Tom Clancy's The Division - DLC Underground

Recenzovaná verze: PlayStation 4
Ještě než vůbec hra Tom Clancy's The Division vyšla, vývojáři z Ubisoftu oznámili celkem ambiciózní plán podpory pro první rok, v němž byly jednak bezplatné updaty, tak tři placená DLCčka. Bezplatné updaty se postaraly v předchozích měsících o přidání dvou těžkých Invaze misí (Incursions mise), nových zbraní, setů výbavy nebo speciálních cílů. Nový obsah fanoušky, kteří nad hrou nezlomili hůl, jistě potěšil, ale nejvíce se čekalo až od prvního placeného rozšíření Underground, které vyšlo už před měsícem, ale kvůli časové exkluzivitě ho mohli hrát jen hráči na PC a Xbox One. Nyní konečně vyšlo i pro PlayStation 4, přičemž jsem byl celkem zvědav, jak moc hru změní a jestli posune souboje v podzemí na nový level, jak vývojáři z Ubisoftu slibovali. Hned na začátku jsem byl trochu zklamán faktem, že Ubisoft se v původní hře snažil co nejlépe zpracovat virtuální New York, aby vše působilo co nejvíce autenticky, což přineslo velmi slušnou atmosféru. Proto jsem čekal, že Underground zvětší mapu a podívám se do dalších koutů New Yorku, ale nestalo se tak, protože nabízí jen random generované smyšlené úrovně metra, které nemají šanci zaujmout. Bohužel to ale není jediný problém, který s rozšířením mám.
Když rozšíření zakoupíte a poprvé hru zapnete, budete vysláni na zcela novou misi, která následně vede k odemčení speciální podzemní základny, z níž jezdí metro do náhodně generovaných dungeonů. Podzemní základna má svůj vlastní levelovací systém, který si zvedáte postupně, jak plníte mise v dungeonech, případně sbíráte nové nahrávky či fotografie, takže i na nové sběratelské činnosti se dostane. Ty nejsou tolik otravné jako v původní hře, dá se říci, že co jeden dungeon, to jeden sběratelský předmět, který ani minout snad nejde. Každopádně zvedáním levelu si jednak odemykáte možnost nakupovat nejlepší výbavu u obchodníků (strop je zatím 40. level), ale také speciální modifikátory (ve hře nazvané jako Směrnice) pro dané dungeony, takže si můžete hraní ztížit, třeba menším počtem nábojů, nepřítomností radaru či postupným ubíráním života, za což jste pochopitelně následně ohodnoceni vyšším skóre do levelovacího systému, případně obtížnosti – přes Těžkou až po Hrdinskou. Následně se vám pak ještě odemkne možnost procházet více dungeonů po sobě bez checkpointu, což samozřejmě také přinese hromadu bonusových bodů.
Když už jsem zmínil absenci checkpointů, tak je nutné dodat, že pro hráče samotáře moc procházení dungeonů nebude, naštěstí v Tom Clancy's The Division funguje celkem dobře matchmaking, takže není problém si během několika vteřin vyhledat spoluhráče, kteří se s vámi do dungeonů pustí. Dohazování i následné hraní funguje dobře, nezaznamenal jsem během testování žádný problém. Je ale třeba počítat s tím, že náhodní spoluhráči stačí jen na Těžkou maximálně Vyzívavou obtížnost, na Hrdinskou už potřebujete kamarády, kteří mají čas (Hrdinská obtížnost jde spustit jen na více fázový dungeon), zkušenosti a hlavně mohou s vámi komunikovat.
Než se dostanete na čtyřicátý level v Underground základně, můžete ve hře utopit klidně několik desítek hodin. Možná se nyní proto ptáte, kde je ten háček, zvláště pokud jste náhodou viděli finální hodnocení. Ten je v tom, že prvních pár hodin procházení dungeonů je celkem zábava, i vzhledem k tomu, že za jednotlivé levely vždy dostanete nějakou tu zbraň na 229 nebo setovku na 268, ale zábava se následně mění v nudu. Ačkoliv jsou dungeony náhodně generovány, jsou sestavovány vždy náhodně z asi jen 10 místností a chodeb, které po stránce designu nejsou nijak oslnivé, prakticky jsou složeny s assetů, které jste viděli třeba v Temné oblasti. Zákonitě se tedy postupně okoukají, a budete si připadat, jako když chodíte jeden stejný dungeon za druhým, navíc s neustále se opakujícími se nenápaditými úkoly – ubraň generátor, vyčisti místnost nebo zachraň velitele. Když jsem dosáhl zhruba dvacáté úrovně (zhruba 5 hodin hraní?), byl už jsem dungeony tak přehraný a znuděný, že jsem neměl chuť ani moc pokračovat dál. Musel jsem se tedy nutit do hraní, abych si odemkl další směrnice a mohl je vyzkoušet, ale ty zase tak moc velký dramatický vliv na hratelnost nemají. Dungeony jsou možná na papíře dobrý nápad, ale provedení značně pokulhává, a dá se říci, že za nějaké čtyři stovky dostanete především po pár hodinách nudný obsah, který není radost chodit ani v partě kamarádů. Pak vám zbude jen opět Temná oblast a původní end game obsah.
Samotné dungeony jsou tedy hodně diskutabilní a je jasné, že představují jen další nekonečný grind, který vývojáři předvedli o čtvrt roku dříve v Temné oblasti, abyste si mohli koupit to nejlepší vybavení, případně ho získali za plnění Hrdinských obtížností. Kromě dungeonů přináší rozšíření Underground novou Invazi, která se jmenuje Dračí hnízdo. Ta navazuje na tu předchozí Jasné nebe, přičemž hlavními protivníky nyní jsou Čističi, takže se můžete těšit na spoustu ohně. Doporučuji si proto vzít něco na exotické poškození, jinak budete pořád ležet. Každopádně nová invaze Dračí hnízdo se mi ze všech doposud vydaných líbí asi nejvíce, nabízí jak klasické přestřelky, tak souboje s bossy a nutnost vzájemné spolupráce, čímž kombinuje to nejlepší z předchozích invazí. S novou invazí jsem proto spokojen a určitě stojí minimálně jednou nebo dvakrát za zahrání.
Kromě dungeonů a nové Invaze přináší rozšíření Underground i čtyři nové sety oblečení, díky nimž si můžete opět vyzkoušet trochu jinačí styl hraní, kdo ví, třeba se vám bude některý líbit. Asi nejvíce se mi líbí set Rekultivace. Jde o klasický podpůrný set pro celý fireteam, přičemž díky němu můžete jednoduše léčit nejen sebe, ale i kamarády, zpřístupníte jim všechny spotřební předměty i jim dokonce můžete nahodit zápalnou nebo výbušnou munici, což se hodí nejen v dungeonech, ale také v Temné oblasti. Druhý set DeadEye ocení především hráči, používající odstřelovací pušku, protože díky němu jde zvednout účinnost kritického zásahu, případně šanci na něj, pokud střílíte od boku. Třetí set B.L.I.N.D. vás udělá odolnými proti oslepení, navíc když zabijete protivníka, v jeho dosahu budou oslepeni ostatní jednotky. Poslední čtvrtý set se jmenuje Ohnivý znak, který mi popravdě přijde asi nejzbytečnější. Přidává jen tři další zápalné kulky, navíc když zabijete zapáleného protivníka, což se moc často nestane, dostanete na pár vteřin zápalné kulky. Každopádně nové sety jsou určitě zajímavé a stojí za vyzkoušení.
V posledních týdnech uteklo od hry Tom Clancy's The Division velké množství hráčů a první rozšíření Underground je určitě nenažene zpět, spíše bude bohužel pro další hráče záminkou, proč hru přestat hrát. Podzemní mise zaujmou maximálně v prvních hodinách, ale ještě než si v nich vše odemknete, dostaví se kvůli neustálému opakování obrovská nuda, díky níž budete okusovat ovladač. Pak vám zbude jedna nová Incursion mise, která není špatná, ale ani nějak extra skvělá, a čtyři nové sety, které si můžete nafarmit, ale následně zase není tolik příležitostí, kde byste je nějak důkladně vyzkoušeli. Snad se druhé rozšíření povede o poznání lépe, ale už nyní mám bohužel pochybnosti o tom, jestli je Tom Clancy's The Division hra, k níž bych se chtěl ještě vracet.
Tvoje reakce na článek
Galerie


















Komentáře (46)
A za mna raidy v Destiny su stale zabavne, jak crota, tak vog, nerobim vzdy to iste, pri troch postavach. Pri poslednom bud nosim reliky, alebo cistim stred, bud stupam jak posledna na portal, mam auru alebo citam. Bud taham, bud sa staram o omacku, alebo o mopky, ci bublinkujem, pri carodejkach je to pri nahodnej aure sranda, pri oryxovi bud skokan, bud portal, bud stred. Co vie nasrat fakticky pri harde, zabugovany vecne Oryx, ides na chalange a 16 bomb mu nezoberie ani milimetrik zivota. Strata casu. Tak znova a zase iny bug, alebo ten isty..
Totalne sklamanie!Za mna nuda prisla uz po dvoch dnoch hrania checkpointy ziadne, hodina vyzyvavej hrania v prcicich, strateny cas, zase sme styria dalsiu hodinu skapali pred koncom, takze druha hodina nic z nicoho. Chcem sa v hre zabavit a nie trpnut dalsie dve hodiny pri hrdinskej, kde sa len zasivame, konecne po styroch hodinach hrania dostali nejaku setovku, ktoru prave nepotrebujeme..
Hezky ste se rozpovidali
Darkzur, tvoj napad sa urcite bude pacit panom z Ubisoftu. Darkzur v pionierskej satke na kole v DZ6. Dovolim si to nazvat novou hernou mechanikou.
jasný!pošli i fota ze základky, z pionýrskýho tábora a fotku svýho prvního kola
Darkzur, mam z nej platinum trophy. Poslem ti foto?
mmmacko37 : no je videt že si hru moc nehral......
Stepo vsak jsem to tam psal "pokud si nechodil 3x = 3 postavy" jako sorry, ale 3x hrat huntera dik nemam zajem, takovy blazen jsem nebyl...
Stepo uklidni se dej si nohy do lavoru ze studenou vodou a jeste si to jednou precti . (klasika uz se jedou urazky jak jinak ) Kde pisu ze je Incursion lepsi nez Raid ? Bavim se o znovu hratelnosti a nebojim se ze nebudou na dale padat aktualni odmeny z Incursion ... Zato v Destiny je aktualni jen 1 Raid a ostatni po smrti a ten 1 Raid zabava na 14dni ? 3 tydny ?
Darkzur prepac, takze: Herne mechaniky v hre Division
1. U hlavneho bossa musis stalcit dve tlacitka v rovnakom case.2. V Clear sky musis chranit partaka co nesie kufor na aktivaciu bossa.
Zdroj: Konzolista.cz, recenzia Division underground, komentar c. 27 v poradi od Chesse.
Je to takto lepsie?
mmmacko37 : vypíchnout pár slov z kontextu ,který udělá z něčeho kravinu není zrovna důmyslné a promyšlené-jen to co se ti hodí do krámu...
Stepo me bavi vic Incursion nez Raid v Destiny, radsi budu jen strilet a nosit bombu, nez skakat pres lode ;) Ale to je vec nazoru, raidy v destiny ti vydrzi dele uz je proto, ze loot tam mas 1x za tyden pokud nehrajes za tri postavy, pak kdyz jdes znovu uz ti nic nepadne :( A hej sice ti to hra pise/rika co delat v Incursion, ale i tak najdes lidi co to nepochopi i v rodnem jazyce ;)
Kostej-cz promin ale za 400 "co čekat" ?...jako od samostatné hry za tu cenu asi nic moc, ale sakra od DLCčka za třetinu ceny hry bych snad mohl čekat trochu víc ne?
Kachlo : Sak ja taky nerikam ze je to hit - jen jsem rekl ze mi to zas tak nudne neprijde . Ja to spis beru jako cast toho passu, neni to nic extra ale za 400,- taky co cekat ze jo ... Kdyby dali ten obsah passu celi na raz , tak by se to tvarilo taky jinak ... Ja to beru tak ze Destiny bude mit ted obsah a v Division se obsah rozdelil na 3 casti ... Ono je pak tezke soudit tu prvni cast samostatne ...Pockejme co se z toho vyklube ... xD
Co se mi všechno z přístupní až dosáhnu Lvl 30 jsem zatím Lvl22Nebo kde najdu nějakej podrobnej seznam kde je to rozepsaný.
Zdarec Lidi Hrajem s kamosem vcelku chvili mame skore okolo 200 chodime denni mise DZ a mame v planu i Underground kdyby chtel nekdo zahrat s nama a trosku taktizovat tak si me Pridejte muj nick Barfing-African
Kostej-cz: Ano, hrál jsem celé Division z donucení, proto jsem tam nuceně nahrál asi 25 dnů. Tohle je hodnocení DLCčka, které mi přijde docela slabé a určitě bych čekal něco lepšího. Ostatně i prvnímu DLC do Destiny jsem dal tuším 6ku, nebyl jsem sám. Teď je na Ubisoftu, aby se z toho jako Bungie poučil a přišel do budoucna s něčím kvalitnějším. Pokud se tak stane, budu jen rád, a určitě nebudu sám.
mmmacko37 bohuzel i takto jednosucha mechanika muze způsobit, ze to lidi nedaj... vsak uz jen odnest bombu ve Falconu je pro nektere lidi nadlidsky ukol...
Koukam ze je nova doba rpg system ala Diablo ktery Division ma je nuda . Vzdyt je to jen honeni za cisilkama , tohle pisou hraci na konzolovem webu ...Jak pokrocile mysleni
Mechanika = musi stlacit dve tlacitka v rovnakom case, chlapci v ubi robia pokroky
Ceph Thunder tak si asi nebyl ten novy Incursion, tam to uz neni jen o strileni a stani... treba ty prvni bossove by meli mit mechaniku, ze kdyz zabijes vsechny 4 najednou, nespavnou se tam vlny nepratel (nemam otestovano, s random lidmy to nejde) a u hlavniho bosse uz musis zmacknout 2 tlacitka ve stejny cas (ano sice je to jednoducha mechanika, ale stale se to studio uci a kazdy Incursion je lepsi), v Clear sky si zase musel kryt partaka co nese kufr na aktivaci bosse ;)
A na tvuj dotaz - Ano Division me bavi i kdyz si odmyslim ty geary. Navic maj smysl narozdil od Destiny, kde ti zvednou light a vzhled. tot cely rpg prvek tam ;) Tebe jak si psal, tohle honeni za cisly nebavi, tak je jasny, ze to pro tebe hra nebude, ale to neznamena ze neni zabavna ;)
Ceph Thunder : nejde si při téhle hře odmyslet gear,odměny,sety jak píšeš-to je hraní a vo tom je hra,to je jako kdybych napsal odmysli si Zaklinace bez kouzel ,mecu a koně....to přeci nejde:-))Division je o cislech honení se za kazdym% co ti vylepší staty podobně jako u Diabla anebo jakehokoli typu hry tohohle zaměření.Hra je bud o příbehu,střílení,kouzel taktice,skakani,hopsaní, rychlosti,zavodení....každému sedne něco jiného a přesvědčovat
Tak ten Kostej jede slusnej matroš. To se člověk od něj doví věcí.
recenze je napsaná moc pěkně a hlavně se zaměřuje na zábavnost hraní. Všichni ochránci hry se ohánějí novou výbavou, sety atd, ale zapomínáte na zábavu. Division je hlavně o číslech, každej se honí za gearem, kterej bude mít o čisílko větší hodnotu, i když to změní herní styl o pár % Odmyslete si vešker gear, odměny, sety atd a zaměřte se jen na hraní.....stále vás hra baví? Ono obsahu tam přibylo, ale všechno je to na jedno brdo, žádnej nápad, mechanismy, které by obohatily herní zážitek(vzít bombu a někam ji položit opravdu nestačí), prostě jen krytí, střílení a požívání skillů.Kostěj: jak můžeš házet špínu na Destiny raidy a srovnávat to s Incursion misema, kde(když to přeženu) jen stojíš a střílíš? V Divisionu není žádná aktivita, která by předčila raidy a kdyby v Ubi/Massive nebyli idioti, tak by s něma počítali od začátku. Bohužel pochybuju, že by měli nápady, jaké udělat mechanismy.Hra byla super ze začátku, military tps mmo/rpg, které tu ještě nebylo, ale vcelku rychle se dostavila nuda. A hlavně se ukazuje, proč si většina mmo/rpg her vybírá fantasy/sci-fi zaměření. Tvůrci pak mají absolutní volnost napadů, třeba těch raidů, ale hlavně bossů, kteří v Divisionu prakticky nejsou.
Kostej-cz velmi hezky napsané
Tak hlavne je to nuda pro ty co nechteji nove armor sety , protoze az date 20lv a jedete mise na heroic tak to rozhodne nuda neni , padaji tam pekne odmeny a je to velka motivace to hrat ... Jsem zvedavi jak dlouho vam vydrzi ten novy Raid v Destiny ? Kdyz bude zase jediny kde bude padat aktualni gear score - 14dni zabavy ? A co pak ? 5 story misi ? A pak to jako vzdy v Destiny konci jen u MP ... Ne dekuji to si raci budu piplat postavu a uzivat si nove schopnosti armor setu , Nova Incursion mise Draci doupe je paradni a hlavne mam na vyber ze 3 Incursion misi kde mi pada gear score nejvysi kvality . Nejsem odkazany na 1 Raid a pak zase cekat na dalsi balicek za 90O,- ktery zabije stary obsah ...
Kachlo pise v recenzi ze Underground je po 5h nuda a je to nuda i v parte s prateli a co kdyz ti pratele to nehrajou jen z donuceni jako recenzent a maji zajem o ziskani novych armoru ? Furt nuda ? No my se teda u toho nenudime ... Pro me je zase nuda chodit jeden Raid stale dokola a na ostatni Raidy se jen divat co by ikonu na mape - a spominat jo kdysi to tam vrelo ... Jeste me v recenzi zaujalo ze chvalis novou misi Draci Doupe a pak to zakoncis ze 1x ci 2x to za projiti stoji ... S tim nemuzu souhlasit - tyhle Incursion mise maji daleko vetsi znovu hratelnost nez cele slavne Raidy - kdyz jsem hral Destiny nonstop dene chodil se Raid na Atheona i 3x tydne aby meli vseci z clanu odmeny a i pres to zapaleni nam ten Raid vydrzel cca 1,5 mesice a pak proste skoncil protoze prisel Crota a ten umrel v vzapeti po Atheonovi ...A ted ta pointa treba Incursion Sokola hraju od dne co je ve hre a budu ho hrat furt dokut tam bude gear score a zbrane aktualni hodnoty a tomuhle rikam znovu hratelnost a aby to nebyla nuda mam na vyber ze 3 Incursion misi . A to dalsi mesic bude update kde zase Massive prihodi dalsi obsah a za dara Jak jsem psal pass obsah bude mit a jako celek to bude slusny balicek , ze nam ho davkuji je jen dobre protoze nez si pozbiram nove armor sety co me zajmaji a pokorim Draci doupe na heroic , tak mi to akorat tak vyjde a uz tu bude dalsi DLC Survival a jede se dal a co je hlavni Division se rozrusta a dava hraci na vyber kam jit a vsude se da sehnat aktualni vybava - DZ , Incursion a Underground - to je pro me vic nez to nejlepsi hrabat v jednom Raidu ktery stejne ustrihnou ...
Je treba si nalit cisteho vina a na plnou hubu hracum rict co se stalo z Destiny - nekoupis DLC koncis to je Destiny - V Division ti co nemaji zadne DLC koupene tak stejne muzou dal hrat a zbirat aktualni vybavu armoru a zbrani a jeste jim Massive dali novy armor set za darmo - AlphaBridge a k tomu nove zbrane a to je sakra rozdil !
přesně proto jsem nekoupil pass ale jen dlc....nad druhým DLC bude muset stát onanující fronta abych pustil drobák
Ja jsem hlavne rad, ze jsem nekoupil pass :D..
Asi tak, kdyz to prokladas vsema aktivitama ve hre, tak je to parada. Nemohl bych to hrat treba 15h v kuse, stejne jako jsem nehral Falcon Lost, kdyz se dal glitchovat nebo behat dokola jednu misi kvuli rychlim fenixum :) JEDImpf tvoje chyba ze sis poridil hru od Ubisoftu, kdyz ho nemas rad, ale to hned neznamena, ze je to sracka hra...
stepobela1 :je to věc nazoru-beru že s mým nesouhlasíš a davam ti zapravdu v jediném a to,že se to nedá hrát v tahu pořád,osobně to střídám i s jinyma akivitama ve hře:-)