Muramasa Rebirth

Martin Šmíd, 23. 10. 2013 10:30
Studio Vanillaware (nedávno recenzovaný Dragon’s Crown) vytvořilo v minulosti celou řadu vynikajících her, mezi nimiž je i hack-and-slash akce Muramasa: The Demon Blade. Ta vyšla před nějakými čtyřmi lety na konzoli Nintendo Wii, kde se jí dostalo od hráčů vřelého přijetí. Před několika měsíci se vývojáři rozhodli, že ji přinesou i hráčům na kapesní konzoli Playstation Vita. Port se nyní dobelhal i do Evropy, ačkoliv jsme se trochu obávali, aby se tak stalo. Můžeme se tak podívat, jak se hraje Muramasa: The Demon Blade na cestách, samozřejmě pod novým názvem Muramasa Rebirth.

Původní verzi na Nintendu Wii jsem nikdy nehrál, jakožto většina z vás, takže budu k následujícím řádkům tak přistupovat. Hry od Vanillaware jsou známé především pro skvělou hratelnost, příběh sice mají kvalitní, ale rozhodně nejde o něco nezapomenutelného. U Muramasa Rebirth je tomu pochopitelně rovněž tak, přičemž vše se odehrává na velkém japonském ostrově Honshū. Příběh se točí kolem tajemného meče a samurajů, přičemž je rozdělen do dvou samostatných kapitol. První sleduje cestu dívky Momohime, která utekla z manželství, zatímco druhý mladého ninji Kisukeho. Ačkoliv je příběh v obou kapitolách docela jednoduchý, má chytře napsané dialogy, vždy se dozvíte podstatné a důležité informace, které vás posunou o něco dál. Také musím vyzdvihnout dobře napsané NPC postavy, s nimiž můžete prohodit několik vět. Protože je hra rozdělena do dvou samostatných kapitol, můžete je rozehrát nezávisle na sobě, což je určitě velké plus.

Pokud se podíváte třeba na trailer níže, tak hned poznáte, že Muramasa Rebirth je ve svém základu hack-and-slash akce ve 2D provedení. Tomu odpovídá i ovládací schéma, které je jednoduché se naučit, prakticky po základním tutoriálu vám nebude činit žádný problém. Pro pohyb slouží levá páčka, pro akce poté akční tlačítka případně D-pad pro výběr předmětů. Samozřejmě, hra má spoustu komb, které provádíte díky páčce a akčním tlačítkům, ale ty se dají rovněž snadno naučit a zapamatovat. Dotykový displej využit nebyl, ani další přednosti Vity, ale to ve výsledku vůbec nevadí.

Ať už si vyberete jakoukoliv hlavní postavu, zase tak moc se od sebe neliší, pokud nepočítám vzhled, budete s ní chodit po 2D světě, ovšem s nádherně zpracovanými a kolikrát rozmanitými lokacemi, v nichž na vás kolikrát čekají překážky v podobě nepřátel. Na začátku stačí, abyste jen tak zběsile mlátili do čtverečku, na základní nepřátele to stačí, ale později je nutné využívat rozmanitá komba, případně nějakou tu taktiku, která je spojená především s vašimi meči, které neustále nosíte sebou. Ty je totiž nutné během souboje přepínat tak, aby se nezlomily, což když se stane, představuje vždy menší problém. Meč se vám sice za několik vteřin obnoví, ale jeho absence kolikrát dokáže zahýbat kartami. Meče vždy máte dva, jeden je pomalejší, ale zase umí uštědřovat masivní rány, druhý je rychlejší se slabšími ránami. Na každého nepřítele se tak hodí vždy jiný typ meče. K mečům je nutné dodat, že jak budete postupovat hrou, můžete si skládat své vlastní nové kousky se speciálními schopnostmi, takže se s jejich tvorbou rozhodně vyplatí pohrát. Během soubojů nemusíte využívat jen meče, ale i nejrůznější předměty, které během hraní najdete nebo koupíte u prodejců, třeba bomby. Také je nutné i hlídat ukazatel zdraví, protože ten vám dokážou silnější nepřátelé zlikvidovat během několika chvil.

Muramasa Rebirth si můžete koupit pouze skrze digitální distribuci za příjemných 679,-Kč - http://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-cz/games/muramasa-rebirth/cid=EP1024-PCSB00404_00-OBOROMURAMASA000 . Na kartě vám zabere nějakých 450 MB, což také není moc.

Na začátku se může zdát, že je Muramasa Rebirth jen hodně lineární řežba, ale první zdání klame, protože má spoustu odboček a míst v podobě jeskyní, které můžete prozkoumat, za což budete odměněni nejen XP body pro levelování, ale někdy i dalšími bonusy. Průzkum je tak hodně důležitou součástí, stejně tak plnění celé řady vedlejších úkolů, na které během hraní narazíte. Ačkoliv se Muramasa Rebirth skládá jen z neustálé akce, díky rozmanitým nepřátelům (potkáte tu nejen samuraje, ale i ninji a velké žáby) se nestane, že byste se začali nudit, ono to ani moc nejde, když souboje jsou po nějakém tom čase pořádnou výzvou, navíc vývojáři připravili i střety s nejedním bossem. Bossové vždy uzavírají jednotlivé kapitoly, přičemž souboje s nimi jsem si neustále užívat, patří vůbec k tomu nejlepšímu, co tato hra nabízí.

Co bych možná hře Muramasa Rebirth vyčetl, je příliš časté cestování prázdnými lokacemi, abyste se dostali z bodu A do bodu B, což může být chvilku docela nudné, zvláště když se vracíte přes několik měst. V čem naopak Muramasa Rebirth boduje je znovuhratelnosti, která tu je docela vysoká, protože na první průchod rozhodně vše neprozkoumáte. Pokud se rozhodnete vše splnit, připravte si tak deset hodin na jednu kampaň, což ve výsledku vám dá nějakých dvacet hodin skvělé zábavy, navíc každá kampaň má několik konců, k nimž se můžete dobrat. Hra také obsahuje hned dvě obtížnosti, Legend je až směšně jednoduchá a určená pro začátečníky, to obtížnost Chaos dá zabrat i zkušenějším hráčům. Možná bych i řekl, že až právě na tuto druhou obtížnost odhaluje hra všechny své přednosti.

Pokud bych se měl v jedné větě vyjádřit ke grafice Muramasa Rebirth, asi bych řekl, že jde o nejhezčí hru, jakou jsem na kapesní konzoli Playstation Vita viděl. Nádherná kreslená grafika má spoustu pěkných detailů, navíc vše je krásně rozhýbáno, že budete vizuální zpracování neustále obdivovat. Z obrázků můžete něco málo vyčíst, ale až když vidíte hru krásně v pohybu, oceníte, jakou práci si vývojáři s vizuálním zpracováním dali. Vše navíc běží maximálně plynule, ani jsem nezaznamenal žádné problémy, takže si můžete hraní Muramasa Rebirth neustále užívat. Na stejně kvalitní úrovni je i hudební doprovod točící několik pěkných skladeb, rovněž i dabing je velmi dobrý. U něho musím dodat, že se vývojáři rozhodli ponechat japonskou stopu, anglickou tu nenajdete – hra má jen anglické titulky. Ke hře, která se odehrává v Japonsku, se čistě japonský dabing určitě hodí, byl jsem s ním spokojen, i když možná někomu může absence anglického dabingu vadit.

Muramasa Rebirth je výborná hack-and-slash hra s taktickými prvky, kterou si budete užívat díky jedinečné hratelnosti, skvělým soubojům s bossy a hlavně vizuálnímu zpracování. Dvě rozdílné kampaně zaručují i velkou herní dobu, navíc je tu i vysoká znovuhratelnost, takže za své peníze dostanete zábavu možná i na desítky hodin. Muramasa Rebirth je přesně ta hra, kvůli které se vyplatí vlastnit kapesní konzoli Playstation Vita, jen by jich chtělo o něco více.

Muramasa Rebirth

vita
Marvelous AQL, VanillaWare