Journey
recenze•pátek 30. března 2012•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Computer Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie











Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
fórum
Think before you sleep
Komentáře (42)
Niečo prekrásne ....jednoduché, no nezabudnuteľné .....Ten pocit si uchovám naveky12/10
Hezká procházka, ale na 10/10 to u mě není.
prave jsem to dorazil,jak to popsat.no vykouzlilo me to usmev na tvari,po celou cestu
O velky pád z 1 na 40 misto a to uz jsem si rikal ze to tu zmoudrelo kdyz je Journey prvni , no jo ubozi Uncharted fans by to nezkousli.
Dal jsme tomu 1/10 to je za zaklínače
ano co člověk to názor ale říct že je to nuda? tak to pardon ale v životě jsem nehrál emotivnější a moje nitro zasahujíci hru......za mě naprostá dokonalost
Toto je můj první příspěvek na tomto fóru a čtu tady pravidelně a občas si rád zahraju a Journey jsem si koupil, protože jsem věděl, že mě to chytne, moc dík za recenzi a tip na koupi !!
Journey - hru jsem si audiovizuálně (na 5+1 kinu) a emočně užil a zatím dohrál 3x (pátek, sobota a neděle)
Konečně jsem si s PS3 zarelaxoval, doba 2h je akorát na tuto hru, takže to je její další plus.
Poprvé jsem na PS3 zapnul multiplayer (já multiplayer nehraju kvůli času, hry typu Counter strike jsou pro mě osobně ztrátou času a po několika levelech je to pořád dokola) a tady ho jen doporučuji. Při posledním 3tím kole jsem hrál s člověkem co mi ukazoval skrytá místa, kde si člověk může protáhnout šálu a dosáhnul jsem nějaké trofeje (Komunikace přes 1 tlačítko super, mě to naprosto stačilo)
nic podobného jsem nehrál, takže nevím o podobných hrách co by stály za to si pořídit
chápu že pro některé lidi tahle hra není a budou na Journey plivat, že je to nuda (jo na TV repro ta hudba bude asi nanic a zážitek to degraduje na 50%)
za mě 10/10 za nápad a provedení
asi bych to napsal takto, užiješ si rád muzikál/divadlo? pokud ano, tak si to kup,
pokud si raděj zajdeš na akčnější film, tak zvaž investici
je to o EQ (pokud nemáš, tak si kup LSD a otevři bránu do další dimenze....)
Nechal jsem to hrát děcka (8 a 12 let) a těm se to líbilo, mimo holce 14 která je v pubertě a znuděně odešla. kluk 8 let mi předal joypad když zalezl do podzemí a vyletěl na něj první drak, že se bojí (to jsem to dohrál podruhý bez multiplayera)
Hru jsem dnes dohrál,těšil jsem se na ni a jsem zatím zklamaný.Emocionálně nabité hry,které se mnou hnuly,byli třeba ICO,Shadow of the Colossus,Okami nebo Flower,ale toto?Párkrát to ještě rozjedu a možná nakonec změním názor,ale momentálně to vidím jako přehypované zklamání...Je mi líto[s13][s13][s13]
Hrál jsem a dohrál ji včera a musím říct, že intenzita emocí je na tak malém prostoru neuvěřitelná. Copak jednotlivé kapitoly nevyvolávají rozdílné emoce? Od samoty v první až po bezbřehou radost v poslední?
Multiplayer mi naopak přišel jedinečný a jako hráči, který hraje online prakticky denně, i uvolňující. Nebyl to samý flame: ty debilní noobe, včera jsem měl tvoji mámu atd. Komunikace tu funguje na základě jediného tlačítka, kterým vyjádříte všechno, co je zapotřebí. Podivil jsem se sám sobě, když jsem s ním zkoušel oslovit společníka v jedné hodně dramatické chvíli, kdy se zdálo, že jsme na konci cesty, a zjistil, že ze sebe nemůžu vydat ani hlásku. Nešlo to, ale já stejně zkoušel volat o pomoc. Neskutečný zážitek, který jsem chtěl prostě s někým sdílet.
Dnes večer až bude všude klid se na Cestu vrátím a pomůžu na pouti jiným a bude mě hřát pocit, že můžu s nimi prožít to, co jsem cítil poprvé já. Může to znít pateticky, ale už mi není patnáct a rád si dopřeju trochu emocí.
Pro OPLAN:
Uvidis sam az si to zahrajes, teda vlastne az se projdes po pisku. Ona to totiz neni hra, ale dvouhodinova prochazka. Take se mi na konci chtelo plakat za co jsem to utratil penizky:)
Nesnažte sa nikoho presvedčiť o tom svojom názore na vec... zbytočne. Každí je iní.
eeeee: Kachla som dotlačil (možno ako jeden z viacerých ľudí) do toho, aby si to zahral. Recenzia je čisto o pocitoch recenzenta. Takže veta "to je smesna reakce, proc bych mel podavat zalobu, staci mi, ze uvedu na pravou miru zdejsi "recenzi"" je úplne mimo.
A teraz môj názor. Ešte som hru nehral, no v najbližšej dobe si dobijem kredit na PSN a zahrám. Ale podľa toho čo som sa dozvedel v recenziách, by ma tá hra mala na konci rozplakať, ako malé bábo. Teda mala.. mohla. Už len kvôli spojitosti vecí, ktoré sa za posledný čas okolo mňa udiali. Uvidím a som sám veľmi zvedavý.
Na záver, najviac sa mi páči táto veta v recenzií na Journey, na joystiq.com - "Journey is a reflection of the person interpreting it.".
eeeee: Apríl byl včera.
( Problém bude v EQ, nikoli v tvém IQ. )
Oplan: jak vidis, tak vsechno co mi prijde pod ruky nezeru, takove tvrzeni je ciste nelogicke a prokazuje hloupost jeho nositele. Stejne jako snaha me napadat smyslenymi tvrzenimi o cigaretach a podobne a to jen proto, ze se nedovedes vyrovnat s mym nazorem na tu ubohost.
Je tu spousta her, kde se nezabiji lide a nejsou postavene na nasili a predstav si, dokonce to jsou hry a jsou zabavne. At to jsou ruzne logicke hry typu vyborne SpaceChem nebo treba sporty, jako Virtua Tenis 4, ktere se daji ted na PSN koupit za temer stejnou cenu a pritom je to mnohem lepsi a dlouhodobejsi zabava.
Stillalive: to je smesna reakce, proc bych mel podavat zalobu, staci mi, ze uvedu na pravou miru zdejsi "recenzi". A jeste smesnejsi je, ze jsi Journey nehral a basnis o ni me, ktery ji celou prosel. Hudba Journey je prumerna, grafika fadni, gameplay nudny. Pri prochazeni kazdy hrac nezaziva emocionalne silne okamziky, to je lez, jedine co jsem zazival ja, je nuda, nuda, ocekavani kdy se ta hra po tom priserne pomalem startu konecne rozbehne, abych zjistil ze uz je konec, nacez nasleduje udiv a zklamani, jak o necem tak nudnem muze nekdo basnit.
Souhlasim na 100% s uzivatelem eeeee. Take jsem se nechal zblbnout recenzemi:)
eeeee: Podej žalobu na Sony za podvod. Celou dobu z toho dělali kdovíjakou adventuru v poušti s plnohodnotnou on-line kooperací. Vyšla z toho dvou hodinová procházka po písečných dunách a smyšlených stavbách.
Journey je audio-vizuální koncert dotažený do naprosté dokonalosti. Zde se setkal obraz se zvukem a stali se v nedělitelnou součást. Už to je umění. Ale o to tu nejde. V základu se jedná o interakci s tímto dílem. Člověk zažívá emoce při samotném poslechu hudby, nebo sledováním obrazu. Člověku se tak vybavují vzpomínky ze svého života a o to je pak dílo emotivnější a člověku bližší. To ale lidí ví už od dob co hudba i výtvarné umění vzniklo. Zde vývojáři využili tuto vlastnost umění tak aby tyto dvě složky sladili a podali v neutrální formě. Bez zadání, bez příběhu, bez ničeho. Tím tak každý hráč procházkou přesně zažívá emocionálně silné okamžiky, které se dostávají přívalem vzpomínek z vlastního života prostřednictvím tohoto díla. Proto Journey je stejně jako jakékoliv umělecké dílo individuálně vnímáno, individuálně milováno a narozdíl od her se zde nemůže stát, aby se setkali dva lidi s totožnými zážitky ze zkušenosti s tímto dílem. Podle mně právě ten základní poznatek o vnímání člověka zvuku a obrazu zde slouží efektivněji než kdejaký herní mechanizmus nebo nejlépe odvyprávěný příběh.
Skoro vše,co napsal eeeee je pravda,tím víc zaráží,že se to nejen mi tak líbí.Finále je famózní,stejně jako celá "hra"!
Je to mimoradne primitivni a nudna zalezitost, jako hra to vubec neobstoji. Fadni prostredi a grafika, zadny pribeh, primitivni herni mechanismy, primitivni multiplayer, extremne kratka herni doba, celkove nulova hratelnost.
Fakt lituju, ze jsem podlehl tomuto hype a dal za to ty penize. Tohle je podvod na hrace, vcetne toho PR v recenzich. Napriklad ten multiplayer je primitivnost nejhrubsiho zrna, ktery vlastne nic neumi. Neumi vyber hracu, nejde ho povolit/zakazat, mezi hraci neni zadna interaktivita, nemohou spolu ani proti sobe nác delat, nemohou komunikovat. Cely multiplayer je o tom, ze dva nahodne vybrani hraci jsou v jednom hernim prostredi. Je to tedy naproste minimum, ktery splnuje kazdy multiplayer, aby sel oznavit jako multiplayer. Ale nikdo vam tuhle pravdu v recenzi nerekne do oci. Asi proto, ze "tohle je prece umeni vole, to muze byt klidne blby, to se nekritizuje". Neni to zadne umeni, ale je to zajimavy experiment, ktere ukazuje nad cim vsim dokazi lide jasat, at je to sebeblbejsi, kdyz se jim to poda tak, ze je to umeni.
Jsem narozdil od vetsiny dost zklaman. Atmosfera je exklusivni, ale vlaste to neni hra. Je to dvouhodinova prochazka. Radeji bych ty penize vrazil do vstupenek do kina :)
J
uf...tak uz mam 100% =o) ....nakonec ta companion trofej neni tak tezka no ... proste se zakousnout spolucestovateli do zadku a doufat,ze to nekde v pulce hry nevypne =o)
Maverick_cz: To, že se dá orientovat i podle sviticich/nesvitich symbolu na konci kazde kapitoly, jsem nevěděl. Ale to je právě to, co se mi na té hře tak líbí. Nic není předžvýkané. Všechny zákonitosti světa, jeho historii a výklad příběhu, si musí každý vyložit a objevit sám.
Jinak mě nepřišel Solid Snake s Kratosem, ale přišla Lara Croft, a uprostřed nádvoří se mi nabídla. No co ti budu povídat. Nechal jsem kameny kamenama, šálou jsem si ji podložil, a pak ..........jsem se probudil! [s6]
PaRa-Já trofej Companion mám.Drž se druhého hráče a jdi "jeho" pout s ním a máš to.
pan t... nu ale ty kameny na nadvori mi nereknou v jake kapitole jsem nesebral vsechny nebo ano? Podle me pokud se nekdo chysta vysbirat vsechny, tak je lepsi se orientovat podle sviticich/nesvitich symbolu na konci kazde kapitoly . Pokud tam nektery nesviti, znamena to, ze mi chybi prave z teto kapitoly. Symboly na nadvori bych bral spis jako celkovy prehled kolik jich jeste schazi. Jinak ja se toho nebojim a klidne prozradim co se stane. Prijde Solid Snake s Kratosem a s jejich pomoci vymastite vsechny lumpy... true story!
Michelle.. U tebe to neni ostuda a u takový zdimacky emoci by nebyla ani u chlapa, ale v tomhle pripade jsem ja osobne jeste odolal, ale dojatej jsem byl.
PaRa: Companion je jediná trofej která mi chybí. Její získání vyžaduje kus štěstí. A nebo to chce přisát se k někomu jako klíště, a nepustit. :-) Taky to tak zkusím. Jinak ty teleporty co o nich píšeš, jsou normální Chapter menu, pro přístup do jednotlivých kapitol. Ale to je funkční až po celém dokončení hry. Spíš bych tě upozornil na svítící kameny v rohu nádvoří v tom chapter menu. Kdykoliv někde objevíš, a vyzvedneš svítící symbol, rozsvítí se jeden z kamenů. Můžeš si tak hlídat kolik ti jich zbývá objevit.( Některé jsou schované opravdu důmyslně) Když rozsvítíš všechny, tak se něco stane. Vím co se stane, ale neprozradím! Trocha tajemství neškodí! :-)
Nejlepší hra jakou jsem kdy hrála, plná emocí, úžasného příběhu, skvělé hudby ... Dohrála jsem ji najednou, bez přerušení, snad i bez dechu :-) ... A nestydím se přiznat, že se mi na konci chtělo brečet.
ted sem hru dohral znova na jeden zatah a podle me je nemozny mit takove stesti a dojet to cele jen s jednim clovekem na tu trofej =o)....zase sem mel v titulkach 8 hracu =o).....podarila se uz nekomu ta trofej Companion?
jo a hned na zacatku je jedna cesta a a nekolik teleportu...pochopil jste nekdo smysl jich? to skrze kazdej pujdu jinou cestou?
já když tu hru hraju, tak si představuju, jak procházím svým životem, v každé pasáži jsem si vzpomněl buď na temnější nebo světlšjsí část mého života, záleží na atmosféře ve hře :)
jj moc pěkná recenze... zaujal mě ale ten popisek délky šály, která se v pozdější fázi může vyšplhat "až na několik metrů" :o)) v kontextu toho, že v journey neexistuje nějaká míra a vlastně ani objekt, se kterým by se dala velikost nějak porovnávat, je to docela sranda na představivost, jak v takovém světě může šála měřit několik metrů.. klidně by to totiž mohlo být jenom centimetrů, či milimetrů :o)) Neberu to jako výtku, jen jsem u toho nadzvednul jedno obočí a trochu se pousmál :o)))
journey je takové littlebigjourney.. malá velká hra.. pro mě osobně hra převyšující kvalitativně cokoli, co jsem na ps3 hrál. Zážitek opravdu na celý život.
Opravdu tady neni, co resit, az se priznam, ze jsem necekal, ze se to bude libit tolika lidem.Snad to s nama prece není jeste tak zlé.
Další důkaz, proč je dobré mít doma PS3, kvůli takovým originalitám, jako je toto. Úžasná záležitost a skvělá recenze. Díky[s6]