New Super Mario Bros. U

Všechny Mario hry z hlavní série staví vždy na stejném příběhu, který ačkoliv je už dost ohraný, pořád funguje velmi dobře. Opět je tedy unesena chudinka princezna Peach, přímo Mariovi z rukou, který se jí musí vydat znovu skrze houbové království zachránit a samozřejmě porazit i hlavního protivníka, který se rovněž od prvního dílu nezměnil. Nintendo tímto tak trochu dokazuje, že není třeba propracovaný příběh se spoustou zvratů a šokujících momentů, hlavně když je vynikající hratelnost, a tu samozřejmě obsahuje i New Super Mario Bros U.
Pokud jste některý z posledních New Super Mario Bros. dílů hráli, jistě víte, že jste si postupně odemykaly jednotlivé lokace. Tento systém je samozřejmě i zde, jen nyní máte mapu s celým světem před sebou a můžete na ní libovolně jezdit bez nahrávacích obrazovek. Celý svět obsahuje hned osm celkem rozlehlých částí s vlastními levely, podíváte se nejenom do podzemí či klasických zelených úrovní, ale i do zasněžených hor, vyprahlých pouští a spousty dalších zajímavých míst, většinou tedy dobře známých z předchozích her. Fanoušky série druhy lokací asi nepřekvapí, každopádně jednotlivé levely mají skvělý design, možná nejlepší, jaký se kdy ve 2D Mariovi objevil. Zde Nintendo ukazuje, že je mistrem v oboru, protože levely nejen, že pěkně vypadají na první i druhý pohled, ale mají i spoustu důmyslně postavených pastí, hádanek a skrytých chodeb.
Z předchozích řádek je jasně patrné, že New Super Mario Bros U není žádnou revolucí, spíše jen evolucí. Hratelnost je zde v základu věrná tradici, takže je prakticky stejná jako v posledních New dílech, jen vývojáři přidali několik nových power upů, pastí i nepřátel. Všechny přidané novinky ovšem obohacují celý herní systém o nové možnosti a neokoukané situace, díky nimž si hraní budete užívat jak nikdy dříve. Skákání po levelech, překonávání pastí případně nepřátel je pořád velmi zábavné a návykové, kolikrát si budete říkat, že si dáte poslední level, a poté jich dáte ještě několik. Zábavu jistě podporuje i velmi dobře řešené ovládání, které si New Super Mario Bros série udržuje od prvního dílu. Nyní ovládání doznalo jen několik drobných úprav, především spojených s novými možnostmi. Velké změny nejsou, ale proč něco měnit.
Vše dohromady skvěle funguje, přesto má New Super Mario Bros U jednu slabinu, se kterou se potýkaly už předchozí díly. Ona slabina se jmenuje bossové. S nimi si zřejmě vývojáři nevědí moc rady, protože i nyní jsou souboje s nimi až neuvěřitelně lehké a jednoduché, prakticky nepředstavují tito finální protivníci větší výzvu. To je docela kontrast k jinak zbytku hry. První polovina je sice lehčí, ale v druhé polovině značně přituhne a problém budou mít i zkušení fanoušci série. Vyšší obtížnost je tu rozhodně vítaná, zvláště po posledních kapesních dílech, kde byla posazena nezvykle nízko. Protože laťka s obtížností vyletěla vzhůru, jen těžko se odhaduje herní doba. Ta by se měla normálně pohybovat kolem deseti hodin, ale je jasné, že tu hodně záleží na schopnostech a umu hráče. Dohráním ale hra rozhodně nekončí, protože všechny levely obsahují spoustu skrytých míst s bonusovými velkými mincemi, takže se rozhodně vyplatí si dát celou hru znovu a vše vysbírat.
Když dohrajete hlavní kampaň, jsou tu ještě další tři bonusové režimy, pro fanoušky známé třeba z předchozí Wii verze. Prvním režimem je Challenges, který jak už název napovídá, ukrývá v sobě několik desítek výzev. Budete v nich překonávat nejenom úrovně na čas, ale i pokoušet se posbírat co nejvíce mincí nebo životů, případně vydržet v úrovni co nejdéle. Výzvy jsou docela obtížné, ale i tak pořád zábavné, takže se dá jenom u nich prosedět několik hodin. Druhým režimem je tu Boost Rush, v něž vás čeká procházení levelů, ovšem za značně ztížených podmínek a kolikrát ještě na čas. No a třetí režim Coin Battle je dělán minimálně pro dva hráče, kteří mezi sebou soupeří o to, kdo sebere více mincí. Jak vidíte, i po dohrání hlavní kampaně ukrývá New Super Mario Bros U další hodiny skvělé zábavy.
Možná se ptáte, jak je zde využit tabletový ovladač Wii U Gamepad. Prakticky nijak. Pokud hrajete sami, vidíte na displeji ovladače totéž, co na televizní obrazovce. To je docela škoda, protože když už Nintendo tlačí svůj revoluční ovladač, kdo jiný by měl ukázat jeho výhody. Nintendo si bylo asi samo vědomo, že tu prakticky není Wii U Gamepad potřeba, takže se spíše doporučuje hrát pomocí Wii Remote. Trochu zamrzí, že Nintendo nepřidalo podporu pro Wii U Pro Controllerer, který je u ZombiU edice, ne všichni totiž doma mají Wii Remote. Jediné využití Wii U Gamepadu je v kooperaci, kdy až čtyři hráči mohou hrát s Wii Remote, zatímco pátý s Wii U Gamepadem jim pomáhá vytvářením plošinek. Samozřejmě, nejde o nic světoborného, ale kupodivu je kooperace velká zábava. Dá se navíc říci, že do mnoha míst se ani nemáte šanci bez druhého hráče dostat, takže rozhodně je dobré si k hraní někoho přizvat, aby ťukal plošinky.
Protože jde o 2D Maria, asi nikdo nečeká nějakou oslnivou vizuální prezentaci. Máme tu jen klasického New Super Mario Bros. Wii v HD rozlišení, s pěknějšími texturami, jinak je vše při starém. Samozřejmě, i tohle malé vylepšení stačí k tomu, aby se na nového Maria velmi dobře dívalo, grafika je plně funkční a potřebám hratelnosti plně dostačuje. Ono je i dobře, že se Nintendo nenechalo unést a nenacpalo do hry spoustu oku lahodících efektů, protože takto jsou levely pěkně čisté a nic nenabourává soustředění na překonání překážek. Potěší určitě naprosto stabilní framerate, takže nic nebrání velké zábavě. Velkých inovací nedoznala ani hudební stránka. Nintendo vzalo staré osvědčené melodie, a ty použilo i zde. Samozřejmě, osvědčené skladby se stále dobře poslouchají, ale nejeden fanoušek jistě očekával, že Nintendo přijde i s několika novými.
New Super Mario Bros U je skvělá plošinovka, kterou si budete užívat po celou dobu, co ji budete hrát, a ještě více v kooperativním režimu. Jako bonus tu jsou připraveny další herní režimy, takže i životnost je velmi vysoká, a je tak ospravedlněna poněkud vyšší cena. Jen možná zamrzí, že když už Nintendo prezentuje u Wii U především nový ovladač s displejem, vlajková loď mezi hrami ho prakticky nevyužívá a sází spíše na klasické ovládání. Nic ale nemění na tom, že jde o nejlepšího 2D Maria, jakého jsme tu zatím měli. Je třeba něco dodávat?
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (44)
kdo nehral nepochopi
WarNex : Tomu ale překvapivě vůbec nevěřím..
Vypadá to vskutku skvěle, ale dle důvěryhodných zdrojů to nedokázalo překonat LBP na Vitu. [s8]
Tohle je fanda nintenda,tohle je 2d a tohle je naprosto super originalni pecka link enjoy
boss: Já ti to neberu, bav se, hrej. jen prostě cokoliv vyjde od toho instalatéra tak min za devět bodů, aniž by hra doznala zásadních změn. konkurence by mohla udělat třeba chodičku s kadeřníkem, nebo prodavačem z Tesca.. Akurát by to nikdo nehrál, že...
Pan Till ukázal jak svěle dovést věcnou debatu do luxusního offtopicu skrz osobní útoky, víc k tomu netřeba dodávat.
bosshunter78: Za 500 bych to bral. Nic proti hře, je zábavná, ale to i Angry Birds a Cut the Rope ale litr bych za ně nedal.
soky ,troufnu si odpovědět stručne a prostě : zábava a hratelnost. Zrovna tak hry nebo série God of war ,uncharted ,call of duty ,battlefield,Halo, gears of war ,need for speed atd. jsou v podstatě "to samé" jen s pozměněnými levely a "pár" vylepšeními. Důvod je vždy stejný - baví nás to a to je to proč to tak je , to že to třeba Tobě nepřijde takový tak světe div se tisícům to příjde jinak ,tyto čísla nejsou jen výblud jedinců ale odráží se v tom i masový názor. Snad jsem ještě neviděl hru ,která by prodala x milionů kusů ,měla 5 a více pokračování a dostala třeba hodnocení v průměru 2
Kachlo: jistě, beru v potaz i plusy této hry. Ale pokud si přečtu recenzi a pak vidím jasnou devítku, tak potom stačí opravdu jen dělat tu samou hru a pak jen pozměnit levely hry a je tu další devítková hra. Ok, je zábavná, dobře se hraje, ale třicet let stejný koncept, menší inovace.. jen jsem chtěl vysvětlit za co je tak vysoké hodnocení.
Smileface: to že věříš svým názorům, ok. ale že je cpeš imrvére za každou cenu to je trošku divný ne ?? spousta lidí nesdílí tvůj názor na maria a rádo si to zahraje. nebudou dbát na to, jestli nějakej "objektivní bloger" bude nintendo hanit kde může.
navíc třeba obviňování hl. redaktora z braní úplatků za to, že hrám dává vyšší známky, nebo že recenze jsou ovlivnění je slepý výstřel do tmy ( nepsal si to tady, ale jinde ). prostě nesneseš, že nějaká jiná hra co není od Sony dostala stejnou známku, nedejbože větší.
mě si ku příkladu vytýkal rozdělení lidí do škatulek, sám si jedním šmahem rozdělil hráče nintenda a zábrany sis nebral. ostatním vytýkáš věci, který sám děláš!! a děláš to mnohonásobně víc!! prostě a jednoduše kážeš vodu a piješ víno.
sry, reagovat sem nechtěl, ale muselo to ven.
k recenzi, Mariovi to přeju, je vidět, že má neustále svoje fanoušky a hráči si italského instalatéra rádi zahrajou.
ok Smile ,když je to teda tak jak to vidíš Ty ,tak už zřejmě neexistuje argument ,který bych mohl napsat, protože Ty máš vždy pravdu, ustupuji ,jelikož pravda mě srazila na kolena ,mizim, a budu si pamatovat ,že vykutálené a zlé nintendo nám podává 20tileté recykláty s prakticky nulovými náklady (max 16 korun kus) a dokud nebudou tyto hry stát v den vydání MAX!! 500 korun budu plivat oheň a síru k vycházejícímu slunci
bosshunter78: Hele je to prostě tak jak to vidím, plošinovku jako je tato dokáže udělat malej tým celkem rychle, však taky díky tomu ji tady tak brzo máme, náklady na vývoj jsou opravdu desetinové oproti hře s 200+ týmu lidí po tři roky, tak nechápu proč musí být stejná cena. Já tedy osobně odmítám platit za 2D Mária víc jak 500.
Smile to co si napsal ,bys mohl pouzit v kteremkoliv jinem clanku tykajici se pratkticky čehokoliv nejen problem nintenda ,on je problem taky v jak silne ekonomické situaci se nacházime znám pár lidi kteři ziji v usa a dle doslechu ceny her nikterak extra nereší. PS -jak víš že náklady na hru jsou desetinové,kde tyto informace čerpáš?? Mimo jiné náklady spojené s hrou nejsou jen ty ,které slouží k jejímu vydání nebo vyrobení asi si zapoměl třeba taky na reklamu ,která stojí nemalé peníze , ty musíš taky přičíst k nákladům a ejhle ,ono to zas tak desetinový nebude ,samozřejmě na hře vydělávají o tom žádná
Je naopak s obdivem, že před 25 lety přišli s tak nadčasovým konceptem, který drtí konkurenci už právě 25 let. Tomu se říká mít geniální nápad a když je nějaký nápad takto geniální, nepotřebuje výrazné změny. Takové nápady stačí jen obohacovat o dopňující prvky tak, aby celý takto funkční základní koncept nenarušili. Nintendo si je toho vědomo už celá desetiletí a proto New Super Mario Bros U vypadá tak jak vypadá, proto sklízí dnes pozitivní reakce a slávu takovou, jakou právě sklízí. Nelíbí-li se někomu Mario, ok a vzpomeňte si co jsem já říkal o Mariovi před dvěma lety. Mluvil jsem podobně. Že je to už přežitá značka. Pak jsem si koupil Wii a 3DS na zkoušku a Mario mě přesvědčil o tom, že je to stále hra, ke ketré si člověk sedne a ztratí úplně pojem o čase. To samé platí pro Zeldu. Skyward Sword je opravdu možná nejlepší hra jakou jsem hrál, nebo spíš jedna vůbec z nejlepších.
Můj názor je že problém je v ceně, hra jejíž vyrobení stojí desetinu nákladů jako jiné AAA hry by měla být nabízena levněji, byl by to poctivý přístup k zákazníkům.
Mario je prostě nejlepší plošinovka (at 2D,nebo 3D) a nikdo s tím nic neudělá. Tuto hru hrají lidé po celém světě,at už děti,nebo dospělí - každý díl má dokonalou hratelnost a ikdyž je to pořád to samé,je to pořád stejná bomba.Ostatní vývojáři by se mohli učit... upřímně chápu že to někoho nemusí bavit,ale prodeje po celém světě ukazují,že je hra vždy naprosto perfektní a lidé když si přečtou na krabičce super mario,vědí že neudělají nákupem chybu (nemyslím teď nějakou odnož jako tennis atd-to zas nebere mě :D).Mário je vždy důvod pro koupi Big N konzole.Osobně mě moc nechytly díly na snes a ikdyž bych je hodnotil nadprůměrně,tak pravý a dokonalý mário přišel od dob N64,od té doby je každý díl prostě bomba.A ani nemusím tento díl hrát a tak jako pokaždé mohu s klidným svědomím hodnotit min. 9/10.Super Mario je prostě jistota.A dnes si dám srdíčka někdy se začít musí :D [s7][s7][s7]
Prostě každej rozumně uvažující člověk pochopí, že z jistých individuí tady mluví jen čistá závist, nic víc - garantuju Vám, že dobrých 90% z Vás rozumbradů tady, kdyby jste to měli doma, tak to drtíte z otevřenou hubou a ztrácíte pojem o čase... jak už bylo zmíněno: nač měnit něco, co je takřka dokonalé a převyšuje konkurenci na míle daleko.
P.S. my. kteří máme tu čest tuhle pecku hrát a královsky se u ní bavit si nepotřebujeme něco dokazovat, víme svoje[s16]
Ja treba uz pres 15 let strasne nenavidim Maria,ale jen ten jeho uchylne pedofilni vyraz v obliceji.Proti hre nic nemam.
Touch: Iwata už rutinne potvrdil práce na 3D hrách Mario a Zelda..
ps: čítať tie plky hore cez uPad je slušne ironické :)
nechci se tu nikoho dotknout, pořád písnička ps fanboyů o 20ti letých recyklátech nintenda a kdyby vyšel God of war25 tak si tady utrhnou pinďoura,lidi pochopte ,že vždycky hráči budou hrát hry ,které je baví ,bez ohledu na platformu dokud se bude Mário prodávat nevidím důvod proč by v tom nintendo nemělo pokračovat ,zrovna tak sony s GoW ,to že nějaká hra někoho nebaví neznamená že mají miliony lidí stejný názor,ale tohle je asi moc složitá myšlenka pro zdejší komunitu zaslepenců , hraní zdar
Důvod proč Mario vypadá a hraje se posledních 15-20 let víceméně stejně je ten, že ten koncept je tak dokonalý a lety vyzkoušený, že není důvod proč ho měnit. Zrovna u téhle hry mě vůbec nenapadá co by se po stránce hratelnosti dalo změnit. Vše šlape jak má, přesně tak jak to mají fanoušci rádi. Mario je prostě esencí hratelnosti, má přesně to proč někteří z nás hrají hry a nepřestává je to bavit. Navíc hry ze série Super Mario Bros. byly vždy hodně klasického střihu, založené na 2D hratelnosti. Prostě klasika která nepotřebuje změnu. Na druhou stranu se Nintendo vždy snažilo posunout koncept dále a tak se tyhle díly střídaly s trochu odlišnými díly. V novější době to byly hry s 3D Mariem jako Super Mario 64, Super Mario Sunshine nebo Super Mario Galaxy. Jsem si jistý že 3D Maria se dočká i Wii U. A že to bude zase pecka snad netřeba ani dodávat.
[s6]
Vsak sem o tom psal,ze na Ps3 taky bezi predelavky...ale tam to Sony aspon nevydava za novy dil :D a jeste za plnou cenu,vlastne ani ne...za premrstenou,vyssi cenu :D
Freegoro: Sony už to dělá. vydává HD kolekce her z ps2 a jak se krásně prodávaj.
Jako sorry ,ale vubec...vubec nechapu nektere hrace :D jaky meli duvod si poridit hd wiiu konzoli:),kdyz porad dokola tvrdi,ze nestoji o lepsi grafiku ....toho 30let recyklovatelneho maria by prece spustili i na starych krabicich :)...kdyz low sd staci
Musime taky navrhnout Sony,at vyda na Ps4 vsechny svoje exclusivky znova.. a ve full hd 60 fps a nedejboze jak dostane mene jak 9ku :D.....neco podobneho se deje uz ted na Ps3,ale chtelo by to naplanovat na 30letku a zakaz,zakaz jakychkoliv novych znacek...problem je v tom,ze 2krat na to lidi neskoci :D
Super věc, nicméně bych čekal 3d Maria ála Sunshine. Hodně si to N ulehčilo, když udělalo další 2d recyklát. Vždyť nedávno NSMB2, předtím 3D Land, což také nebyl klasický volnoprostorový díl. Škoda, ale pro novou konzolu by měli udělat něco víc než "zas a zase" 2déčko.[s5]
Seth123: Nintendo komunita nemá čas odpovídat, hraje a užívá si Maria.
soky: Mohl bys vypsat i plusy, proč třeba větší inovace, když stačí málo, aby se nový Mario opěr skvěle hrál a byl kilometry před konkurencí. Nejsou hry o zábavě? Nemyslím si, že bych Maria nebo další hry nadhodnocoval. Důkazem je, že Nintendo nemá review/promo kopie, jen půjčuje normálně prodejní verze. Už v pátek jsem psal českému distributorovi, že jim hru nevrátím, že jim pošlu peníze. Myslím, že je to vůbec poprvé, co tak dělám.
smekám před zdejší nintendo komunitou :) neodpovídat na to zvracení tady
soky: Název "Mario" přece automaticky přináší 5 bodů. To nevíš?
Jestli chceš znát skutečné hodnocení, stačí to odečíst. [s6]
Mário je jako sportovní série od EA sports.. prakticky pokaždý přinese to stejny jen s drobnými vylepšeními a změnami. EA je za to pokaždý káráno a Mário vynášen do nebes :) Holt Nintendo efekt.
Rozhodně pořídím, tohle si nenechám ujít!