DuckTales Remastered

recenze  11
Martin Šmíd, 17. 8. 2013 0:45
V posledních letech jsme byli svědky docela dost remaků oblíbených starších her. Capcom už jich také několik připravil, no a nyní došlo i na oblíbený DuckTales, který vyšel před dvaceti čtyřmi lety na Nintendo Entertainment System. Vývoj byl svěřen zkušeným vývojářům ze studia WayForward Technologies, takže jsme se i po spoustě videí začali pomalu těšit. Finální produkt má sice k dokonalosti daleko, jak ovšem zjistíte níže, pořád se jedná o slušně odvedenou práci, která ostudu originálu, ani slavné licenci neudělá.

Recenzovaná verze: Playstation 3

Když vývojáři dostali za úkol udělat remake DuckTales, zřejmě si řekli, že vylepší a dopíší příběh, který v originálu chyběl. Příběhové pozadí tedy nyní vysvětluje, proč se dostanete s hlavním hrdinou Strýčkem Skrblíkem do té nebo oné lokace, vše je nyní propojeno do jednoho celku, ale také si toto rozhodnutí nese své neduhy. Úvodní filmeček je zábavný, ale ostatní už nikoliv, navíc vývojáři s prostřihy a dialogy straší i během hraní, což není moc ideální. I vzhledem k tomu, že dialogy jsou takové nemastné, neslané, takže je budete spíše přeskakovat, což jsem pravidelně dělal. Nejsem si tedy jist, jestli tuto snahu každý ocení, já jsem rozhodně z této změny rád nebyl a klidně bych oželel příběhové prostřihy, i za cenu jednoduššího vyprávění, jako tomu bylo v originále. Co naopak jistě oceníte, je přidaný úvodní level, který slouží jako prologue, v němž uvidíte, jak lupiči kradou hlavnímu hrdinovi jeho bohatství.

Pokud čekáte, že vývojáři nějak upravili hratelnost, asi budete trochu zklamáni, protože jde o pořád onu starou plošinovku, jen v modernějším kabátku. To na jednu stranu fanoušky potěší, ale novým hráčům zřejmě budou vadit trochu krkolomnější skákací pasáže, které mohly být zpracovány rozhodně lépe. Ono ovládání je celkově takové zastaralé a zasloužilo by si jistě větší péči. Co naopak je velmi dobré, tak je design jednotlivých lokací, do kterých se podíváte. Levely jsou pěkné, navíc dost rozmanité, podíváte se nejen do džungle, ale také do suché Afriky i do zamrzlých plání. Navíc každý level má i své charakteristické pasti a nepřátele, takže vás neustále bude čekat něco nového, a hra rozhodně nespadne do stereotypu, jak by se mohlo zdát. To je rozhodně velkým plusem, protože takto hru s chutí proskáčete. Aby vývojáři trochu usnadnili hráčům postup, přidali mapu, na kterou se vždy můžete podívat, abyste věděli, kde se zrovna nacházíte, a jaké cíle ještě musíte splnit, i ty jsou na ní vyznačeny.

Na konci každého levelu pak na vás bude čekat nějaký ten boss. Souboje s nimi, které jsou od originálu kompletně přepracované, jsou zábavné, a kolikrát představují i výzvu, zvláště pokud hrajete na větší obtížnost. Za kompletní přepracování bossovských soubojů si vývojáři zaslouží uznání, protože hra je díky nim zajímavější, a i napínavá, protože nikdy si nemůžete být jisti, že bosse udoláte. Bossové jsou prakticky jediné pasáže, při kterých jsem občas chtěl hodit gamepadem, jinak je hra velmi jednoduchá, prakticky jiné těžké pasáže jsem nezaznamenal. Je ale třeba říci, že takto jednoduchý byl i originál, remake ho v tomto kopíruje. Těžší pasáže by hře asi prospěly, ale na druhou stranu takto hra alespoň nefrustruje a může si ji užít naprosto každý. Ostatně je určena hlavně dětem.

Kromě několika zádrhelů v hratelnosti bude jistě vadit, že DuckTales Remastered je i poměrně krátkou záležitostí, a to i na arkádu. Můj herní čas se vyšplhal jen něco ke dvěma hodinám, což samozřejmě není zrovna hodně. Naštěstí si byli vývojáři krátkosti vědomi, proto připravili spoustu obsahu k odemknutí, tedy bonusů, mezi nimiž jsou artworky, návrhy postav, hudba, návrhy úrovní a tak dále, takže se po dohrání rozhodně vyplatí do levelů vrátit a vydělat si na vše, zvláště pokud jste fanouškem. DuckTales Remastered tak dáte ještě jednou, i když na druhou stranu hra jako taková moc velkou znovuhratelnost nemá, protože na první zahrání vše projdete, chybí jakékoliv skryté bonusy nebo úrovně. Nějaká větší motivace, než jen pár obrázků. Zde ještě dodám, že takovou menší minihrou je sejf hlavního hrdiny, v němž si můžete zaplavat v penězích. Konečně!

Pokud je část, v níž DuckTales Remastered dominuje, je to rozhodně vizuální zpracování, které bylo kompletně předěláno do nového enginu. Můžete tak čekat detailní postavy, které jsou k nerozeznání od těch seriálových, navíc i úrovně nevypadají vůbec špatně. Co ovšem posouvá vše ještě o stupínek výše, jsou perfektní animace, s nimiž si vývojáři dali hodně záležet a je i vidět, že jim věnovali hodně času. Na výsledek se to podepsalo více než pozitivně. Od první minuty si tak budete připadat, jako když se díváte na nový díl seriálu, čemuž i dopomáhá maximální plynulost a poté i dobré ozvučení a hlavně úvodní písnička, kterou zná zřejmě naprosto každý. Velmi dobrý je i dabing, dokonce hlavního hrdinu namluvil původní herec Alan Young, kterému je letos už devadesát tři let. Na audiovizuální stránce moc chyb opravdu nenajdu, zde dávám vývojářům velkou pochvalu. Takhle si nějak představuji remake staré klasiky, jen je škoda, že trochu vázne hratelnost, ale co se dá dělat. Nic nemůže být dokonalé.

Na DuckTales Remastered je vidět, že vývojáři odvedli dobrý kus práce, hlavně na audiovizuální stránce, ale mohli se věnovat i trochu více hratelnosti, která sice není špatná, ale k ideálu má daleko, a na dnešní poměry je více zastaralá, než by bylo zdrávo. Nic ale nemění na tom, že za 15 euro se budete po celou dobu slušně bavit, takže rozhodně stojí za zvážení, jestli do hry investovat peníze. Samozřejmě, pokud jste fanoušci předlohy, číslo na konci nehraje žádnou roli, vy už jistě hrajete.

Duck Tales Remastered

ps3x360wiiu
Capcom, WayForward