Konzolista.cz

Tomb Raider II Starring Lara Croft

recenzestředa 6. ledna 2010Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Tomb Raider II Starring Lara Croft
Po úspěchu prvního dílu Tomb Raider se vývojáři z Core Design pustili ihned do pokračování. Jeho vydání totiž EIDOS požadoval na Vánoce příštího roku. Vzhledem k tomu, že byl jako základ použit engine z předchozí hry, samozřejmě značně modifikovaný, vývojáři neměli problém požadavek splnit. Za onen jeden rok vývojáři stihli napsat nový příběh, vylepšit samotnou hratelnost a vydat důstojného nástupce původní hry. Pojďme se podívat, o čem vlastně Tomb Raider 2 byl.
Každý Tomb Raider začínal nějakým tím úchvatným filmečkem a ne jinak tomu bylo u druhého dílu. Filmeček nás zavedl do staré Číny, kde vládl velký tyranský císař. Císař vlastnil jeden mytický předmět, který mu všichni záviděli. Byla jím bájná dýka Xian, která tomu, kdo si ji bodl do srdce, propůjčí ohromnou sílu draka. Císař svedl nespočet bitev, které díky dýce vyhrál, a podrobil si tak celou Čínu. Když už se zdálo, že jeho ovládnutí Číny bude jen otázkou času, byl v jedné z bitev poražen a dýku si přivlastnil jeden tibetský mnich. Mnich ovšem zahynul a dýka se shodou okolností dostala do bezpečí, do chrámu Xian. To už se filmeček přesunul do současnosti, kdy jsme zastihli Laru Croft u Velké čínské zdi. Lara se totiž dozvěděla, že už několik měsíců se tu provádějí vykopávky, které mají odhalit, kde se bájná dýka nachází. O tu totiž velmi stojí italská mafie Fiama Nera. Více už neprozradíme. Nedávno druhý díl vyšel na Playstation Network, takže máte další příležitost si ji zahrát. Zaručujeme, že svých peněz rozhodně litovat nebudete. Drýhý Tomb Raider nás opět zavedl na nejrůznější místa po celém světě. Začali jsme v Benátkách, kde jsme byli na stopě zdejší mafie a pokračovali jsme do mořských hloubek, abychom našli vrak lodi The Maria Doria. Svoji cestu pak Lara zakončila v Tibetu, kde nalezla bájnou dýku. Fanoušci série si jistě vzpomenou na poslední úroveň hry, kde byla Lara přepadena ve svém sídle a musela se bránit nájezdu mafie. Co se týče celkového level designu, tak ten byl na velmi dobré úrovni, přičemž samotné levely byly zhruba o jednu třetinu větší, jak v původní hře. Bohužel ubylo hádanek, takže se z druhého dílu stala daleko akčnější podívaná. Bylo už jen na hráči, jestli mu tato změna vadila nebo ne. Ačkoliv se Tomb Raider 2 stal akčnějším pojetím, rozhodně nejde říci, že by byl lehký. To vážně nebyl. Některé hádanky nebo pasti dokázali zvednout člověka ze židle a rozpoutat u něj nekontrolovatelný vztek. Kromě nového příběhu a levelů jsme se dočkali i několik vylepšení v samotné hratelnosti. Lara nyní uměla daleko více pohybů, salt a dalších věcí. Mohla se tak dostat na místa, kam by se za normálních okolností v prvním díle nedostala. Jedna z vítaných novinek byla i možnost šplhat na určité zdi. Tato schopnost Laře zůstala do současných dílů. Další vítanou změnou byla možnost řídit některé ty dopravní prostředky, jako byl člun v Benátkách nebo v pozdějších částech hry i nějaká ty další vozidla. Tyto části hru oživovaly a hráč tak měl pocit, že se opravdu nachází uprostřed celistvého dobrodružství. Kromě vozidel byl Laře rozšířen i inventář, který přinesl několik málo nových věcí a hlavně zbraní. Grafická stránka doznala od prvního dílu znatelný pokrok, ačkoliv běžela na stejným enginu. Vše bylo takové uhlazenější, detailnější a hlavně pohyby hlavní hrdinky byly zase o kousek přirozenější. Všemu pomáhal i výtečný level design, který byl až neuvěřitelně detailní a v té době neměl téměř žádnou konkurenci. Vývojáři si této technologické nadřazenosti byli vědomi, takže v následujících letech engine jen vylepšovali a přidávali nové věci a efekty. Až se čtvrtým dílem se dočkal Tomb Raider znatelnější změny enginu, která mu vydržela až do dílu pátého. Pak přišla éra Playstationu 2 a s ní i zbrusu nový engine. Vraťme se ale k Tomb Raider 2, který přinesl opět velmi kvalitní dabing všech postav a především se pyšnil ještě lepším soundtrackem, na který nedá spousta hráčů dopustit. Když se to tak vezme, tak Tomb Raider vždy poskytoval to nejlepší, co se týče hudební stránky. Tomb Raider 2 je pro mnohé nejlepším dílem série. My ho řadíme na pomyslné druhé místo za dodnes nepřekonatelný The Last Revelation. Core Design za jeden jediný rok stihl hru neuvěřitelně vylepšit, a ačkoliv přinesl o něco akčnější podívanou, jedná se o jeden z nejlepších Tomb Raiderů, jaký kdy vznikl. Příště se podíváme na třetí díl, který opět přinesl několik málo novinek a řadí se mezi ty nejtěžší Tomb Raidery. Při této příležitosti bychom vyjádřili lítost nad tím, že vývojáři z Core Design nepřipravili pro konzole datadisk The Golden Mask, který obsahuje snad nejlépe navržené levely v Tomb Raider sérii. Pokud máte plnou verzi Tomb Raider 2 na PC, můžete si plnou verzi The Golden Mask stáhnout zdarma. Vyžaduje pouze původní hru.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (12)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
kipesek

lepši je tomb raider 4

hawe-me
hawe-me #bandicoot

Jednoznačně, nejlepší díl byl ten první! :)

Andress

Lara a staré dobré časy [s7] pro mě osobně je best 3díl a hned za ním 2.díl [s1]

Lady Lara

TR II je skvělí díl ikdyž jsem tento díl nikdy nedohrála přesto ho zbožňuji nejvíc se mni líbí to že se to odehrává z části v Číně potom v Benátkách a dalších zajímavích míst opět další povedení díl [s1]

Leon
Leon #Verum Rex

TR II je legenda a dle mně i jedna z nejoriginálnějších her na PS One. Hry typu TR nehraju vůbec, ale na PS One jsem hrál všechny díly a TR II jsem celkem dohrál asi 12x a naposledy jsem jí hrál loni v létě. Prostě jsem si jí koupil v bazaru za 650 Kč. Nikdy nezapomenu na lokace v tibetskym chrámu a přestřelky s mnichy nebo na podmořský kola... [s1]

hrc.jena

kazdej dil si kazdopadne zaslouzil alespon zahrat

NathanCloud

Pro mě první a uplně nejlepší Tomb Raider [s14], ještě stále si vzpomínám jak jsem se nemohl dočkat až dokončím level a bude filmeček [s14], bylo to jako odměna za těžce vykonanou práci [s6], dokonce si pamatuji že jsem se zasekl v tom divadle (4 level) a nevěděl jak dál, to se v dnešní době už nestává což je velká škoda [s13]. Jinak první 3 díly byly nej.... další už mě tolik neuchvátily..

thor
thor #PSM někdo?

TR2 jsem dohrál asi před rokem a je to fakt parádní kousek,nikdy mě to k této sérii netáhlo, až ted v posledních letech,takže mám v plánu projít všechny díly co vyšly.Zatím jsem prošel 1,2,částečně3 a ted čekám až mi přijde TR4...už se nemohu dočkat!!!Nejvíc se mi také líbil tento 2.díl.Levely ve vraku lodi mají skvělou atmosféru a několikrát vás vyleká více než lecjaká hororová hra.Škoda, že nevyšel i ten datadisk a na compu se mi to hrát nechce.

Už se těšim na recenzi TR3!

Ach, ta Lara [s7]

stewkooo
stewkooo #blá bláá

no 2ka nebola spatna ale pre mna naj diel bol the last revelation.trvalo mi 9 mesiacov pokial som ho kompletne nedokoncil...

robokop88
robokop88 #A.C.A.B.
👎1

Nikdy mě to nechytlo.Strašná kravina.

ZET
ZET #ZETROPHIES

Mě okouzlila ve 3 díle ty časy mi nikdo neveme!!!!

VortexCZ
VortexCZ #Switch

5825: Mám na tenhle díl podobné vzpomínky. Vůbec první hra, kterou jsem na PSX viděl a hrál. Byl to level v Benátkách, který dondnes považuju za nejlépe navržený a nejhezčí v historii. Taky bych řekl, že série TR (prvních pět dílů) má nejlépe vyřešenou kameru, která je vždycky za zády, nikdy nikde nepoletuje a díky tomu je na všechno dobře vidět. [s7]