Proběhlo oznamení krabicove verze hry ALAN WAKE 2.Proběhlo to velmi chaoticky, nebyla ani oficialně oznámena Collector's edition hry (fotka se objevila jen na stránkach firmy ).Vypadá skvěle.Obsahuje repliku Angel lamp v měřítku 1:1, která i svítí, repliku oceanview hotel key a 160 strankový artbox. Nepochopitelně nepujde do běžné distribuce, ale vyhradně jí bude nabízet jediná firma ke koupi.V česku boužel nebude k dostání.Pokud jste o kolekci nevěděli, najdete si alespon jeji foto.Boužel tady tato informace ani foto nebyla zveřejněna...
Já to koupil a na druhý den vyšel patch. Je tam bug, který se pravidelně objevuje… při zkoumání nějaké krabice nebo čtení nějakých poznámek z toho nejde vyjet. Jedině load pomůže. Vzít brokovnici za Sagu bylo nemožné, musel jsem googlit kombinaci, protože se to vždy seklo a kód jde jedině zjistit až po prozkoumání skříňky.
Musím Remedy pochválit, značně vylepšili grafickou kvalitu u PS5. Mnohem méně artefaktů v obrazu a celkově mnohem čistější obraz, stíny také vylepšeny. Příkladná podpora.
Teď jsem právě dohrál a za mě je to nejlepší hra,která tuhle generaci vyšla.Má to nějaké chyby,ale ty přebíjí parádní audiovizuální zpracování a dechberoucí hororová/mystery atmosféra.Nejlepší epizody Saga - Pečovatelský dům,ze Cynthie jsem měl malém parkrát infarkt😁Za Alana - Hotel,tam jsem si vzpomněl na The Shining,škoda,že tam někde nevyběhl Jack😁
Doufám,že na trojku nebudeme čekat zase tak dlouho🙂
Dohrál jsem o víkendu a ještě se to snažím zpracovat. Má to lepší a horší části, za mě naštěstí převažují ty lepší. Mind place ze začátku dobrý nápad, pak mi to místama lezlo až na nervy. Lekl jsem se tolikrát kvůli tomu obličeji přes obrazovku, žena koukala když jsem hrál, pak se na to radši vykašlala 😂 Bossy jsem si užil, teda až na duo, to jsem tu vystřídal všechny sprosté nadávky 😂 A konec? Musí být pokračování a snad ne až za 13 let 🥲 Za mě 9/10
@Raiden: Jednička byla skvost co se týká hudby a pěkných animaček. To teď nemůžu dostat z hlavy tu scénu, jak jsi se poprvé dostal do bunkru k Cynthii nebo jak se to píše 😂. Všude ty světla a ta hudba do toho. Jedna z nejlepších scén pro mě v té době. Dvojka má taky spoustu nezapomenutelných momentů. We Sing je fakt pecka úroveň. Prostě animačky, hudba, atmosféra super. Jen ten souboják a konec slabší. 4 je moc přísná známka jen se chtěl odlišit. Na deset to taky není. Ale osm a půl bych tomu dal.
@Raiden: ja alana 1 nikdy nehral a AW2 je pro me nejlepsi hra co za posledni rok dva vysla (kdyz nepocitam bg3, ale k tomu jsem se zatim nedostal). Bavim se u toho treba nasobne vice nez u RE2 Remaku, ktery povazuji za skvely 🙂. Takze tolik k tem znamkam kvuli jmenu.
Ono i to mindplace asi pusobi na kazdeho jinak. Me se to treba hodne libi, je to jednoduche, pro nekoho treba otravne, ale me to prijde super :) a sam asi nebudu.
@Raiden: těžký průměr si představuji jinak( ehh...God of War). Těžký průměr je to jenom v rámci mind place, ale jak jsme psal, ta hra spousty věcí děla správně a na herní tvorbu je tam spoustu věcí naprosto unikátních a to píši jako člověk, který čekal ve finále mnohem lepší hru. To, že jsem kritický, neznamená, že je to odpad, spíše je to způsobené tím, že Remedy si za ty roky udělalo takové jméno, že jsem čekal mnohem více wau záležitost. Na druhou stranu, kdyby se mě někdo zeptal na nejvíce wau hru roku 2O23, tak zvolím AW2. Letos sice vyšlo rádoby dost kvalitních titulů, ale že bych z nějaké úplně uchcával, se říci nedá. Tu rádoby nejlepší jsem ani nedohrál a ani nemám v plánu ji dohrát v blízké době.
@Viribusunitis89: párkrát jsem se lekl, je tam pasáž s jednou starou paní, která byla značně hororová. Ty skákací lekačky tam jsou, ale hra dokáže vytvořit hororovou atmosféru i bez nich. Doporučuji hrát s prostorovým zvukem, slušným basákem a hodně nahlas 😁. Určitě je to hororovější než jakýkoliv Resi nebo i ten Dead Space, ale není to na úrovni prvního The Evil Within.
@Raiden. 4/10 je odpad a ta hra má do odpadu daleko.
Možná hloupá otázka ale jak hodně je Alan Wake 2 strašidelný? Je to subjektivní otázka, každý člověk vnímá strach jinak. Mám rád strašidelné hry ale ne žádné extrémy. Takže se zeptám takhle, je to strašidelnější jak Dead Space remake?
Tak jsem neodolal a nakonec to taky koupil i přes varování. Dojmy z prvních pár hodin hraní (jsem teď v metru)
Co mě teda štve nejvíc, je ten technickej stav na ps5.. i v quality modu je obraz fakt ošklivej, plnej aliasingu, shimmeringu a artefaktů a to jak vypadají odrazy třeba v interiérech to je úplně šílený. Navíc ta hra ani neudrží stabilně 30fps, takže jsem místy musel přepnout do performance modu a spoléhat na VRR aby se to dalo hrát.
Jako vypadá to pěkně, ale TLOU2 je za mě ve všem lepší, tady to má akorát pěkně udělanej les.
Rozhodně to jak to vypadá na konzolích, v jakým to jede rozlišení a kolik tam je věcí špatně tak to neodpovídá výkonu. Quality mod by s tímhle vizuálem byl akceptovatelnej v 60fps a perfromance ve 120fps...
No jinak gameplay s tím jsem zatím v pohodě, jen mind place mi přijde jako nejvíc zbytečná, nezábavná a otravna herní mechanika co za poslední dekádu někdo vymyslel.
Jimbo tomu napálil 4/10, což imho považuji za přestřel, protože hra dělá dost věcí dobře, ale v recenzi je tam i spoustu bodů, které jsem sám kritizoval.
Přijde to jen mě že Alexe Caseyho (Sam Lake) ve hře dabuje někdo jiný ??Sam Lake má přitom super hlas.Je to taková blbost ale hned mě to trklo..Jinak jak to gradovalo ke konci tak ten konec opravdu uspěchaný a nedokončený ..to mě malinko zklamalo ..tak snad DLC ..
@dawe999: souhlasím s koncem, příběhově jsme se moc neposunuli od konce jedničky, připadalo mi to celé dost uspěchané, jako by to konec ani nebyl, tady pravděpodobně nejsem daleko od pravdy, jelikož se bude pokračovat příběhově v DLC. Poslední mise byla díky Mind Place naprostý očistec a patnáct minut sbírat a pokládat kartičky na tabuli, bylo až k naštvání, v momentě kdy vše mělo gradovat. Pro lepší pochopení konce doporučuji těm, co to budou teprve hrát, udělat si čas a v osmé kapitole kouknout na celý Zanův film.
Je tam dost věcí, co mě štvalo. Za dost diskutabilní bych označil level-design a to myslím v rámci hraní za Sagu. Často jsem se motal, vracel jsem se, levely nepůsobily dobře navržené a celá ta zmatečnost mi připadala jako filler na prodloužení herní doby(dohrál jsem hru za 25 hodin při 92% trofejích). Jelikož ve hře není moc co explorovat, tak mi level-design obecně nedával moc smysl. Mind Place už jsem zmiňoval, to považuji za nejhorší mechaniku hry, myšlenka obecně není špatná, ale provedení selhává na plné čáře. Původně jsem si myslel, že by hra mohla mít i nějaký detektivní podtext díky této mechanice, nemohl jsem se mýlit více, je to jen pokládaní kartiček a čekaní, až Saga na vše sama přijde. Dost podobně na mě působily i puzzly za Sagu, místy mi připadaly až nelogické a vůbec ne zábavné. Boss fighty nemá cenu ani moc komentovat, byly obecně dost primitivní, jediný problém jsem měl, když hra nerespektovala svoje pravidla, o čemž jsem se už bavil dole. Hra, když vyjede ze skriptů, působí mrtvě a hned uvedu příklad. Když se hráč nepovinně vrátí před koncem hry do Watery, v době kdy extrémně prší, tak kousek u mostu stojí NPC a to NPC v tom prudkém dešti celou dobou kouří cigaretu, kdykoliv se k tomu NPC vrátíš, vždy tam bude a vždy bude kouřit tu stejnou cigaretu.
Hra je obecně dost zabugovaná a zaglitchovaná, dost často šplháš mimo žebřík, svítíš při QTE baterkou úplně mimo enemáka, ve finské hale ve Watery uvnitř prší atd. Graficky je hra na konzoli opravdu dost rozbitá a místy až neakceptovatelná, hra dost padá pod 30FPS, stíny na rok 2023 neakceptovatelné, obrazově je hra samý aliasing, takže u mě nastávala bizarní situace, že jsem dost často vypínal baterku, protože světlo baterky rozbíjelo obraz ještě více, což je dost smutné u hry, kde světlo je jedna z hlavních mechanik hry. Technologicky asi nejhorší zážitek na PS5, ale to je takový standard od Remedy, podruhé budu hrát až na PS5 Pro.
Hra dělá dost věcí samozřejmě dobře. Atmosféra hry je fantastická, visual art je je také fantastický, hudební doprovod nezklame. Hraní za Alana je jeden z nejvíce unikátních zážitku v rámci gamingu obecně, v dnešní době ta hra v těchto momentech působí jako malý zázrak a celá ta meta nadstavba postupem času funguje nad očekávání dobře. Skvělá je za mě i herní mechanika, kdy sleduješ vyšetřovaní Alexe Caseyho a přepisuješ scény, abys udělal ve hře progres. Oproti Mind Place je to intuitivní, zábavné a správně namixované.
O woke už řeč byla, je to tam, Saga je takhle psaná bohužel a ke konci hry už je to místy otravné, za mě to hře nic nepřidává, jen to kazí imerzi, ovšem určitě bych za to nestrhával bod, či hru ignoroval.
Celkově jeden z nejvíce unikátních herních zážitku protkaný chybami.
No já dohrál teď a z konce jsem docela zklamaný. Celou dobu si to drží nějaký spád a ten konec ty poslední tři kapitoly byly takový nezáživný. Plus jak z toho chtěli ke konci udělat střílečku, tak v téhle hře ty přestřelky prostě úplně nefungují. Není to dělaný na nějaké hektické akce. Plus je tam zase spousta věcí nezopovězených a další nové otevřené, takže to bude další pokračování někdy za X let. Možná budou nějaké náznaky v Controlu 2 a nebo to tím bude celý pokračovat a uzavře se to.
Tak mám dohráno. Spoustu skvělých nápadu utopených v podivných rozhodnutích, pořád tam jsou geniální momenty, protože Sam Lake je něco jako západní Kojima, takže dokáže hráče přikovat před obrazovku, na druhou stranu tady to neumí prodat jako u Control. Až se mi to nechce vyslovit, protože to mělo být moje GOTY, ale možná je to i zklamaní pro mě? Uvidíme, až se to rozleží. Jak je to u vás?
Dodám, že kapitoly za Alana jsou postupem času to nejlepší a Sam Lake se tam viditelně vyřádil, Hotel za mě top z celé hry, Saga se sice pohybuje pro hráče ve známých místech, ale je postupem času dost nezáživné alespoň pro mě.
@dawe999: room 665 a obecně ten hotel to je perfektní kapitola asi moje nejoblíbenější zatím. Já s Alanem vlastně ve finále skoro nebojuji, nemá to moc cenu, utíkat je lepší :). Na boj je tu hrdinka Saga.
@A2: @the edge : No já vám nevím. Dneska v poledne jsem tu kapitolu projel. Je pravda, že je prostředí, kde se souboj odehrává je větší, než u prvního bosse a fakt tam na moc věcí nenarazíš. Našel jsem jedno místo, kde byly náboje. Pak až těsně před bossem bylo další místo, kde byly náboje. Ale taky tam byla krabice, do které si můžete ukládat přebytečné věci z inventáře a naopak si je zase vyzvednout. Takže je to spíš o tom, jak kdo hospodaří s předměty nebo o tom, jak mu hra jde. Plus jde poznat, že tě bude čekat souboj s bossem. Až moc dobře. Ale hru hraji na Normal. Proto to u A2 chápu, že se mohl dostat do takové situace. U the edge už moc ne. Ten souboj jsem dal na první pokus a mám dost lékárniček i nábojů do pistole, brokovnice i kuše. Tam už bude chyba spíš v tvém stylu hry. Asi Rambo styl 😂😂. Ale je pravda, že mi přijdou ty souboje docela divné. Někdy mám pocit, že do soupeře střelím a na zásah nereaguje. Někdy soupeře střelím čtyřikrát do hlavy, pak třeba umřu a napodruhé ten soupeř padne po dvou střelách. A za Alana se ten začátek dal hrát skoro bez výstřelu. Stínům se dalo vyhnout a tak. A pak přišla kapitola Room 665 a tam je taková pasáž na střeše plné stínů a musíte odbouchnout baterkou tři body, aby se vám otevřela cesta dál. To samozřejmě všechny stíny probralo a šli po mě. Bylo to zbytečně moc hektický. Hlavně některé stíny byly hned za mnou, takže okamžitě začaly útočit aniž bych stihl otevřít dveře. Takže nakonec jsem hodil světelný granát pak je nalákal jinam a utekl bez souboje. Ale docela to kazilo zážitek z toho, že se můžeš vyhnout boji. Jinak za Alana útočí jen ty chodící stíny ty stojící tě většinou jen povalí na zem a zmiznou kdyby to někomu pomohlo 😀.
@the edge : jop, tam jim to prostě ujelo, to nemá nic společného se skillem, survival prvky hry apod, tohle je prostě o štěstí se tam dostat s gearem, pokud ne, máš smolíka a čeká tě zásek. Ve hře jsem dost pokročil a nic podobného se mi pak nestalo.
Jinak časem je hra opět dost woke, takže to není jen na začátku, Saga začne postupem času být Mary Sue, prostě typický charakter této popletené doby, nemá skoro žádné emoce, všechno ví, ničeho se nebojí, okolo ní jsou samí hňupové, které zachraňuje. Jak jsem psal, že je sympatická, tak postupem času už mě moc nebaví.
Dokonce došlo i na lesbickou vyšetřovatelku. Opravdu škoda je, že je to zrovna u Remedy, jde vidět, že to tam ani nepasuje, že to tam bylo dopisované včetně její barvy. Neříkám, že je kvůli tomu hra o něco horší, ale imerzi to trošku ruší.
A2-zrovna vcera jsem se dostal k tomu bossovy a byl to porod i na normal,navic do druhe faze jsem se dostal tak s 5 procenty zivota bez jedine lekarny, byl jsem doslova na jednu ranu a to byl fakt pain.
nemáš zač, no osobne ti za par šupov alebo v predplatnom odporúcam “odbiť” si tu jedničku aby si sa zžil s tou atmoškou, inak ti dvojka bude pripadat ako divno ducharenska strielačka a možno neuspokoji.
V jednicke nemusiš nic vylepsovať, nič hladat a skillovať sa prejdeš ako nôž maslom z jemnym nepokojom ako v kazdej mysterioznej hre.
Alan Wake 2 (76)
@Jakub Andreas: díky.
@Viribusunitis89: Můžeš libovolně a nebo si to odehrát za jednu postavu a pak to dokončit za druhou.
Chtěl jsem zeptat. To přepínání mezi světy má to v určitých chvílích, situací nějaký vliv na děj? Nebo můžu libovolně přepínat libovolně? 🤔
Proběhlo oznamení krabicove verze hry ALAN WAKE 2.Proběhlo to velmi chaoticky, nebyla ani oficialně oznámena Collector's edition hry (fotka se objevila jen na stránkach firmy ).Vypadá skvěle.Obsahuje repliku Angel lamp v měřítku 1:1, která i svítí, repliku oceanview hotel key a 160 strankový artbox. Nepochopitelně nepujde do běžné distribuce, ale vyhradně jí bude nabízet jediná firma ke koupi.V česku boužel nebude k dostání.Pokud jste o kolekci nevěděli, najdete si alespon jeji foto.Boužel tady tato informace ani foto nebyla zveřejněna...
@A2: na xboxu taky, včera sem to zapnul po updatu a ie to znát na první pohled že to prokouklo.
Já to koupil a na druhý den vyšel patch. Je tam bug, který se pravidelně objevuje… při zkoumání nějaké krabice nebo čtení nějakých poznámek z toho nejde vyjet. Jedině load pomůže. Vzít brokovnici za Sagu bylo nemožné, musel jsem googlit kombinaci, protože se to vždy seklo a kód jde jedině zjistit až po prozkoumání skříňky.
Musím Remedy pochválit, značně vylepšili grafickou kvalitu u PS5. Mnohem méně artefaktů v obrazu a celkově mnohem čistější obraz, stíny také vylepšeny. Příkladná podpora.
Teď jsem právě dohrál a za mě je to nejlepší hra,která tuhle generaci vyšla.Má to nějaké chyby,ale ty přebíjí parádní audiovizuální zpracování a dechberoucí hororová/mystery atmosféra.Nejlepší epizody Saga - Pečovatelský dům,ze Cynthie jsem měl malém parkrát infarkt😁Za Alana - Hotel,tam jsem si vzpomněl na The Shining,škoda,že tam někde nevyběhl Jack😁
Doufám,že na trojku nebudeme čekat zase tak dlouho🙂
Dohrál jsem o víkendu a ještě se to snažím zpracovat. Má to lepší a horší části, za mě naštěstí převažují ty lepší. Mind place ze začátku dobrý nápad, pak mi to místama lezlo až na nervy. Lekl jsem se tolikrát kvůli tomu obličeji přes obrazovku, žena koukala když jsem hrál, pak se na to radši vykašlala 😂 Bossy jsem si užil, teda až na duo, to jsem tu vystřídal všechny sprosté nadávky 😂 A konec? Musí být pokračování a snad ne až za 13 let 🥲 Za mě 9/10
@Raiden: Jednička byla skvost co se týká hudby a pěkných animaček. To teď nemůžu dostat z hlavy tu scénu, jak jsi se poprvé dostal do bunkru k Cynthii nebo jak se to píše 😂. Všude ty světla a ta hudba do toho. Jedna z nejlepších scén pro mě v té době. Dvojka má taky spoustu nezapomenutelných momentů. We Sing je fakt pecka úroveň. Prostě animačky, hudba, atmosféra super. Jen ten souboják a konec slabší. 4 je moc přísná známka jen se chtěl odlišit. Na deset to taky není. Ale osm a půl bych tomu dal.
@Raiden: ja alana 1 nikdy nehral a AW2 je pro me nejlepsi hra co za posledni rok dva vysla (kdyz nepocitam bg3, ale k tomu jsem se zatim nedostal). Bavim se u toho treba nasobne vice nez u RE2 Remaku, ktery povazuji za skvely 🙂. Takze tolik k tem znamkam kvuli jmenu.
Ono i to mindplace asi pusobi na kazdeho jinak. Me se to treba hodne libi, je to jednoduche, pro nekoho treba otravne, ale me to prijde super :) a sam asi nebudu.
@Raiden: těžký průměr si představuji jinak( ehh...God of War). Těžký průměr je to jenom v rámci mind place, ale jak jsme psal, ta hra spousty věcí děla správně a na herní tvorbu je tam spoustu věcí naprosto unikátních a to píši jako člověk, který čekal ve finále mnohem lepší hru. To, že jsem kritický, neznamená, že je to odpad, spíše je to způsobené tím, že Remedy si za ty roky udělalo takové jméno, že jsem čekal mnohem více wau záležitost. Na druhou stranu, kdyby se mě někdo zeptal na nejvíce wau hru roku 2O23, tak zvolím AW2. Letos sice vyšlo rádoby dost kvalitních titulů, ale že bych z nějaké úplně uchcával, se říci nedá. Tu rádoby nejlepší jsem ani nedohrál a ani nemám v plánu ji dohrát v blízké době.
link
@Viribusunitis89: párkrát jsem se lekl, je tam pasáž s jednou starou paní, která byla značně hororová. Ty skákací lekačky tam jsou, ale hra dokáže vytvořit hororovou atmosféru i bez nich. Doporučuji hrát s prostorovým zvukem, slušným basákem a hodně nahlas 😁. Určitě je to hororovější než jakýkoliv Resi nebo i ten Dead Space, ale není to na úrovni prvního The Evil Within.
@Raiden. 4/10 je odpad a ta hra má do odpadu daleko.
Možná hloupá otázka ale jak hodně je Alan Wake 2 strašidelný? Je to subjektivní otázka, každý člověk vnímá strach jinak. Mám rád strašidelné hry ale ne žádné extrémy. Takže se zeptám takhle, je to strašidelnější jak Dead Space remake?
Tak jsem neodolal a nakonec to taky koupil i přes varování. Dojmy z prvních pár hodin hraní (jsem teď v metru)
Co mě teda štve nejvíc, je ten technickej stav na ps5.. i v quality modu je obraz fakt ošklivej, plnej aliasingu, shimmeringu a artefaktů a to jak vypadají odrazy třeba v interiérech to je úplně šílený. Navíc ta hra ani neudrží stabilně 30fps, takže jsem místy musel přepnout do performance modu a spoléhat na VRR aby se to dalo hrát.
Jako vypadá to pěkně, ale TLOU2 je za mě ve všem lepší, tady to má akorát pěkně udělanej les.
Rozhodně to jak to vypadá na konzolích, v jakým to jede rozlišení a kolik tam je věcí špatně tak to neodpovídá výkonu. Quality mod by s tímhle vizuálem byl akceptovatelnej v 60fps a perfromance ve 120fps...
No jinak gameplay s tím jsem zatím v pohodě, jen mind place mi přijde jako nejvíc zbytečná, nezábavná a otravna herní mechanika co za poslední dekádu někdo vymyslel.
link
Jimbo tomu napálil 4/10, což imho považuji za přestřel, protože hra dělá dost věcí dobře, ale v recenzi je tam i spoustu bodů, které jsem sám kritizoval.
@Rocky-36cz: To sice ano, ale pořád má finský přízvuk a není to herec.
@Rocky-36cz: Jo dabuje ho někdo jiný.
Přijde to jen mě že Alexe Caseyho (Sam Lake) ve hře dabuje někdo jiný ??Sam Lake má přitom super hlas.Je to taková blbost ale hned mě to trklo..Jinak jak to gradovalo ke konci tak ten konec opravdu uspěchaný a nedokončený ..to mě malinko zklamalo ..tak snad DLC ..
@dawe999: souhlasím s koncem, příběhově jsme se moc neposunuli od konce jedničky, připadalo mi to celé dost uspěchané, jako by to konec ani nebyl, tady pravděpodobně nejsem daleko od pravdy, jelikož se bude pokračovat příběhově v DLC. Poslední mise byla díky Mind Place naprostý očistec a patnáct minut sbírat a pokládat kartičky na tabuli, bylo až k naštvání, v momentě kdy vše mělo gradovat. Pro lepší pochopení konce doporučuji těm, co to budou teprve hrát, udělat si čas a v osmé kapitole kouknout na celý Zanův film.
Je tam dost věcí, co mě štvalo. Za dost diskutabilní bych označil level-design a to myslím v rámci hraní za Sagu. Často jsem se motal, vracel jsem se, levely nepůsobily dobře navržené a celá ta zmatečnost mi připadala jako filler na prodloužení herní doby(dohrál jsem hru za 25 hodin při 92% trofejích). Jelikož ve hře není moc co explorovat, tak mi level-design obecně nedával moc smysl. Mind Place už jsem zmiňoval, to považuji za nejhorší mechaniku hry, myšlenka obecně není špatná, ale provedení selhává na plné čáře. Původně jsem si myslel, že by hra mohla mít i nějaký detektivní podtext díky této mechanice, nemohl jsem se mýlit více, je to jen pokládaní kartiček a čekaní, až Saga na vše sama přijde. Dost podobně na mě působily i puzzly za Sagu, místy mi připadaly až nelogické a vůbec ne zábavné. Boss fighty nemá cenu ani moc komentovat, byly obecně dost primitivní, jediný problém jsem měl, když hra nerespektovala svoje pravidla, o čemž jsem se už bavil dole. Hra, když vyjede ze skriptů, působí mrtvě a hned uvedu příklad. Když se hráč nepovinně vrátí před koncem hry do Watery, v době kdy extrémně prší, tak kousek u mostu stojí NPC a to NPC v tom prudkém dešti celou dobou kouří cigaretu, kdykoliv se k tomu NPC vrátíš, vždy tam bude a vždy bude kouřit tu stejnou cigaretu.
Hra je obecně dost zabugovaná a zaglitchovaná, dost často šplháš mimo žebřík, svítíš při QTE baterkou úplně mimo enemáka, ve finské hale ve Watery uvnitř prší atd. Graficky je hra na konzoli opravdu dost rozbitá a místy až neakceptovatelná, hra dost padá pod 30FPS, stíny na rok 2023 neakceptovatelné, obrazově je hra samý aliasing, takže u mě nastávala bizarní situace, že jsem dost často vypínal baterku, protože světlo baterky rozbíjelo obraz ještě více, což je dost smutné u hry, kde světlo je jedna z hlavních mechanik hry. Technologicky asi nejhorší zážitek na PS5, ale to je takový standard od Remedy, podruhé budu hrát až na PS5 Pro.
Hra dělá dost věcí samozřejmě dobře. Atmosféra hry je fantastická, visual art je je také fantastický, hudební doprovod nezklame. Hraní za Alana je jeden z nejvíce unikátních zážitku v rámci gamingu obecně, v dnešní době ta hra v těchto momentech působí jako malý zázrak a celá ta meta nadstavba postupem času funguje nad očekávání dobře. Skvělá je za mě i herní mechanika, kdy sleduješ vyšetřovaní Alexe Caseyho a přepisuješ scény, abys udělal ve hře progres. Oproti Mind Place je to intuitivní, zábavné a správně namixované.
O woke už řeč byla, je to tam, Saga je takhle psaná bohužel a ke konci hry už je to místy otravné, za mě to hře nic nepřidává, jen to kazí imerzi, ovšem určitě bych za to nestrhával bod, či hru ignoroval.
Celkově jeden z nejvíce unikátních herních zážitku protkaný chybami.
No já dohrál teď a z konce jsem docela zklamaný. Celou dobu si to drží nějaký spád a ten konec ty poslední tři kapitoly byly takový nezáživný. Plus jak z toho chtěli ke konci udělat střílečku, tak v téhle hře ty přestřelky prostě úplně nefungují. Není to dělaný na nějaké hektické akce. Plus je tam zase spousta věcí nezopovězených a další nové otevřené, takže to bude další pokračování někdy za X let. Možná budou nějaké náznaky v Controlu 2 a nebo to tím bude celý pokračovat a uzavře se to.
Tak mám dohráno. Spoustu skvělých nápadu utopených v podivných rozhodnutích, pořád tam jsou geniální momenty, protože Sam Lake je něco jako západní Kojima, takže dokáže hráče přikovat před obrazovku, na druhou stranu tady to neumí prodat jako u Control. Až se mi to nechce vyslovit, protože to mělo být moje GOTY, ale možná je to i zklamaní pro mě? Uvidíme, až se to rozleží. Jak je to u vás?
Dodám, že kapitoly za Alana jsou postupem času to nejlepší a Sam Lake se tam viditelně vyřádil, Hotel za mě top z celé hry, Saga se sice pohybuje pro hráče ve známých místech, ale je postupem času dost nezáživné alespoň pro mě.
@dawe999: room 665 a obecně ten hotel to je perfektní kapitola asi moje nejoblíbenější zatím. Já s Alanem vlastně ve finále skoro nebojuji, nemá to moc cenu, utíkat je lepší :). Na boj je tu hrdinka Saga.
@A2: @the edge : No já vám nevím. Dneska v poledne jsem tu kapitolu projel. Je pravda, že je prostředí, kde se souboj odehrává je větší, než u prvního bosse a fakt tam na moc věcí nenarazíš. Našel jsem jedno místo, kde byly náboje. Pak až těsně před bossem bylo další místo, kde byly náboje. Ale taky tam byla krabice, do které si můžete ukládat přebytečné věci z inventáře a naopak si je zase vyzvednout. Takže je to spíš o tom, jak kdo hospodaří s předměty nebo o tom, jak mu hra jde. Plus jde poznat, že tě bude čekat souboj s bossem. Až moc dobře. Ale hru hraji na Normal. Proto to u A2 chápu, že se mohl dostat do takové situace. U the edge už moc ne. Ten souboj jsem dal na první pokus a mám dost lékárniček i nábojů do pistole, brokovnice i kuše. Tam už bude chyba spíš v tvém stylu hry. Asi Rambo styl 😂😂. Ale je pravda, že mi přijdou ty souboje docela divné. Někdy mám pocit, že do soupeře střelím a na zásah nereaguje. Někdy soupeře střelím čtyřikrát do hlavy, pak třeba umřu a napodruhé ten soupeř padne po dvou střelách. A za Alana se ten začátek dal hrát skoro bez výstřelu. Stínům se dalo vyhnout a tak. A pak přišla kapitola Room 665 a tam je taková pasáž na střeše plné stínů a musíte odbouchnout baterkou tři body, aby se vám otevřela cesta dál. To samozřejmě všechny stíny probralo a šli po mě. Bylo to zbytečně moc hektický. Hlavně některé stíny byly hned za mnou, takže okamžitě začaly útočit aniž bych stihl otevřít dveře. Takže nakonec jsem hodil světelný granát pak je nalákal jinam a utekl bez souboje. Ale docela to kazilo zážitek z toho, že se můžeš vyhnout boji. Jinak za Alana útočí jen ty chodící stíny ty stojící tě většinou jen povalí na zem a zmiznou kdyby to někomu pomohlo 😀.
@the edge : jop, tam jim to prostě ujelo, to nemá nic společného se skillem, survival prvky hry apod, tohle je prostě o štěstí se tam dostat s gearem, pokud ne, máš smolíka a čeká tě zásek. Ve hře jsem dost pokročil a nic podobného se mi pak nestalo.
Jinak časem je hra opět dost woke, takže to není jen na začátku, Saga začne postupem času být Mary Sue, prostě typický charakter této popletené doby, nemá skoro žádné emoce, všechno ví, ničeho se nebojí, okolo ní jsou samí hňupové, které zachraňuje. Jak jsem psal, že je sympatická, tak postupem času už mě moc nebaví.
Dokonce došlo i na lesbickou vyšetřovatelku. Opravdu škoda je, že je to zrovna u Remedy, jde vidět, že to tam ani nepasuje, že to tam bylo dopisované včetně její barvy. Neříkám, že je kvůli tomu hra o něco horší, ale imerzi to trošku ruší.
A2-zrovna vcera jsem se dostal k tomu bossovy a byl to porod i na normal,navic do druhe faze jsem se dostal tak s 5 procenty zivota bez jedine lekarny, byl jsem doslova na jednu ranu a to byl fakt pain.
@Tomkalhotka: jako kupovat grafárnu za 35k to raději PS5!! Nevěřím že to je takový shit když to dostalo 10 tady!
nemáš zač, no osobne ti za par šupov alebo v predplatnom odporúcam “odbiť” si tu jedničku aby si sa zžil s tou atmoškou, inak ti dvojka bude pripadat ako divno ducharenska strielačka a možno neuspokoji.
V jednicke nemusiš nic vylepsovať, nič hladat a skillovať sa prejdeš ako nôž maslom z jemnym nepokojom ako v kazdej mysterioznej hre.
@ьаSSgеneraт🔈r: diky ;)
@KoLo🚲: link
nič nemusiš v eng prechádzať😏