Knights Contract

recenze  11
Jirka Till Hänsl, 17. 8. 2011 17:00
V dnešním herní světě se na nás valí jedna hra za druhou. Máme tu nespočet herních žánrů a hráči si mají díky tomu z čeho vybrat. Je tedy jasné, že ne všechny hry se nám dostanou pod ruku. Často se stane, že kvalitní titul není tolik znám a upadá do zapomnění. Jeden z nich je určitě „hack n slash“ hra Knights Contract. Naše redakce tuto hru objevila celkem nedávno a já se rozhodl vám jí přiblížit recenzí. Pojďme na to.

První spuštění hry ještě nenapovídá o kvalitě, ale jakmile se rozjede, to už je něco jiného. Knights Contract se odehrává za dob středověku, kde nemoci, smrt, hlad a spousta dalších věcí byla na denním pořádku. Hlavní hrdina Heinrich vstupuju do vesnice a všude vidí jen smrt způsobenou morem, nebo-li jak se tenkrát říkalo Černou smrtí. A to je moment, kdy započne svojí úžasnou cestu, provázenou spoustou nebezpečí. Jako ve vícero hrách jsou i zde další hlavní postavy. Vaším společníkem na cestách se stane čarodějka Gretchen. Její osud člověka dožene až k slzám. Doufám, že moc nevyzradím z příběhu, když vám o původu Gretchen v krátkosti něco povím. Na Gretchen vyhlásil panovník hon a nechal jí popravit. Katem byl právě náš hrdina Heinrich. Ale ještě předtím než Gretchen zemřela, seslala na Heinricha kouzlo nesmrtelnosti. A tak začíná náš příběh. Jde znovu a pouze o záchranu světa před neřády. Je tu jedno velké ale. Hráč si může myslet, že jde jen o další rubačku. Vyvedu vás z omylu. Hra je poutavá, příběh spletitý a hratelnost na více než skvělé úrovni.

Teď bych se rád zaměřil právě na hratelnost. Při procházení lokacemi jsem se nikdy nenudil. Už od první kapitoly je vidět, že to jde o dobře zpracovanou hru. Lokace se střídají, přičemž jich během hraní uvidíte opravdu hodně. Co považuji za plus je, že hra neskáče sem tam, ale i filmečky hráče hrou provází a vysvětlují, proč v tu a tu dobu je ta a ta lokace. Není to tedy jen zmatené skákání z místa na místo. Co naopak v některých částech hru brzdí, je nahrávání lokací. Je to v nejmenším případě nudné a zdlouhavé. Zvláště když procházíte třeba části hradu.

Jak jste asi poznali z předešlých vět, máme tady dva hrdiny. Kata a znovuzrozenou čarodějku. Tito dva chodí neustále spolu, dalo by se říci, že Heinrich vodí Gretchen za ručičku. To je na jednu stranu nevýhoda. Na Gretchen se musí neustále dávat pozor a samozřejmě chránit před nepřátelskými útoky. Jako kat nemůžete zemřít, pouze vás mohou rozsekat na kousíčky, to ale není problém. Jednoduše se oživíte a jdete dál. S Gretchen je to už jinak, ta zemřít může a v okamžiku smrti hra končí. Nicméně tento fakt určitě vynahradí čarodějka pomocí kouzel. Je jich k dispozici celkem 6 a každé je unikátní. Takto kombinované útoky jsou pro nepřátele smrtelné a když se je člověk naučí ve správnou chvíli použít, není problém se přes ten obtížný hmyz prosekat za pár vteřin. A je to právě kombinace kouzel a sekání, co mě na této hře fascinuje. Jde o velmi dobrý a nebojím se říci i důmyslný krok ke zvýšení hratelnosti.

Jako v každé hře tohoto žánru, jsou i zde logické hádanky. Jejich kvalita ovšem není nikterak velká. Jsou velmi jednoduché. I hledání cesty, abyste se dostali hrou dále, je snadné. Prakticky se vůbec nejde ztratit. Za herní dobu je nutno vývojáře pochválit. Hra se skládá z 20ti kapitol a jejich dohrání zabere okolo 15ti hodin. Tudíž to není hra na odpoledne.

Umělá inteligence protivníků trochu pokulhává. Stává se, že občas stojí a koukají, jak tam člověk vesele běhá, a nic nedělají. Jindy zase po vás jdou, jak vosy po pivě. Je zde znát taková menší nevyváženost. Stejné je to u boss fightů. Těch je ve hře celkem 8 a každý z protivníků má svoje unikátní schopnosti. Bohužel tyto schopnosti jsou pořád jedno a to samé. Útoky se opakují a tak není problém se jim vyhnout. U jednotlivých bossů se také liší délka kapitoly. Můžete bosse porazit za 10 minut, či jako já u něj strávit hodinu. Nicméně tento fakt řadím spíše k těm příjemnějším. Určitě by vás nepotěšilo porazit bosse za 2 minuty.

Co se týká grafické stránky hry, tam už to tak povedené není. Opakem je zvuková stránka. Nejprve si řekneme o té grafické. Nečekejte bombu jako u Castlevanie či třetího dílu God of War. Grafika spíše vypadá, jako kdyby to vývojáři jednoduše předělali ze starších strojů na dnešní HD konzole. Místy můžeme vidět ne zrovna ostré detaily a menší rozmazanost. Naopak potěší malý či vůbec žádný počet bugů. Také snímky se drží na stálé hodnotě a neklesají. Zvuková stránka hry je naopak velmi potěšující. Doprovodná hudba se přímo hodí do hry, a tudíž neurazí žádné hráčské ucho. Také dabing je velmi slušný. Po této stránce nutno vývojáře pochválit.

Na závěr mohu jen říci, že mě tato hra mile překvapila. Ačkoliv se jí nevěnovalo tolik pozornosti, kolik by si zasloužila, stojí za to si jí koupit. Není to sice žádný umělecký skvost, jako jiné hry v tomto žánru, nicméně jde i tak o velmi povedenou rubačku, která nezklame žádného fanouška „hack n slash“ her. Namco Bundai se opět předvedlo v dobrém světle.

Knights Contract

Namco Bandai Games, Game Republic
22. 2. 2011