CD Projekt RED: Zveřejněné tech demo nereprezentuje hru Zaklínač 4

„Jedná se o technologickou ukázku a první pohled na nejmodernější technologie, které pohánějí hru Zaklínač 4, ale nejedná se o hru Zaklínač 4. Tech demo představuje základ, který budujeme v úzké spolupráci s Epic Games, abychom posunuli design otevřeného světa na zcela novou úroveň. Jsme opravdu hrdí na tento milník a těší nás, že vám můžeme umožnit nahlédnout na některé skvělé technologie jako UAF, Nanite Foliage, Smart Objects, ML Deformer a FastGeo Streaming, které pomáhají utvářet budoucnost Zaklínače," stojí ve vyjádření studia CD Projekt RED.











Komentáře (22)
@StouperCZ: Nemusíš nic dodávat, ale stejně máš potřebu reagovat. :) Za prvé, tohle není fotka, ale GIF. Za druhé, už není rok 2013. Zkus dospět a povýšit ten svůj trolling na trochu modernější level a hodný tvého věku. Jseš jak zaseknutý gramofon.
@ΛNĐ3RLΛ: K tomu nemusím nic dodávat kiddo :D to je tvoje fotka ?
@StouperCZ: link
@ΛNĐ3RLΛ: Tvl, kolik ti je ?
To tech demo nevypadlo vůbec špatně...ale prostě se nemůžu zbavit dojmu, že to je klasická UE5 hra. Jasně, každá hra má jinou paletu barev, nasvícení atd... ale prostě na první pohled poznáte, že je to UE5 hra. FF7Rebirth, Expedition 33, atd. Možná je to jenom tím vzorkem her, co jsem na tom enginu hrál. Navíc youtube kvalita taky bude jiná od ingame reality. Ve výsledku půjde stejně hlavně o immersion, příběh, dialogy.. hlavně ať to neposerou :D
Těším se, jak UE5 s “nevypnuelným” RT poběží na novém Switchi 😂
Jako ukázka technologií na základní PS5 to uspělo, za předpokladu, že vývojáři z CD Projekt RED a Epic Games nejsou lháři, a skutečně jim to běží buď přímo na PS5,, nebo jeho ekvivalentu. Uvidíme, až bude možné hrát samotnou hru. Pokud jsou však informace pravdivé, je úžasné na jaký level se dostali animace a interakce postav, celkově character rendering v této malé ukázce. Pokud to bude standard pro veškerý herní svět Zaklínače 4, tak jenom blázen, slepec, nebo hnidopich s tím nebude minimálně spokojen. Důležité zdůraznit, že od chvíle, kdy vyměnili svůj RED engine za UE5, tak Epic Games na tom s nimi dost úzce spolupracují, tudíž z takové spolupráce se mohlo podařit zásadně doladit jednotlivé technologie enginu a jejich optimalizaci.
To co pohánělo tohle demo, není ten UE5, který například pohání Silent Hill 2. Jednotlivé systémy už teď v nových verzích mají jinou optimalizaci, zejména pokud zde prezentují to co tvrdí.
Barvitost naopak vítám. Je mi úplně u prdele další temný svět. Chci aby ten svět měl obojí. Slunečné, barvité přírodní lokality, temné lesy, temné jeskyně, prostě žádný apriori temný, nebo apriori sluníčkový svět. Svět má mít světlá a temná místa a mnohé někde mezi tím. Jen tak může být uvěřitelný, kde se člověk neutopí v monotónnosti, kterou výhradně temné, nebo sluníčkové světy trpí.
Pouze zahrnutí obojího a správné rozvržení, balanc. Stejně jako je den a noc, ať tam jsou vrcholky hor a údolí, krásná jezera a temné bažiny, zdravé lesy a temné lesy. Ale být ten svět jednolitě zabarvený do další generické apriori temnoty, protože už jsme tyvole dospěláčci, už prosím ne. A evidentně sami vývojáři už po všech svých těžce nabitých zkušenostech chtějí přirozeně něco, co bude krásné ve větší škále, bohatší, komplexnější.
Jsem na to dost zvědavý. Ale úplně bych nedělal soudy, že lžou a na PS5 tohle neběží, nebo nepůjde. Hele uvidíme. GTAVI běží na základní PS5, u R si můžete být zcela jistí. No a nemusíme chodit daleko, stačí připomenout blížící se Death Stranding 2 On the Beach, kde je úroveň fotorealismus na dosud nevídané úrovni a na tom se shodli prakticky všichni, kteří to hráli. Třeba to, že nevěděli, jestli sledují reálné záběry, nebo už herní grafiku. Při všech složitých systémech, které ještě řeší ty herní systémy. A běželo to perfektně na základní PS5.
Místo toho, aby byli lidi rádi, kam dál to posouvají, že se už tak krásné hry ukáží ještě na téže generaci ještě o celý level dál, žádné kupování nového stroje, prostě hra o pár let později postavená na lépe odladěných technologiích, takže to vypadá jako z další generace na stejném stroji, tak místo toho vymýšlení tisícero důvodů, proč tvůrci lžou. Katastrofa tohle.
Ani CD Projektu nevěřím, že to takhle bude vypadat. V technické stránce mají mezery. Možná to bylo starším enginem, nevím. Ale jejich animace v předešlém zaklínači a zabugovanost mi nedává moc důvěry. Přesto se na to těším, protože hra to byla dobrá.
@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: Protože ti, co s tím enginem měli zkušenosti a uměli s ním dobře pracovat, odešli a založili si vlastní studia. In-house enginy jsou nákladné na upgrade a vyžadují zaučení nově příchozích, což prodlužuje vývoj a výsledek může být ještě horší jak na UE5... Děje se to teď napříč celým herním průmyslem.
CD Red Project, Sqaure Enix, Konami, Riot Games, Halo studios, 2K Games nebo třeba GSC Game World, tvůrci S.T.A.L.K.E.R.a. Výjimky jako Rockstar, Naughty Dog a Guerrilla si to můžou dovolit díky velkým vydavatelům, kteří jim "kryjou záda".
Proc, kdyz na OW hry moc neni, si proste radsi nenechali ten svuj engine z W3 a nemakali spis na nem? Prachy na to maj po uspechu W3 i CP. Vzdyt ty vole W3 vypada i dnes dobre a to je to 10 let stara hra. V te dobe velmi nadcasova grafika, prostredi naprosto nadherne, uplne jsem z toho ucurkaval jak Soky do pleny😀
Zase podvody z Biedronky 😀
Tak ja som tomu aj uveril že sa k tomu budú snažiť co najviac priblížiť (bolo tam upozornenie že ide o tech demo)…ale ako som čítal komentáre mi to pripomenulo ten downgrade na w3 co bol na launch. link
A úplne mi do toho vpadol moment ako sa pýtali vyvojarov, že či za downgrade môže slabší výkon konzol…a vývojár po krátkom váhaní odpovedal, že snažili sa aby bol na všetkých platformách rovnaký zážitok ( cháp. Že nebudú ladit pc verziu zvlášť ale robili to na najslabši článok v reťazci a na ostatne platformy sa tak iba navyšovalo rozlíšenie alebo framerate. A klasicky dáke drobnosti ako tiene a pod.) a pokial by neboli konzole tak hra sa nezaplatí.
Tak isto cyberpunk nevyzerá upne jak prezentovali aj keď ide o pekne vyzerajúcu hru.
Každopádne teraz hrám na preskáčku w3 na pc a ps5 pro a hra vyzerá uzastne, prechod na nový engine plus skok o ďalšie 2 generácie a dalších minimálne 13 rokov inovácii oproti w3…ja budem určite spokojný.
Nejspíš pro ty nepozorné musel vyjít tenhle článek.
Vždyť to tam bylo napsáno na té prezentaci, nikdo si reálně nemyslel, že je to gameplay.
@Acemax67: Záleží taky na fyzikálních zákonech, které prostě neobejdeš bez obětování jiných aspektů... To demo navíc po hlubším rozboru nevypadá zas tak skvěle.
Ciriiny vlasy vypadaly trochu divně, jako by kolem nich nebyl žádný stín, na některých částech obrazovky jsem si taky všiml rozmazání okrajů a na površích odrážejících světlo, jako jsou kaluže, bylo hodně znát ještě větší rozmazání.
Na PS6 to tak možná vypadat bude, no na standardní PS5, kde to údajně běželo v 1440p/60 fps, s RT, může věřit jen opravdový blázinek.
@Radek Suchy: no je to dobre presne k tomu, co ukazali:) Jakykoliv engine je jen nastroj, zalezi na rukach ktere s nim pracuji. UE je dobry engine a plno studii uz z nej dostalo dobre vysledky. Na open world hry moc neni, ale to by snad mohla resit prave verze 5.6, kterou vcera prezentovali. Plno z vas si engine zamenuje pouze za to, jak hra ve finale vypada, ale ono je dulezitejsi spis to, co hra pak nabidne a co engine vubec umozni. Doporucuju se na celou prezentaci podivat. Nas by asi nejvic mohla zajimat optimalizace pro Lumen, ktery bude daleko mene narocny na CPU, ktere bude u konzoli vzdy slabsi. Simulace svalu vypada skvele, stejne jako vylepseny fyzikalni system Chaos. Prace s motion technikama byla uplne silena, i pomoci blby webkamery dokazi prenes pohyb na hotovy model vcetne facial capture. Btw ten Nanite Foilage v aktualni verzi neni, bude az v 5.7. Ze budouci hry nebudou vypadat jako ta ukazka je minimalne v nejblizsich letech samozrejme, ale na druhou strnu, byl snad Witcher 3 i pres downgrade spatna hra? I ta Division, coz je dokonala ukazka lhani hracum ohledne vizualu nakonec byla dobra ne?
Jak nečekané, kdyz se jedna o Tech Demo.... kdo myslel, ze to tak bude ve finale asi ke hram prisel nedavno :)
K čemu jsou vlastně dobré tyhle Tech Dema? "ukážeme vám na co vše se můžete těšit UE" pak hra vyjde a půlka věcí tam ani není a este navíc to blbě vypadá 😃 experti jsou na tohle Ubisoft, dodnes si pamatuji první Gameplay ukázku The Division 1 😭
Za mna to tech demo bolo nadherne. To ze hra bude tak 2027/28 je vec druha v tom case by tu mohla byt ps6 takze v takej kvalite by som aj veril ze by to dala. Ale ze tam niektore ficurky nebudu je jasne.
Nějak mi tu v komentářích chybí ti, co se nad tím včera rozlývali, jak hra vypadá nádherně😀. Hlavně mi tu chybí slohovkář Stillalive 😀.
link
UE5 v ideálním a simulovaném prostředí vypadá nádherně, ale upřímně udělat tu vizi co chtějí ve hře, nanite vegetace, reálně se bojím, že to bude blikat jako prase a klasicky jako u všech UE5 větších her se to bude počítat z nějakého sub 720p rozlišení a na obraze to bude strašně moc znát...na PC tomu určitě velmi pomůže DLSS, na Pro možná už FSR4, pokud bude podpora, reálně si ale myslím, že u PS5 a XSX ta vize dopadne přesně jako PS4 a X one verze Cyberpunku...
link