Fallout 4

Recenzovaná verze: Xbox One
Pokud se začneme bavit o samotném příběhu, tak s ním se váže jedna taková zajímavost, která u RPG není zcela běžná a to fakt, že příběh zde hraje druhou možná až třetí, či čtvrtou kolej a nepatří mezi to, proč by hráči tuto hru hráli. Abychom se uvedli do děje, tak fanoušci série vědí, že jste po úvodním intru, které je mimochodem vždy perfektně zvládnuté pomocí animovaného filmu, vhozeni do pustiny nukleárního světa. Tento díl na to šel trošku jinak a začínáte v domově, který by mohl definovat dnes už dobře známý pojem Americký Sen – nádherný dům na předměstí, manželka, syn, automobil a běžné každodenní ráno. To by byla možná pravda, kdyby vám v jednu chvíli nezazvonil na dveře podomní prodejce, který vám sdělí o velmi úzkém výběru do projektu Vault 111, k němuž se mu upíšete, což vás přivede do Vaultu, a vy jako jedni z mála nebudete přímo zasaženi výbuchem jaderné bomby, ani následným ozářením. Bohužel ihned poté budete zamrazeni na pouhopouhých 200 let, a když se proberete, tak vám stihnou zastřelit ženu a unést syna. Následně se jako tzv. Vaultdweller (pozn. redakce: obyvatel podzemního úkrytu) vydáváte na krvavou pomstu, která je vykreslená jen jako záchrana, a tak tu máme jedno z největších klišé filmového průmyslu, které zde funguje kupodivu dobře, ale nikdo si na něj za rok ani nevzpomene.
Jestliže se bavím o hře samotné a celkovém hraní, tak musím říct, že jedna z věcí, které jsem si zpočátku ani nevšiml, mě hodně zarazila a hlavně zklamala. To, že plníte hromadu nejrůznějších questů, je u RPG her tak nějak běžné, ale fakt kterým se Fallout odlišoval, byl ten, že jste již od prvních dílů mohli rozhodovat, jak vaši postavu budou brát ostatní. Vše fungovalo na jakémsi režimu morálky, který se naplňoval na stranu padoucha či svatouška, popřípadě jste mohli zůstat neutrálně ladění. Od toho se vám ve hře odvíjela poměrně slušná řádka úkolů, které byly dostupné jen při dané úrovni morálky a pokud se nepletu, tak třetí díl nabídl i perky spojené s morálkou. Na to vše zapomeňte, a jestliže jste v minulosti dohráli hru několikrát, abyste si vyzkoušeli všechny možné řešení a strany, tak si to připište na stranu mínusů, protože to zde prostě nenajdete a autoři tento celkem oblíbený systém prakticky vypustili.

Jednou z naprostých novinek je systém osad, které můžete rozvíjet a získávat nové osadníky. Na začátku disponujete pouze jednou osadou v Sanctuary Hills, kterou můžete rozvíjet, což uděláte tak, že vysadíte rostliny, vytvoříte systém zásobování vody a také můžete celou oblast elektrifikovat a přivést různé vymoženosti. Každá tato činnost vyžaduje speciální materiály podle toho, co potřebujete vyrobit, a tak musíte po světě sbírat všechny komponenty, které si následně rozložíte a použijete na vybavení. Takto můžete stavět celé budovy i menší přístřešky pro vaše přeživší.
Stavění je sice pěkné, ale jelikož jste v nehostinné pustině, kterou obývají různé hrozby, tak nesmíte zapomenout na zabezpečení, což samozřejmě není problém za použití nejmodernějších věží, pastí nebo malých opevnění. To vše je doplněno a spoustu rozmanitých miniúkolů, kde musíte osadu ochránit před nájezdníky, za což získáváte zkušenosti a také zlepšujete zázemí osady. Postupně tak plníte úkoly pro další osady a ty se k vám přidávají. Ty se krom jiného stanou vaším neustálým přísunem peněz, zkušeností i možností, protože zde můžete stavět i obchody, kliniky či stanice pro upgradování. Ty jsou obvykle závislé na různých percích, ke kterým se teprve dostaneme, ale pointa je v tom, že ne vše máte přístupné od začátku a tak i váš budoucí postup je přímo závislý na vylepšování postavy.
V osadách najdete stanice pro přípravu jídel a pokrmům (hodí se zejména, když chcete zbavit maso a tekutiny radiace), výrobu chemikálií, zbraní, brnění a spoustu dalších, které vám v rozvoji pomohou. Ty budete naplno využívat hlavně při vylepšování zbraní a brnění, protože si je lze plně modifikovat a tak není problém vyměnit uchopení zbraně, přidat tlumič, zaměřovač a spousta dalších možností, které hru svým způsobem okoření a je to určitě plus, protože si lze vše uzpůsobit dle stylu hraní. Stejně tak lze vylepšit i Power Armor, což je speciální brnění hojně využívané členy Brotherhood of Steel (jedna z frakcí). Tyto brnění vás chrání před radiací, velkým množstvím zraněním a je tu stejně jako spousta dalších věcí již od prvního dílu, jen tentokrát ho nezískáte až na konci hry, ale hned na začátku, protože brnění udržujete životy pomocí poměrně drahých baterií Fusion Core. Tyto brnění rovněž můžete značně vylepšovat a udělat ze sebe nezničitelný stroj.
Rozvoj postavy a hlavně Perk Tree (Strom perků neboli dovedností) je ve hře na opravdu vysoké úrovni a člověk si musí opravdu promyslet, jakým stylem chce hrát a vydat se. Tady by se dalo poukázat na konkurenčního Zaklínače, který ve stromu schopností dost pokulhával a nenabízel příliš mnoho možností rozvoje. Tady si naopak můžete postavu uzpůsobit dle sebe, rozhodnout se jestli se necháte doprovázet společníkem nebo naopak budete vlk samotář a získáte díky tomu bonusy určitého perku. Celkem se nachází 6 kategorií pro každou z vlastností jako je síla, inteligence nebo například štěstí a ta má celkem 10 dalších perků, které jsou přímo závislé na úrovni vlastnosti. Ty navíc fungují v naprosto odlišných sférách, protože si můžete například zvýšit odolnost vůči radiaci, ale ve chvíli, kdy perk vylepšíte na maximální level, tak vás radiace bude dokonce léčit. Tento systém je tedy dělán přesně pro hráče, kteří si chtějí postavu vypiplat a přizpůsobit si ji. Další perky vám mohou například zvyšovat poškození s určitými zbraněmi, odemykat náročnější zámky či hacknout obranný systém. Právě systém perků je jedním z hlavních taháků, kvůli kterému bych hru na plné čáře doporučil, a patří mezi jedno z velkých plusů. Kromě tohoto stromu hra obsahuje i speciální perky, které si odemykáte například nacházením určitých časopisů, které jsou rozesety po celém světě.
Hratelnost je sama o sobě na opravdu velmi dobré úrovni, protože můžete dělat tolik věcí, že se nudit prostě nezačnete. Co se týče hlavních a vedlejších úkolů, tak ty jsou rozmanité a nutí vás prozkoumávat obrovskou mapu, navíc se během nich můžete dostat do jednotlivých frakcí, pro které následně plníte speciální úkoly a upevňujete si tak svou pozici. Úkoly se samozřejmě dají čas od času splnit různými způsoby a zároveň si tak můžete v jedné frakci zavřít cestu v jiné. Dále tu je i velké množství menších úkolů spojených s ochranou osad, které už tak zajímavé nejsou, protože vás většinou odkáží do lokace, kterou jen vyčistíte a informujete o tom osadníky. Výhodou je, že stavěním osady aktivujete jakýsi “The Sims“ režim a vyřádíte se z budovatelského hlediska. Nebudete tak určitě problém v tom, že pár hodin se z osady ani nehnete a budete svým svěřencům stavět palác.

Bojový systém a ovládání se od předchozích dílů nezměnilo a vše zůstává při starém. To ve skutečnosti znamená, že můžete přepínat mezi pohledy z první a třetí osoby, což lze aplikovat jak během plnění úkolů, tak i během akčních soubojů. Hlavní otázkou pro ty, kteří sérii neznají je, jak je to se soubojovým systémem. Ten můžete využívat standardním způsobem jako v ostatních FPS hrách, inspirace třeba u Destiny je hodně znát, tak se zde nachází i mnohem zajímavější bojový systém známý jako V.A.T.S.. K jeho používání využíváte akční body označené jako AP a podle typu zbraně schopni z plného ukazatele zasáhnout nepřátele hned několikrát. V tomto režimu si navíc vyberete, kde nepřítele zasáhnete a můžete mu tak způsobit vážná zranění. Pokud mu například budete střílet pouze do nohy, tak po zničení celého zdraví pro tuto partii nepřítel začne kulhat, bude mu snížena pohyblivost a nebude tak moci utíkat. Tento systém využívá vašeho zorného pole a přesnosti zbraně, podle které je vypočítána aktuální přesnost s jakou danou partii zasáhnete, to hraje hlavní roli v tom, jak rychle přítele zabijete a jakým způsobem. Osobně se mi tento systém velmi zamlouvá a sám ho využívám v 80% všech soubojů, nicméně jeho využívání není nutnost a tak hru můžete hrát jako například Borderlands. Ještě podotknu, že pokud systém V.A.T.S. používáte, tak nabíjíte i ukazatel kritické střely, s jehož pomocí následně dokážete zasáhnout s vyšším poškozením a 100% přesností, protože se mi nikdy nestalo, že by tento druh střely minul svůj cíl (výjimka platí v případě, že mezi vámi a soupeřem bude zeď).
Technická a grafická stránka hry jsou velkým tématem samy o sobě. Ačkoliv zde máme novou generaci konzolí, tak pánové z Bethesdy na to jaksi pozapomněli a hra běží na updatovaném enginu Creation, který byl použit ve hře The Elder Scrolls V: Skyrim. Hra sice nevypadá extrémně špatně, ale nemuseli bychom chodit daleko a například Zaklínač je v tomhle ohledu úplně jinde. Hra tedy graficky neurazí, ale rozhodně má co dohánět a na ten správný next gen si ještě počkáme, a to platí i o samotné fyzice postav a jejich chování. Velmi často se totiž stane, že postava na zemi leží ve velmi zvláštní poloze, má zlomenou nějakou tu končetinu a je celá jakoby z gumy. To vše zřejmě vychází z enginu, protože podobných bugů je ve hře opravdu hodně, ať už jsou to postavy procházející skrze zdi, nefunkční úkoly nebo pes chodící ve vzduchu. Ačkoliv jsou hráči u těchto velkých RPG zvyklí na chyby, tak mi přijde, že tady už je to na úrovni únosnosti, protože jsou dost časté a často velmi okaté. Myslím, že hráči by to mohli tolerovat a mnohem lépe přijmout, kdyby věděli, že tvůrci vytvořili nový engine. Když tedy v tomto případě zvolili starší engine, tak se měli zmíněných chyb jako procházení zdí nebo propadávání objektů vyvarovat.
Samotná plynulost u hry není rozhodně tak špatná, jak se nám například v Digital Foundry snažili vnutit. K menším poklesům dochází, ale naštěstí nic tak hrozného, co by vyloženě negativně ovlivnilo hru. Vzhledem k tomu, že se zmiňoval problém u Xbox One verze, který zmiňoval pokles snímků na 0 a zaseknutí hry, tak se mi tento efekt stal celkem 2x za několik desítek hodin hraní, ale nejsem si jistý, zdali se jedná o pokles…To usuzuji z jedné věci, a to z faktu, že jen jednou mi to spadlo během hraní a podruhé v případě loadingu. Tento problém měl hlavně původní Fallout 3, kde byly takto postiženy obě konzolové verze svého času a tenkrát si na to hodně lidí stěžovala. Podle všeho se tento druh problému nevyskytuje u verze pro Playstation 4, takže budu rád, když se k tomu někdo vyjádří, jestli má podobnou zkušenost nebo nikoliv. Naštěstí se hra sama ukládá autosavem po 5-10 minutách dle nastavení, takže hráč nemusí mít strach, že by díky tomu nějak víc tratil.
Hudba a hudební doprovod se stal dnes již nezbytnou součástí her, které dokreslují celý zážitek a mnohé hudební doprovody se dají dokoupit ve formě samostatného soundtracku nebo ho dostanete jako bonus ke sběratelské edici. V tomto ohledu musím tvůrce pochválit, protože kromě velmi dobrého ozvučení je hra doprovázena ambientním ozvučením, které si lze kompletně vypnout a místo něj zvolit radiovou stanici vysílající z pustiny, která hraje “dobovou“ klasickou hudbu. Tento systém se mi všeobecně dost zamlouvá, jelikož nejste odkázáni na výběr tvůrců, ale můžete si alespoň částečně vybrat, co budete poslouchat. I přes tuto možnost si ovšem myslím, že většina lidí šáhne právě pro originálu.
Co říct v závěru? Fallout 4 je určitě kvalitní hra. Nabízí spoustu dobrých zážitků a rozmanité úkoly i dobře pojatý rozvoj postavy, s nímž si jde pořádně vyhrát. Na druhou stranu nepřináší do série nic výrazně nového, a má také spoustu slepých míst, ať už je to starší engine se slabší grafickou stránkou, který je navíc plný chyb, tak i odklon od některých dříve velmi úspěšných věcí jako je například morální rozhodnutí. Pokud jste fanoušci této série, máte rádi postapokalyptickou atmosféru nebo máte za sebou Zaklínače, pak po čtvrtém Falloutu sáhněte. Pokud přežijete výše zmíněné věci, tak se budete u hry dobře bavit, jen nesmíte čekat něco revolučního, co jsme tu ještě neměli.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (131)
Wau... tak toto je ta najhorsia recenzia na Fallout 4, aku som zatial cital. S hodnotenim sa da suhlasit, ja som fanusik Fallouta od kedy ho prvykrat vydal LEVEL, ale hra ma jednoznacne chyby a nedostatky. Skor narazam na celkove zlozenie recenzie:
1. do bodky vyzradeny uvod pribehu, za toto by som odtinal ruky. Ostatni seriozni recenzenti napisu max. "nieco sa stane a prebudite sa o 200 rokov", no Dante to do posl. detailu musi popisat. Toto si chce zazit hrac sam.
2. strasne vela zbytocny poznamok po amerikanizmoch. Hned prva veta, bud ju neprekladam, alebo rovno napisem v cestine. Tak isto perk tree, Brotherhood of Steel, akcne body oznacovane ako AP a pod. Tiez nechapem preco pouzivat anglicke nazvy pre bezne veci - fuzne jadro a pod.
3. zavadzajuce, alebo chybaju informacie. Vraj subojovy system sa vobec nezmenil. Praveze ten sa zmenil najviac! VATS uz nezastavi cas iba spomali a strelba v realnom case bola uplne prekopana, po novom je mozne prilozit zbran k oku (pred tym bolo iba priblizenie) a celkovy pocit zo strelby sa vyrovna beznej FPS. Takisto fakt, ze RPG cast bola okliestena na holu kost nie je v recenzii poriadne spomenuty. Za prve SPECIAL ma 7 vlastnosti a nie 6 a potom absolutne tu chyba zmienka ze boli zrusene schopnosti (dovednosti) a charakterovy rysy. Cely vyvoj postavy sa riesi cez perky. To je obrovsky dolezita informacia pre hracov, co hrali predchadzajuce diely a mala by ju obsahovat kazda recenzia.
4. recenzovat Fallouta po 40 hodinach a este sa k tomu priznat... Akoze netvrdim, ze by sa znamka po 200 hodianch zmenila to nie, ale ja mam taky zvyk, ze najskor nieco dohram naplno, kym k tomu napisem oficialnu recenziu (ci uz na web, Steam, alebo blog).
Mozno by mi to nevadilo, keby je to amaterska recenzia na blogu, ale ako tu uz niekto spomenul tak Dante nie je v pisani novacik a na svojej stranke nejake tie clanky ma. Preto je pre mna zarazajuce, ze zo seba dostal tak slabucnu recenziu, ktora sa ani dobre necita, ani sa z nej clovek nedozvie co potrebuje...
290 hodin link mozna casem ty mody na ps4 ale nevim zda uz neujel vlak
Tak za mě 9/10 nějak mě to chytlo a nechce mě to pustit
Gamba:sorry chtel jsem dat palec hore ale nejak jsem se preklikl
Gambit:tak to asi tak u me bude chodit z leva do prava zabijet co je cerveneSkoda ze na Ps4 nebo Xone neudělali cestinu
Dá, záleží co to znamená "nezvladam moc angličtinu", bez příběhu budeš chodit jenom z leva do prava a zabijet co bude svitit červeně
Ahoj da se to zahrat i kdyz nezvladam moc anglictinu?
Draken
Poprvé když se mi to stalo tak sem byl asi na levlu 20.Tak sem to zkusil i na druhém uživateli od začátku a to se mi stalo asi hnedka na začátku hry....
Ondra Dvořák Doporučuju pokud je to po delší době hraní ukončit hru a restartovat konzoli, a pokud to bude stále přetrvávat tak hru odinstalovat a znova nainstalovat a možná i smaznout seavy a začít hru bohužel znova, může to být s nějakou chybou co popisuješ uložené a když to naloaduješ tak to máš zpět, ale ty seavy maž až nakonec a ještě si je zazálohuj např. na flashku když to bude zlobit i od začátku tak bys o ně zbytečně přišel. Pokud ti zlobý jen tahle hra tak je konzole v pořádku, když by byl problém s více hrama co popisuješ tak by to bylo na reklamaci samotné kozole, pevný disk, operační paměť, a nebo taky jenom zasekané registry.
Dobrý den mam velký problem...Už jsem to jsem kdy si psal ale stale jse to nezměnilo....Problem: Hraju Fallout 4 a najednou mi ve hře zmizí ukazatel zdraví, mapa, tytulky atd..Kvůli tomuto problemu jse mi špatně plní mise atd...Moc prosím o pomoc...
Fallout neni spatna hra, spatna je recenze. Nebyt ohromne zabugovanosti, zaslouzil by si desitku, takhle davam devitku. A pozor, F4 jde trendem opacnym trendem, nez je typicke zjednodusovani pro masy. Nektere udajne chyby, jako zpomaleny cas ve vats, se staly soucasti rpg systemu a hernich mechanik, hru to dela komplexnejsi a narocnejsi.
druha cast link
po 70ti hodinach nemam dohrany hlavni pribeh a vcera jsem zacal konecne resit staveni a vse s tim spojeny,to je hra ve hre.200+ hodin asi nebude problem + DLC.chtelo by to uz nejaky mody z pc,koukal jsem na nejaky a vypadaji paradne,treba vsechny modely ze hry pouzitelny na staveni.F4 naprosta spokojenost
Nechápu proč lidi do recenze na Fallout 4 cpou CoD když tyhle dvě hry spolu nemají absolutně nic společného :-D.Prečetl jsem si 5 nebo 6 recenzí abych se ujistil že nejsem jediný komu se nezdá že to není přesně to pravý ořechový co jsem čekal a jen ve dvou recenzích jsem si přečetl upřímný názor a né vychvalování do nebes a nejaké výtky zmínit jen letmo a jedna z těch upřímných recenzí je tahle.Já jsem byl první den ze hry úplně nadšený ale další dva dny když jsem zjišťoval že to není to co jsem čekal a že trojka mi přišla prostě lepší...když jsem se přes to zklamání nakonec dostal tak mě to přece jen chytlo ale víc jak 7 bych taky nedával.Jinak novinek opravdu moc není a jak zde někdo zmiňoval stavění osady...tohle je RPG hra a ne nějaký budovací simulátor takže bych to bral spíš jako nějaký kosmetický doplněk a né novinku.
Tak vyzkouseno,zahrano a za me 8 z 10.Moc pekny.Jedna z her,ktery must have az poridim nextgen
7/10 je jeste hodne dobry
xDante1986 : Díky. Zaklínače mám. Je to pecka, ale přes sezónu práce jsem nestihl dohrát. Šetřím si to na Vánoce. Místo F4 koupím v tejdnu MGSV - to je z letošních pecek jediné, co nemám. Zvažuji pak F4 a Battlefront.
Kostej-cz k tématu se vyjadřuji stejně jako ty, avšak ve zkratce. Nemám tolik času, abych se zde dohadoval o naprosté hlouposti.
Fallout 4 mě zajímá hlavně kvůli tomu stavění nevím jak dobře je to zpracované no. Jinak to zatím vypadá, dle recenze, jako menší zklamání, ale protože mám rád post-apo tak to jednou koupím
ještě jsem neviděl nikoho kdo by se takhle rval za svoji recenzi :-D Gj Dante
nn mám to nainstalované na externím HDD klasickém... a bez problémů nějaké menší poklesy tam byly ale ani jednou jsem nenarazil, že by se to nedalo hrát...
xDante mňa najviac zaujíma tá technická stránka hry. Prečítal som si čo si písal, hral si to bez akýchkoľvek záplat (neviem či bol nejaký day one patch)? Nechápem ako je možné, že DF to tak sekalo a tebe nie. Nemal si to na externom SSD nainštalované? Vraj to dosť pomáha.
xDante svatá pravda a už by ti antifanoušci CoD mohli jít do prdele
lidi se musí naučit číst text..já to sám znám občas kouknu i na hru, která mě nezajímá a jen na číslo a říkám si ty jo ...to dostalo málo (viz poslední NFS), to ne, ale když někdo řekne, co se mu nelíbí recenzent by dle mě neměl mlčet ale měl by vysvětlit a měl by člověku umět odpovědět... nikomu jsem tu nenadával ani nic podobného, jen a to uznej sám, přijít s tím, co dostalo COD... každá hra i sebelepší většinou dostává hodnocení v rozptylu 3 bodlů někdy i 5-6 :)
Proto doporučuju nesrovnávat s čísly jiných recenzí a taky si to přečíst...vypovídající hodnotu má recenze nikoliv číslo... to jen monitoruje stav, ale kvůli tomu, jak dnes není využívaná stupnice plně jsou čísla často zavádějící :). Já co vím od začátku jsem nezměnil názor ani ohledně jedné věci... mám nav še furt stejn názor :) neměnil bych..
Ryo Hazuki : Kdo se tu hada ? Ja s xDantem vychazim dobre ... Debil ? Jako debil ? oK musim to udelat nechtel jsem nikoho , ale co je moc to je moc . Jdes do ignorace !
xDante : sak jasny ja pisu ze nejsi sam kdo dava 7/10 . Je to v poradku - vzdy to tak je jeden recenzent je prisnejsi a druhy zas primhori oko . Nesmis jako recenzent si to brat osobne . Ale uz je tu presne to o cem jsem psal Mihau by rad koupil , ale 7/10 ho moc nenadchlo (to neni tvoje chyba ty mas recenzi celkem cajk ) a ted nevi jesi ty penize za hru dat . A vydis 7 uz davno neni brano jako super znamka i jdyz je to samozrejmne nadprumer . Kamos to v praci taky na me vyhrkl 7/10 to je na hovno A to necetl tvoji recenzi ,ale jinou . 7/10 dava vic recenzentu . A ja musel jako ty zacit vysvetlovat . Kdyz tohle pisu na predchozich listech tak jen minusa . Je to hezky ano stare casy 7ka dobra znamka , ale jak vidis praxe uz je jinde . A jeste ti to jednou zopakuju ty mas recenzi cajk , a ze Kostej a kdokoli jiny cekal vic to neni tvoje chyba ...Padaji i nisi znamky a i daleko vysi ...
Kostej: Mám jasno s tím, že se tady chováš jako debil. Recenze je subjektivní útvar a pokud se neztotožňuješ s názorem recenzenta tak ok, nikdo ti to nebere, ale nehádej se s ním o tom, že ta hra si zaslouží jinou známku. Každý z nás má nějakou hru, které by bod přidal/ubral, ale proboha, soudný člověk se o tom s recenzentem hádat nebude.
Mimochodem, ta hra třeba dostala na hrej 6/10 od dlouholetého fanouška série. Kde například i on sám uvedl, že ve výsledku ta hra dělá spoustu věcí dobře, ale nic perfektně, což podobný dojem mám z textu této recenze.
kostěj pamatuješ doby ps1? starý si na to dost v té době velmi kvalitní hry jako i crash bandicoot dostávali 7 a byly a jsou to naprosto skvělé hry... 7 je nadprůměrné hodnocení a hra je nadprůměrná... jak jsem psal není tady půl hodnocení, tudíž jsem 75% dát nemohl a musel jsem se rozhodnotu a 8 by bylo moc... jak jsem psal, absence karmy, starší engine, chyby, slabší příběh jsou vady oproti tomu super hratelnost, skvělý perk treee, možnost pracovat pro frakce (i když zatím to funguje dost zvláštně, jestli chceš vědět víc písni PM nechci spoilovat), V.A.T.S., tunění předmětů, stavění a rozvoj osad jsou plus, myslím, že těch 75% je skvělý balanc :).
Druhá věc, co letos hodnocení ovlivnila je zaklínač, protože nasadil laťku sakra vysoko a jak jsem zminoval, když ten je pro mě 9ková hra...
kostěj už na začátku jsem psal, aby známka byla brána dle správného hodnocení z plné škály 1-10 a nikoliv ze škály 4-10, které se dnes používá :)
Nejvic mam rad ty co tu mudrujou a ani hru nehrali ze Ryo Hazuki - hlavne ze mas jasno Fallout 4 dostava ruzne znamky a dotahl to na slusny prumer - recenzenti co davaji 7 cekali vic a to pise i Barack - no vlastne mu vadi karma (me taky) story a moznost rozhodovani . Uz kdyz Fallout 4 prezentovali ukazali ty nove veci - tuneni zbrani , staveni a psa . A bylo videt to nadseni v sale - hracum se to libilo a i me . Bylo uz tehdy jasne ze Fallout 4 je jen vylepseny Fallout 3 . Zadna revoluce - v mnoha recenzich padaji znamky 9/10 a tam to recenzent resi a vypliva s toho kdo mel rad Fallout 3 bude Fallout 4 milovat a to je i muj nazor . xDante se spis radi k tem recenzentum kteri snasi krytiku , i kdyz uprimne z te recenze to moc citit neni proc 7/10 - vetsinou je to chvala . Ja to beru cekal taky vic a hru ohodnotil podle sveho uvazeni a rozhodne neni sam kdo dava 7/10 . Kdyz Fallout 4 vysel zalozilo se forum kde jsem videl nadseni hracu co uz hrajou - pak se nemuzete divit ze znamka dost lidi zaskocila - a to tady tuna lidi ani nenapise - protoze jiny nazor na znamku vede do zatraceni a pak se to otaci a vydlaci s loucemy zenou toho troufalce az do propasti cervenych minusek - Stinky Johnny Ja bych to bral muzem mit jiny nazor vseci - a nemusime s recenzi souhlasit , ale nadavat a urazet - ty ses uderil do hlavy , ty jsi nemocny atd. To uz je trochu mimo misu . Tohle nesnasim nejvic kdyz tu nekdo doleze - nenapise lautr nic a jen rekne Kosteji ty jses debil a jde zas dal - kdybych byl admin tohle bych okamzite zamykal bez pardonu ( myslim koment ) Fallout 4 prinasi rozpory jak v recenzich tak u hracu a kazdy ma pravo se k tomu vyjadrit . U me je treba blbe ze Fallout 1 a 2 neznam protoze je na PC takze nemuzu porovnat a asi bych tez psal pak jinak .Vychazim z toho co znam a to je Fallout 3 a Fallout 4 ... A ted do me ...
xd: s tym CoD ti furt nedaju pokoj. :D :D :D Musis sa s kachlom dohodnut, aby si dalsi diel recenzoval ty. :D