Rocketbirds: Hardboiled Chicken

recenze  10
Martin Šmíd, 27. 2. 2013 19:00
Před dvěma lety vyšla na PC a posléze Playstation 3 povedená akční plošinovka Rocketbirds: Hardboiled Chicken, která ihned slavila u hráčů velký úspěch. Když se poté objevila kapesní konzole Playstation Vita, vývojáři se rozhodli, že hru přinesou i na ní, navíc přidají i několik novinek. Protože jsme se původní verzi nevěnovali, je nyní nejlepší čas se k ní vrátit, a do toho si i říci, co přesně nového přináší kapesní verze, a jestli se za ní vyplatí utratit peníze. Na Playstation Store ji najdete za 215,-Kč (pro majitele Playstation Plus za 175,-Kč), PS3 verze stojí 270,-Kč.

Pokud jste sledovali některý z trailerů, který jsme vám přinesli v novinkách, asi vám neuniklo, že hra je plná kuřat, slepic a dalších opeřenců. No a hlavním hrdinou je také kuře, které se jmenuje Hardboiled. Hlavní hrdina pocházející z města Albatropolis se rozhodně jen tak něčeho nezalekne, takže i proto je vyslán, aby svrhnul totalitní režim zlého Putzkima, který chce ovládnout celý zdejší opeřený svět. To by samozřejmě bylo pro všechna kuřata a další obyvatele hodně špatné. Ačkoliv je příběh jednoduchý, je vyprávěn skrze vtipné filmečky mezi jednotlivými kapitolami, takže se rozhodně nebudete nudit. Právě vtipné vyprávění je největší sílou příběhu. Jinak se hra Rocketbirds: Hardboiled Chicken odehrává v celkem patnácti kapitolách, které vám na první dohrání zaberou nějakých pět hodin. To není vůbec špatné. Pokud byste si chtěli hru ztížit, je tu možnost skrze novou vyšší obtížnost. Ta samozřejmě představuje výzvu na daleko delší čas. Zase ale uspokojení z dohrání je daleko větší.

Rocketbirds: Hardboiled Chicken je klasická akční plošinovka, ve které běžíte ve 2D levelu, likvidujete protivníky a do toho vyřešíte nějaký ten logický problém. V tomto překvapeni nebudete, každopádně se celá hra velmi dobře hraje, nabízí rozmanité levely, jejichž design je povedený, ale na druhou stranu i dost radí, jak vyřešit hádanky, které jsou na můj vkus až moc jednoduché. Pokud by byly těžší, rozhodně by to bylo jen ku prospěchu. Hádanky většinou spočívají v otevírání dveří správnými klíči, k nimž není vždy možné se dostat standardní cestou, takže si budete muset pomáhat třeba speciálními pavouky, kteří po výbuchu ovládnou nepřátelskou jednotku. Akční pasáže na základní obtížnost také nejsou nijak složité, hlavně díky arzenálu zbraní. Nepřátelé ale občas dokážou zatopit, zvláště ve chvíli, když se dopustíte nějaké té menší či větší chyby. Tomu se tak děje hlavně ve druhé polovině, v níž na vás nabíhají ze všech stran s nejrůznějším arzenálem zbraní, od samopalů až po raketomety, navíc si vezmou i štíty. Klasické levely občas narušují pasáže, v nichž létáte ve vzduchu na jetpacku a sestřelujete další létající slepice/kuřata. Tyto pasáže vždy oživí hratelnost, ale dokázal bych si představit daleko propracovanější podání.

Ovládání na Playstationu Vita je jednoduché, prakticky potřebujete pouze analogovou páčku, případně tlačítko R pro střelbu. Vývojáři se rozhodli využít i několik dalších ovládacích prvků. Jako první je tu zapojen gyroskopický senzor, skrze něj si můžete obraz trochu naklánět. Moc k užitku to není, ale díky naklánění máte pocit větší hloubky. Daleko lepší je využití zadní dotykové plochy. Když totiž chcete hodit granát, případně pavouka, zmáčknete vždy L a poté skrze zadní dotykovou plochu nasměrujete dopad. Nasměrování je tak jednoduché, maximálně uživatelsky příjemné a nebude činit na druhý nebo třetí pokus žádný problém.

Když dohrajete hlavní příběhovou kampaň, hra rozhodně nekončí. Je tu totiž připraven i kooperativní režim, který si můžete dát s kamarádem online skrze Playstation Network, ale také přes místní Ad-hoc. Na začátku si vyberete jednoho z nabízených hrdinů, lišící se třeba výbavou. Zatímco Mutt má brokovnici, takový Chief zase kulomet. Kooperativní režim vybere deset levelů z příběhové kampaně, které budou trochu upraveny, takže budete třeba jinak otevírat dveře, po stránce designu se ale neliší. V kooperaci jsou trochu těžší nepřátelé, ale to vzhledem k dvojnásobné palebné síle asi moc vadit nebude. Kromě podpory v boji musíte s kolegou spolupracovat i v řešení několika hádanek, třeba aby vás vysadil na vyšší plošinku, kam jinak nedoskočíte. Také můžete na kolegu vyskočit a chodit společně. Kooperativní režim je u Rocketbirds: Hardboiled Chicken velmi zábavný, i když více zaměřený na akci. To ale nemění nic na tom, že jsem se u něj bavil od začátku až do konce, takže každému jeho hraní rozhodně doporučuju. Skvěle obohacuje už tak dobrý zážitek ze hry pro jednoho. Navíc si tím hodiny strávené s hrou ještě nashromáždíte.

Rocketbirds: Hardboiled Chicken je klasickou 2D akční plošinovou. Tomu odpovídá i vizuální stránka. Ta je ručně kreslená s občasným 3D objektem, díky čemuž se na ní dobře dívá, navíc mnohdy překvapí i nečekaným pěkným efektem v podobě deště, záblesků od blesků a tak dále, takže uspokojí i náročnější z vás. Vše běží plynule, jen možná na co bych si postěžoval, jsou delší nahrávací časy, když třeba selžete v boji. Nahrávací časy by mohly být rozhodně svižnější, ale není to zase tak velká tragédie. V čem dále Rocketbirds boduje, je rozhodně ozvučení a hlavně hudební doprovod od rockové skupiny New World Revolution. Ten se k celé této bláznivé akci hodí, a jen těžko si představit něco lepšího.

Není pochyb, že Rocketbirds: Hardboiled Chicken je jednou z nejlepších stahovatelných her, jaká se na kapesní konzoli Playstation Vita doposud objevila. Nabízí skvěle hratelnou singleplayerovou kampaň, která na jeden průchod vydrží zhruba pět hodin. Navíc nabízí i velmi vysokou znovuhratelnost díky sběratelským bonusům. Dále tu je zábavný kooperativní režim na dalších pěkných pár hodin. To vše podtrhává výborná audiovizuální stránka. Rocketbirds: Hardboiled Chicken je jednou z her, kterou byste si rozhodně měli zahrát.

Rocketbirds: Hardboiled Chicken

ps3vita
Ratloop Asia, Clever Communications