@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: máš pravdu hele. Nevim proč jsem lezl do diskuze o hře, kterou jsem si chtěl teprve zahrát.
Jinak ke hře se určitě ještě vrátím. Jako většina jsem to odehrál na Leaving Ending, který mi přišel jako ten "správný", ale určitě bych chtěl vidět i ty ostatní. Jen teda nevim jestli to odehraju poctivě na všechny průchody a nebo si to nějak zkrátím. Uvidíme.
@Kenny Powers: ja tedy nevim, ale spoiler beru hlavne jako neco, co ti nekdo vybleje pred vydanim, kdy nemas moznost si to zahrat a pak taky par dni po vydani, kdy ne kazdy ma cas u toho sedet 8 hodin denne. Ale v momente, kdy je hra treba na 15 hodin a nekdo se bavi o konci 10 dni po vydani, uz je ciste tvuj problem, ze sis hru nekoupil, kdyz tu moznost mas.
Tak jsem se konečně dostal k Silent hill 2. Sice jsem teprve na začátku ale i tak jsem nadšen. Krásná grafika, úžasně děsivá atmosféra a hlavně ty zvuky! Ty jsou skutečně na špičkové úrovni a ještě k tomu české titulky. Maximální spokojenost.
Tak jsem to nedávno rozehrál a to je teda tak intenzivní a mrazivej zážitek, že se to dá jen těžko popsat. Už dlouho mi u hry nebušilo srdce tak, jako právě tady. Pokaždý když to vypnu, tak to musím chvíli rozdýchat a mám chuť si pustit Astro Bota, abych ty nepříjemný pocity něčím přebil 😅 Nepříjemný samozřejmě v dobrým, protože ta hra je klenot.
Originál jsem nehrál, ale soundtrack a atmosféru to má teda neskutečnou.
Někde jsem tu psal, že funkce toho ovladače můžou být po nějaký době otravný, ale beru zpět. Všechny ty zvuky a vibrace perfektně dokreslují ten hororový zážitek a zvedá mi to tep na maximum. Nechci říct, že by to bez toho byl poloviční zážitek, ale dělá to opravdu hodně.
Těším se až budu pokračovat, ale jak byl začátek relativně v pohodě, tak po nemocnici a vězení se to pořádně stupňuje. Tak jen čekám, jestli to bude ještě horší 🙈
Jacob's Ladder jsem si loni pořídil na blu-rayi po dohrání SH2R a ta inspirace je hodně zjevná, už jen to že James a Jacob mají stejnou veteránskou bundu z Vietnamu.
Výborný film, Tima Robbinse mám rád už od Shawshanku a byl skvělý i v Tajemné řece. Scéna, kde ho vezou upoutaného na lůžku je ikonická, tu jedinou jsem znal dávno před shlédnutím filmu, tak jsem rád, že jsem konečně viděl i zbytek.
Ale já bych se vrátil k SH2. Za mě by to částečně ztratilo i tu krásu Marie jako charakteru, kdyby všechny postavy byly jeho představy. Za mě by tam hlavně neseděla Angela a její traumatický vztah k rodině, přece jenom otce Jamese známe.
@Kainé: Jo jo. Internet nebyla taková toxická žumpa... Místo toho fanoušci posílali s láskou do HQ Namco dopisy s výhrůžkou smrtí a v jednom případě dokonce nastraženou výbušninu s hřebíky. Tohle potvrdil přímo sám Harada, můžu dohledat Tweet. Stalo se to v době Tekken 3-4, tedy na přelomu milénia, kdy Namco chtělo definitivně zabít Kazuyu a nahradit ho jeho synem Jinem. :)
Internet nebyl tehdy taková žumpa pouze proto, že ne každý měl k němu přístup. To ale neznamená, že toxičtí jedinci a doslovní blázni neexistovali. Jen museli "improvizovat".
@ΛNĐ3RLΛ: v době Silent Hill 2 a i po vydání internet nebyl taková toxická žumpa jako teď, takže pokud máme nějaké specifické vyjádření tvůrců, tak bych to bral jako kánon, neříkám, že vše co plácnou, můžeme brát úplně vážně, takže si nechme hlavu otevřenou, ale tohle bychom měli akceptovat. Tvůrci také prohlásili, že i Dog Ending je kánon, a Ito pak že Pyramid head neznásilnil Mannequin. Asi takový normální sex :).
Maria nikdy neinteraguje osobně s jinou postavu, sice se zajímá o Lauru, ale nikdy neproběhne nějaká diskuze, ovšem Laura a Eddie spolu sedí v Pizzerii, což ukazuje odlišenost těchto postav oproti Marii. To, že jsou spolu, potvrzuje i to zmíněné intro k původní hře.
@Kainé: Každá teorie je fajn, ale pokud jen zmíníš jinou teorii (na Redditu, Twitteru a jiných diskuzí), tak tě většinou začnou její příznivci kádrovat, proč nemáš pravdu. Vlastní zkušenost. Nebuď tak vztahovačný pořád. :)
Jinak to s těmi živými lidmi potvrdili tvůrci až po vydání hry, kdy už se kolem hry zformovala fanouškovská základna.
Tvůrci se nikdy nesnažili o doslovný výklad, právě naopak. Hra byla záměrně vytvořená jako prostor pro různé interpretace a docela se přikláním k názoru, že se nechali "zastrašit" právě těmi nejotravnějšími fanoušky, co psali tvůrcům denně o potvrzení jejich domněnek. Nebylo by to poprvé, kdy se tvůrci nechali ovlivnit davem...
Například Harada z Tekken Project by taky mohl vyprávět tisíce historek na tohle téma.
@ΛNĐ3RLΛ: Tvůrci potvrdili už dávno, že všechny postavy jsou reálné a živé krom Marie. Takže Jamese, Angelu a Lauru musíme brát jako živé v rámci kánonu. Angela zabila otce a bratra, hledá matku, aby ji mohla zabít taky pravděpodobně, jelikož ji mučili všichni. Eddie je zločinec na útěku a Eddieho si stopne Laura a tak se dostane do města viz intro k původní hře. James zabil Marii časově nedávno a veze Mary vzadu auta do Silent Hill, během cesty si samozřejmě vymyslel svoji teorii, že je mrtvá tři roky(tři roky zpátky dostali info, že Mary bude žit tři roky) a mentálně se zhroutil. Dohledej si fakta :), hlavně se vykašli na pejorativy ohledně otravných fanoušků, je to dost trapné. Každá teorie je fajn a dává prostor k diskuzi.
"Laura je reprezentací Jamesových tužeb mít dítě, které se nikdy nenaplnily."
James je sobecký člověk, miloval sice Mary, ale sebe miloval více, není to typ na dítě, myslím si, že ať se na to podívám jakkoliv, neumím si představit Jamese, že měl tužbu mít dceru. Kdybych vynechal vyjádření tvůrců, vzal tvoji teorii, že jsou mrtvi, tak prostě tohle tam nezapadá.
Jacob's ladder je skvělý film, ovšem inspirací bylo více. Osvícení, Twin Peaks...
@antivirusSH78: No jak se to vezme. Ta podle mě nejotravnější část fanoušků neustále všem vnucuje teorii o časové smyčce, že James je uvězněný v Silent Hill a snaží se z něj uniknout, což Bloober ještě více přiživil svými vlastními vsuvkami do remaku.
Já osobně nemám tuhle teorii rád, protože má viditelné nedostatky: Proč je tam Laura? Proč město aplikuje tuto "časovou smyčku" pouze na postavy SH2? (Vzhledem k tomu, že prequel a pokračování se k této teorii ani nepřiblížili svojí strukturou). Jaký je její závěr? Nebo jednodušeji: Končí někde ona časová smyčka?
Silent Hill je jako celek protkaný nesrovnalostmi v jeho zápletce a v tom, co má město představovat. Moje vlastní interpretace Silent Hillu se snaží držet myšlenky, kterou již nahodili sami tvůrci a to, že jde z velké části jen o jakýsi očistec, kam chodí mrtví či umírající lidé.
Konec konců, hra je z velké části inspirována filmem Jacob's ladder (výborný film btw), který je sám o sobě alegorií na biblický příběh o Jákobovi se žebříkem představujícím očistec. Sám Takayoshi Sato, hlavní designér postav, spisovatel příběhu a návrhář CGI cutscén v obou dílech Silent Hill, tohle v rozhovorech několikrát potvrdil a nebyl přitom jediným členem, kdo zmiňuje onen film.
Jacob (ve filmu, nikoli v Bibli), uvízl v sérii událostí vedoucích k velkému zvratu, podle kterého pomalu umírá a nikdy neopustil Vietnam (jakožto válečný veterán). Jacob uvízl ve smyčce, ve které se neustále probouzí a znovu prožívá události svého života, přičemž každá iterace je horší než ta předchozí. A podle mě totéž se děje Jamesovi. Je mrtvý a Silent Hill je místo, kde se ocitne uvězněný, aby znovu prožíval vinu, která sužuje jeho podvědomí. Laura je reprezentací Jamesových tužeb mít dítě, které se nikdy nenaplnily. Eddie a Angela jsou také mrtví, zatímco zažívají svůj vlastní jedinečný očistec. Eddie a Angela by však také mohli být jen reprezentace Jamesových vnitřních tužeb a problémů. To druhé je ale podle mě méně pravděpodobné, neboť scéna na hřbitově se třemi náhrobními kameny zřejmě naznačuje, že postavy jsou již mrtvé a musí čelit své smrti a svým hříchům.
Očistec je podle Křesťanů místem, kde ztracené duše zažívají znovu a znovu svůj zánik, stejně jako různé události svých životů. Nedokážou přijmout fakt, že jsou mrtví a proto se zdá, že žijí v nikdy nekončící smyčce. Víme taky například, že se Maria vrací pokaždé, když zemře. Proč potom nemůže Silent Hill přivést Jamese zpět pokaždé, když zemře? Proč vůbec musí někoho z nich "pustit"?
Samozřejmě existuje mnoho interpretací Silent Hill 2 a třeba konec UFO by taky mohl být ten správný. Všechny postavy byly uneseny mimozemšťany, kteří je pak strkají do simulace, kde jsou pravidla zápletky volná a zároveň navržená tak, aby je mučila jejich podvědomou vinou a touhami. Mimozemská rasa je přece dle popkultury hyperfixovaná na chorobnou posedlost zkoumáním myslí lidí, aby pochopili, jak vlastně fungují a Silent Hill jako experiment mimozemšťanů zní vlastně docela jako cool zápletka. 😃
@antivirusSH78: tak ta teorie bude asi stejně stará stejně jako diskuze, jestli Mary je v kufru nebo vzadu auta. Remake potvrdil, že je vzadu auta. :D. Není to nic nového, ale přiznám se, že jsem na tu teorii docela zapomněl. Jelikož původní SH2 je moje jedna z nej her vůbec, tak jsem viděl a četl desítky analýz, tak už se mi ty teorie všechny pletou, ovšem při druhém hraní se mi ta teorie vybavila úplně sama, takže na tom něco může být. :)
Ke čtení toho bude plný internet, ale spousty analýz je chybných, ono je potřeba tyhle teorie odlišit, protože spousty esejistů zapomíná na určité věci a spousty esejí vznikla na základě pouze remaku. Viděl jsem teorie bez vědomosti, že Mary umřela pár hodin max pár dnů před hrou a ty tři roky si vymyslel James, navíc někteří nehráli ani DLC, které je o Marii a James tam má další rádoby alter ego. Takže spousty teorií je špatných.
Tady je youtuber, který je dobrý a má znalosti, baví se o loopu, tady ten youtuber měl synchronizaci s dalším youtuberem(Max Derrat), že Ernest Baldwin(postava z DLC) je další alter ego Jamese. Má tam hodně streamu o Silent Hill 2, takže doporučuji.
Možný argument pro loop je taky fakt, že v rámci čtvrtého dílu dostaneme info, že James a Mary se ztratili v Silent Hill. Takže evidentně se ze Silent Hill nedostal.
Jako že by tam James byl uvjezněný a snažil se s tama dostat? Četl jsem právě takovou teorii o SH1. Že se Harry s tama nikdy nedostal, ale všechno se jen opakuje, že Cybil je ta jeho žena, která zemře. Ale nepamatuji si přesně už.
Dohráno podruhé po určité pomlce s myslí více otevřenou. V současnosti tak práci Poláků začínám vnímat spíše jako sequel než čistokrevný remake. Člověk si toho na první projetí ani nevšimne, ale to množství těl Jamese není náhodné, takže za mě sledujeme jiného Jamese než z první hry, a to pravděpodobně Jamese, který v původní hře zvolil "Maria ending" nebo další ending, který by mohl vést k loopu. Tohle by mohly demonstrovat i mírné změny, jako když Lauru a Eddieho potkáme v kině místo pizzerii, ale v NG+ vidíme note, že v pizzerii kdysi byli. James sám zabil Eddieho místo toho, aby ho nechal popravit Pyramid Headem, což by mohlo demonstrovat, že hrajeme za více temného Jamese než z původní hry.
@Ashitaka: Strašný to je. Nemocnice byla nádhera, potom přišla ta "druhá" nemocnice a tam začalo jít všechno do sraček a ja si od tý doby jenom seru do gatí... Sluchátka jsou samozřejmost jinak bych se z toho zvuku z rádia co jde do ovladače už fakt zbláznil. Šílenost. Resiho ve VR jsem běhal s prstem v nose, tady to běhám možná tak se špuntem v prdeli
Když jsem přišel do nemocnice, tak jsem si říkal jak je to fajn hra, jak krásně to vypadá atd. Teď jsem se dostal do vězení a říkám si fuck that ! Mrdat, na to nemám nervy. Fuck that !
Já teprve došel do věžnice (ano, dávám si načas, hrajeme to s přítelkyní) ale třeba apartments by si určitě trochu zeštíhlit zasloužily, nemocnice si myslím že ok.
@ΛNĐ3RLΛ: souhlasím, ten pacing už jsem kritizoval, je to natahované jako dlouhé gatě. Těch hádanek bylo zbytečně moc a časem to hráče už jenom otravuje. Technický stav na základní PS5 byl v pohodě, ve 30FPS to vypadalo fajn, na PS5 Pro je 30FPS i 60FPS nehratelný, jak hnusný to je. Dle Steamdb to vypadá, že se žádné patche zatím nechystají, ona totiž není opravená ani PC verze. Tohle jde za jednoznačně za Poláky. i Ubisoft vrátil staré mody k Avatarovi a SW. Tohle je diletantství.
Tak jsem se přes svátky do SH2 konečně taky ponořil, dohrál ho, nechal si to uležet trochu v hlavě a přesto, že ve mně dřímájí převážně pozitivní pocity, kritikou šetřit rozhodně nehodlám. (Budu i spoilerovat)
Předně musím vyzdvihnout jak je remake úžasně řemeslně zpracován a Bloober Team si zaslouží pochvalu za to co dokázali, neboť opravdu mnoho věcí udělali správně a při každém kroku v Silent Hillu šlo ihned poznat, že jsou fanoušky originálu a snažili se k němu přistupovat s maximálním respektem k předloze. Remake nejen zachovává ducha originálu, ale přináší i vlastní dobré nápady.
Atmosféra, art style, symbolismus, narativ, postavy, všechno do sebe krásně zapadalo, jako jednotlivé díly komplexního stroje, který po zapnutí předvádí vizuálně a sluchově ohromující tyjátr. Začátek je velmi silný a přesvědčivě mě uvrhl do zneklidňující aury Silent Hillu.
Většina z vás tady považuje nemocnici za nejlepší oblast, za mě to byla věznice. To jak sestupujete do jejího nitra a do toho si s vaší psychikou pohrává představivost vývojářů a k tomu gradující fenomenální hudba, to na mě velmi zapůsobilo. Do toho ty lezoucí svině po stěnách mi pekně zvyšovaly tep. 😄 Věznice je také dlouhá tak akorát, nemocnice byla moc natahovaná, ale zase hádanky mě v ní více bavily. Za nejslabší část hry pak považuji Labyrinth. I když mě bavila celkově, tak jsem měl tady pocit, že Blooberu došly nápady a tak nějak se snažili na ní namontovat vše možné. Chodby přeplněné hmyzem, otravní Mandarini na každém rohu pomalu a sem tam rádoby lekačka.
Obecně největší problém je za mě délka hry, která bývá vždy největší slabinou hororového žánru. Atmosféru totiž nejde udržovat donekonečna a najít ten správný "spot" je nesmírně těžké. Hra by potřebovala holistickou redukci.
OG Silent Hill 2 měl v sobě hodně permanentně zamčených dveří, což mě vede k myšlence, že
omezení přístupu do 2 až 3 naprosto prázdných, a tudíž zbytečných místností na oblast, by pomohlo zlepšit pacing. Nepřátel by taky mohlo být až dvakrát tak méně a se silnějšími útoky, což by pomohlo nejen tempu hry, ale i strachu z nich. Každý střet by tak byl o něco intenzivnější. Hrál jsem totiž na Hard (souboje i hádanky) a ke konci hry měl doslova přeplněný inventář drinků a stříkačkek (20+ od každého druhu).
Nechci se tady prsit, že by byly pro mě souboje extra lehké, ale tím jak byly četné a variace nepřátel v SH2 moc nehrozí, tak jsem si zkrátka zapamatoval jejich telegrafické výpady a neměl problém se jim vyhýbat. Místo počtu se podle mě vývojáři měli více zaměřit na lokace, kam je umístit a udělat na Hard jejich údery mnohem nebezpečnějšími.
Naopak bossové jsou fenomenální a povedli se Blooberu na jedničku s hvězdičkou a dvakrát podtrženou. Tady se jim musím virtuálně poklonit, ty jsem si neskutečně užil a v porovnání s originálem jsou na světelné roky vpřed. Zvlášť "Fart-face" a Eddiho jsem žral od začátku do konce. Ti neměli chybu. 🙂
Na konec si potřebuji postěžovat na technický stav, který není ani po skoro 3 měsících optimální. Několikrát se mi stalo, že jsem se zasekl ve zdi, či o nějakou překážku, zvlášť při soubojích to vážně potěšilo... Jednou se mi zasekla o skříň příšerka a jindy se mi zase stalo, že po napadnutí sestřičky, mě nadále ignorovala a já ji tak mohl umlátit bez postihu. Nejvíce mě ale naštvalo, když se mi několikrát jako by splašil ekvalizér hry, takže jsem několik minut hrál se zvukem, který zněl, jako by celá hra byla pod hladinou vody (až později jsem zjistil, že to jde vyrušit najetím do inventáře).
Frame rate je na performance v některých lokací jak na horské dráze a ta grafika... No to je prostě šílený, jak hned v úvodu, když vyjdete z toalet, tak vás do očí praští ty neoptimalizované, třepotající se odlesky v kalužích, blikající textury a divný filtering. Hra po umělecké stránce vypadá krásně, ale ta konzole to vůbec nedává. Škoda, že na Próčku je to ještě více rozbité. Rád bych si zopakoval další průchod v lepším nastavení.
Kvůli technické stránce bych hodnotil 7,5-8/10. Až to opraví na Pro, bude to pro mě zasloužená devítka. 🙂
Silent Hill 2 (122)
@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: máš pravdu hele. Nevim proč jsem lezl do diskuze o hře, kterou jsem si chtěl teprve zahrát.
Jinak ke hře se určitě ještě vrátím. Jako většina jsem to odehrál na Leaving Ending, který mi přišel jako ten "správný", ale určitě bych chtěl vidět i ty ostatní. Jen teda nevim jestli to odehraju poctivě na všechny průchody a nebo si to nějak zkrátím. Uvidíme.
@ьаSSgеneraт🔈r: hraji na PC a tam jsem si jí stáhnul.🙂
SH2 ma češtinu?
@Kenny Powers: ja tedy nevim, ale spoiler beru hlavne jako neco, co ti nekdo vybleje pred vydanim, kdy nemas moznost si to zahrat a pak taky par dni po vydani, kdy ne kazdy ma cas u toho sedet 8 hodin denne. Ale v momente, kdy je hra treba na 15 hodin a nekdo se bavi o konci 10 dni po vydani, uz je ciste tvuj problem, ze sis hru nekoupil, kdyz tu moznost mas.
Tak k ni necti diskuze.
Ja uz nesu treti naramek 😁👌
Tak jsem se konečně dostal k Silent hill 2. Sice jsem teprve na začátku ale i tak jsem nadšen. Krásná grafika, úžasně děsivá atmosféra a hlavně ty zvuky! Ty jsou skutečně na špičkové úrovni a ještě k tomu české titulky. Maximální spokojenost.
Tak jsem to nedávno rozehrál a to je teda tak intenzivní a mrazivej zážitek, že se to dá jen těžko popsat. Už dlouho mi u hry nebušilo srdce tak, jako právě tady. Pokaždý když to vypnu, tak to musím chvíli rozdýchat a mám chuť si pustit Astro Bota, abych ty nepříjemný pocity něčím přebil 😅 Nepříjemný samozřejmě v dobrým, protože ta hra je klenot.
Originál jsem nehrál, ale soundtrack a atmosféru to má teda neskutečnou.
Někde jsem tu psal, že funkce toho ovladače můžou být po nějaký době otravný, ale beru zpět. Všechny ty zvuky a vibrace perfektně dokreslují ten hororový zážitek a zvedá mi to tep na maximum. Nechci říct, že by to bez toho byl poloviční zážitek, ale dělá to opravdu hodně.
Těším se až budu pokračovat, ale jak byl začátek relativně v pohodě, tak po nemocnici a vězení se to pořádně stupňuje. Tak jen čekám, jestli to bude ještě horší 🙈
@Kainé: Viděl jsem. Jeho videa sleduju už roky.
@Abysswalker: Max Derrat má o tom dobré video.
Jacob's Ladder jsem si loni pořídil na blu-rayi po dohrání SH2R a ta inspirace je hodně zjevná, už jen to že James a Jacob mají stejnou veteránskou bundu z Vietnamu.
Výborný film, Tima Robbinse mám rád už od Shawshanku a byl skvělý i v Tajemné řece. Scéna, kde ho vezou upoutaného na lůžku je ikonická, tu jedinou jsem znal dávno před shlédnutím filmu, tak jsem rád, že jsem konečně viděl i zbytek.
@ΛNĐ3RLΛ: to já ti věřím, tak obecně Asiati jsou v tomhle dost zmagořelí viz třeba tohle:
link
Ale já bych se vrátil k SH2. Za mě by to částečně ztratilo i tu krásu Marie jako charakteru, kdyby všechny postavy byly jeho představy. Za mě by tam hlavně neseděla Angela a její traumatický vztah k rodině, přece jenom otce Jamese známe.
link
Tady ještě můžeš mrknout na video, kde se probírá, že jsou všechny postavy ze SH jako Jamesovy představy z unconscious mind.
@Kainé: Jo jo. Internet nebyla taková toxická žumpa... Místo toho fanoušci posílali s láskou do HQ Namco dopisy s výhrůžkou smrtí a v jednom případě dokonce nastraženou výbušninu s hřebíky. Tohle potvrdil přímo sám Harada, můžu dohledat Tweet. Stalo se to v době Tekken 3-4, tedy na přelomu milénia, kdy Namco chtělo definitivně zabít Kazuyu a nahradit ho jeho synem Jinem. :)
Internet nebyl tehdy taková žumpa pouze proto, že ne každý měl k němu přístup. To ale neznamená, že toxičtí jedinci a doslovní blázni neexistovali. Jen museli "improvizovat".
@ΛNĐ3RLΛ: v době Silent Hill 2 a i po vydání internet nebyl taková toxická žumpa jako teď, takže pokud máme nějaké specifické vyjádření tvůrců, tak bych to bral jako kánon, neříkám, že vše co plácnou, můžeme brát úplně vážně, takže si nechme hlavu otevřenou, ale tohle bychom měli akceptovat. Tvůrci také prohlásili, že i Dog Ending je kánon, a Ito pak že Pyramid head neznásilnil Mannequin. Asi takový normální sex :).
Maria nikdy neinteraguje osobně s jinou postavu, sice se zajímá o Lauru, ale nikdy neproběhne nějaká diskuze, ovšem Laura a Eddie spolu sedí v Pizzerii, což ukazuje odlišenost těchto postav oproti Marii. To, že jsou spolu, potvrzuje i to zmíněné intro k původní hře.
@Kainé: Každá teorie je fajn, ale pokud jen zmíníš jinou teorii (na Redditu, Twitteru a jiných diskuzí), tak tě většinou začnou její příznivci kádrovat, proč nemáš pravdu. Vlastní zkušenost. Nebuď tak vztahovačný pořád. :)
Jinak to s těmi živými lidmi potvrdili tvůrci až po vydání hry, kdy už se kolem hry zformovala fanouškovská základna.
Tvůrci se nikdy nesnažili o doslovný výklad, právě naopak. Hra byla záměrně vytvořená jako prostor pro různé interpretace a docela se přikláním k názoru, že se nechali "zastrašit" právě těmi nejotravnějšími fanoušky, co psali tvůrcům denně o potvrzení jejich domněnek. Nebylo by to poprvé, kdy se tvůrci nechali ovlivnit davem...
Například Harada z Tekken Project by taky mohl vyprávět tisíce historek na tohle téma.
@ΛNĐ3RLΛ: Tvůrci potvrdili už dávno, že všechny postavy jsou reálné a živé krom Marie. Takže Jamese, Angelu a Lauru musíme brát jako živé v rámci kánonu. Angela zabila otce a bratra, hledá matku, aby ji mohla zabít taky pravděpodobně, jelikož ji mučili všichni. Eddie je zločinec na útěku a Eddieho si stopne Laura a tak se dostane do města viz intro k původní hře. James zabil Marii časově nedávno a veze Mary vzadu auta do Silent Hill, během cesty si samozřejmě vymyslel svoji teorii, že je mrtvá tři roky(tři roky zpátky dostali info, že Mary bude žit tři roky) a mentálně se zhroutil. Dohledej si fakta :), hlavně se vykašli na pejorativy ohledně otravných fanoušků, je to dost trapné. Každá teorie je fajn a dává prostor k diskuzi.
"Laura je reprezentací Jamesových tužeb mít dítě, které se nikdy nenaplnily."
James je sobecký člověk, miloval sice Mary, ale sebe miloval více, není to typ na dítě, myslím si, že ať se na to podívám jakkoliv, neumím si představit Jamese, že měl tužbu mít dceru. Kdybych vynechal vyjádření tvůrců, vzal tvoji teorii, že jsou mrtvi, tak prostě tohle tam nezapadá.
Jacob's ladder je skvělý film, ovšem inspirací bylo více. Osvícení, Twin Peaks...
@antivirusSH78: No jak se to vezme. Ta podle mě nejotravnější část fanoušků neustále všem vnucuje teorii o časové smyčce, že James je uvězněný v Silent Hill a snaží se z něj uniknout, což Bloober ještě více přiživil svými vlastními vsuvkami do remaku.
Já osobně nemám tuhle teorii rád, protože má viditelné nedostatky: Proč je tam Laura? Proč město aplikuje tuto "časovou smyčku" pouze na postavy SH2? (Vzhledem k tomu, že prequel a pokračování se k této teorii ani nepřiblížili svojí strukturou). Jaký je její závěr? Nebo jednodušeji: Končí někde ona časová smyčka?
Silent Hill je jako celek protkaný nesrovnalostmi v jeho zápletce a v tom, co má město představovat. Moje vlastní interpretace Silent Hillu se snaží držet myšlenky, kterou již nahodili sami tvůrci a to, že jde z velké části jen o jakýsi očistec, kam chodí mrtví či umírající lidé.
Konec konců, hra je z velké části inspirována filmem Jacob's ladder (výborný film btw), který je sám o sobě alegorií na biblický příběh o Jákobovi se žebříkem představujícím očistec. Sám Takayoshi Sato, hlavní designér postav, spisovatel příběhu a návrhář CGI cutscén v obou dílech Silent Hill, tohle v rozhovorech několikrát potvrdil a nebyl přitom jediným členem, kdo zmiňuje onen film.
Jacob (ve filmu, nikoli v Bibli), uvízl v sérii událostí vedoucích k velkému zvratu, podle kterého pomalu umírá a nikdy neopustil Vietnam (jakožto válečný veterán). Jacob uvízl ve smyčce, ve které se neustále probouzí a znovu prožívá události svého života, přičemž každá iterace je horší než ta předchozí. A podle mě totéž se děje Jamesovi. Je mrtvý a Silent Hill je místo, kde se ocitne uvězněný, aby znovu prožíval vinu, která sužuje jeho podvědomí. Laura je reprezentací Jamesových tužeb mít dítě, které se nikdy nenaplnily. Eddie a Angela jsou také mrtví, zatímco zažívají svůj vlastní jedinečný očistec. Eddie a Angela by však také mohli být jen reprezentace Jamesových vnitřních tužeb a problémů. To druhé je ale podle mě méně pravděpodobné, neboť scéna na hřbitově se třemi náhrobními kameny zřejmě naznačuje, že postavy jsou již mrtvé a musí čelit své smrti a svým hříchům.
Očistec je podle Křesťanů místem, kde ztracené duše zažívají znovu a znovu svůj zánik, stejně jako různé události svých životů. Nedokážou přijmout fakt, že jsou mrtví a proto se zdá, že žijí v nikdy nekončící smyčce. Víme taky například, že se Maria vrací pokaždé, když zemře. Proč potom nemůže Silent Hill přivést Jamese zpět pokaždé, když zemře? Proč vůbec musí někoho z nich "pustit"?
Samozřejmě existuje mnoho interpretací Silent Hill 2 a třeba konec UFO by taky mohl být ten správný. Všechny postavy byly uneseny mimozemšťany, kteří je pak strkají do simulace, kde jsou pravidla zápletky volná a zároveň navržená tak, aby je mučila jejich podvědomou vinou a touhami. Mimozemská rasa je přece dle popkultury hyperfixovaná na chorobnou posedlost zkoumáním myslí lidí, aby pochopili, jak vlastně fungují a Silent Hill jako experiment mimozemšťanů zní vlastně docela jako cool zápletka. 😃
@antivirusSH78: tak ta teorie bude asi stejně stará stejně jako diskuze, jestli Mary je v kufru nebo vzadu auta. Remake potvrdil, že je vzadu auta. :D. Není to nic nového, ale přiznám se, že jsem na tu teorii docela zapomněl. Jelikož původní SH2 je moje jedna z nej her vůbec, tak jsem viděl a četl desítky analýz, tak už se mi ty teorie všechny pletou, ovšem při druhém hraní se mi ta teorie vybavila úplně sama, takže na tom něco může být. :)
Ke čtení toho bude plný internet, ale spousty analýz je chybných, ono je potřeba tyhle teorie odlišit, protože spousty esejistů zapomíná na určité věci a spousty esejí vznikla na základě pouze remaku. Viděl jsem teorie bez vědomosti, že Mary umřela pár hodin max pár dnů před hrou a ty tři roky si vymyslel James, navíc někteří nehráli ani DLC, které je o Marii a James tam má další rádoby alter ego. Takže spousty teorií je špatných.
link
Tady je youtuber, který je dobrý a má znalosti, baví se o loopu, tady ten youtuber měl synchronizaci s dalším youtuberem(Max Derrat), že Ernest Baldwin(postava z DLC) je další alter ego Jamese. Má tam hodně streamu o Silent Hill 2, takže doporučuji.
Možný argument pro loop je taky fakt, že v rámci čtvrtého dílu dostaneme info, že James a Mary se ztratili v Silent Hill. Takže evidentně se ze Silent Hill nedostal.
link
Úplně dole ten text.
Jako že by tam James byl uvjezněný a snažil se s tama dostat? Četl jsem právě takovou teorii o SH1. Že se Harry s tama nikdy nedostal, ale všechno se jen opakuje, že Cybil je ta jeho žena, která zemře. Ale nepamatuji si přesně už.
Kaine to zní neuvěřitelně zajímavě. Ja jako velký fanoušek SH jsem tohle neslyšel. Jde o tom někde něco přečíst? Zní to fakt super.
@Ashitaka: tak já se na to chystám teprve teď. Ale asi rozumím, to by se tu muselo psát upozornění na spoiler pomalu u každé hry.
I když nějak nechápu ten argument, že už je to půl roku od vydání, v tuhle dobu je to pro spoustu lidí pořád nová hra 🤷🏻♂️
No vidíte, já to naposledy vypl ve druhém patře věznice takže do toho musím zase skočit.
Ew, what´s that, brother? Spoiler Alert! 😀
Dohráno podruhé po určité pomlce s myslí více otevřenou. V současnosti tak práci Poláků začínám vnímat spíše jako sequel než čistokrevný remake. Člověk si toho na první projetí ani nevšimne, ale to množství těl Jamese není náhodné, takže za mě sledujeme jiného Jamese než z první hry, a to pravděpodobně Jamese, který v původní hře zvolil "Maria ending" nebo další ending, který by mohl vést k loopu. Tohle by mohly demonstrovat i mírné změny, jako když Lauru a Eddieho potkáme v kině místo pizzerii, ale v NG+ vidíme note, že v pizzerii kdysi byli. James sám zabil Eddieho místo toho, aby ho nechal popravit Pyramid Headem, což by mohlo demonstrovat, že hrajeme za více temného Jamese než z původní hry.
@Ashitaka: Strašný to je. Nemocnice byla nádhera, potom přišla ta "druhá" nemocnice a tam začalo jít všechno do sraček a ja si od tý doby jenom seru do gatí... Sluchátka jsou samozřejmost jinak bych se z toho zvuku z rádia co jde do ovladače už fakt zbláznil. Šílenost. Resiho ve VR jsem běhal s prstem v nose, tady to běhám možná tak se špuntem v prdeli
Když jsem přišel do nemocnice, tak jsem si říkal jak je to fajn hra, jak krásně to vypadá atd. Teď jsem se dostal do vězení a říkám si fuck that ! Mrdat, na to nemám nervy. Fuck that !
Já teprve došel do věžnice (ano, dávám si načas, hrajeme to s přítelkyní) ale třeba apartments by si určitě trochu zeštíhlit zasloužily, nemocnice si myslím že ok.
@Zafik: mluvíš mi z duše a ještě bych si odpustil ty pasáže kde je až moc monster
Hru bych zkrátil o třetinu, ale jinak je to pro mě jedna z nej her co jsem hrál a ten nepříjemný pocit co mi navozovala na to nikdy nezapomenu.
@ΛNĐ3RLΛ: souhlasím, ten pacing už jsem kritizoval, je to natahované jako dlouhé gatě. Těch hádanek bylo zbytečně moc a časem to hráče už jenom otravuje. Technický stav na základní PS5 byl v pohodě, ve 30FPS to vypadalo fajn, na PS5 Pro je 30FPS i 60FPS nehratelný, jak hnusný to je. Dle Steamdb to vypadá, že se žádné patche zatím nechystají, ona totiž není opravená ani PC verze. Tohle jde za jednoznačně za Poláky. i Ubisoft vrátil staré mody k Avatarovi a SW. Tohle je diletantství.
Tak jsem se přes svátky do SH2 konečně taky ponořil, dohrál ho, nechal si to uležet trochu v hlavě a přesto, že ve mně dřímájí převážně pozitivní pocity, kritikou šetřit rozhodně nehodlám. (Budu i spoilerovat)
Předně musím vyzdvihnout jak je remake úžasně řemeslně zpracován a Bloober Team si zaslouží pochvalu za to co dokázali, neboť opravdu mnoho věcí udělali správně a při každém kroku v Silent Hillu šlo ihned poznat, že jsou fanoušky originálu a snažili se k němu přistupovat s maximálním respektem k předloze. Remake nejen zachovává ducha originálu, ale přináší i vlastní dobré nápady.
Atmosféra, art style, symbolismus, narativ, postavy, všechno do sebe krásně zapadalo, jako jednotlivé díly komplexního stroje, který po zapnutí předvádí vizuálně a sluchově ohromující tyjátr. Začátek je velmi silný a přesvědčivě mě uvrhl do zneklidňující aury Silent Hillu.
Většina z vás tady považuje nemocnici za nejlepší oblast, za mě to byla věznice. To jak sestupujete do jejího nitra a do toho si s vaší psychikou pohrává představivost vývojářů a k tomu gradující fenomenální hudba, to na mě velmi zapůsobilo. Do toho ty lezoucí svině po stěnách mi pekně zvyšovaly tep. 😄 Věznice je také dlouhá tak akorát, nemocnice byla moc natahovaná, ale zase hádanky mě v ní více bavily. Za nejslabší část hry pak považuji Labyrinth. I když mě bavila celkově, tak jsem měl tady pocit, že Blooberu došly nápady a tak nějak se snažili na ní namontovat vše možné. Chodby přeplněné hmyzem, otravní Mandarini na každém rohu pomalu a sem tam rádoby lekačka.
Obecně největší problém je za mě délka hry, která bývá vždy největší slabinou hororového žánru. Atmosféru totiž nejde udržovat donekonečna a najít ten správný "spot" je nesmírně těžké. Hra by potřebovala holistickou redukci.
OG Silent Hill 2 měl v sobě hodně permanentně zamčených dveří, což mě vede k myšlence, že
omezení přístupu do 2 až 3 naprosto prázdných, a tudíž zbytečných místností na oblast, by pomohlo zlepšit pacing. Nepřátel by taky mohlo být až dvakrát tak méně a se silnějšími útoky, což by pomohlo nejen tempu hry, ale i strachu z nich. Každý střet by tak byl o něco intenzivnější. Hrál jsem totiž na Hard (souboje i hádanky) a ke konci hry měl doslova přeplněný inventář drinků a stříkačkek (20+ od každého druhu).
Nechci se tady prsit, že by byly pro mě souboje extra lehké, ale tím jak byly četné a variace nepřátel v SH2 moc nehrozí, tak jsem si zkrátka zapamatoval jejich telegrafické výpady a neměl problém se jim vyhýbat. Místo počtu se podle mě vývojáři měli více zaměřit na lokace, kam je umístit a udělat na Hard jejich údery mnohem nebezpečnějšími.
Naopak bossové jsou fenomenální a povedli se Blooberu na jedničku s hvězdičkou a dvakrát podtrženou. Tady se jim musím virtuálně poklonit, ty jsem si neskutečně užil a v porovnání s originálem jsou na světelné roky vpřed. Zvlášť "Fart-face" a Eddiho jsem žral od začátku do konce. Ti neměli chybu. 🙂
Na konec si potřebuji postěžovat na technický stav, který není ani po skoro 3 měsících optimální. Několikrát se mi stalo, že jsem se zasekl ve zdi, či o nějakou překážku, zvlášť při soubojích to vážně potěšilo... Jednou se mi zasekla o skříň příšerka a jindy se mi zase stalo, že po napadnutí sestřičky, mě nadále ignorovala a já ji tak mohl umlátit bez postihu. Nejvíce mě ale naštvalo, když se mi několikrát jako by splašil ekvalizér hry, takže jsem několik minut hrál se zvukem, který zněl, jako by celá hra byla pod hladinou vody (až později jsem zjistil, že to jde vyrušit najetím do inventáře).
Frame rate je na performance v některých lokací jak na horské dráze a ta grafika... No to je prostě šílený, jak hned v úvodu, když vyjdete z toalet, tak vás do očí praští ty neoptimalizované, třepotající se odlesky v kalužích, blikající textury a divný filtering. Hra po umělecké stránce vypadá krásně, ale ta konzole to vůbec nedává. Škoda, že na Próčku je to ještě více rozbité. Rád bych si zopakoval další průchod v lepším nastavení.
Kvůli technické stránce bych hodnotil 7,5-8/10. Až to opraví na Pro, bude to pro mě zasloužená devítka. 🙂