Konzolista.cz

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

recenzeúterý 19. února 2013Leon
Hlavní obrázek článku: Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Vždy mě tak trochu štvalo, že jsme denně oblbováni mediální masáží, která se nás snaží přesvědčit, že připravované hry jsou po všech směrech dokonalé a přinesou neopakovatelný herní zážitek. Když se totiž poté ke hře skutečně posadíme, často rychle zjistíme, že z nafouknuté bubliny mnoho nezbylo. Stejné to bylo i s informacemi o japonském RPG Ni No Kuni: Wrath of the White Witch pro PlayStation 3, pod které se podepsalo známé studio Level-5, jež stojí za mnoha skvělými tituly z tohoto žánru. Až podezřele pravidelně se v preview psalo, že tento nový přírůstek do početné rodiny japonských RPG představuje nejlepšího zástupce žánru, jaký v posledních letech na PS3 vyšel. S velkou nedůvěrou jsem tedy vložil těžce získatelný titul - český vydavatel Cenega trochu zaspal, takže pokud jste si nestihli hru včas zarezervovat, možná budete mít smůlu - do své mechaniky a snažil se zjistit, co je na oslavných ódách na Ni no Kuni pravda. K mému velkému překvapení jsem zjistil, že tentokrát se preview a trailery nemýlily. Pod nádherným závojem se totiž ukrývá promyšlená a zábavná hratelnost, která potěší každého fanouška žánru.
Asi málokdo ví, že původní verze hry vyšla již v roce 2010 na Nintendo DS (u nás bohužel ne) a nevedla si vůbec špatně. Verze pro PlayStation 3 je však graficky a hratelnostně mnohem vyspělejší, nežli její předchůdce. Už jen to, že vizuální prezentaci obstaralo Studio Ghibli, tedy vysoce hodnocené studio, které se podílelo na úspěšných japonských animovaných filmech typu „Spirited Away“ či „The Cat Returns“ , ukazuje, jak velký je rozdíl mezi oběma verzemi hry. Po příběhové stránce však zůstal zachován původní koncept, jenž je stylizován jako prvotřídní animovaný film pro celou rodinu, který obsahuje nejen zábavu a okouzlující postavy a svět s velkou hloubkou, ale i zamyšlení nad základními lidskými city, mezi kterými hraje prim láska k milované osobě. Samozřejmě nemůže chybět ani tolik profláknutý japonský smysl pro předurčenost cesty hlavního hrdiny, bez které by žádné pořádné japonské RPG ani nemohlo existovat. Ni No Kuni je RPG ze staré školy, které se ani nesnaží přinést něco nového. Namísto toho představuje promyšlený recyklát všech osvědčených prvků z minulých dvou dekád, které servíruje s pozoruhodnou jednoduchostí a lehkostí, takže je hra přístupná i nováčkům, které k Ni No Kuni přiláká okouzlující prezentace. I zkušení hráči si ale přijdou na své, protože je možné si zvolit ze dvou obtížností, mezi kterými je skutečně podstatný rozdíl, a to zejména v mnohem těžších bojích. Hra by se dala rozdělit na dvě dimenze, a to prezentaci a hratelnost. Jestliže začneme prezentací, tak je nutné hned na úvod říci, že je zcela zbytečné jí hodnotit, jelikož je profesionální a netrpí téměř žádnými nedostatky, které by bránily udělit Ni No Kuni nálepku „nejkrásnější hra na PlayStation 3“ . Vše se odehrává v našem světě. Konkrétně v jistém americkém městečku zvaném Motorville v dobách zlatých 50. let, kdy žili lidé bezstarostný a klidný život. Hlavní postavou je mladý chlapec Oliver, který žije se svou matkou v malebném domečku, chodí denně do školy a prožívá běžné klukovské sny. Jeho bezstarostné dětství ale končí v okamžiku, kdy svou vinou zaviní smrt své matky, čímž ztrácí jedinou bytost, kterou miloval, a o které věděl, že miluje jeho. Po mamince zůstane Oliverovi pouze smutek a hračka, kterou od ní kdysi dostal. Až do této chvíle to vypadá na příběh, který jako by napsal život sám, jenže Oliver brzy zjistí, že jeho hračka je ve skutečnosti zakletá ukecaná víla jménem Drippy, která Oliverovi vysvětlí, že existuje ještě jeden svět, kde má každá žijící postava ve skutečném světě svou paralelní osobnost. To znamená, že i Oliverova matka musí žít ve druhém světě, čímž se otevírá možnost pro její záchranu. Oliver proto neváhá a vydává se do jiného světa, kde však není vše v pořádku, neboť zlá čarodějnice a její temný spojenec Shadar terorizují zdejší svět a zdá se, že kradou lidem srdce, čímž z nich dělají pouhé loutky bez duše. Kvalita příběhu je patrná už od prvních minut a nenechá nikoho na pochybách, že je sepsán jako prvotřídní filmový scénář, který, pokud by Ni No Kuni jako hra nikdy nevznikla, jistě posloužil pánům ze Studio Ghibli k dalšímu animovanému filmu, jenž by si získal srdce milionů diváků ze všech koutů světa. Navíc je z velké části vyprávěn pomocí překrásných animovaných filmečků a dabovaných cutscén. Celá hra je vůbec pojata jako interaktivní animovaný film, kdy si budete na mnoha místech dokonce říkat, že byste se chtěli raději dívat a ne hrát. Design lokací a postav je obdivuhodný a zasluhuje nejvyšší možné uznání. Je to pastva pro oči a důkaz toho, že když pustíte Japonce k tvorbě hry v podobném animovaném stylu, tak to může dopadnout jedině na výbornou. Tím naše vychvalování do nebe nekončí, protože Ni No Kuni má profesionální a vkusný dabing (lze si zvolit anglický nebo japonský), což u japonských RPG nikdy nebývalo zvykem. K tomu všemu máme co dočinění s krásným a emocemi sálajícím soundtrackem, který skvěle podbarvuje příběh. Brnkat na city Japonci umí a v tomto případě to platí dvojnásob, protože je Ni No Kuni velmi plynulá co se týče hratelnosti, takže budete neustále konfrontováni s příběhovými kotrmelci. Jenom pohádkově laděná prezentace by samozřejmě nestačila k tomu, aby Ni No Kuni okouzlila desítky recenzentů, kteří hře neváhali udělit vysoké známky, jež japonská RPG v poslední době dostávají jen ve zcela výjimečných případech. Hratelnost u RPG her tradičně stojí a padá s tím, jak se tvůrcům podaří vypořádat s bojovým systémem a vylepšováním postav. V Ni No Kuni se boje odehrávají v reálném čase a nabízejí velkou volnost v pohybu i ve výběru povelů a možností. Na rozdíl od mnoha jiných zástupců žánrů zde hlavní úloha připadá ochočeným potvorám, které si ve stylu Pokémonů chytíte a vytrénujete, přičemž se v bojích řídí pokyny svých pánů. Kromě Olivera jsou hratelnými postavami ještě milá dívka Esther a postarší trhanec Swaine, kteří se k hlavnímu hrdinovi přidají během jeho dlouhé cesty. Každá z postav může mít tři z těchto potvor, které se příznačně nazývají „Familiars“ . Jejich získání a vylepšování je kapitola sama pro sebe, protože Ni No Kuni je v tomto ohledu tak propracovaná, že nad vývojem svých monster a jejich pánů lze strávit desítky hodin. Do boje můžou zasáhnout i postavy samotné, ale mají spíše podpůrnou úlohu. I když jsou lokace lineární a dokonce i světová mapa není příliš rozsáhlá, je hráčům vše kompenzováno propracovaným soubojovým systémem a vývojem postav, který umožňuje zjednodušit si postup hrou. Nikde totiž není psáno, kterým monstrům byste měli dát přednost, a protože má každé zcela jiné schopnosti a v bojích se chová rozdílně, můžete při troše přemýšlení a péče věnované jejich vývoji porážet i mnohem silnější nepřátele. Nebo naopak můžete zatuhnout jen proto, že monstra, která vlastníte, nejsou vhodná pro boj s bossy, a to i přesto, že mohou mít vysoký LV a silnější vybavení. Boje není těžké si zamilovat, obzvláště ne, když v Ni No Kuni nejsou souboje náhodné, lze se jim snadno vyhnout – k čemuž napomáhá i fakt, že slabší nepřátele před Vámi raději utečou – a hlavně se správným výběrem monster představují svižné a zábavné zpestření. Slouží ke chvále tvůrcům, že i když se může jejich hra pochlubit vynikající prezentací a chytlavým bojovým systémem, zaměřili se také na hratelnost, do které přidali mnohé adventurní prvky, které zvláštním způsobem pracují s příběhovou tématikou. Asi překvapí, že mezi oběma světy lze libovolně přecházet, protože Oliver disponuje pěknou řádkou kouzel, které může používat k tomu, aby utvářel prostředí k obrazu svému a pomáhal lidem v obou světech. Protože má každá postava svůj žijící ekvivalent i ve druhém světě, tak je někdy nezbytné, abyste se pro záchranu některých lidí vydali do druhého světa. Cestování mezi světy není jediné kouzlo, které bude Oliver používat. Postupem hry budete totiž získávat stále větší počet kouzel, se kterými se stanete skutečným hrdinou a vyvoleným, který přišel svět zachránit od jeho mizérie. Nejvýznamnějším kouzlem, kterým Oliver disponuje už na začátku, je schopnost napravovat lidem jejich „zlomená srdce“. Někteří lidé totiž nedobrovolně přišli o část svého srdce, takže jim chybí například odvaha nebo laskavost, a proto je nutné, aby Oliver vyhledal někoho, kdo má naopak těchto vlastností nadbytek. Pomocí magie následně dokáže Oliver získat tuto charakterovou vlastnost z jeho srdce a předat jí tomu, kdo jí skutečně potřebuje. Je to jedna z ukázek toho, že se hratelnost neomezuje pouze na tradiční RPG prvky, ale naopak se snaží pojmout svět jako složitý mechanismus, do kterého lze zasahovat, a tak utvářet jeho podobu. Většinou se jedná o nepovinné questy, které nemají na příběh větší vliv, ale je dobré se jim věnovat, protože hráči přinesou nejen odměnu, ale také pocit dobře vykonané práce. Ni No Kuni nenabízí jen tyto questy, ale také úkoly, které dobře známé, jako například lov monster nebo získávání vzácných předmětů, ze kterých lze později vytvořit lepší zbraně a vybavení. Celkově je hratelnost propracovaná, bohatá a až překvapivě zábavná. Je vidět, že se Level 5 tentokrát mnohem více věnoval zpětné vazbě a hra prošla důkladným testováním, protože jen těžko nalezneme nějaký aspekt hry, který by neobstál v zátěžovém testu během téměř 40 hodin prvotřídní zábavy, kterou Ni No Kuni nabízí. Neznamená to však, že by hra byla bez chyb. Některé se skutečně podařilo nalézt. Tak předně se po celou dobu hry až příliš často odvíjí dění ve hře prostřednictvím psaného textu, což umenšuje jinak po všech stránkách dobrý dojem. Dále je pravda, že ne všichni hráči překousnou, že se v bojích dává přednost cvičeným monstrům, kdežto postavy samotné zde ustupují do pozadí. Neškodila by ani větší variabilita vedlejších úkolů, které se bohužel z větší části točí kolem toho, aby Oliver někomu napravil zcizené srdce. To jsou aspekty, díky kterým jsem na chvíli uvažoval, že hře dám o bod nižší známku, ale nakonec v rozhodování sehrál roli pocit, který po dohrání hry převládá, a to je celková spokojenost a vděk, že i v dnešní době si můžeme zahrát hru pohádkově krásnou a zábavnou, a to rozhodně málo není. O Ni No Kuni bychom mohli mluvit ještě několik dalších stránek, ale myslím si, že je to v tomto případě zbytečné, protože se nejedná o nic, co bychom tu ještě neměli. Naopak je to mix starých a prověřených nápadů se snahou předat hráčům i něco z okouzlujícího stylu japonských animovaných filmů, které mají fanoušky po celém světě. Nikdy bych si nepomyslel, že jedno z posledních velkých japonských RPG na PlayStation 3 bude zároveň i jedním z nejlepších, které na konzoli od SONY od roku 2006 vyšly. Žánr se tedy loučí opravdu ve velkém stylu…
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (34)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive

Za 10 dní tomu bude přesně 6 let, co jsem toto dobrodružství roztočil úplné poprvé? Ha A dle komentáře z té doby si již znovu vzpomínám, že to už byla ta doba, kdy jsem se hraní her už věnoval velmi málo. Tohle a The Last of Us byli úplně posledními hrami, které jsem na PS3 hrál a na několik dalších let tím posledním, co jsem vůbec z her hrál. Ještě stále si však přeji, aby Ni No Kuni: Wrath of the White Witch vydali v Remasteru na aktuálnější systém.

Predator

To je komedie[s8]

LaFemmeSpeedy
LaFemmeSpeedy #Firestarte
👍1

Mám za sebou asi 10 hodin a musím hodnotit jenom pozitivně, nikdy předtím jsem hru stejnýho nebo podobnýho žánru nehrál, tak jsem si chtěl "jéerpégéčko" taky zkusit a byl jsem velmi příjemně překvapenej. Krásná grafika a výtvarná stylizace, poutavej příběh v kombinaci se zajímavým propracovaným soubojovým systémem dohromady tvoří konzistentní celek, jehož hraní je pastvou pro oči. Klobouk dolů před Level 5 [s14]

stillalive
👍2

Dnes jsem konečně začal hrát. První cca 3 hodiny jsou šíleně dlouhým tutoriálem, ale baví mě to. Jen těch informací je na začátek nějak moc. Budu si muset vše osvojit, abych začal vše používat s naprostou samozřejmostí. Trochu postrádám nějaké mini hry. Při hraní jsem si vzpoměl na Final Fantasy IX a v souvislosti s tím mi tady chybí ta pestrá paleta melodií, méně ukecanosti, nějaká ta mini hra, ale třeba se vše ukáže dál. Zatím jsem na začátku.

EDIT: Odehráno 12 hodin. Je to perfektní. Nedá se od toho odtrhnout. Hraji do ranních hodin jak nejdéle mohu, ač jsem si slíbil, že nejpozději o půlnoci končím a jdu spát :) Nejde to :) Všem doporučuji. Lepší JRPG v jsou dlouho nehrál, zatraceně dlouho.

EDIT 2: Tak 20 hodin a nadšenost stoupá. Návykovost je až nebezpečná. Po x letech zase hra, u které mi překáží nutnost spaní, chození na záchod atd. Vrátil jsem se s touto hrou v čase do dob, kdy jsem trávil u her až nechutně moc času.

Seth123

Tak jsem sosnul demo a další hra na předlouhém seznamu musím zahrát je tu :D no na obrázcích ta hra podle mě vypadá opravdu děsně ale na TV ve velkým je to celkem bomba a ten soubojový system je celkem zajímavý hned na začátku jsem ripl. Trošililinku mi to tak připomína pokemony těma petama

Phlips

Leon: aha tak díky :-)

eeeee
eeeee #můj názor

Mitsu: COD neni hra pro deti, ale ani pro dospele, jako cilovku bych videl adolescenty.

eeeee
eeeee #můj názor

stillalive: precti si ty dva clanky, na ktere jsem odkazoval, at vidis odvracenou stranu mince.

Leon
Leon #Verum Rex
👍1

Phlips: angličtina v Ni No Kuni je středně obtížná, ale častý slang občas dělá svoje, takže trailer jako obvykle chce jen nalákat co nejvíc lidí[s6]

Phlips

Mám dotaz: Je angličtina ve hře stejně tak jednoduchá jako v traileru nebo tím chtějí jenom nalákat?

stillalive
👍6

eeeee: Infantilismus není žádná chyba a ani nic, co by mělo dospělého člověka odrazovat. Infantilismus je stav, ve kterém jsme všichni prožili dlouhý a ten nejzásadnější kus života. Dítětem je člověk dlouho a nutno podotknout, že pokud člověk v sobě nuceně potlačuje v dospělosti část toho infantilismu, připravuje se o schopnost empatie, a dávku fantasie, potlačuje tak zároveň kreativitu a mohl bych pokračovat dál a dál. Právě taková prezentace v lidech má vzbuzovat něco, co jim hlavně v dospělém věku nesmí chybět a co potřebují pro lepší život. Člověk nemá být nikdy 100% dítě, ani 100% dospělý, ale měl by z obojí pěstovat ve vyvážené míře. Psychologie je věda, která se tím zabývá již dlouho, já se tím zabývám několik let a proto vím jak je důležité, umět v dospělosti doceňovat i takové vlastnosti jako naivitu, fantasii, empatii a další důležité vlastnosti. Být 100% realistický je moc špatná vlastnost a nevede ke šťastnému životu a dobré povaze. Tak abych to shrnul, je dobré, když občas i v zábavě najdeme kus toho co nám chybí a dokáže nám to připomenout něco, na co často v běžném životě zapomínáme. Pohádky jsou nerealistické, ale mají 100% poučný obsah, který má právě tento účel a proto jsou pohádky stejně důležité, jako realita.

isildur heir
👍4

posledni dobou se tu rozmaha slintavka-kulhavka, to ze se nekdo neorientuje ve hrach ok beru, ale na ty cinty kolem jsem uz vyslovene alergickej

eeeee
eeeee #můj názor
👎3

Mitsu CZ: abys pak nelitoval, az treba zjistis, ze na ps4 jsou podporovany ps3 hry jen z psn.

touchmud: nejde mi konkretne o tuto hru, ale spis o obecny trend, ktery se dnes povazuje za normalni. A obecne nemam nic proti hrani her ani kreslene grafice, protoze oboji muze prínaset déspela temata. Ale hrat za male dite, ktere doprovazi hracka, to uz za infantálni povazuju i kdyz mam pro to pochopeni a samotneho me to laka, protoze jde asi o kvalitni hru. Ale kdyz by to slo, tak bych preferoval dospelejsi prostredi a tema. Bohuzel takove hry se moc nedelaji, asi prave kvuli te infantilazaci spolecnosti, na kterou jsem poukazoval.

stillalive

Děkuji za info, ale vyřešil jsem to rychlejší cestou. Ač bych si nikdy žádnou hru nekoupil přes digitální distribuci, tak tentokrát jsem udělal velikou výjímku. Naplnil jsem si peněženku na svém novém účtu a už stahuju. Ale škoda že to s tou distribucí takto pohnojili. Myslím, že nebýt to nedostatkovým zbožím na prodejnách, mohli být prodeje ještě lepší. Každopádně jsem rád, že si to už dnes zahraji.

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni

Tady bude 22.02. skladem 5 kusů link

Readdy_B
Readdy_B #GAME OVER

zahrajte si demo z PS store a uvidíte, ne? mě se JRPG líbí, kromě FF hraji třeba Xenosagu nebo Star Ocean, kreslené jako např. Dragon quest tolik ne, ale když je Ni no Kuni tak pěkné, proč ne...hlavně se nenechte mýlit kreslenou dětskou grafikou, hra zas tak pro děti není, dyk japonci mají i porno s 10ti letýma...ehm...veverkama nebo co to je? každopádně holčičky to nejsou[s14]

stillalive
👍1

Taková smůla, nemohu to nikde sehnat. Obvolal jsem mraky obchodů, ale nikde jej nemají. Sice na PS Store je, ale rád bych krabicovku.

touchmud
touchmud #made4game
👍2

eeeee: oba články jsou zajímavé, ale nevidím tu souvislost. Pokud považuješ Ni No Kuni za dětinské z těch důvodů, které byly nastíněny ve zmíněných článcích. To jest že obecně má být hraní her bráno jako činnost, která nás má odvádí od reality a o toho být tvůrci hodnot, která dnešní společnost uznává nebo se tak alespoň tváří. V tom případě nevím, proč o tom diskutujeme na herním webu. Přepokládám tak, že tvůj vztah ke hrám není negativní. Možná je negativní jen ke hrám, které nelze považovat za mainstrem, či jen k těm co tě ničím neoslovují. Na to není nic špatného. Ale dávat nálepku dětinskosti jenom proto, že z našeho evropského pohledu a mentality je hra jiná je chyba. Takže pokud politolog Pehe ve svém článku zmiňuje, že média dnes podléhají líbivým tématům, a tomu co je žádáno masami, asi by tam zrovna tato hra úplně nezapadala. Jistě nejde o produkt připravený marketingovými specialisty tak, ale zasáhnul co největší segment hráčů. Od toho jsou tu jiné hry, které bychom tu dovedli jmenovat.

stillalive
👍1

Do teď jsem o této hře nevěděl ani čárku a neviděl jediný obrázek, ačkoliv se zde o ní mluví už dlouho. Díky za recenzi. Nejdřív jsem shlédl video a na první pohled jsem viděl výtvarný styl rozpoznatelný především u postav jako by bylo od studia Ghibli. Pak čtu recenzi a je tomu opravdu tak. Co se týče animovaných pohádek a filmů, tak studio Ghibli je moje nejoblíbenější hned po velkém gigantu Disney. A nyní když jsem vaší recenzi dočetl, obuji si boty a spěchám si hru koupit, což znamená že nebudu mít tento měsíc na Tomb Raider a God of War: Ascension, ale ten měsíc to hold počká a myslím že právě takové hry potřebují větší podporu.

eeeee
eeeee #můj názor

Touchmd: detinske je, kdyz se dospely venuje detskym vecem. Je to problem dnesni spolecnosti. Precti si treba clanek Infantilni spolecnost od Marty Svobodove nebo clanek Infantilni kapitalismus utoci na pehe.cz.

eeeee
eeeee #můj názor
👍1

On si tady nekdo vazne mysli, ze to neni hra vhodna pro deti?

LaFemmeSpeedy
LaFemmeSpeedy #Firestarte

Tak recenze mě zaujala, RPG je můj neoblíbenější žánr, ale žádnou JRPG jsem ještě nehrál, tahle by na začátek ušla. Díval jsem se teď na PS Store a ta hra tam stojí 1500,- takže vzhledem k výdajům na hry, který jsem si kupoval poslední měsíc si počkám na zlevnění a pak určitě vyzkouším [s1]

Mannt

V ČR je malo kousku těchle her jenom na PS a Xbox...Nintendo jich má hodně a ta grafika je dost fajna :-) + hratelnost bude bombová....lepší jak kde jake CoD

touchmud
touchmud #made4game
👍12
👎1

Je rozdíl mezi tím, když je něco dětské nebo dětinské. Na tom prvním není nic špatného, ostatně pokud je vám třicet a stále hrajete hry, asi ve vás něco z malého kluka zůstalo. A podle mě je to dobře. Je fajn užít si občas příběh, který staví na dětské nevinnosti a okouzlení a snaží se potlačit určitý cynizmus, kterého ho dnes každý plný. Ostatně Myazaki točil filmy pro děti a přesto si troufnu tvrdit, že nejvíc fanoušků má mezi těmi odrostlejšími. Nicméně chápu, že když je někomu čtrnáct, asi nebude zrovna chtít hrát hru s malým klukem a roztomilými příšerkami a raději bude drtit nějaké to CoD. To máte jako s tím Mariem. Někdo v něm stále bude vidět jen hopsačku pro děti, ale my víme svoje, že? :-)

eeeee
eeeee #můj názor
👎2

Ta hra je infantilni, ma detskou grafiku i detsky pribeh, je komplexni, tedy je vyborna pro chytre deti. Uz se tesim, az si ji zahraju.

busines
busines #Avari37
👍1
👎1

Jak se tu píše, vše ve stylu Miyazakiho, od kterého mám nejraději Arriettu. Doporučuji. link

touchmud
touchmud #made4game
👍4
👎2

Ni No Kuni je moc fajn hra, ale v podstatě nejde o žádnou revoluci, ale pouze poctivě udělanou hru s vypiplanou vizuální a hudební stránkou a to není málo. Ale v porovnání s FFXIII je to klenot. Už jsem v ní strávil dost hodin a stále mě hodně baví. Kdybych měl shrnout, co se mi na hře líbí tak je to, že poetika Ghibli Studia nemá vliv jen na výtvarnou stránku hry, ale i na podání příběhu. To je moc fajn. Je výborné, že hra vás herní principy učí postupně a vše je dobře vysvětleno. Po technické stránce také všechno šlape, loadingy jsou rychlé a hra odsýpá. Díky přehledné mapě se můžu rychle zorientovat a na významné body zájmu jsem upozorněn. Takže už žádné zbytečné bloudění. No pak je tu samozřejmě Drippy (což je on a ne ta víla jak možná vyplynulo z recenze :-), který je super společník. Co mě naopak trochu štvalo je to zarputilé trvání na podle mě zastaralých herních mechanikách, apříklad kdy po smrti jste vyhozeni ze hry a musíte znovu nahrát hru, místo logického načtení poslední pozice. Ono by toho bylo více, ale ta výtka by musela být směřovaná snad ke všem JPRG hrám co kdy vyšly Stejně tak je hra neskutečně ukecaná a někdy možná až příliš. Nepamatuji se kdy naposledy jsem si namohl palec jen mačkáním (X) pro přechod mezi dialogy. Jo a ještě mě hodně štve to Oliverovo "Jeepers", které cpe snad do každé druhé věty. Nicméně to jsou jen drobné výtky, které nemají vliv na to, že Ni No Kuni je skvělé JRPG a každý fanoušek žánru by si ho měl povinně zahrát.

kemalek
kemalek #I see You
👎1

MNACA - sehnat přece není problém . na STORE je ke stažení .

up_er
👍1
👎1

Me strasne stve ten soubojovej system....me to akcni pojedi proste nesedi, ja chci ATB system jako je ve FF, a ne litat s tou postavickou po cele arene a sekat jak v hack&slash :D

Kvuli tomu sem nedohral Eternal Sonatu, nemohl sem to prekousnout.

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni
👍2
👎2

Hayao Miyazaki [s7][s7][s7][s7] link link link

Ni no Kuni je opravdu skvělá hra. Bylo by úžasné kdyby se dělalo více her jako je Ni no Kuni. Většinu dnešní herní tvorby bych přirovnal k serievé vyrobě (výroba velkého množství stejných produktů se stejnou hratelností a příběhem). Jsem překvapen, že dnes ještě existuje herní studio (level-5) které dělá tak skvělé hry se skvělou hratelností a příběhem. Snad se najde více vývojářů kteří si vezmou příklad od studia Level-5 a začnou také dělat kvalitní hry..

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články