Konzolista.cz

Sparkle 2

recenzestředa 28. května 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Sparkle 2
Na konzolích jsme si za poslední roky zvykli prožívat velká dobrodružství v zajímavých světech a v oslnivé grafice. Sem tam si ale mnozí z vás určitě chtějí zahrát něco jednoduššího, u čeho by si odpočinuli nebo i trochu procvičili svoje schopnosti. Logických her na konzolích ubývá, což je docela škoda. Naštěstí minulý týden se dostala na konzole PlayStation hra Sparkle 2, která dříve slavila obrovský úspěch na chytrých telefonech a tabletech, a troufáme si tvrdit, že bude mít i úspěch na konzolích.
Recenzováno na konzolích PlayStation 4 a PlayStation Vita (obrázky z PlayStation 4 verze) Asi vám moc nemusíme představovat sérii Zuma, která si za ta léta našla cestu na všechny možné platformy a navíc na všech slavila obrovský úspěch se svoji jednoduchou a hlavně neskutečně zábavnou hratelnost. Hra Sparkle 2 z ní hodně vychází, takže opět budete sestřelovat spoustu kuliček nejrůznějších barev, tedy za předpokladu, pokud se vám podaří složit alespoň tři kuličky stejné barvy. Během levelů se vám navíc objevují i power-upy, které vám značně pomáhají s hraním a usnadňují hratelnost, pokud je tedy sestřelíte a dostanete se k nim. Tento koncept je přebraný z populární Zumy, navíc pořád skvěle hratelný a díky jednoduchosti hru může hrát naprosto každý. Pro usnadnění hratelnosti a hlavně tedy pozdější části tu jsou i speciální orby, které si během hraní odemykáte, a přidávají vám několik zajímavých bonusů, které během cesty určitě oceníte. Sem tam se vám třeba mezi kuličkami objeví bomba, případně si můžete navolit rychlejší nebo pomalejší pohyb kuliček a tak dále. Na konci hry můžete mít navoleny až čtyři speciální vlastnosti, s nimiž se do levelů pouštíte. Základem hry Sparkle 2 tvoří jakýsi příběhový režim, který vypráví o pěti speciálních začarovaných klíčích roztroušených po celém světě. Ty samozřejmě musíte najít. Příběh ale u takové hry je stejně důležitý jako v pornofilmu, opravdu je možná až zbytečný. Hlavní je hratelnost, příběh zde asi nikoho zajímat nebude. Sparkle 2 nabízí v tomto režimu přes devadesát levelů s rozmanitými úrovněmi s pěkným a kolikrát i pořádně těžkým designem, zvláště když se na vás kuličky budou hrnout ze dvou nebo tří děr. Režim je samozřejmě zábavný po celou dobu, skládání kuliček nikdy neomrzí, zvláště když si budete zkoušet nově získané orby, jen bych ocenil, pokud by nenabízel jen klasické levely, ale i nějaké ty bonusy, jako konkurenční Zuma, třeba v podobě bossů. Ty zde nenajdete, což je určitě škoda, a určitě i zamrzí, že se po čase začnou levely sem tam opakovat, takže tu nemáme 90 unikátních úrovní, ale zhruba jen třetinu. I to je ale samozřejmě dobrý počet. Na první dohrání jsem potřeboval zhruba šest hodin, což není vůbec špatný výsledek, když si uvědomíte, kolik hra stojí. Během těchto hodin jsem se dobře bavil, ale dohráním zábava rozhodně nekončí. Můžete si dát hned vše znovu na vyšší obtížnost, která už dokonale prověří vaše schopnosti a i tak trochu budete potrestání za každou chybičku. Kromě vyšší obtížnosti vývojáři nabízí po dohrání i dva dodatečné herní režimy. Prvním je Survival, v němž musíte přežít co nejdéle, abyste dosáhli na pěti hvězdičkové hodnocení a pokud možno se vám odemkl další level. Úrovní zde je přes třicet a než je projdete a vysbíráte všech 160 hvězdy, prosedíte u hry další hodiny. Neméně zajímavým režimem jsou Challenges, který před vás bude pokládat spoustu překážek. Jak vidíte, ani po dohrání nic nekončí a za své peníze dostanete spoustu, opravdu spoustu muziky.
Hra Sparkle 2 vychází tento týden, na PlayStation Store bude stát 6.99 euro, přičemž podporuje program Cross-buy, takže za jednu cenu dostanete obě verze – PS4 a PSV.
Hru Sparkle 2 jsem hrál na obou konzolích, takže se ještě vyjádřím k ovládání. Na PlayStationu 4 hru ovládáte standardně přes DualShock 4, zaměřujete analogovou páčkou a následně střílíte, což ale vyžaduje docela dobrý odhad, jinak vystřelíte do míst, kam zrovna nechcete. Tento problém jsem měl hlavně na začátku, i díky chybějící šipce, která by ukazovala, kam kulička poletí. Líbilo se mi ale, že DualShock 4 střídá barvy u Lightbaru podle toho, jakou kuličku zrovna máte ve zbrani, jinak ale využit není. Musím říci, že daleko lépe se mi hrála hra Sparkle 2 na konzoli PlayStation Vita, u níž se pro střílení využívá dotykový displej. Stačí se dotknout místa, kam si přejete kuličku vystřelit a tam většinou dopadne, takže jsem si ušetřil spoustu nervů. Doporučuji tedy hrát hru především na PlayStation Vita. Vizuální zpracování je samozřejmě jednoduché, maximálně přehledné pro hraní, ale to samozřejmě neznamená, že by hra Sparkle 2 vypadala špatně, to rozhodně ne. Ve full hd na konzoli PlayStation 4 vypadá dobře, pěkně se na ni dívá, všude jsou pestré jasné barvy, stejně tak na kapesní konzoli PlayStation Vita neztrácí nic ze svého půvabu. Sem tam navíc vývojáři překvapí nějakým tím pěkným efektem, takže stěžovat si na zpracování rozhodně nemůžu, zvláště když vše běží dobře, nesetkal jsem se ani s žádnými pády nebo nestabilitou. Na velmi dobré úrovni je hudební doprovod, o který se postaral oceňovaný skladatel Jonathan Geer, mající několik uchu lahodících skladeb, které navozují občas napětí, občas pohádkovou atmosféru, o níž vývojářům v prvé řadě šlo. Sparkle 2 je stejně jako Zuma zábavná a svým způsobem i neskutečně návyková logická hra, u níž procvičíte nejen svůj mozek, ale také svoji rychlost, na níž se tu hodně hraje. Pokud máte podobný typ her rádi, určitě se budete dobře bavit po spoustu hodin a svých peněz nebudete ani na moment litovat. Kromě hlavní příběhové části tu jsou i další dva dodatečné režimy s vlastními problémy. Moje doporučení si Sparkle 2 jednoznačně zaslouží.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (11)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
eeeee
eeeee #můj názor
👍1

Pan T: take zalezi na znovuhratelnosti. Partii sachu odehrajes dejme tomu za pul hodiny, ale ta hra ma takovou komplexnost a variabilitu, ze ji muzes hrat cely zivot. A cenu zminuji a pocitam s ni taky, cena hry by mela odrazet produkcni hodnotu, tedy naklady na tvorbu hry. To se zhruba deje, mensi hry jsou levnejsi. Ale to si snadno zvazis sam pred koupi. Podstatna a na prvni pohled ne-viditelna je ta zabavnost. Vem si, ze tech 1500 me stal TLoU a prakticky od zacatku me nebavil, protoze mohl vypadat hezky jak chtel, hratelnost, zvlaste stealth je odflaknuty, je nelogicky a atmosferu mu narusovaly bugy. Kdyby to recenze poctive zminily, nikdy bych si to nekoupil, stejne jako jsem si nekoupil treba GTA V, Tomb Raider nebo toho Wolfenstaina. A zatimco o GTA nemam zajem vubec, Wolfa si koupim, ale az ve sleve, protoze za plnou cenu nejsem ochoten akceptovat spatnou AI. U TLoU se citim podveden, protoze recenze se skrz masakrozni hype o nedostatcich nezminovali na rozdil treba od toho Wolfa. Ve vysledku mi Sparkle poskytlo vic zabavy a za mnohem nizsi cenu nez TLoU.

Pan T
Pan T #Drifter

eeeee: Chápu co chceš říct, ale cena hry prostě hraje v hodnocení taky svoji roli. Když tě hra za stovku baví max dvě hodiny, tak to někdy i stačí a člověk je spokojen. U hry za 1500 by to bylo k vzteku.

Prostě jsou určité kategorie podle očekávání. V literatuře je to třeba rozdíl mezi povídkou a románem.

eeeee
eeeee #můj názor
👍3

Kachlo: ja myslim, ze se srovnavat daji. Primarnim cilem hry je bavit. A cloveka muze stejne dobre bavit velka jak mala hra. A mnoha mala hra muze bavit mnohem vic i dele, nez kde jaky vysokonakladovy titul. Hodnoceni hry by melo prave odrazet kvalitu jeji zabavnosti. Co na tom, ze je to hricka, kdyz dokaze maximalni mirou bavit 15 hodin? Ze ma nizsi produkcni hodnotu? No , take je o to levnejsi. Pokud je hra spatna a nebavi, tak ji stejne zadna produkcni hodnota nezachrani. Ale chapu, ze je nekomu za tezko pripustit, ze tahle hricka je zabavnejsi nez treba .

Gmok4
Gmok4 #PS+indiáni
👍1

Ok Kachlo já bral vždy recenze stejně bez ohledu na kategorie.Mohlo by být vždy u recenze uvedeno např. 10/10 AAA nebo (I) indie atd. Někteří nadávají na Indie hru a třeba to indie hra ani není.Myslím že se dá udělat super hra i s nízkým rozpočtem.

djeisman
👍1

Tak ja uz to dohral...je to fajn hra...a dodal bych ze sipku...na ps4 ktera ukazuje kam kulicka poleti tam taky je staci podrzet krizek a sipka tam je pak jen krizek pustit a kulicka leti kam chci ;)

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍1

Na recenze indie her se musíte dívat tak, že se hodnotí v té určité kategorii. Samozřejmě se nedají srovnat s velkými hrami s obrovskými rozpočty.

eeeee
eeeee #můj názor
👍2

Taky jsem to zkusil a je to chytlave a zabavne. Uz mam 4 klice a kampan brzy dohraju. Ale nevim jestli se mi bude chtit hrat i dalsi rezimy, po case to je stereotypni. Ale verim, ze cas od casu si to pustim treba jako Bloons. Take velmi chytlava hricka, te bych dal 10/10, protoze ta me dvede bavit uz roky a lepe nez vetsina aaa her.

Gmok4
Gmok4 #PS+indiáni
👎2
👍1

Této hře 8!10? To je vtip?[s6] COD Ghosts 7/10,BF 4 8/10,asi začnu vybírat hry podle recenzí [s14].Na Vitu beru ale na PS4.To by museli zaplatit oni mě abych takovou blbost hrál.Ale jedno je jisté hra vám poběží plynule.

weskerumbrella
👎1

parádní hra za pár kaček neskutečně návyková se skvělým soundtrackem.doporučuji obtížnost nighmare po dohrání. [s6] zatím ji zvládnul jen jeden člověk a druhej (moje mladá) na tom usilovně pracuje. [s7]

senator
👍5

Nekupoval jsem PS4 abych na ní hrál tyhle hry z mobilu.[s6][s6]

Stinky Johnny
Stinky Johnny #Kup si GP
👍5

To zase bude keců, jak si nekupovali stroj, aby na tom hráli tyhle hry, nejvíc od těch co to hráli do tří, do rána[s6]