme šli přímou cestou bez odboček, hra trvala 27 hodin. Ale myslím že střed je kolem 20 hodin, pokud hraješ standardně bez spěchu. Rád s někým dám co-op. Bude-li někdo chtím můj nový PSN nick, tak do zpráv hoši, mějte se :-)

scaryjirka
👍1

Tak to se na nej moc tesim [s14]

JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog
👍1

scaryjirka- vůbec to neřeš je to starý dobrý Dead Space akorát ještě vylepšený taky sem byl stoho trochu vedle jak sem četl recenze atd ale nemusíš se bát :)

scaryjirka
👍1

To jsem rad ze to chvalite kluci [s14].Ja se uz bal ze to zvorali jak to kazdej pomlouval.Ja hral oba prvni dily a mam DS moc rad!!!Je to jedna z nej her co jsem kdy hral a ze jich nebylo malo.Moc se tesim az koupim trojku a projdu ji sam a potom s pritelkyni [s14]

stillalive
👍2

mik5cz: Rádo se stalo. No rozhodně dřív to bylo jednodušší, ale ta možnost udělat si vlastní variace palebné síly do jedné zbraně je určitě lepší. Ta možnost si nadefinovat zbraně a přizpůsobit tak svému stylu likvidace je výborná věc. Vývojáři dokonce vytvořili velké množství vlastních zbraní z komponentů, tak že si můžeš nechat za požadující materiál vyrobit už vytvořené variace zbraní. Je to prakticky totéž jako když sis v minulých dílech kupoval hotové zbraně. Tak že ani zde není hráč ochuzený o tu možnost pořídit už hotové kousky a že tam jsou opravdu zajímavé kousky. A dokonce i tyto hotové kousky lze předělat dle vlastní libosti. Mě osobně vyhovuje zjednodušení ve formě munice. Že tentokrát člověk nemusí sbírat munici speciálně určenou pro každou zbraň. Ten prvek jsem si rychle osvojil a vyhovuje mi natolik, že když zapnu starší díl, tak mě už to staré sbírání různé munice celkem leze krkem a přál bych si aby i tam už bylo toto zjednodušení. Na druhou stranu, vzhledem k tomu že výběr zbraní je v Dead Space 3 závislý na tvorbě zbraní a vzniká tak nespočet různých variací, bylo by asi nemyslitelné vytvořit systém generování různé munice. Proto si myslím vývojáři raději vytvořili munici schodnou do všech zbraní. U některých změn se jsou některé kompromisy nezbytné, o čemž ti co to kritizují moc nepřemýšlí. Já nd tím uvažoval, jak bych sám zakomponoval do tohoto systému starý systém různé munice a dospěl jsem k názoru, že by to bylo nereálné skloubit dohromady. Jinak doufám že si hru užiješ stejně jako já. Opravdu jedna z nejlepších her, jakou jsem měl tu možnost si na současné generaci zahrát. Velká poklona vývojářům, že nesklouzli do trendu masivní produkce a zachovali ve třetím díle tu pravou tvář celé série. Ono není jednoduché přinést epičtější zážitek obohacený o nové prvky a zachovat přitom hutnou atmosféru. To si mnoho lidi neuvědomuje a opravdu velká poklona za to, jak se s tím vývojáři poprali, aniž by ztratila hra na kvalitě. Dokonce jsem už plně přesvědčen o tom, že se jedná určitě o nejkvalitnější a nejpropracovanější díl v sérii. Snaha vyrovnat se masivní produkci je na hře vidět jasně, ale je to dělané s tak velkým respektem k celé sérii a k fanouškům, že jim i pár těch akčních a nakonec opravdu velmi zábavných akčních momentů nemůže mít rozumně uvažující člověk za zlé. Vím totiž sám, jaké to je něco vytvořit a pak sledovat někdy tu neúctu ke tvé práci a zrovna od lidí, kteří by sami nevynalezli ani prkénko od hajzlu. Doufám že jsem pomohl. Měj se

mik5cz
mik5cz #11.1 sound

Stillalive- díky moc za radu, celej víkend sem se tomu vyhejbal, abych to zapnul sem z toho byl uplně k.o! Přes tejden se na to vrhnu.

A co myslíš měli to nechat po staru nebo tohle je lepší? Mě osobně ta jednoduchost vyhovala[s6]

stillalive
👍2
👎1

mik5cz: Podrobná analýza stavby zbraní by měla být v recenzích, ale není, tak ti dám několik jednoduchých rad, jak to celé funguje. Rozhodněš-li se sestavit si zbraň od základu, najdi si položku "Craft New Weapon" jako první bys měl zvolit komponent, na který se pak osazují další komponenty a slouží jako základ. Je na výběr "Compact Standard Frame" a "Heavy Standard Frame". Pak jsou k dispozici i "Compact Elite Frame" a "Heavy Elite Frame". Compact a Heavy se líší od sebe držením. Compact jsou určené do držení v jedné ruce a Heavy jsou určené pro držení obouruč. Liší se tím jaké komponenty lze na ně namontovat. Compact slouží pro komponenty s lehčí palebnou silou, Heavy pro komponenty s těžkou palebnou silou. Standard a Elite je rodělení, které je liší počtem slotů pro upgrade zbraně. Standard mají pro primární a sekundární zbraň odemčené dva sloty pro upgrade. Elite mají rovnou 4 sloty pro obě varianty, celekm tedy 8. Do těchto slotů se dávají upgrady které nalézáš ve hře jako třeba +1 Damage, +1 reload, +2 Damage -1 reload a mnoho dalších druhů upgradů. První krok tedy "Select Frame" je základ. Pak je druhý krok pro výběr komponentu primární palebné síli a sekundární. Máš tam např. Plasma Core, Tesla Core atd. Třeba Plasma core je pro klasickou řezačku. Pokud najdeš vždy jeden nový komponent, můžeš si ten samí pak vyrobit ze zásob nasbíraného materiálu. Je vždy zobrazený tvůj aktuální stav a kolik od každého k výrobě potřebuješ. Pokud máš přebitek munice, lékárniček a jiné výbavy, tu můžeš v Bench Terminálu v položce "Craft Item" proměnit v použitelný materiál ke stavbě. Můžeš tak získat některý matreiál, pokud ti chybí. Nenalézáš li dostatek materiálu ke stavbě běžnou cestou, tak používej skenovacího robota. Ten si nastavíš jako zbraň a pomocí tlačítka pro míření funguje jako radar, který ukazuje směr, kde se nalézá cenný materiál. Hledání je snadné. Šipky po stranách pokud ukazíjí nahoru nebo dolu, tak indikují, že se místo s cenným materiálem nachází ve vyšším nebo nižším patře. Pokud šipky ukazují do středu obrazovky, tak se nachází na aktuální úrovni. Prostřední signalizace ukazuje směr kterým máš jít. Když začne střed signalizace výrazně blikat, pak jsi přesně na místě s výskytem cenného materiálu a stačí pomocí tlačítka pro střelbu robota vypustit a nechat ho. Při návratu k terminálu Bench se po určité době robot vrátí a ukáže se ti co vše našel. Ve hře těchto robotů můžeš najít víc a využívat jich víc zároveň. Stavbu zbraně máš naznačenou zde link

mik5cz
mik5cz #11.1 sound
👍1

Ja mam 1.díl 975G 2.díl na 1200G a hrozně sem se na 3jku těšil ale z tom vylepšení zbraní sem uplně namydlenej vůbec nevim jak! Sem kokot nebo máte někdo podobnou zkušenost?! [s13] a ještě cz tit jako v jedničce bych uvítal!

stillalive
👎1

eeeee: Jsem rád že jsi to napsal, nad tím uvažuji už docela dlouho. Když si přetočím čas o nějakých 15 let zpět, tak si mohu jasně vybavit recenze, ve kterých bylo jasně vidět, že ke hře bylo přistupováno neutrálně bez předsudků. A bylo to dáno tím, že tenkrát ještě ten mediální tlak byl tak minimální, že nemohl ovlivnit recenzenty v jejich úsudku. Dnes je ten mediální tlak tak obrovský, že bohužel úplně vymítil smysl recenzí. Na každé recenzi je dnes vidět jaký vliv měli předsudky vytvořené mediálním tlakem. Je přesně vidět, jak internet a názory tam ovlivňují úsudek v recenzích. Kdyby Dead Space 3 vyšel jako úplně první hra v této sérii před pěti lety, úsudek k ní by byl zdravější a rozhodně by se jednalo o jednu z nejlépe hodnocených her. Bohužel ale na cestě sem vznikl herní trh plný hlavně mnoha názorů, které nejsou reálné a neslučují se srealitou. To je zapřičiněno tím, že většina názorů lidí, hráčů je tvořená z propagačních materiálů ke hrám. Před 15 lety se tohle nemohlo stát. Každý měl názor na hru, až tehdy, když ji měl v plné verzi opravdu doma, do té doby se nad tím soudy nevynášeli. Dnes výjde na E3 první ukázka a soudí se podle ní už celek. Díky internetu se dnes hráči dobře se znamují s propagačními materiáli a dělají si tak obrázek o hře. Bohužel ale žádný nástroj není využíván tak jak by měl a z propagačních materiálů do kterých se řadí i zkušební Demo verze, si dělají jasné úsudky. Před 5 lety by se nemohlo stát, aby si někdo v recenzi na Dead Space 3 stěžoval na nudné střety s lidskými protivníky. Dnes se to děje a je to výsledkem mnoha předsudků. Já jsem s bratrem prošel hru pečlivě a zjistil jsem tak, že mnoho zásadních novinek v recenzi není ani slovem zmíněno, o co-op jen pár vět, které o tom nic zásadního neřeknou a zabívá se tam kritikou něčeho, co se kritizovat nemá. To je jako kdyby se psala recenze na Gran Turismo 5 a někdo napsal že závody s automobili do 150 koní jsou nudné a zábavné jsou až ty s automobili od 200 koní. Je to nesmysl. Zde jsou vytýkané střety s lidskými protivníky jako nudné, přitom se nejdná o žádné običejné přestřelky, ale promyšlené scény, kde ty lidští protivníci mají velký smysl. Nejsou tam přidáni násilně protože se tak prostě někdo rozhodl, jsou tam na požadavky příběhu a oživení hratelnosti na těch správných místech. Dobře vyvažují hru. Když si uvědomím kolik práce si s tím dalo desítky talentovaných lidí, ta práce je stála 2 roky života a to nadšení k práci je tam vidět na každém kousku, a pak si to někdo vezme do parády a mnoho prvků ve hře, keteré vývojářům opravdu dali zabrat tak v recenzi ani nezmíní a další náročné a dobře zaparcované kousky zkritizuje ve smyslu "mě to nebavilo". Tohle je neúcta k práci druhých. Když bych psal já recenzi na Dead Space 3, prošel bych hru na více obtížností a samozřejmě i celou v co-op režimju a napsal na to podrobnou recenzi. Snažil bych se to podat se zdravým úsudkem bez osobního názoru.

eeeee
eeeee #můj názor
👍1

Smutne je, ze o hrach dnes nerozhoduje jake jsou, ale jejich medialni obraz. A kdyz se do nejake hry pusti treba ea hateri, tak ten medialni obraz hry dost poskodi. A pak se vseobecne nadava i na dobrou hru. Bohuzel tomu casto podlehaji i recenze, takze je pak tezke se rozhodnout o koupi. Uz u nekolika her jsem byl prekvapen, ze jsou dobre i kdyz se vseobecne kritizovaly.

Kanive
Kanive #IDontKnowU
👍1

konec je klasickej dead space, můžeme se těšit na čtvrtý díl :) jen úplnej začátek nemá s dead spacem nic společného, pak hra jede v zajetejch kolejích prvního a druhé dílu, jeden z adeptů na hru roku, i když to bude plodnej rok

stillalive
👍3
👎1

Konečně píší lidé, kteří opravdu hru hrají. A je to vidět.

JOHN CENA: Těš se na poslední tři kapitoly. To je naprostá sci-fi žranice o které se v recenzi ani slovem nezmínili.

Robertos1991
👍4

dneska som dohral a som veľmi milo prekvapený. Stále je to starý dobrý Dead Space, tej akcie je tam fakt o dosť menej ako sa všade píše

JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog
👍4

Momentálně jsem v 10 kapitole a nemůžu si na DS3 stěžovat je to fakt hodně dobrý za mě 9/10 hudba tam fakt nemá chybu a kdo řekl že to je jenom akční tak to asi nehrál je to dobře vyvážené já jsem spokojený a každý fanda DS by si měl DS3 určitě pořídit :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články