Rozhovor o Assassin’s Creed 4: Black Flag

special  7
Leon, 7. 3. 2013 11:45
Akční hra Assassin’s Creed 4: Black Flag vzbudila ihned po oznámení velkou pozornost. Už jsme vám přinesli preview s prvními informacemi, určitě jste viděli i podařený trailer, případně obrázky. Nyní se o hře rozpovídal i její režisér Jean Guesdon v oficiálním rozhovoru, v němž prozradil několik dalších informací. Ty samozřejmě budou zajímat hlavně fanoušky série, ale ani ostatní by si je neměli nechat ujít, protože jde o jistě zajímavé čtení. Rozhovor námi přeložený do češtiny naleznete níže.

Jean Guesdon: Assassin's Creed IV Black Flag (AC IV BF) je projekt vyvíjený několika studii z celého světa. Kdo stojí v čele vývoje a jak probíhá komunikace mezi těmito studii?
V čele studií pro Assassin's Creed IV Black Flag je Ubisoft Montreal, který je v úzké koprodukci s dalšími studii (Ubisoft Singapore, Ubisoft Sofia, Ubisoft Quebec pro single player a Ubisoft Annecy a Bukurešť pro multiplayer). S tímto procesem jsme velmi efektivní. Více studií bylo paralelně nebo střídavě zapojeno do vývoje už od Assassin's Creed 2. Navíc jsme zřídili speciální tým, který přímo na místě zajišťuje, aby docházelo k co nejlepší komunikaci mezi týmy, abychom se ujistili, že každý ví, co má dělat.

Jaký bude příběh v Assassin's Creed IV Black Flag? A kde se bude odehrávat?
Assassin's Creed IV Black Flag vypráví příběh Edwarda Kenwaye, mladého britského muže, který odešel k námořnictvu během posledního desetiletí zlatého věku pirátství v Západní Indii (dnes známá spíše jako Karibik). Edward bude hozen do středu války mezi templáři a assasiny, jimiž bude vycvičen, takže se stane prvním Kenwayem, který vstoupí do Assasinského řádu. Je otcem Haythama, a tudíž je Connor Edwardovým vnukem.

Jaké síly jsou ve hře? Jaká bude role templářů v příběhu. A assassinů?
Stejně jako předešlé Assassin hry, tak i Assassin's Creed IV Black Flag vypráví tajný a pravdivý příběh z událostí naší historie, které formovaly svět. Za války mezi Angličany a Španěly, mezi říší a piráty, se odehrávala skrytá válka mezi templáři a assassiny. V Assassin's Creed IV Black Flag Templáři hledají na tajemném místě to, o čem pověsti říkají, že by jim mohlo dát velkou výhodu proti jejich odvěkým nepřátelům, assasinům, díky čemuž by mohli dosáhnout svého hlavního cíle, a to světové nadvlády. Jenže assasini jsou všude a snaží se takový plán překazit. Edward pro ně bude důležitým přínosem.

Zlatý věk pirátství a legendy o pirátech probouzejí v lidech hodně fantazie a představ o zábavném dobrodružství, ale jak je s tímto obdobím nakládáno ve hře?
Celá série Assassin's Creed je ceněna pro svou snahu popisovat historii co nejrealističtěji, jak to jen jde. V Assassin's Creed IV Black Flag se na tomto nic nemění. Cítíme, že Assassin's Creed je ideální možností vyprávět pravdivý příběh o pirátství, který bude mít daleko k obvyklým fantasy klišé. Naše ambice je respektovat časové období, jeho charaktery a ukázat našemu publiku, co to obnášelo být pirátem. Není to zábavní park a ani se nekoná pod velkými a tmavě šedými mraky. Je to příběh o mužích a ženách, kteří se snaží přežít daleko od své vlasti v nejistých podmínkách, ale jsou plni nadějí v lepší zítřky. Tito muži a ženy po určité době, kdy musí čelit velkému impériu, mezi sebou vytvoří společné pouto, o kterém se domnívají, že by jim mohlo pomoci vybudovat novou společnost.

Pro ty, kdo přesně neví, co byl zlatý věk pirátství, mohl byste v rychlosti shrnout klíčové historické událostí té doby?
Existuje několik fází v historii pirátství, ale Zlatý věk ve hře je vymezen přibližně deseti lety, přičemž začíná kolem roku 1715. Bylo to období následující po utrechtském míru z roku 1713, který ukončil válku mezi hlavními evropskými velmocemi (Španělskem, Velkou Británií, Francií, Portugalskem a Nizozemím). Většina námořníků se po uzavřeném míru ocitla bez práce, takže si mnozí z nich zvolili cestu psanců a stali se piráty, než aby se vrátili domů a živořili. Karibské moře bylo křižováno masivními galeonami plnými drahých kovů a zboží, kterým přálo počasí. Roku 1715 došlo k velké události ohledně ztroskotání „Zlaté flotily“. Jedenáct plně naložených galeon vinou hurikánu ztroskotalo u pobřeží Floridy. To vyvolalo zlatou horečku, která sem přivedla mnoho pirátů z celého regionu. Ti si zřídili svou základnu v New Providence na Bahamách, kterou dnes známe jako Nassau. Tady se pokusili vytvořit to, o čem bychom mohli mluvit jako o prvním prototypu demokratické společnosti bez ohledů na rasu nebo pohlaví.

Můžete nám něco prozradit o novém hrdinovi, Edwardu Kenwayi? Jaký je jeho příběh? Jeho osobnost?
Edward Kenway je mladý drzý Velšan, který se narodil anglickému otci a velšské matce. Je sice charismatický a chytrý, ale zároveň lehkomyslný, takřka až patologicky. Celkově je leskavý, ale také sobecký a má ve zvyku chlubit se svými naivními myšlenkami dříve, než se nad nimi rozumně nebo racionální zamyslí. A taky dost popíjí, a to na úkor svých životně důležitých orgánů.

Když byl Edward ještě mladý, jeho rodina se přestěhovala do Bristolu v jihovýchodní Anglii, kde se seznámil a posléze i oženil s krásnou a vlivnou Caroline Scott. Ze začátku bylo manželství spokojené, ale Caroline byla brzy unavena Edwardovou neschopností najít si práci a brát vážně manželské povinnosti. Mohla za to hlavně Edwardova velkolepá představa, že se stane bukanýrem v Západní Indii a získá zlaté jmění, jež posléze zničilo ze začátku tak idylické manželství. Caroline tedy Edwarda nakonec opustí a vrátí se zpět ke své rodině, takže Edward zůstane sám jen se svými ambicemi. K překvapení všech se z této události rychle oklepe. Na sklonku roku 1712 nastoupí na loď, se kterou vypluje na Jamajku po boku renomovaného lupiče Benjamina Hornigolda. Po šesti měsících ale přichází komplikace: byl uzavřen mír.

Tím skončily rozpory mezi hlavními říšemi. Britští bukanýři už nebyli potřeba a skončila i éra jejich tolerování v Západní Indii, navíc se tisíce bývalých námořníků ocitlo bez práce. Tito mladí a neklidní muži posléze zapomněli na staré přísloví: „Líné ruce jsou Ďáblovou dílnou…“ Během několika let se pro Edwarda a mnoho jiných stane „Ďáblova práce“ atraktivnější, nežli sloužit králi…

Edward Kenway je pirát stejně jako assassin. Jak obě tyto jeho identity budou do sebe zapadat a jak se s nimi vypořádá?
Na začátku Assassin's Creed IV Black Flag je Edward zkušený lupič, který se stal pirátem, a jenž prahne po nebezpečí a dobrodružství. Je to zkušený námořník a peprný bojovník, ale nebojuje za žádné ideje, ani za sebe. Avšak, už po krátké době našeho příběhu Edward uslyší o assassinech a templářích i o jejich konfliktu, ve kterém nakonec sehraje důležitou roli. Bude to jeden z nejvíce kontroverzních hrdinů v celé sérii Assassin’s Creed.

Co nám můžete prozradit o Edwardových schopnostech? Jak se to budou odrážet v navigaci, boji a stealth?
V roce 1715 byl Edward námořníkem již dva roky, což mu dodalo chuť pro nebezpečí a vzrušení. Dokáže skasat plachtu, zvednout kotvu a vydrhnout palubu jako každý průměrný námořník. Díky tomu se u něj vyvinula neobyčejná schopnost udržet rovnováhu a lezení i v těch nejtěžších podmínkách – „každý prst je hák“, jak říkali staří námořníci.

Edward také není žádný zelenáč, co se týče boje, neboť sváděl boje se španělskými námořníky a obchodníky. Na začátku naší hry je Edward cynický a podezíravý, protože byl často svědkem toho, že férový podíl z loupení neexistuje. Povahově je Edward houževnatý, drzý a vždy jde tvrdě za svým. To se projevuje hlavně v bojovém systému. Využívá duální meče a multi pistole jako hlavních zbraní. Správné použití těchto zbraní umožňuje rychlé a efektivní odstranění většího počtu nepřátel. Během nástupních sekvencí je to nezbytné pro úspěch.

Stealth bude propracovaný. Edwardovo drzé chování umožní nové herní prvky. Bude používat ke skrytí lidská obydlí (například se skryje za dveřmi), aby se vyhnul strážím, tak si najme prostitutku, jež je rozptýlí nebo využije opilých pirátů, aby za něj odvedli špinavou práci.

Jaké druhy zbraní bude Edward používat na svých misích?
Edwardovy hlavní zbraně jsou duální meče a multi pistole. Multi pistole jsou nástrojem, který může být kombinován s jakoukoli jinou zbraní, a jež bude schopen zajistit kill count. Kromě toho bude Edward ovládat víceúčelový luk s dvojitým skrytým ostřím (CA classic) a navíc mu nebude dělat problém používat zbraně svých nepřátel (pušky, jednoruční meče, nože nebo sekyry). Vrací se mimo jiné i Rope Dart.

Další částí Edwardovy výbavy je „Jackdaw“, jeho loď. I k ní bude v průběhu hry dostávat nové zbraně. Bude mezi ně patřit například Round shot (základní zbraň), Heat shot (brokovnice jako zbraň), miny, otočné zbraně, vystřelovací řetězy, aj.

Co nám můžete říci o rozsahu hry? Je srovnatelný s AC III?
Víte, my opravdu nesrovnáváme velikost hry s předchozí. Assassin's Creed IV Black Flag se bude výrazně lišit od předchozích AC her. Globální svět je větší, ale jeho struktura je zcela odlišná a umožní nám tak navštívit více než 50 lokací. Základní příběhová linie je asi stejně dlouhá, jako u Assassin's Creed 3, přičemž gameplay bude obohacen o nadstavbu. Myslím, že bych klidně řekl, že toto dobrodružství bude jedno z nejzajímavějších a nejrozmanitějších, jaké hráči doposud viděli.

V AC 3 byl svět krásný a bohatý na to, co se v něm dalo dělat, ale mnoho herních systémů nebylo atraktivních a nefungovalo správně. Můžete nám slíbit, že v Assassin's Creed IV Black Flag bude mít hráč postaráno o zábavnou, inteligentní a progresivní zkušenost od začátku do konce?
Díky již početné AC sérii se můžeme poučit z našich předchozích pokusů. Zaměřili jsme se na některé oblasti, ve kterých bylo možné zlepšení, díky čemuž jsme se ujistili, že zavedené systémy jsou správné a pro hráče budou motivací. Podrobně jsme analyzovali všechny předešlé díly, nejen AC III, a to nám pomohlo si od nich vzít jen to nejlepší. Assassin's Creed je stvořen hlavně pro souš. S AC III jsme přišli s některými námořními misemi, ale hlavní část hry se odehrávala jinde. AC IV BF se bude odehrávat v Karibiku, kde bude k dispozici moře i souš.

Naší hlavní ambicí je představit skutečnou pirátskou hru, což ale neznamená, že budeme hrát jen na moři a nedostane se tak na gameplay na souši. Hráči mohou útočit na lodě a loupit na moři, ale spousta aktivit bude i na souši. Budou útočit na plantáže, pátrat po vrazích, odhalovat pašeráky v jejich jeskyních, objevovat mayské zříceniny a opomenuty nebudou ani tři hlavní města z této oblasti Havana, Nassau a Kingston. Hra bude vyžadovat splnění úkolů na souši i na moři, aby bylo možné pokračovat v průzkumu světa a vývoji postavy.

Je gameplay na souši (boj, volnost v pohybu, průzkum) stále klíčovým prvkem hry?
Toto nebude jen námořní hra. Ano, námořní složka – na základě ohlasů v AC III - je sice klíčovou součástí hry, ale gameplay na souši zůstává důležitý, protože je koneckonců jedním z pilířů série AC. Volnost v pohybu, stealth nebo boj jsou pro nás stále důležité, a proto jsou použitelné i na lodi. Fanoušci si nakonec sami vyberou, co se jim bude líbit více.

Jaké je tedy procentuální rozdělení misí mezi pevninou a mořem?
Rozdělení misí je přibližně asi takové, že pozemní mise budou tvořit 60% hry, zbylých 40% bude na moři. Pokud ale budete chtít prozkoumat celý svět AC IV BF, pak bychom mluvili o poměru 50 na 50. Je to tím, že systém open world (Horizon System) sází na širá moře, jejichž průzkum bude představovat velkou část hry.

Stealth byl klíčovým prvkem v Assassin’s Creed sérii, ale v posledních hrách jeho význam poklesl. Kolik jej bude v AC IV BF?
Dali jsme hodně úsilí na zlepšení tohoto prvku hry. Vždyť být pirátem je také o tom, že umíte překvapit, což se bez stealth schopností neobejde. Takže ano, stealth se v Assassin's Creed IV Black Flag vrací. Infiltrace a průzkumy ostrovů jsou toho součástí.

Dočkáme se i toho, že hráči mohou nepozorovaně postupovat vpřed (jako assassini by asi měli) a zároveň se mohou při řešení jednotlivých situací svobodně rozhodnout?
V Assassin's Creed IV Black Flag jsme se zaměřili na nový design lokací, který podporuje stealth. Pracujeme na tom, aby nabízené mise měly prostředí, kde by si hráč mohl vybrat postup hrou.

Co je to "Horizon system" a jak bude ve hře fungovat? Jak zjistíte, že za vzdáleným mořem bude zajímavá příležitost pro hráče? Můžete nám dát příklad?
V jistém okamžiku ve hře můžete na palubě své lodi použít dalekohled a prozkoumávat svět. Horizon systém umožní, abyste měli v každé části hry vždy tak 2 až 3 pirátské „příležitosti“. Třeba přepadnout obchodní konvoj, ulovit velrybu nebo zachránit své pirátské kolegy…seznam by mohl pokračovat. Tyto příležitosti se budou odvíjet na základě vývoje vaší hry, takže se budou u jednotlivých hráčů lišit. To znamená, že pokud dáte příležitost hraní na moři, tak můžete bez omezení hlavním příběhem podstupovat tyto úkoly ve velkém počtu.

Zmínil jste, že Edwardova loď, „Jackdaw“, je vlastně druhý hrdina hry. Můžete nám vysvětlit, co jste tím myslel?
Domnívám se, že „Jackdaw“ je druhý hrdina hry z prostého důvodu: globální dopad příběhu bude záviset na tom, jak se bude Edward vyvíjet jako člověk a assassin, a „Jackdaw“ jako plavidlo, které umožňuje Edwardovi přístup do nových lokací a porážet silnější a silnější nepřátele. Vývoj čeká na „Jackdaw“ i Edwarda. Nemohou být odděleny, protože tvoří dvě tváře jedné hry (námořní a pozemní gameplay) spojený jediným osudem.

Jaká bude kontrola nad lodí během plavby a boje?
Pravda je taková, že jsme u „Jackdaw“ vsadili na mnohem hlubší gameplay využívající veškerého potenciálu námořních zkušeností, avšak tak, aby nebylo těžké jej pochopit. Za prvé jsme překopali fyziku oceánů, takže navigace je intenzivnější, realistická a přesto zábavná. Když se zvedne vítr, máte pocit, že jsou plachty plné. Máte pocit hmotnosti lodi, když narazíte na velkou vlnu a následně zrychlení, když se loď sveze dolů. A to nehledě na to, že bouře bude mít citelný dopad na navigaci lodi.

V AC 3 byl bojový systém hlavně o načasování výstřelu. Tentokrát v Assassin's Creed IV Black Flag máme trajektorii s automatickým zaměřováním, takže bude mnohem více záležet na vzdálenosti a rychlosti mezi hráčem a nepřítelem, abyste mohli dát perfektní zásah. To je základ bojového systému. Máme také 5 nových zbraní, které mají všechny unikátní funkce a vlastní atributy. Navíc byla posílena AI, což přinutí hráče k dokonalému ovládnutí systému

Budeme se moci setkat s nějakými historickými piráty? Bude ve hře Černovous?
Nejen že jsme zvolili skutečné historické období, kdy se piráti na Bahamách snažili vytvořit demokracii, ale zaměřili jsme se i na další realistický nádech hry. Edward, jakožto jeden z nejdivočejších pirátů té doby, bude mít možnost setkat se s mnoha legendárními postavami. Černovous, Benjamin Hornigold, Charles Vane, Calico Jack Rackham, Bartholomew Roberts, ti všichni budou součástí hry a budou s vámi bojovat po boku (v některých případech i proti vám).

Jaký bude rozdíl mezi AC IV BF verzí pro PS 3 a Xbox 360 a verzí pro následující generaci konzolí?
Assassin's Creed IV Black Flag bude také k dispozici na příští generaci konzolí. Kromě vylepšené grafiky a fyziky budou verze pro další generaci konzolí vylepšeny novými prvky pro single player a ko-operativní single player. Další generace konzolí umožní hráčům mít nejen lepší sólovou zkušenost, ale umocněný prožitek díky přítomnosti obrovského společenství.

Bude ve hře Desmond?
Desmond byl hlavním protagonistou série po dlouhou dobu. To bude platit i o AC IV BF. Jak bylo řečeno, AC IV BF není restartem série, ani se nejedná o spin-off, chceme dále rozvíjet konzistentní mytologii. Takže ano, budeme na Desmonda odkazovat jako na důležitou část celého Assassin’s Creed univerza.

Co je Abstergo Entertainment?
Abstergo Entertainment je podmnožinou konglomerátu Abstergo. Je to divize specializující se na poskytování historického obsahu pro hry nebo filmy. Abstergo Entertainment dodalo třeba Assassin’s Creed 3: Liberation nebo multiplayer do Assassin’s Creed 3. Abstergo Entertainment v AC IV BF přináší svět, do kterého se hráči budou moci ponořit, jako nikdy dříve. Budou součástí Assassin’s Creed univerza, a budete v nich moci navštívit známé protagonisty celé ságy.

Jako kreativní ředitel, můžete nám říci, jaké jsou hlavní výzvy, kterým čelíte při vývoji AC IV BF?
Já bych zmínil 3 hlavní klíčové výzvy. Zaprvé, poskytnout první opravdovou realistickou námořní hru v otevřeném světě. Zadruhé, poskytnout první opravdovou realistickou pirátskou hru a zároveň zůstat věrným základům AC série. A za třetí, vtisknout všem našim týmům po světě silnou vizi, které porozumí a budou jí chtít uskutečnit.

A nakonec, co je vaším cílem s Assassin's Creed IV Black Flag? A co byste chtěl, aby si hráči „odnesli“ z dokončené hry?
Mým hlavním cílem s Assassin's Creed IV Black Flag je poskytnout velmi dobrou, vyleštěnou a zábavnou hru, která se bude hráčům líbit tolik, jako to, co jsme již vytvořili. Byl bych nadšený, kdyby poté mohl nějaký z našich hráčů říci, že to byl dobrý způsob jak vylíčit historické období, které jim pomohlo uvědomit si, co to bylo zlaté období pirátství.

Assassin’s Creed IV: Black Flag

ps4ps3x360wiiuxone
Ubisoft, Ubisoft Montreal
Datum vydání hry:
29. 10. 2013
KARTA HRY
9/10

Komentáře