PlayStation Move Heroes

recenze  9
Martin Šmíd, 5. 4. 2011 23:45
Když Sony v minulém roce na E3 oznámila hru PlayStation Move Heroes pro svoje nové ovladače se svítící bambulí, moc o ní neřekla. Všichni tak z počátku čekali nějaké to velké dobrodružství, kde se chopí hned šestice notoricky známých postaviček z plošinovkového světa Playstationu. Později vyšlo najevo, že se jedná spíše o soubor nejrůznějších miniher. To samo o sobě může zavánět pořádným průserem, ale už na začátku můžeme prozradit, že zase tak moc blbě to nedopadlo. Více ale v recenzi.

Jak, Daxter, Ratchet, Clank, Sly Raccoon a Bentley jsou postavy, které nemusím hráčům na Playstationu dlouho představovat. Série Jak & Daxter, Ratchet and Clank a Sly Raccoon totiž patří vůbec k tomu nejprodávanějšímu na konzolích od Sony. Spousta fanoušků plošinovek si určitě přála, aby se všechny tyto postavičky objevily v jedné společné hře. Sony toto přání vyslyšela a připravila tak pro ně jedno nevšední dobrodružství, postavené na nových ovladačích Move. Vývoj svěřila vývojářům z Nihilistic Software, přičemž ze všeho vznikl soubor miniher, který dohromady tvoří jeden ucelený příběh. Ten ale není kdovíjak propracovaný. Je hodně jednoduchý a slouží jen jako odůvodnění toho, proč oblíbené postavičky dělají to, co dělají.

Na začátku totiž naši hrdinové pobíhají po svém světě a zažívají další z řad spíše malých dobrodružství. V tu chvíli je ale chytne zlý mimozemšťan, který se chce dobře bavit a vyhlásí soutěž o toho nejlepšího hrdinu. Než stačíte takto složitý příběh pochopit, už jste přeneseni do hlavního menu, kde se nacházejí celkem čtyři světy, přičemž každý obsahuje zhruba dvě desítky levelů, které budete postupně plnit a tím sbírat medaile k odemčení nejen dalších úrovní, ale i světů. I když by se mohlo na začátku zdát, že hra obsahuje spoustu levelů a jen tak se nenechá pokořit, opak je pravdou. Co charakterizuje celou hru je totiž až neuvěřitelně lehká obtížnost, kterou vývojáři zřejmě přizpůsobili úplně těm nejmenším hráčům. Pokud je vám tak více než deset, bude pro vás hra až příliš jednoduchá, a zvládnete ji tak dohrát za dvě odpoledne. Každopádně na druhou stranu nejde říci, že byste se ani vy nebavili, to rozhodně ne.

Dopomáhá tomu především dobrá a hlavně zajímavá nabídka soutěžních disciplín. Na začátku budete házet diskem, abyste sundali všechny roboty, přičemž disk ovládáte pohyby ovladače Move. Jednou z dalších disciplín je zachraňování malých ufonů, ničení robotů pomocí koule jako při kulečníku nebo normální skákačkové levely, kde musíte rozsekat co nejvíce nepřátel. Všechny disciplíny jsou omezeny časem, ve kterém musíte zabít požadovaný počet ufonů, roztlouct daný počet předmětů nebo zachránit předem stanovený počet mimozemšťanů. O nic jiného při hraní disciplín nejde. Bohužel soutěžních disciplín je zhruba šest, a ačkoliv se vždy odehrávají v jiném prostředí, člověk si prostě začne říkat, že by jich chtěl více. Být tak soutěží dvakrát tolik, věci by to jenom prospělo.

Určitě se ptáte, jak se vůbec hra pomocí Playstation Move ovládá? Během testování jsem v tomto nezaznamenal žádný větší nedostatek, a ať už jsem ovládal letící disk, hozenou kouli nebo útok samotného hrdiny, vždy byl ovladač hodně přesný a přesně prováděl to, co jsem chtěl. Na ovládání si tak rozhodně stěžovat nemůžu, ačkoliv třeba rychlejší kurzor v menu by určitě nebyl na škodu, ale to už je jen takové rýpání.

Playstation Move hry jsou po většinu stavěné na různé večírky a další sešlosti, kde se kromě grilování, pití alkoholu i občas něco zahraje. PlayStation Move Heroes ale tento trend porušuje, protože se jedná v prvé řadě pro hru jednoho hráče. Jak jinak si odůvodnit hodně odfláknutý kooperativní režim, který jde hrát na jedné televizní obrazovce ve dvou hráčích. Zřejmě už na něj nezbyly peníze, možná i čas, ale asi hlavně vývojáři sami nevěděli, jak ho smysluplněji do hry zakomponovat. Výsledkem je, že jeden hlavní hráč ovládá postavu jako při hře pro jednoho, zatímco ten druhý ovládá na obrazovce zjevený zaměřovač, kterým může pálit drahokamy, bomby nebo nastavovač času. Díky tomu se hra stane ještě o dost jednodušší záležitostí, čímž ztrácí na nějaké té výzvě. Přesto pokud chcete hrát ve dvou, možnost tu je, ale opravdu od ní moc nečekejte.

Už na první pohled je jasné, že hra PlayStation Move Heroes používá podobný engine, možná dokonce stejný, jako poslední Ratchet and Clank. Díky tomu je grafická stránka hodně pohledná a chvilkami tak hra připomíná spíše animovaný film od Pixaru, než videohru. Ke grafice opravdu nemám co vytknout, protože vypadá i hýbe se skvěle. Stejně tak na tom jsou naprosto vynikající filmečky mezi kapitolami. Dobře zhodnotit musím i na poslech příjemný soundtrack, špičkový dabing a v neposlední řadě i vynikající ozvučení. Po technické stránce je PlayStation Move Heroes rozhodně podařeným titulem.

Když jsem dopsal recenzi na PlayStation Move Heroes, tak jsem se podíval, co si o ní myslí ostatní herní novináři. Byl jsem doslova zděšen z toho, jak nízká hodnocení dostává. Hra to není dokonalá, ale dokáže na pár hodin skvěle zabavit, a to jak malé tak velké hráče. Z podstavců pro vítěze ji strhává jen malá rozmanitost a celkem krátká herní doba, kterou si ale můžete prodloužit kooperativním herním režimem. Nic více bychom asi nevytkli, takže sedmička je nyní zasloužená, a to ještě s velkým plusem.

PlayStation Move Heroes

ps3
Sony Computer Entertainment, Nihilistic