NHL 18

Recenzovaná verze: PlayStation 4
Občasní hráči rozhodně na první pohled nepoznají, jestli hrají NHL 17 či 18, ale při bližším zkoumání si všimnete jak grafických, tak i technických změn, a dle mého názoru jde vždy o změny pozitivní. Už několikátým rokem marně čekáme na přechod na Frosbite engine, kterého se vloni dočkala například Fifa, a nutno dodat, že změna jí rozhodně prospěla. Bohužel u NHL budeme čekat dál, minimálně ještě další rok, a tak jsou letos grafické změny minimální. Subjektivně mi však modely hráčů i samotné stadiony přijdou ostřejší a možná trochu barevnější, dříve mi hra připadala mdlá a moc světlá, proto je pro mne tato změna rozhodně přínosná. Detaily hráčů, hlavně jejich obličejů, byly vždy spíše úsměvné a to se nezměnilo ani letos, na druhou stranu si tohoto menšího nedostatku při samotném hraní nevšimnete. Rozhodně si ale všimnete nových nájezdů kamery při přerušeních – více záběrů na tribuny, pohled zpoza střídačky a podobně mají přispět k autentičnosti a přiblížení hry k televizním přenosům… a daří se jim to rozhodně velmi dobře.
Ostřílení hráči nebudou vůbec s ovládáním bojovat, jen si musí zvyknout na trochu jiné chování hráčů a především převedení Skill Stick i do obranné činnosti. Tuto funkci již několik let využíváme pří útočení a jde o to, že ovládáte zvlášť hráče a zvlášť hokejku. A na stejném principu tvůrci převedli tuto funkci i do obrany, a tak můžete při bránění pohybovat hokejkou dle svého uvážení a zabránit tak například útočníkovi ve finální přihrávce před prázdnou bránu. Chvilku potrvá, než si na tuto změnu zvyknete, ale jakmile vám přejde do krve, budete mít pocit, že „ten hokej je zase trochu reálnější“. Přibylo také několik nových druhů kliček a stahovaček a ti z vás, kteří mají šikovné prsty a dostatek trpělivosti při učení, si z obrany soupeře budou dělat dobrý den. Vzhledem k těmto novinkám velmi chválím i nový Tréninkový kemp, který je rozdělen do několika kategorií od úplných základů až právě po ty nejsložitější kličky a herní mechanismy. V každém tréninku nejprve zhlédnete instruktážní video a poté musíte tuto funkci několikrát (zpravidla třikrát) zopakovat. Sám jsem zde strávil možná více než hodinu při snaze dostat do ruky nové bránění a hlavně ony efektní i efektivní kličky.
Ze změn v hratelnosti, které nemáte jak ovlivnit, bych vyzdvihl hlavně něco, co bych nazval „menší přilnavostí puku“. V dřívějších letech bylo běžné, že pokud jste jeli s pukem a došlo k nějaké menší kolizi, kterou váš hráč ustál, téměř vždy mu zůstal puk přilepený na hokejce a on mohl pokračovat kupředu. Letos je mnohem častější situace, kdy po takovémto zaškobrtnutí puk volně odjede pár metrů od hráče, a pokud byste pouze pokračovali, puk zůstane nehlídaný a váš hráč pojede na bránu bez něj. Výborné zlepšení, kdy je puk častěji ve volném prostoru a nedrží jako magnet na hokejkách. Dalším velmi dobrým zlepšením je omezení gólů, kdy jedete ve dvou na brankáře a těsně před ním nahrajete druhému hráči, který dříve v 99 % uklidit kotouč do prázdné brány. Letos mnoha hráčům trvá delší dobu, než po takového nahrávce vystřelí, a tak se často stihne brankář přesunout nebo hráč nestihne vystřelit vůbec a dojede s pukem až za bránu. Už tedy neplatí, že únik ve dvou hráčích znamená v drtivé většině případů gól.
Změny v hratelnosti bych tedy hodnotil velmi kladně a nyní se podíváme, v jakých herních režimech budete moci své dovednosti předvést. Největší novinkou je bezesporu zcela nový režim Threes. Ten vychází z prodloužení v NHL, které se začalo hrát pouze ve třech hráčích proti třem (plus brankář, samozřejmě), což všichni fanoušci s nadšením přivítali a tato prodloužení jsou opravdu velmi atraktivní a oblíbená. Není tak divu, že se vývojáři z EA rozhodli tuto novinku implementovat i jako samostatný režim, i když s mnoha dalšími změnami. Především se vše odehrává na mnohem menším kluzišti, které je dle mého názoru pro tento počet hráčů ideální. Zápasy se zde hrají buď klasicky na časový limit nebo do určitého počtu vstřelených gólů, kterých navíc můžete dosáhnout různými způsoby – hra náhodně určuje, kdy bude další vstřelený gól počítán za jeden, dva nebo tři body, takže po dvou vstřelených brankách můžete vést i 6:0. Tento režim je nejzábavnější s přáteli, protože hra je více dynamická, zápasy netrvají dlouho jako při klasickém zápasu, neřeší se zde offsidy nebo fauly (jen při některých opravdu brutálních má faulovaný hráč nájezd) a po gólu rozehrává tým, který branku obdržel, od svého brankaře. Kromě tohoto rychlého zápasu se můžete pustit do online zápolení či vyzkoušet jakýsi kariérní režim, kdy začínáte s týmem s velmi nízkým hodnocením a postupně „cestujete“ Amerikou a narážíte na čím dál silnější soupeře (složené jak z týmů NHL, tak i z neznámých týmů hrající pouze Threes) a za vítězství získáváte lepší hráče, dresy, stadiony a podobně.
V loňském roce bylo největší lákadlem přítomnost Světového poháru, který se konal po mnoha letech. Letos se ho už bohužel nedočkáme (a s ním zmizely samozřejmě i reálné podoby dresů národních týmů a my tak opět musíme hrát v něčem, co vypadá jako dvě české vlajky sešité k sobě), ale nahrazuje ho jiná soutěž - hokejová Liga Mistrů. Ta se snaží napodobit věhlas té fotbalové, koná se od ročníku 2014/2015, a pravidelně v ní najdeme i české zástupce. Kromě nich se jí účastní také týmy z Německa, Finska, Švédska, Švýcarka a dalších zemí a zatím vždy vyhrál švédský tým, kdy naposledy porazil ve finálovém utkání pražskou Spartu.
Mezi dalšími herními režimy už žádné novinky nehledejte – rychlý zápas, sezóna (samozřejmě opět s možností české Extraligy), Be a Pro, Ultimate Team, již zmiňovaný tréninkový kemp a režim Organizace. U něj se trochu pozastavíme, protože také prošel několika změnami. Ta hlavní souvisí s novým týmem, který do reálné NHL letos přibude – Las Vegas Golden Knights. Premiéra ho čeká už za pár dní, kdy NHL startuje, ale vy za ně můžete zahrát už nyní. Při začátku režimu Organizace si vyberete, zda chcete hrát za jeden z třiceti stávajících mužstev, nebo právě za Golden Knights, případně, zda si chcete vytvořit svůj vlastní, dvaatřicátý, tým. Poslední možnost je samozřejmě nejlákavější a já se hned pustil do tvoření pardubického Dynama (když se nedaří v Extralize, proč to nezkusit rovnou v NHL, že?) a velmi mne překvapilo, jak komplexní a obsáhlá tato tvorba je. Kromě toho, co byste čekali (tvoření loga, dresů, názvu apod.), máte možnost upravit i stadion, a to například i barvu a tvar zábradlí na tribunách, zvuk sirény a světelné efekty po gólu, vlastního maskota, kostku nad ledem a tak dále. Možností je opravdu mnoho a sám jsem si tým vytvářel skoro hodinu. Poté přichází na řadu rozšiřovací draft, kdy si musíte od každého z třiceti týmů vybrat jednoho hráče, který za vás bude hrát. Nemyslete si však, že si ze St. Louise vezmete Tarasenka a tučňákům ukradnete Crosbyho s Malkinem. Každý tým si totiž může „ochránit“ určitý počet hráčů, které si prostě vzít nemůžete. Dále je potřeba sledovat platový strop a do něj se vejít. Nyní již máte základní kostru svého týmu postavenou a můžete se vrhnout do své první sezóny. V tomto režimu je samozřejmostí i starání se o finance, morálku týmu, trejdy a další záležitosti, které má generální manažer na starost.
Musím také zmínit předělané menu, které se změnilo k nepoznání. Při prvním spuštění si vyberete tři režimy, které budete nejčastěji spouštět (myslím si, že to je akorát – sám hraji právě tři, případně tuto volbu můžete v nastavení upravit) a ty se vám budou zobrazovat na hlavní obrazovce, pokud budete chtít spustit jiný režim, přesunete se šipkou dolů na další obrazovku, kde jsou již zobrazeny veškeré herní módy, nastavení apod. Za mě rozhodně krok k větší přehlednosti, protože drtivá většina hráčů si vystačí právě s těmi třemi vybranými módy. Hra obsahuje češtinu, ale to už beru u sportovních her od EA jako samozřejmost.
NHL asi nikdy nebude revolucí, za což může její každoroční vydávání, ale tento ročník je velmi zdařilou evolucí a přináší opravdu mnoho novinek ať už v hratelnosti či v nových nebo upravených herních režimech. Letos snad poprvé po mnoha letech doporučuji koupi nového ročníku všem – jak pravidelným hráčům této série, tak i těm občasným, protože novinek je mnoho a stojí za to. Vyzdvihl bych hlavně režim Threes, předělaný mód Organizace s možnosti vytvoření vlastního mužstva a výborný Tréninkový kemp, díky kterému je letošní ročník skvělou volbou i pro úplně nové hráče.
Tvoje reakce na článek
Galerie














Komentáře (13)
Promiňte ale tohle je fakt super hra.O hodně lepší než NHL17.
black mamba: Vývojáři z EA by se měli spíše podívat na reálný zápas, aby viděli jak to vůbec vypadá, protože to co předvádí je ostuda hokeje. Úvod zápasu se pořád opakuje, diváci hnusný, jak zmuchlaný papír. Každý druhý dělá stejné pohyby a navíc ty výrazy v obličeji Co ty chrániče zubů, co bylo ukázáno v traileru? Jen v Be A Pro, kde to jen z huby visí jak uschlá nudle? Inteligence spoluhráčů pořád na nule, prostě hnus. Ty kličky taky pěkně dojebali, zbytečně složité a často neudělám ani tu základní, protože puk si dělá co chce...
Jenom taková připomínka pro recenzenta v hokeji, když jedou dva sami na brankáře je to z 99 procent gól. Samozřejmě v hokeji k takové situaci dochází málokdy. Ovšem ve hře k tomu dochází velmi často, což vysvětluje jeho radost, že z toho není pokaždé gól ale z reálným hokejem to nemá nic společného a proto mě herní nhl už několik let nebaví.
Tak v první řadě, to je jedna z nejhorších recenzí co jsem tu kdy četl. Recenzuje spíše fanoušek série, než člověk s odstupem. Za další, úplně se ztotožňuji s čajem. Ty offsidy jsou strašný, kdy obránce vyjede s pukem na sekundu pryč. Samo že EA s tím nic nedělají, oni jen přidávají drobnosti, chyby neopravují. A ten názor v recenzi, že dva na nulu není už tak lehký?! Jaká golová šance musí být jasnější než tohle, vždyť v 99% z toho ve skutečnosti gol padne, a teď mi chcete říct, že to má být těžší na proměnění? TVL.18 si nekoupím, ale prostě to sleduju, a zaráží mě, že jak se ta hra nikam neposouvá spoustě lidí nevadí, ale neberu jim jejich názor, maj na něj právo.Bergeron má skoro stejný hodnocení už asi 9 ročníků, ať má jakoukoli sezonu, z toho si nic nedělejte :) .Iss: Mám na ps3 nhl 2k10, ale hratelně to prostě už nestíhá. Mimochodem, ať si to tvůrci z EA pustí, kvůli inspiraci, je tam dost dobrejch věcí, jako třeba defensive stick........ale moment, oni na to po osmi letech přišli možná sami.
Lloyd.Irving : Ano jsme si vědom, že Bergeron je asi nejlepší defensivní útočník ligy, ale jde o to, že Krejčí je taky dost dobrej two way forward, hraje oslabení a navíc udělá stejně bodů jako on a to nehraje s Marchandem, ale s nějakejma kopytama. S Pastou hrál až na závěru sezony. Kdyby měl u sebe Marchanda s Pastou celou sezonu, tak dá o dvacet třicet bodů víc. A je blbost, že Krejčí má jen 84 právě k poměru Bergerona.
Já občas hrají 10 let starou NHL od 2K a ta hra co se týče hratelnosti nemá i v současné době konkurenci. Samozřejmě je to hodně o nastavení,ale ta práce se sakra vyplatí.
720p... to není třeba komentovat
CajTeeKaaNee: Tak Bergeron jak jiste vis, ikdyz to zni blbe, neni zrovna ofenzivni utocnik, mozna proto ma takove hodnoceni ikdyz bodu nesbira nejake zavratne mnozstvi. Ale zase pravda, ze Marchand mel mit tech 90 a krejci kolem 87... Jinak tu prilnavost puku sis moh nastavit, ne? Myslim tim v minulem rocniku, kdy jsi dal styl hry - simulace. Nevim, ale zdalo se mi, ze pak puky odskakovali atd. Takze to neni letosni novinka. Ale mozna se pletu.
Zatim NHL 18 vynecham, mozna koupim az ve sleve. Zadna evoluce tam neni, jen pridali nove soupisky, mensi zmeny v HUT, treninkovy kemp, mod threes, novy uhel kamery, nove doplnky ve vytvoreni tymu, ligu mistru a novy tym Las Vegas. Novy slibovany frostbite je kde? Zase ta lenost od tvurcu EA. NHL 17 mi zatim postaci. Nekdo by mel ten hokej delat uz poradne :/
Naposledy jsem hrál NHL16 a teď jsem koupil 18. Moje dojmy jsou spíše negativní. Hra vypadá naprosto stejná jako 16, což bych ještě přežil, ale hratelnost mi přijde taková upachtenější. Třeba v recenzi zmiňovaná situace, kdy jedete s dvěma hráči na gólmana je vyřeśena úplně na houby. Jelikož druhý hráč místo aby si najel úplně před bránu se jako trubka zastaví a čeká na puk a potom musí střílen z nevýhodný pozice. Nebo zmíněná přilnavost puku je sice hezká, ale když hráči při jednoduchých kličkách jako hození puku do strany ztrácejí často puk, tak je to k naštvání, zvláště a když se to stane třeba McDavidovi. Dál mi pak taky vadí offsidy, když hráč zachytí puk na modré čáře a vyjede místo aby zůstal v útočném pásmu, tak vyjede ven a hned zase zpátky, třeba jen lukem a je to offside. Ano jsou to maličkosti, ale maličkost, který EA vůbec neřeší už řadu let. Dále mi taky přijde, že pokechecky pomocí R1 jsou šíleně OP, kdy proti dobrýmu hráči nemáte moc šancí udělat klíčku. Takže se musíte uchylovat ke golfákům z dálky. Dál se mi taky nelíbí hodnocení Bergerona, který má 89, což je v tomhle ročníku opravdu hodně, když chudák Marchand, který byl poslední rok opravdu jinde má jen 87 a Krejčí, který měl stejný bodový průměr jak Bergeron má 84, což je o 5 míň. Nechci říkat,že 18 je katastrofa, ale představoval jsem si to jinak i lépe.
když neberu v potaz módy atd tak se herně neliší oproti předchozímu prakticky v ničem... je vidět že když EA nemá konkurenci moc to nehrotí :)
2K kde jsi...
Nhl hrají,ale tenhle ročník vynecham,uvidím z čím přijdou příští rok.