
Konzolová verze Zaklínač 4 je pro CD Projekt RED prioritou, cílí na 60 fps

„Vždy jsme dělali nejprve na PC, tlačili na pilu a pak zmenšovali. V minulosti jsme proto měli tolik problémů, a proto jsme si řekli, že tentokrát se chceme zaměřit v prvé řadě na vývoj pro konzole," řekl. Problémy zřejmě myslí katastrofální launch hry Cyberpunk 2077, která na konzolích minulé generace neběžela moc dobře a byla značně rozbitá. Trvalo prakticky několik let, než se hra dostala do stavu na všech platformách, kdy je v klidu hratelná, navíc nedávno vyšla i pro konzoli Nintendo Switch 2. Unreal Engine nám ukázal, že k dosažení 60 fps bude hodně práce," dodal s tím, že tento cíl určitě dle něj není nereálný a budou se snažit, aby hra běžela co nejlépe na PlayStationu 5 a Xboxu Series X.
Co ale Xbox Series S? Nebude pro tuto konzoli hra až moc velká a ambiciózní? „Kéž bychom už na tom zapracovali, ale zatím se tak nestalo. Řeknu jen, že 60 fps na konzoli Xbox Series S bude extrémně náročné dosáhnout. Rozhodně jde ale o něco, co musíme vyřešit,“ dodal. Je otázka, jestli se takový framerate povede vývojářům docílit na nejslabší konzoli současné generace. Na to si budeme muset ještě počkat.

Související články

CD Projekt RED: Model Ciri v Zaklínači 4 je stejný jako v Zaklínači 3

CD Projekt RED: Zveřejněné tech demo nereprezentuje hru Zaklínač 4

Studio CD Projekt RED překvapilo novým trailerem a ukázkou z hraní akční RPG hry Zaklínač 4

Zaklínač 4 vyjde nejdříve v roce 2027

První deníček k připravované hře Zaklínač 4 o oznamujícím traileru

CD Projekt RED nabírá vývojáře na hru s pracovním názvem Project Hadar

CD Projekt RED: Chceme, aby každé NPC ve hře Zaklínač 4 žilo svůj život a mělo vlastní příběh

CD Projekt RED: Jsme zavázáni kánonu knih i předchozím hrám Zaklínač

Mapa v Zaklínači 4 bude zhruba stejně velká jako ve třetím díle

Komentáře