Konzolista.cz

The Callisto Protocol

recenzesobota 3. prosince 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: The Callisto Protocol
Letos je tomu už čtrnáct let, co vyšla výborná hororová survival akce Dead Space od EA, za níž stáli vývojáři z dnes už bohužel neexistujícího studia Visceral Games. Ta si mě naprosto podmanila svoji fantastickou atmosférou, prostředím i hratelností s možností ustřelovat končetiny nejrůznějším monstrům. Protože hra slavila mezi hráči obrovský úspěch, dočkala se ještě dvou velkých pokračování a několika spin-offů, které šly ovšem už spíše akčnější cestou a postupně se v nich začaly vytrácet hororové prvky. Otec prvního dílu Glen Schofield se v posledních letech soustředit ve studiu Sledgehammer Games na vývoj nových dílů série Call of Duty, ale v roce 2019 oznámil, že odchází do společnosti Krafton, kde zakládá svůj vlastní tým Striking Distance Studios. S ním hned začal pracovat na duchovním nástupci prvního Dead Space, který nakonec nazval The Callisto Protocol. Musím říci, že osobně jsem se na hru v posledních měsících hodně těšil, zvláště po parádních ukázkách. Jestli dokázali vývojáři vysoká očekávání naplnit, vám nyní řeknu ve své recenzi.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Když byla hra The Callisto Protocol vůbec poprvé oznámena, vývojáři zmínili, že bude spadat do stejného univerza jako battle-roylae akce PUBG: BATTLEGROUNDS. Následně od tohoto upustili, ačkoliv jejich původní plán je trochu na hře v několika oblastech vidět. Proč, to jsme se nikdy nedozvěděli, ale pravděpodobně se rozhodli vytvořit vlastní univerzum, u něhož se nebudou muset omezovat jinými hrami a událostmi v nich. Hra se odehrává ve vzdálené budoucnosti, přesněji v roce 2320, a sleduje pilota vesmírné Jacoba Leeho (ztvárnil ho herec Josh Duhamel - Transformers nebo Bandit), jehož loď je z ničeho nic napadena, téměř zničena a donucena přistát na Callistu, což je jeden z měsíců planety Jupiter. Na tomto nehostinném kusu skály se nachází věznice Black Iron, kde je hned na začátku hlavní hrdina bez nějakého většího důvodu uvězněn. Aby toho nebylo málo, po několika hodinách se probouzí v cele, přičemž všude panuje zmatek a z děr vylézají ohavní mutanti, kteří začínají vše v okolí trhat na kousky. Protože jsou dveře cely otevřené, rozhodne se Jacob utéci a zjistit, co že se to tu vůbec děje.

Musím říci, že na příběh jsem se docela těšil, a i proto je zklamáním, že se po většinu času nijak nevyvíjí a ve výsledku ani není tak poutavý, jak bych si představoval. Chybí mu větší zvraty i zajímavé momenty, které by lákaly na další hraní, přičemž více se připomene až v samotném závěru, kdy vývojáři odhalí motivy všech důležitých postav i co že se to vlastně ve věznici děje. Možná i proto mi konec přišel tak uspěchaný. Hlavní hrdina navíc postrádá větší charisma, jako většina vedlejších postav. I proto je docela obtížné mu fandit nebo se více vžít do jeho kůže. Tady hra The Callisto Protocol rozhodně nevyužila svůj velký potenciál a relativně zajímavé prostředí. Dead Space byl a stále je po stránce příběhu někde úplně jinde. Nehledě na to, že z hlavního hrdiny Isaaca Clarka se vyklubala časem videoherní legenda, což se v případě Jacoba zcela určitě nestane.

YouTube video: YouTube video player

Hra The Callisto Protocol od první minuty nezapře, že se pro ni vývojáři nechali inspirovat a silně ovlivnit sérií Dead Space, hlavně prvním dílem, za nímž stál Glen Schofield. Hlavní hrdina má téměř stejný ukazatel zdraví, dokonce se podobně pohybuje, ovládá nebo dupá na protivníky, aby z nich vypadl nějaký ten loot (lékárničky, náboje nebo herní měna), podobné jsou i lekačky a další mechaniky nebo prvky. Na jednu stranu mi nevadí, že nejde o nejoriginálnější hru na trhu, zvláště když jsem si nový Dead Space přál řadu let, ale na druhou stranu zamrzí, že vývojáři neměli větší ambice a nesnažili přijít s něčím překvapivým, novým a neokoukaným, co by vtisklo The Callisto Protocol svoji vlastní identitu, jako to ostatně dělají jiné hororové survival hry. Zmínit můžu třeba Resident Evil, Outlast nebo The Last of Us. Nehledě na to, že se hry od roku 2008 v tomto žánru značně vyvinuly a vedle nich The Callisto Protocol trochu vypadá jako relikt minulosti. Věřím, že hodně hráčů s tímto přístupem vývojářů bude mít velký problém.

The Callisto Protocol je filmová survival akce s hororovými prvky, odehrávající se ve zmíněné věznici Black Iron. Ačkoliv jsou úrovně hodně lineární a jen občas se dají prozkoumat kratší vedlejší chodby nebo menší místnosti, musím říci, že mi to ani trochu nevadilo, zvláště když design je velmi dobrý a rozmanitý. Hlavní hrdina tak nebude jen bloudit mezi celami a v laboratořích nebo klaustrofobických úzkých chodbách, ale podívá se i do stok, jeskyní nebo na povrch měsíce Callisto, kde zuří velké sněhové bouře a teploty jsou hluboko v mínusu. Velký vliv na samotný zážitek má bez debat atmosféra, která je hutná a místy by se dala doslova krájet, o což se stará i výborný soundtrack a fantastické ozvučení. Díky podpoře 3D ozvučení slyšíte každé vrznutí či pohyb potencionálního nebezpečí. I proto doporučuji hrát The Callisto Protocol se sluchátky na uších, nejlépe ještě v nějaké hodně potemnělé místnosti. Na začátku je atmosféra i samotná hra dost děsivá a správně hororová, ale se zvyšujícím se množstvím nepřátel se začne vytrácet. Přesto bude hra stále napínavá, protože každý střet s protivníkem představuje výzvu, nebezpečí a potencionální selhání.

Na rozdíl od Dead Space je hra The Callisto Protocol více zaměřena na boj na krátkou vzdálenost, k čemuž hlavní hrdina hned na začátku získá elektrický obušek. Ano, hra palné zbraně obsahuje, dostanu se k nim, ale jako v každé survival hororové hře je omezený počet nábojů, s nimiž se vyplatí šetřit na silnější neřády. Navíc náboje se sbírají jako třeba v Resident Evil sérii do inventáře, který je hlavně na začátku omezen pouze na šest políček, takže se velmi rychle zaplní. Je proto nutné neustále přemýšlet, jestli sebrat náboje, lékárničky nebo něco na prodej, z čehož budou kredity na vylepšování nebo nákup jiných důležitých spotřebních předmětů. Musím se přiznat, že z tohoto systému jsem byl na začátku docela nesvůj, protože nerad nechávám na stole při průzkumu něco, z čeho by mohly být kredity na vylepšování, zvláště když této herní měny není ve hře zrovna dostatek.  

YouTube video: YouTube video player

Zpět ale k soubojovému systému. Líbí se mi, že souboje s protivníky nejsou jen založeny na bušení do R2 nebo R1 pro rychlý nebo silný útok, ale vyžadují opatrnější taktičtější přístup, jako je to třeba u Souls her. Když se objeví protivník, automaticky se o něj začne hlavní hrdina zajímat a zalockuje si ho, přičemž je důležité skrze směrování levé analogové páčky uhýbat jeho výpadům a až následně ve správný moment zaútočit. Tento zjednodušený systém uhýbání jsem musel docela dlouho trénovat, než jsem se přesně naučil, jak mám protivníkovi uhnout, ale nakonec za určitých okolností funguje docela dobře, navíc následná krvavá likvidace je velmi dobrou odměnou. Soubojový systém má ovšem jedno velké ALE. Moc dobře nefunguje ve stísněných prostorách hry, v nichž boje většinou probíhají. Nemáte totiž dostatečný přehled, jakým směrem protivník útočí, za což kolikrát může i neposedná kamera, zabírající scénu z ne zrovna ideálního úhlu. No a pak je tento systém naprosto nefunkční v momentě, když je na obrazovce více protivníků, kteří mohou útočit najednou. V takové situaci se najednou z hlavního hrdiny stává fackovací panák, přichází jedna smrt za druhou a tím pádem i velká frustrace.

Hlavní hrdina postupně získá i plánky k několika palným zbraním, které je možné následně využívat k likvidaci ohavných mutantů. Může mít několik druhů pistolí, ale také klasicky silnou brokovnici nebo slabší samopal s velkým množstvím nábojů. Co mi u palných zbraní trochu vadí, tak je skutečnost, že nejsou zase tak moc unikátní a mezi sebou odlišné, ať už jde o střelbu nebo vzhled, a je lehké si proto oblíbit jednu, tu následně vylepšovat a využívat jen ji. Navíc jde většinou spíše jen o standardní zbraně, které nejsou něčím zajímavé, jako tomu bylo třeba u řezačky v Dead Space.

Co se mi ovšem líbilo, tak je speciální rukavice, kterou hlavní hrdina získá po zhruba dvou hodinách hraní. S ní je možné si přitahovat předměty či bedničky k rozbíjení z vyšších míst, ale také protivníky, a ty následně házet do různých pastí, a tím je rychle zlikvidovat. Taková likvidace protivníka je vždy hodně zábavná, uspokojivá a krásně krvavá. Rukavice je opravdu obrovsky silnou zbraní ve výbavě hlavního hrdiny, s níž jsem si kolikrát připadal jako Jedi ze Star Wars, a proto se vyplatí ji věnovat větší pozornost a naučit se s ní zacházet. Jediné, v čem je limitováno její používání, je baterka, která nemá nekonečno energie. Rukavici, stejně jako všechny ostatní zbraně, od obušku po pistole, je možné vylepšovat za nalezenou herní měnu u speciálních automatů. Postupně tak mohou mít větší účinnost, ale také více nábojů a další bonusy, které se vždy hodí, protože zvláště ve druhé polovině je protivníků docela dost.  

Po celou dobu hry budete bojovat proti mimozemským potvorám, které jsou označováni jako biofágové. Musím říci, že jsou správně odporní a jde z nich pořádná hrůza, ale bohužel vývojáři připravili jen pár druhů, které následně recyklují prakticky až do finále, takže nejsou tak rozmanití, jak bych očekával. V druhé půlce protivníky oživí jedním novým druhem, jenž je ještě děsivější a hlavně slepý, takže jde pěkně obcházet a likvidovat za pomocí jednoduché stealth mechaniky, jako třeba Clickery v The Last of Us.

V druhé půlce vývojáři uvedou i bosse, kterého následně zopakují ještě několikrát. Střet s ním ale bohužel není vůbec zábavný, zajímavý a ani dobře navržený. Jde totiž jen o hodně otravnou houbu na náboje, která navíc dokáže hlavního hrdinu sundat na jeden úder. A protože je tento boss celkem rychlý, hlavní hrdina naopak pomalý a souboje se odehrávají ve stísněných prostorách, nastává kolikrát hodně velká frustrace. Souboje s bossy v The Callisto Protocol rozhodně nejsou za odměnu, ale spíše za trest, u kterých budete hodně nadávat a vývojáře proklínat. Vlastně jsem si říkal, že takhle nezajímavé a hlavně frustrující souboje s bossy jsem už dlouho neviděl. A vliv na to má i skutečnost, že hlavní hrdina si skrze injekce nedokáže rychle doplnit zdraví. Když namáčknete lékárničku, hlavní hrdina si klekne, následně několik vteřin na léčivo kouká a až poté ho začne do sebe pumpovat. To už ale většinou u něj stojí protivníci, pro které je snadnou kořistí.

Vývojáři před vydáním slibovali zhruba patnáctihodinovou herní dobu, ale na tu jsem se já nedostal. Na střední obtížnost jsem The Callisto Protocol dokončil za necelých deset hodin s tím, že jsem u pár bossů dost umíral a musel je dokola opakovat. Herní dobou hra rozhodně neohromí, navíc po dohrání není moc velký důvod vše rozehrát znovu, vzhledem ke skutečnosti, že vše uvidíte během prvního průchodu. Zvláště když nyní chybí režim New Game+, který ale vývojáři už slíbili a do hry se dostane začátkem příštího roku. To se do hry dostane zdarma i Hardcore režim pro ty nejnáročnější hráče hledající pořádnou výzvu, ale třeba nové režimy nebo příběhové rozšíření je součástí placeného Season Passu.

YouTube video: YouTube video player

Už z ukázek bylo patrné, že The Callisto Protocol bude hodně pěknou hrou, a musím říci, že vizuální stránka rozhodně nikoho nezklame. Postavy vypadají uvěřitelně, jsou jednak detailní a navíc mají povedené animace. Prostředí je na tom také dobře, k čemuž si vývojáři sem tam pomáhají tmavou paletou, která některé drobné nedostatky zakryje, ale také výborným nasvícením a některými pěknými efekty. Hra obsahuje dva režimy výkonu, přičemž já jsem hrál na ten upřednostňující framerate. I na ten vizuální kvalita dosahuje vysoké úrovně, navíc hra je viditelně plynulejší, ačkoliv sem tam dochází k mírným propadům. Nejde ale o něco hrozného, co by vyloženě kazilo zážitek z hraní. Vlastně jsem i překvapen, že jsem na rozdíl od několika svých kolegů, až na jeden pád aplikace, nenarazil na viditelnější technický problém, který bych musel zmínit.

Těsně před vydáním jsme se dozvěděli, že na hře The Callisto Protocol spolupracovali vývojáři ze Striking Distance Studios i s first-party studii Sony - Visual Arts Services Group a PlayStation Studios Malaysia. Tato studia jim pomohla hlavně s technickou stránkou hry či motion capture, ale věřím, že PlayStation verzi byla i proto věnována trochu větší péče, a je to slyšet nejen na podpoře 3D audia, ale také cítit na využití DualSense gamepadu. Haptika kolikrát krásně dokresluje dění na obrazovce, využity jsou i adaptivní spouště nebo repráček, z něhož je slyšet vysílačka. Tohle ale je popravdě třeba něco, co jsem vypnul, protože repráček je příliš hlasitý. Co ale oceňuji, je přítomnost Photo režimu, díky němuž je možné vytvářet opravdu nádherné obrázky během soubojů s protivníky i při průzkumu Callista.

Někdo může namítat, že The Callisto Protocol je až moc podobný Dead Space, kterého se snaží vykrádat na každém rohu, ale já si na tohle nemohu zase tak moc stěžovat. Dostal jsem přesně to, co vývojáři slibovali, tedy atmosférickou krvavou akci s děsivými protivníky, slušným designem a fantastickým audiovizuálním zpracováním. Co hru ovšem táhne nakonec dolů je nevýrazný příběh s nesympatickými postavami, frustrující a nezajímavé souboje s bossy, neohrabaný soubojový systém a také několik technických problémů, které snad vývojáři v následujících týdnech vyřeší updaty, než začnou přidávat nový obsah. I proto nemohu jít výše s hodnocením, a i ta sedmička je s pořádným vykřičníkem. Fanoušci Dead Space budou asi spokojeni a hru si užijí, ostatně i přes zmíněné nedostatky je pořád slušná, ale potenciál byl určitě daleko větší. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (77)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

Dohráno a těžko hodnotit, už jen proto, že jsem hrál až po Dead Space. Hra je to určitě dobrá, grafika skvělá, ozvučení parádní. Asi si ode mně těch 8/10 nakonec zaslouží, i když tak tak. Chyby tam jsou, někdy nepřehledný combat, asi moc slepych uliček, některé scripty, které vám znemožní se vrátit do jiné odbočky, kde není jasné, která vede dál a která je vedlejší. Kdyby tohle poladili víc, mohl to být i rovný soupeře pro Dead Space. Takhle pro mně vítězí remake nad novou hrou, přes to, že není ale vůbec zlá. Ale ten Dead Space je téměř dokonalý, v mých očích.

mr_spajdy.
mr_spajdy. #Since 1994
👍1
😁1

Za mě taky 9/10 naprostá bomba. 🪐🖤 Několikrát se mi stalo, že bych nepoznal jestli je to hra nebo real, masakr ta grafika. S příběhem jsem naprosto spokojenej, prostředí úžasný, krásný těžkopádný animace a to nasvícení a atmosféra 👌🏽 Jediný mínus pro mě je, že to uhýbání je fakt přehnaný, stačí se naučit vyhýbat a jste nesmrtelný skoro, chtělo by to nějak redukovat, ale to je tak jediný. Víc takových her a už se těším až dám hardcore 🔥

Iceman
Iceman #Rip SJW ND
👍2

Za mne 9/10, příběh skvělý, akorát na grafice je vidět že na hru neměli nijak moc velký rozpočet, ale snad hra uspěje a vydělá dost, aby případném pokračování bylo vidět.

Jiří Švec777

Já jsem spokojen. Není to originální, ale takový horor nevychází každý den takže jsem si to užil. Tím víc se teď těším na Remake Dead Space. Nejsem nijak fanatický obdivovatel původního Dead Space, takže mi přílišná podobnost mezi Callisto a Dead Space nevadí. Jediné co bych opravdu vytknout Callistu je nijaký příběh a celkem nudné postavy.

Effavasmanasalamu

@pedros: tak to te manzelka nema moc rada ne ze ti da pod stromecek takovy dve hovna

Beastial Dante

tak dnes som to dohral neskutočný survivalový challenge 😀a hneď začínam od znovu pecka to je

Beastial Dante
❤️2

8/10 pecka, zo začiatku velmi ťažké treba sa naučiť uhybať a hlavne vylepšovať zbrane,je to o prežití nie o rýchlom dohraní,graficky super aj keď iba 30fps v najkrajšom mode

Forza Juve
👎2
👍1

Mozna nekdy ve sleve za 500 a to jsem se na to tak tesil

Don_Rob
Don_Rob #...

@Deywik: To je ale problém "vývojářů", že si ukousnou velké sousto v podobě více platforem. Můj názor je ten, že jako potenciálního zákazníka, který za to má dát svoje prachy vůbec nezajímá, že něco někde jde a jinde zase nejde. 😀 Pro někoho je dneska asi úplně normální prodávat odfláknutou věc. Ať už to je tahle hra nebo jiná a nebo úplně něco jiného. Natáhnout pazouru umí každej, ale udělat něco pořádně to už ne. 🙋

Nic, tohle nepodpořím stejně jako CP77. Měli se víc snažit 😀

karloslav
karloslav #deckuju se 🚢
👍3
❤️1

Dohráno a dávám hezkých 8/10. Příběh ušel, atmoféra perfektní a souboják mě ze začátku pěkně štval, ale pak jsem si to celkem dával. Pohyb hlavního hrdiny je dost težkopádný, ale to měl myslím i Dead Space. Byl jsem na hru dost natěšený, ale zase jsem byl smířen s tím, že mnou milovaný Dead Space už hodně tězko něco překoná. Takže ve finále jsem spokojený, hra mě dost bavila a těším se na DLC.

Deywik
😁1

@Robin Pecháček: nojo ale pc verze dostavala 10ky a arkham kokot zas sel jen na ps4 a tam taky dobry recenze :D takze bych udelal zvlast proste hodnoceni na kazdou platformu - ps5 8/10 dobra hra na pc 2/10 neda se to hrat atd :D

Don_Rob
Don_Rob #...

@Deywik: CP77 je kapitola sama o sobě 🤣

Deywik

@Robin Pecháček: pozdravuje arkham knight a cyberpunk :)

Don_Rob
Don_Rob #...
👍4

Někdo tu píše, že by se technický stav neměl zohledňovat v recenzích 🤔 No já si myslím, že měl. Ta hra je prostě jednou vydaná jako finální produkt a pakliže má nějaký problémy (což je rakovina dnešní doby), no tak ji měli vydat až to bude hotové. Přece když si chci něco koupit, tak očekávám, že to bude hotové a bez problémů. Je normální, že recenze většinou vychází po vydání hry a nečeká se až to opraví. DS sem měl opravdu rád, ale tohle asi rád vynechám rozhodně mi to jako nástupce DS nepřipadá, ale to je můj názor 🤷. Ten souboják je hodně divnej a dost repetetivní a navíc si na něj stěžuje poměrně dost lidí, takže něco na tom bude.

Beastial Dante

Tak dnes po druhom dohratí Evil West tomuto dam šancu uvidim či to bude oproti tomu lepšie ale kúpim iba obyčajnú verziu,seasonpass potom neskor v zľave ak to bude stať za to

QaiGonJinn12
QaiGonJinn12 #LV-426

Pecka je to přesně to co jsem chtěl. Platina to jistí.

Ryordan
👍1

Tady s Kachlem nesouhlasím, já bych dal 6 z 10. Audiovizuální zpracování je na TOP úrovni o tom žádná, ale ta hra je jako tělo bez duše. Příběh v podstatě nulový, celé je to takové prázdné a nic nenabízející a naprostým fiaskem je soubojový systém, který je vážně tragický. Nicméně chápu, že se to některým může líbit, protože s touhle tématikou je her pomálu. Do potenciální dvojky ale mají hodně co zlepšovat.

POLGY

Neskor tomu dam sancu,, recenzia fajn..

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👍1
😁1

@Marty: ono vsetcia majú rovnake problémy, len niektorym to nevadí, nemajú take naroky…

To je jak keď niekto hra hru na 30fps s prepadmi na 19 a je s tým úplne v poriadku a hru si reálne užíva.

Pritom nikto iný tam musí mat minimálne 60fps a na 19 by mu došlo zle.

Úplný príklad ako si to chalan užíva na ps5 aj v popise má hdr:

The Callisto Protocol LOOKS INCREDIBLE on the PS5 - 4K HDR 60FPS Gameplay

link

Na druhu stranu ja keď to vidím tak ten black level je pre mna doslova grc. Úplne vyblednuty obraz.

Hostile-Unicorn
👍6

@Marty: Nemyslím to špatně, samotné recenze jsou napsané hezky, to nepopírám, ale pak dojde na hodnocení a je to ve stylu - Úžasná hra, skvělý gameplay, ale nelíbí se mi theme song 6/10.

A další hra je zase ve stylu hromada bugu, nezajímavý příběh a ucházející gameplay, ale hru dělal Hideo 10/10

A upřímně je mi pak líto vidět v komentářích ten "circle jerking" o tom jak to všichni věděli, že hra bude trash, ale to je jen můj názor a znovu dodávám, že tohle není myšleno jako hate, ale spíš jako feedback

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt

@Marty: absolútny súhlas. Ono jak píšeš mne ani nevadí či to vykrada alebo nevykráda dead space, nakoľko sám sa radim medzi fanúšikov tejto hry. Ale ako aj tebe, dost mi vadí technicky stav tej hry, ktorý nedokážem tolerovať. Ostáva mi len dúfať ze hru opravia a budem si ju môcť niekedy vychutnať v stave ako mala vyjst. A absolútne súhlasím ze pýtať plnú sumu za hru v takomto stave nieje v poriadku.

Ono je len otázne čo si o nich myslieť keď mesiac pred vydaním hru označili ako gold a na vydanie nejdú savy, hdr, technické problémy, zlý performance atd.

Venom71cz
Venom71cz #Ellie
👍1
👎1

@Marty: Takže tu máme další hru ala Cyberpunk. Až to pořádně opraví, tak kupuju. Klidně si počkám.

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt

@gumos22: neviem či mi niečo uniká ale dead space je publikovaná a vlastnená firmou EA. Je to duševne vlastníctvo EA pokým to niekomu nepredajú. A neni to tvorca ale spolutvorca hry. Teda tu hru vykráda, keďže na ňu nevlastní žiadne práva. To je fakt. Na druhu stranu to mna ako hráča zaujímať nemusí. Obecne presne toto vystihuje aj autor recenzie z pohladu hráča:

“Někdo může namítat, že The Callisto Protocol je až moc podobný Dead Space, kterého se snaží vykrádat na každém rohu, ale já si na tohle nemohu zase tak moc stěžovat.”

Čiže podobnosť je tam vidieť, ale nemusí to byt na škodu, z pohladu hráča a fanúšika dead space.

Ja osobne si hru rad dohram keď opravia technické problémy, ktoré mi tam dosť prekazaju. 7/10 je ozaj férová známka, čo koniec koncov značí dobrú hru.

gumos22
gumos22 #Učitelskej
😁4

@susty7: Takže když tvůrce dead space udělá hru podobnou dead space, tak koho vlastně vykrádá? Maximálně sám sebe ne?😀

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍7

@Radek Suchy: Já ti ale tvůj názor neberu. Já jen napsal svůj, s nímž můžeš nebo nemusíš souhlasit. Naopak budu rád, když napíšeš svůj názor, který si rád přečtu a určitě i ostatní. Pokud tě hra baví, nevidím na tom nic špatného. Také jsem se dobře bavil u řady her, které mají nižší hodnocení a 7 není špatná známka přece.

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👎1

@geclik: destiny tak jak vždy za 2 dni konci sezóna a ja zasa nestíham spraviť ani season pas, 30 lvl mi tam chyba 😂

@deywik…jak tak pozerám internet tak nikto okrem mna si nemyslí že je to vykradacka dead space 😂👌

@radek suchý: ja sa ti ani nečudujem že si to toľko krát opakoval, nakoľko ta hra je hotový klenot 💎 proste kvalitne strávený cas.

Ja to tiež dohram…až to opravia 😂

Radek Suchy
Radek Suchy #PS5 Pro
👍2
❤️2
😁2

Komentář byl uzamčen

Příspěvek porušuje pravidla komunity.

Deywik
👍2
😁1

@susty7: dobry tak v calistu mas taky jiny odlisny soubojovy system,jiny prostredi,jiny zbrane :) tak co tu zkousis ty jelimane s restauracema dam ti lepsi a presnejsi priklad, ses majitel restaurace (glen schofield a dead space) a otevres si jinou dost podobnou restauraci nekde jinde (glen schofield calisto protocol) takze co teda je problem hry ze je stejna jako dead space z roku 2008 nebo kolik jo? tak tim padem gowko,horizon,tsushima jsou stejny hry akorat chodis s jinym panakem v trosku jinym prostredi, ale delas tam furt dokola ty stejny kokotiny a dame tomu 10/10 goty jo ?

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt

@Deywik: 🤦‍♂️takze gow je vykradacka tlou lebo v obidvoch hrách je suportna postava pre dej dieťa čo s nami chodí…🤦‍♂️

Čiže kľudne môže byt úplne odlišný súbojovy systém, puzzle, prístup k preskúmavaniu, návrat čo lokacii čo sa mení, abolútne odlišne prostredie, zbrane, ja vlastne neviem na nič prísť v čom ta hra vykrada narozdiel od toho dieťaťa čo s nimi chodí, ešte aj tie mi v ničím neprídu rovnake.🤦‍♂️

Máš pravdu na ps je to úplne odladene. Teda až na to trhanie, problémy so save, kde ich prakticky ignoruje a funguje len autosave, je úplne pokazené hdr a black level v hre. Tak isto brightness. Zakaždým keď zapnem hru si musím vseko znova nastaviť vcetne preorder skinu lebo hra to má pokazené. Dosť často chrasti zvuk keď sa toho veľa deje cez pulse sluchatka. Ale inak je to na ps5 úplne odladeny klenot👌

A že duchovný nástupca…čiže oni doslova vykradnú dead space všetkým čo sa dalo, ale volajme to duchuvny nástupca bez zvolenia vykradania dusevneho vlastníctva dead space a je to ok, hlavne že sa to vedelo. Čiže ak by som mal reštauráciu a konkurencii poviem že im ukradnem recepty, malo by to byt v pohode, veď o tom vedeli dopredu ne.

Deywik
👍2

@susty7: a gowko je vykradeny tlou, dame hlavnimu hrdinovy dite a budem snim putovat...to ze je tohle duchovni nastupce dead space se vedelo, tak to nehejti..technickej stav mozna na pc je spatnej to je bohuzel fakt a nemelo by se to zohlednovat v recenzich jako napr u cyberpunku kdy pc ma 87% a konzole byly vprdeli a ma 57% :D a ktem recenzim tech ps her se tady nebudu vyjadrovat - to je jedna velka komedie :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články