Frogger Returns

Martin Šmíd, 8. 1. 2010 0:12
Teprve nedávno Konami oznámila, že na Playstation Network a Nintendo WiiWare přinese remake své velké klasiky, hry Frogger. Spousta hráčů byla nadšena, protože se mohli vrátit do dětských let, kdy tato hra patřila mezi ty vůbec nejhratelnější. Nyní hra konečně vyšla, takže se pojďme podívat, jestli se vyplatí do ní investovat.

V roce 1981 vydala japonská společnost Konami jednoduchou arkádu Frogger, která se ihned zapsala do paměti spoustě počítačovým hráčům. Ve hře jste ovládali žabku, která musela přeskákat nejrůznější překážky a dostat se na opačný konec mapy do bezpečí. O 28 let později vychází remake této hry pod názvem Frogger Returns na Playstation Network a Nintendo WiiWare. Už před vydáním Konami prohlašovala, že nás čeká jen prostý remake přetvořený do modernější 3D grafiky. Musíme říci, že tento slib rozhodně Konami splnila, přičemž bohužel nepřihodila nic navíc, což je rozhodně škoda.

Celá hra by se dala rozdělit na dvě části. Tou první je klasická hra pro jednoho, která nabízí hned několik herních módů. Tím prvním je klasický Arcade, kde musíte postupně projít všechny čtyři připravené mapy a zabrat v nich vždy pět pozic. Pokud vám dojdou třeba v poslední mapě všechny životy, končíte a začínáte od znova. Druhým herním režimem je Time Trial. Zde musíte všechny mapy splnit vždy v požadovaném časovém limitu. Třetí mód Score Attack už od začátku nabízí čtyři mapy a je jen na hráči, jaké bude plnit. V nich jde jen o to, abyste si nahrabali co nejlepší score. Čtvrtý herní režim se jmenuje Free Play a vlastně v něm nejste ničím limitováni a můžete jednotlivě po sobě jdoucí levely zkoušet tak dlouho, dokud se vám je nepodaří projít. Zmínili jsme, že hra obsahuje čtyři mapy. Ty jsou celkem pěkně navrženy, přičemž se podíváte na klasickou dálnici, ale i do stok, džungle a na nádraží.

Druhou částí je hra pro dva hráče. Ta nabízí celkem čtyři herní módy. První mód se jmenuje Classic Race a v něm soutěží dva hráči o to, kdo zaujme na konci mapy nejvíce políček. Musíme říci, že každý režim pro dva hráče obsahuje pouze jednu mapu, navíc značně ořezanou, což je rozhodně škoda. Druhým módem je Territories. Ten je až na několik drobných detailů stejný, jako ten první. Třetí mód Collector se nám zdál z této nabídky nejzábavnější. V něm soupeříte s protihráčem o to, kdo sebere na mapě více ryb a donese je do cíle. Pokud ryby sbíráte a máte jich třeba 10 a přejede vás auto, score se vynuluje a vy musíte sbírat znovu. Pokud těch 10 donesete do cíle, započítají se vám do konečného výsledku. Vyhrává ten, kdo má nejvíce nasbíraných bodů a obsadí nejvíce políček. Čtvrtý mód Fly Feads je poté stejný jako Collector. Jediný rozdíl je v tom, že vyhrává ten, kdo nasbírá nejvíce ryb do 5 minut.

Už když jsme stahovali oněch 40MB, které hra zabírá, neočekávali jsme, že hra bude mít nějakou extra pohlednou grafiku. K našemu překvapení, zase taková katastrofa to není a rozhodně se dá na hru dívat. Grafika je funkční, neurazí a rozhodně nebude bránit tomu, abyste si užívali jednotlivé levely. Navíc vše je krásně ve 3D, takže by se dalo říci, že Frogger Returns obsahuje nejhezčí grafiku v sérii. Pochválit musíme i celkem hodně rychlou hudbu, která se k tomuto bláznivému dílku hodí. Škoda jen, že se neustále přehrává jen jedna skladba. Kdyby jich bylo více, rozhodně by to nebylo na škodu, spíše naopak. Jinak zde nemáme více co dodat. Záleží jen na vás, co od hry očekáváte.

Frogger Returns je návratem do dob prvního Playstationu. Nabízí čtyři originální levely v několika herních režimech, možnost hrát ve dvou hráčích a značně překopanou grafickou stránku. Nic víc od této hry nečekejte i vzhledem k tomu, že obsahuje pouze směšné čtyři trofeje. Jednu stříbrnou a tři zlaté. Nám se to zdá poněkud málo, i vzhledem k oněm pěti dolarům, které za tuto hru utratíte. Poohlédněte se raději jinam.

Frogger Returns

ps3wii
Konami, Konami