Konzolista.cz

Lies of P (132)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

Lies of P vyhrálo další ceny (4 dokonce). Tentokrát od National Academy of Videgame Trade Reviewers - link 🙂

Abysswalker
👍2

@A2: Majula je u mě asi na třetím místě, má fajn hřejivou atmosféru a další už nemám v určitém pořadí. A skoro jsem zapomněl na Sekiro hub, ale to asi vypovídá o tom, jak nezajímavý je.

Kainé
Kainé #A2
👍2

@Abysswalker: 1)Majula, 2)Firelink shrine z DS1, 3) Firelink Shrine z DS3, 4)Hotel Krat, 5)Hunters Dream(je fakt prťavý, proto mám tak nízko), 6(Nexus)...............Roundtable Hold(fuj! ten se nepovedl)

Abysswalker
👍2

@A2: Takže se shodneme, že jde o kvalitní kopírku, nicméně stále kopírku, kterýžto fakt mě vadí méně než tobě. S tím nemám problém. 👍

Jo a s Roundtable hold víceméně souhlasím, že je to nejslabší hub, ale nějak mě to nevadí. Nejlepší je podle mě Nexus z DeS na PS3, má stále nepřekonanou atmosféru a těsně za ním je Hunter's dream, škoda jen, že je tak prťavý.

Hotel Krat jednoznačně jeden z nejlepších hubů s fajn hudebním podkresem a zapamatovatelnými npcs.

Werdugo
Werdugo #Márny
👍5

Buďme rádi že ta hra vznikla aspoň bylo chvilku co Hrááát.Kopírka Nekopírka.Za mě Super Gamesa.🤟

Kainé
Kainé #A2
👍3

@Abysswalker: 7/10 je určitě pozitivní hodnocení. Já tenhle žánr nehraji, já z PS+ kdysi vyzkoušel Thymesii a Mortal Shell, Thymesia šla z disku v té opravdu první lokaci po návštěvě Hubu a Mortal Shell šel z disku asi za pět minut. Strašně mě ten žánr nebaví, takže 7/10 a platina je extrémně pozitivní hodnocení za mě, ovšem jak jsem všude viděl ty reference, jaký je to masterpiece, že je to blízko Bloodborne, tak jsem ke hře přistupoval s tím, že to bude stát na vlastních nohách. Ne, hra stojí dost pevně na základech FS. Jinak samozřejmě souhlasím, že kopírovali ze všech nejlépe, ale je mi proti srsti tohle označit za velmi dobrou hru(8/10), když vlastních nápadu bylo minimum. Ovšem to parry bych okamžitě chtěl do Elden Ring. Že s Hand of Malenia nemůžu dělat parry, mě štve teď ještě více než před tím. Hotel je např. x krát lepší hub než Kulatý stůl, do teď nechápu, jak mohl vzniknout u FS tak mizerný hub.

@yenda1: Rozdíl je použít pár nápadu z určitých inspirací(Berserk, Monster Hunter, řecká mytologie, Zelda, Kings Field) a z toho ve finále udělat nový žánr, nebo vzít jádra celých her od fontů až po příběh a na tom postavit hru, která vypadá místy, jako by ji projeli přes kopírák. Já se na to dívám tak, že hra by měla být alespoň trochu originální. Lies of P je největší kopírka, co jsem za poslední roky hrál, nedám z hlavy hru, která by více kopírovala určité tituly než LoP.

Na druhou stranu letošek byl extrémně vyčerpávají pro lidi, co hledají něco nového, vyšly samé remaky, pokračovaní, deriváty, rip offy, v tom Lies of P zapadlo mezi ostatní hry. Vyšlo spousty dobrých her, ale nevyšla za mě ani jedna originální, alespoň to co jsem hrál. Nejblíže byl Alan Wake 2.

Abysswalker

@yenda1: Taky bych to tak neřešil. Je dost zvláštní, že u LoP, LotF nebo většiny souls-like her se řeší jak moc kopírují From a třeba u metroidvanií už to nikdo nebere v potaz.

yenda1
yenda1 #Bellringer
👍2

@A2: Je to dobrá hra. Pokud teda číslo tak něco mezi 7-8 z 10. V tom shoda.

A nebyl bych tak přísnej. Souls hry (ktteré jsou postaveny z velké části na combatu) by taky neexistovali bez Moster Huntera. Souboják okopčenej evidentně. Gesta...MH. Celkově ten time management při bojích(pití léčiv, nabijení atd.) je prostě MH 1:1.

Target lock (Z-target) bez kterýho by to taky něšlo je Zelda, ktrerá ho proslavila. Zkratky, spojenej svět....Metroid.(Casrlevania)

Obraz na plátně v Elden Ring je ze BotW, (jako mnoho v ER.)

Takže kvůli tomu bych to nějak nehaněl.

Combat na kterým je to postavený je dobrej. Design slabší, ale tam věřím, že se to zlepší z dalšimi výstuoy.

Teď hraju ER, a doufám, že Korejci pilně studují design některých lokací, které jsou teda úžasně vytvořený. Po strance atmosféry taky, tam mi přišlo P sterilnější.

Abysswalker : Salt and Sanctuary je skvěly. Sůl jsou duše no. A Metroidvania....jo jasně. Ale to jsou souls taky v mnoha všcech.

Abysswalker
👍4

@A2: Alespoň když už kopírovali, tak na jedničku, to většina kopírek říct nemůže, takový Mortal Shell byla pro mě děsná nuda, až se divím, že jsem to dohrál. A v Thymesii jsem nedporazil ani prvního bosse, jak mě to nebavilo. Kvalitní souls-like je třeba Salt and Sanctuary, ikdyž to už je spíše metroidvania.

Tvůj pohled na LoP beru a hodnocení 7/10 je koneckonců pořád pozitivní, moje hodnocení 10/10 vůbec není objektivní, jen představuje to, jak moc jsem si hru užil, já mám prostě slabost pro tenhle sub-žánr (když se tvůrcům povede) a zasazení.

Snad se v pokračování nebudou tak držet zavedené formule a přijdou s něčím neokoukaným.

Kainé
Kainé #A2
😁2

@Abysswalker: řekl bych, že neklame, ta hra je kopírka všech her FS her dohromady. Taky jsem o víkendu zplatinoval a podruhé už to vůbec nefunguje tedy krom combatu, ten byl na NG+ lepší. Nameless puppet mě dobře vyškolil.

Troufnu si říci, že ta hra by nikdy nemohla existovat bez FS(i když to je samozřejmě logické). Z Elden Ring si vzali Cryptic vessel, což je v Elden Ring obraz na plátně. Z Bloodborne si vzali zápletku, naraci, systém questů, systém posílaní NPC do bezpečí, tech weapons, úskoky, dokonce i komunikaci s NPC za oknem, protože se šíří nemoc, fonty, UI. Ze Sekira parry a protézu, level a game design je z Dark Souls a Bloodborne. Ta hra vybrakovala všechno. Scrapped Watchman řve jako Vicar Amelia a další a další drobnosti. Tam je tak proklatě málo vlastních nápadu, že mě fakt děsí, co vše se dá považovat v současnosti za masterpiece. Já jsem hrou procházel a ve finále jsem všechno znal a to od zápletky, narace, systému questů etc., ale to přece není sequel, to je nové IP od jiné firmy. Je to obrovská škoda, protože svět má potenciál, mají oko na uměleckost, ale celkově mi to připadá jako šikovný podnik snaživých Číňanů. Nakonec jsem musel na 7/10, protože mě po platině přepadl nepříjemný pocit, že to byla ztráta času, protože jsem to už vše znal.

Jinak mně se líbil ten bad ending, líbil se mi detail, že Geppeto vyměnil NPC za své loutky. Geppeto byl opravdu šílenec.

Snad mě Barack za to nesmaže 😁

Abysswalker
👍1
❤️1

Tak jsem už viděl všechny konce a musím říct, že Rise of P je můj nejoblíbenější. Taky pořád koukám na různá lore/secrets/things you didn't know videa a nestačím se divit. Ta hra klame tělem tím, že na první pohled vypadá jen jako kopírka Bloodborne (kterou částečně je, ale imitace je koneckonců největší forma lichocení) a přitom má vrstev jako cibule. Opravdu se těším na dlc a pokračování, jsem hodně zvědav, kam vše bude směřovat.

Jo a taky jsem to zplatinoval, ale bohužel můj fight s Bezejmenou loutkou nepřežil ovladač, takže zvedám na 10/10 😅

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍2

@A2: Týká se pouze nové hry a DLC. Tedy, toho DLC možná ne, protože velké weby píšou jen o pokračování, já ale z jednoho korejského zdroje vyčetl právě i to DLC. Možná jen špatný překlad. 😁

Kainé
Kainé #A2
👍1

@Abysswalker: tak ono taky více než dvě třetiny Dark Souls jsou geniální, tam ten propad možná jde vidět i více, ale za mě se to týká hlavně Lost Izalith, což je shit lokace a tam už nebyl rozpočet a lokace nebyla dokončena, což myslím, bylo i potvrzeno.

Jinak v půlce Dark Souls jsi někde v Anor Londu, což je vrchol, takže ten propad přišel až po půlce.

Abysswalker
👍2

@A2: Chápu, že druhá půlka nedosahuje kvalitou té první, ale pořád to slušně drží pohromadě a příběh se nerozpadne a pořád baví. Stále ale není ten propad tak znát, jako u prvního Dark Souls, tam je druhá půlka podstatně slabší než první.

Kainé
Kainé #A2
👍3

@ΛNĐ3RLΛ: to jsou dobré zprávy, UE4 tu hru táhl dolů, z obrázků a videí to nejde ani poznat, ale když to hraješ, tak je extrémně rušivé, ale to je standard u UE4, to nemůžeme Korejcům snad ani vyčítat. Jinak ten přechod na UE5 se týká i původní hry?

Jinak musím říci, že je fakt škoda, že P nemluví, tady se měli inspirovat Sekirem a dát mu větší osobnost, protože ta postava je krásně vymodelovaná a s kvalitou dabingu, co nám hra nabídla, si troufnu říci, že hra byla ještě hodnotnější.

@Abysswalker: já jsem přemýšlel o devítce do lokace Rosa Isabelle, ta opera mě nadchla, následně mě ještě nadchla ta galerie, pak to ale vzalo za mě nepochopitelný sešup v rámci kvality. Možná došel rozpočet, nevím, ale je to škoda.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍2

@Abysswalker: Na DLC si bohužel ještě počkáme dlouho a nejspíš ani letos nebude nakonec. Vývojáři nedávno oznámili, že s ním přechází na Unreal 5 a chtějí dosáhnout maximálního grafického potenciálu, takže to vidím alespoň na dva roky vývoje jako v případě Shadow of the Erdtree.

Abysswalker
👍3

Já si dávám od září opáčko kvůli platině a musím říct, že si to neskutečně užívám. V tom hrami přecpaném podzimu jsem to bohužel uspěchal a ti těžcí bossové mi dali pěkně zabrat, ale teď jedu v klidu a nemůžu se odtrhnout a musím říct, že bossové jsou boží. Nepoužívám vůbec spirita a ani moc fable arts, spíš se soustředím na parry a dodge a dá se to, ale myslím, že byli někteří nerfnutí.

Hlavně ale pořád nechápu, že se najednou vyskytlo nové studio z Koreje, co vzalo From recept a stvořili vlastně první opravdu kvalitní souls like hru a do budoucna snad i nové pohádkové/gotické univerzum s neuvěřitelným potenciálem jak pro gameplay, zasazení, ale hlavně příběh.

Za mě silných 9/10 a hodně uvažuji o desítce, ale počkám až bude dlc, ve kterém to vypadá, že se vydáme na severní pól po stopách jednoho vědce a jeho oživeného monstra... 😉

Kainé
Kainé #A2
👍1

Nějaké myšlenky o hře s odstupem času.

Hru bych rozdělil na dvě části. První část nám hra ukazuje město zamořené loutkami, hra se inspiruje atmosférou Bioshocku. Steampunk funguje na jedničku, atmosféra by se dala krájet, loutky vypadají dost šíleně, aby hráče nenudily. Město je radost prozkoumávat i přes lineárnost samotného level-designu. Vše funguje až překvapivě dobře.

Druhá část je jakýsi pokus o horor po vzoru Bloodborne, hra v určitý moment dostane rádoby twist a ze steampunku se stane horor. Pokud se obě části hry prolínají, tak to pořád funguje, ovšem v momentě, kdy druhá část přebere otěže, tak se hra částečně rozpadne. Hra je ještě lineárnější, zkratky ještě více do očí bijící, tvůrci na hráče pouští x generických monster, takže z exploračního Souls se stane doslova Souls mlátička. Bossové se začnou recyklovat. Design monster je neuspokojivý, rozložení se řešilo množstvím. Tam kde hra měla gradovat, tam propadla. Naštěstí je to jen posledních pár kapitol hry.

Co celou dobu funguje je příběh, otázky o lidskosti, postavy, dialogy, hudba. Level design je k diskuzi, je tam spousty copy and paste myšlenek z FS her, což není na škodu, ovšem hráč FS může ztratit moment překvapení. Např. když P se dostane do lesa, tak hráč si všimne dřevěné budovy, která je pod zámkem, hned hráče napadne, že to bude styl zkratky z Forbidden Woods a je to tak. Obecně to ta hra překvapivě zvládá dost dlouho se ctí. Korejci jako první pochopili, co je opravdu Souslike žánr. Občas jsou zkratky až moc nápadné a uměle našroubované, takže to nepůsobí přirozeně. Jindy pak dochází k laciným momentům jako např. na hlavním nádraží, kde musíš cestu do hlavního lobby xkrát obejít, protože ve dveřích jsou tři kufry. P asi nezvládne přeskočit tři kufry, či je rozbít. Je to problém hlavně posledních kapitol.

Combat je mix Bloodborne a Sekira a je fajn, i když není intuitivní jako combat ze Sekira, řekl bych, že funguje dobře. Bossové až na výjimky nejsou moc zajímaví, souhlasím s kritikou, že jejich animace nemají dostatečný framerate, proto jejich pohyby jsou občas hůře čitelné.

Grafika ze začátku nadchne, ovšem postupem času bych ji nazval průměrnou. Hra má extrémní problémy s donačítávaním objektů, takže stačí stát na místě a otočit kamerou a vše před tebou skáče, hra má navíc dost špatné textury, takže spousty textur je v hodně nízkém rozlišení a to kazí zážitek u tak vizuálně povedené hry. Stíny jako u her od FS mají nízký dohled, takže na kvalitní stíny se musíš přiblížit hodně blízko, u Elden Ring to řešily RT stíny, bohužel FPS šly úplně do kopru, tady RT chybí úplně. Hudba je na vysoké úrovni stejně jako visual art.

Celkově slabší osmička. Jedna z nejlepších her roku, jako u ostatních letošních her, tomu něco chybí. Za mě Lies of P je určitě lepší než Dark Souls 2, ostatní FS hry jsou už dále, ale jako jejich první hra v tomto žánru je to velký úspěch. Za mě je škoda hlavně posledních kapitol, kde hra nerespektovala sama sebe a stala se něčím úplně jiným.

Kainé
Kainé #A2
👍3
❤️1

Tak jsem si o Vánocích udělal čas a musím říci, že je to výborná hra s krásným vizuálem, škoda toho až zbytečného kopírovaní Bloodborne(které tam prostě je), troufnu si říci, že hra by obstála, i kdyby pořád neposílala pusinky fanouškům Bloodborne. Za mě určitě jedna z nejlepších her roku, škoda že je tak ignorovaná mainstream magazíny.

dawe999

Tak dnes dohráno podruhé a začal jsem třetí průchod skrz poslední konec. Plus mínus pět hodin hraní na třetí průchod a jsem skoro u Krále loutek. Jako ta hra si nemůže říkat souls hra. Abych při třetím hraní na velkého brášku králíka vyházel 8 ohnivých granátů, 8 granátů s kyselinou a 5 tříštivých granátů a zhruba za 30 vteřin bylo po souboji to je docela k smíchu. Na první průchod jsem používal z devadesáti procent jen normální útoky. Až u Laxasie a Nameless Puppet jsem využíval jejich slabosti, protézu a speciální schopnosti zbraně. Od druhého průchodu to používám na každého bosse a ta hra je prostě hrozně lehká.

dawe999

Tak v neděli padnul Nameless Puppet. V neděli k večeru jsem to rozjel na druhý průchod. Powerpyx má na stránkách napsáno, že na druhý průchod obtížnost stoupne u bossů. První tři prý v pohodě a pak to jde poznat. No já to měl přesně naopak. První tři mě potrápili na pár pokusů, ale další jsou zatím na klid. Už jdu do divadla. Ale Nameless Puppet mě opravdu potrápil na toho se znovu netěším.

Werdugo
Werdugo #Márny
👍2

Lies of P je Parádní Hra! 🤘

Kainé
Kainé #A2
👍1
❤️1

Hra roku na Macu.

link

dawe999

@yenda1: Právě, že moje první hra žánru to není. Jen to prostě není tak dobrý, jak to všichni chválí. Ani Wo Long nebyl tak dobrý. Ten měl jen lepší soubojový systém jinak to bylo jednoduchý. Právě tento typ her má hráče trápit a tohle ta hra prostě nedělá. Prostě jdeš na dvě rány zabiješ obyčejný chcípáky. Pak tam hodí těžší pasaž s více protivníky, aby to uměle zvedli tu obtížnost. Prostě není to dobře zvládnuto. Zlatý FS.

yenda1
yenda1 #Bellringer
👍1

@dawe999: Evidentně tvoje první hra žánru. To co píšeš se dá napasovat na rozličné hry a i od mistrů z FS.

Různé obtíže v různých místech je taky příznačné.

Já měl s kotlem problémy. Králíci na první pokus.

Ale z toho se nedá vyvozovat nic

Nedávno.mi kolega z práce říkal, že v DS měl více problémů s menšími bossy i obyčejnými panáky kdesi po mapě než pak w bossy. A znovu no a co.

V těchto hrách se leveluje a tak se dá občas vypracovat tak, že průchod je lehčí. Nebo se najde vybavení, skryto či po splnění nějaké obtíže a za odměnu je zase průchod snazší.

Je to gro žánru, zcela zásadní. A v Lies of P tohle je. A možnosti je tam hodně, jak si s hrou pohrát a přizpůsobit si ji. Proto je ceněna. A zaslouženě.

dawe999
🤦1

No tak bohužel si pořád musím stát za tím, že ta hra dostává přehnaná hodnocení. Celou hrou procházím s prstem v nose. Velký bos v kotelně problém na pět pokusů. Zajíci problém na sedm pokusů. Nevím, jaká byla obtížnost před aktualizací, ale je to bída. Neumím pořádně blokovat, ale stejně je většinou umlátím. Pak přijde Rose Street a tam obtížnost stoupne, ale jen skrz blbý design úrovně. Jsou tam dva mini bosové a před každým je fakt blbě poskládáno několik silnějších nepřátel, kteří buď střílí z pistole a nebo mají plamenomet nebo po vás něco hází. Stačí menší chyba a před mini bosem přijdete zbytečně o lékárničku. Ženská mini bos i tak padla na pátý pokus. Pak pro mě přišel zatím nejhorší bos. Ten debilní klaun. Přes deset pokusů a pořád nepadl. Nešel umlátit ani uskákat. Nakonec jsem ho oběhl a hned za ním, když vyběhnete schody je bonfire. Tam jsem změnil strategii. Nemusel jsem se oživovat daleko od něj a probíjet se přes menší protivníky. Ožil jsem hned za ním. Greatsword jsem vyměnil za obyčejný meč, vylepšil ho na největší úroveň co mě hra touhle dobou pustila a na třetí pokus bylo po něm. Neubývala mi tolik stamina, takže jsem mu udeřil více zásahů, které ho rozhodili. Pak jsem vyblokoval vše co jsem zvládl a před zbytkem uskočil a udolal jsem ho. Chvíli na to přijde král loutek a toho umlátím na druhý pokus. Prostě docela selhání ta obtížnost.

dawe999
👍1

@Werdugo: No nemám teď co jiného hrát 😀. Dal jsem rychle Phantom Liberty, AW 2 a novou Yakuzu a teď nemám do čeho píchnout 😀. Tak tomu zkusím ještě chvíli dát a uvidím. Asi jsem po těch nadšených reakcích čekal něco lepšího.

Werdugo
Werdugo #Márny

@dawe999: Mě to Pohltilo.Ta Hra je uplně v Pohodě!Dám Ti radu,když se Ti to nelíbí tak to Nehraj!🙃

dawe999

Tak já jsem teprve v továrně, ale zatím nechápu ty vysoké známky ani nadšení. Za mě je to hrozný průměr. Už jen ten pohyb té hlavní postavy je hrozně líný a nezáživný. Level design je zatím hrozně nudný. Mám ruku s hákem, ale všude musím lozit po žebříku. Žádné skákání? To jako vážně a nebo jsem něco přehlédl? Soubojový systém je hrozná nuda. Nic, co mě chytlo jako v Sekiru, Wo Long a nebo Elden Ring. To blokování je fakt děsný. Nejde mi to pořád správně načasovat a přijde mi, že mě ovladač ani pořádně neposlouchá 😅. A nemám ani chuť se to pořádně naučit, protože ten soubojový systém je nudný a nevtáhne mě. Prostě mě to nedokáže nějak pohltit. Možná je to tím, že je to prostě vykrádačka FS. A další věc, kterou absolutně nechápu... to teleportování do hotelu za Sofií, když si chci vylepšit schopnosti. Předtím to jde klasicky u bonfiru, ale jen ji jeden potká, tak se musí pak jen teleportovat. To si ťukám na čelo pokaždé, když dojdu k bonfiru... to je fakt hrozný. Za mě zatím 6/10 a to opravdu nevím, jestli to vůbec dohraji.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

Režisér hry vydal nové video se spoustou nových informací - link 🙂

Nejzajímavější na něm asi bude skutečnost, že v něm ukázal dva artworky z připravovaného DLC, na kterém je jasně vidět P a oblasti, které nijak nenaznačují spekulovanou Země Oz, takže onen pohádkový setting se objeví až v příštím díle.

Dále pak režisér adresoval stížnosti na skilly v P Organu, které by měly být již v základu dle hráčů a proto v připravovaném patchi, jenž má vyjít někdy v listopadu, nakonec opravdu bude jeden z nich již od začátku v základu přístupný pro všechny. Rising Dodge, nebo-li možnost rychle vstát po zásahu těžkým úderem.