Konzolista.cz

Dogfight 1942

recenzečtvrtek 20. září 2012Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Dogfight 1942
V poslední době se na Xbox LIVE Arcade a Playstation Network objevuje celá řada menších her. O těch očekávaných se samozřejmě ještě před vydáním dozvídáme všechno podstatné, ale poté je tu skupinka, která si na zmíněné služby vyjde a doufá, že si jí hráči všimnou. Mezi tu patří i Dogfight 1942 od studia City Interactive, arkádová střílečka, v níž se stanete pilotem dobových strojů a zabojujete si proti moci chtivým japončíkům. Jestli stojí za povšimnutí nebo se můžete dál dívat jiným směrem, by vám měla odpovědět následující recenze.
Jestli od Dogfight 1942 čekáte nějaký velký letecký simulátor, jakým je třeba IL-2 Sturmovik, otočte se a utíkejte pryč. O simulaci tato hra rozhodně není, protože svým stylem se spíše podobá sérii Ace Combat nebo Red Baron, možná bych ji přirovnal i k pro mě naprosto skvělé střílečce s letadly Crimson Skies, kterou jsem si zamiloval na prvním Xboxu. Zpět ale k Dogfight 1942, do jehož hraní vás jistě navnadí i úvodní intro. K Dogfight přistupujte jako k čisto čisté arkádě, ale na druhou stranu docela zábavné s několika dobovými letadly, které si můžete různě vzhledově upravovat. Modely letadel jsou navíc docela přesné a hlavně pěkné, takže ani fanoušek těchto starších válečných strojů by neměl být zklamán. I když je Dogfight 1942 arkádou, každé letadlo se ovládá trochu jinak. Je jasné, že s bombardérem nebudete moci dělat tak obratné manévry jako třeba s menší a o dost rychlejší stíhačkou. Co jsem během hraní oceňoval, jsou animace jednotlivých letadel, třeba při změně směru, zrychlení, při přistání se dokonce vysune podvozek. S ovládáním se vývojáři poprali se ctí, prakticky tutoriál vám vše vysvětlí, takže později nebudete mít žádný problém a budete tak moci v klidu likvidovat nepřátele ve vzduchu i na zemi. Jen co mi trochu vadilo, je krkolomné zaměřování a přepínání cílů, na tomto mohli vývojáři trochu více zapracovat. Dogfight 1942 staví především na hlavní kampani, ve které na vás čekají dvě kapitoly napěchované zhruba dvěma desítkami misí. Ty jsou založeny na skutečných událostech z druhé světové války, takže si zalétáte v bitvě o Midway, dokonce budete svědky útoku na Pearl Harbor. Mise mají různorodé náplně, jednou budete muset jen sestřelovat japončíky ve vzduchu, později se ke všemu dá i ničení cílů na zemi či na moři. I přes docela velkou různorodost se nedostavila po dohrání touha si dát všechny mise znovu, abych v nich vyzobal vedlejší úkoly a získal tak další hvězdy a medaile. Velkou znovuhratelnost zrovna Dogfight 1942 nemá, a to i přes docela krátkou herní dobu. Pokud se nebudete nikde zdržovat, hrou proletíte za zhruba dvě až tři hodiny. Finální hodnocení Dogfight 1942 by bylo možná i větší, pokud by tu byl přítomen online multiplayer, na který vývojáři zapomněli nebo se s ním nechtěli babrat. Je tu přítomen pouze lokální multiplayer na rozdělené obrazovce, který přináší dva herní režimy, které navíc nejsou ani moc zajímavé. Prvním režimem je Dogfight, v němž každý hráč bude bojovat za jeden tým, přičemž vyhrává ten, kdo splní požadované cíle. V druhém Survival režimu jde hlavně o kooperaci, kdy musíte přežít vlny přilétávajících letadel. Oba režimu tu jsou tak trochu jen do počtu, pokud máte po ruce kamaráda, na delší hraní ale rozhodně nejsou. Právě multiplayer mohl být tahounem této hry, pokud by se přišlo se zajímavými režimy a hlavně online podporou. Je to škoda. V tomto odstavci jen dodám, že pokud nemáte po ruce kamaráda, oba dva zmíněné režimy můžete hrát i sami. Jednou z těch lepších stránek je grafické zpracování. Modely letadel vypadají pěkně a vidíte na nich všechny vybrané potisky a další nastavení, špatné není ani prostředí, na zemi jsou vymodelovány baráky a další objekty, takže se nejedná jen o placku s několika ošklivými texturami. Framerate je rovněž po většinu hry stabilní, ale co má docela rušivý efekt na samotné hraní, je neustálé nepravidelné zasekávání, pravděpodobně když se načítá další část mise. S tímto si mohli vývojáři trochu více pohrát, protože dobrou vizitku hře rozhodně nedělá. Když už jsem se dal do kritizování, nepochválím ani docela dlouhé nahrávací obrazovky, ať už při načítání nové mise nebo při restartu po nezdařeném pokusu. Dogfight 1942 je sice pěkná hra a dobře se hraje, ale na můj vkus obsahuje až moc technických nedotažeností, které tu být nemusely. Na druhou stranu je celkem solidní hudební doprovod obsahující několik skladeb, špatné není ani ozvučení. Střelba zní dobře, stejně tak musím pochválit řev motorů letadel a všelijaké další zvukové efekty, mezi které patří třeba výbuchy. Dogfight 1942 je docela rozporuplná hra. Na první zahrání je zábavná a obě dvě kapitoly čítající několik misí s chutí dojedete do konce. Poté si vyzkoušíte ještě dodatečné režimy nebo případně lokální kooperaci, ale k dalšímu a hlavně opakovanému hraní vás už nic netáhne, a to ani vidina lepšího hodnocení a dalších achievementů. Dogfight 1942 proto mohu doporučit jenom fanouškům žánru, ostatní by se měli porozhlédnout někde jinde. První DLC: Pokud se vám Dogfight 1942 zalíbí, budete si moci už nyní stáhnout z Xbox LIVE Marketplace první DLC balíček, který přináší zbrusu novou kampaň Russia Under Siege. Jak už název napovídá, v balíčku si zabojujete v ruské zimě proti letectvu Německa.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942
Dogfight 1942

Komentáře (17)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

RobotCZ dneska je to hodně o elektronice,a o avionice ale na dogfigty furt docházi proto jse dějalí přilbové zaměřovače(HMS) a vektorvaní tahu pro motory. ale letadla jsou hodně obratná ,pilot musí umět jak BVR, tak Dogfight ,tak protizemní ukoly

RobotCZ
RobotCZ #Dukla Jihlava

Plejstik3....tak nepochybně by tyhle Avie, byli aspon 109ce důstojnými soupeři. Avia sice dosahoval podobnýho výkonu, ale bavíme se o stroji bez pancéřování. S opancéřováním by Avia byla na tom pravděpodobně hůř než 109ka......To o tom nasazení Aviie do výroby náckama jsem slyšel, ale letoun, který měl podobný paramatery jako 109ka si nemohli němci dovolit vyrábět. Stále na tom byl "Mesoun" letově líp.....spíš jsem četl článek o Fw 190....tímhle letounem chtěli právě nahradit 109ku, ale výrobně byl Focke-Wulf o 1/3 dražší a to němci nezkousli,.....ikdyž byl Fw 190 na tom letově lépe /aspoň teda do výšky 7000m, nad ní byla lepší 109ka) tak nedošle k výměně............ještě že 109ku tímhla vražedným strojem nenahradily. Páč by jsme možná dneska všichni mluvili německy

Readdy_B....ještě jsi měl dodat, že když lítali Aviie v tý letecký škole, tak při napadení USAAF Bulharska, tak čtyři stroje vzlétli a dosáhli sestřelu Liberátoru....ale je to nepotvrzený....já tomu ale věřím

Musím s váma souhlasit. 2sv. byla o umění lítat a o schopnostech letce. Tady šlo o umění pilotáže.... V dnešní době je to jen o zmáčknutí tlačítka a odpálení rakety......njn

Plejstik3
Plejstik3 #NEŘEŠ :-)

RobotCZ & Readdy_B.. Schválit tehdejší Ministerstvo národní obrany projekt o 2 roky dříve, mohla být situace v roce 1938 naprosto jiná. Jsem přesvědčený o tom, že by naši piloti oblohu nad republikou, s pomocí Avii B-135, uhlídali. Už v základní verzi byla B-135 srovnatelně výkonná s moderníma stíhačkama ze západu a dostat (opět) včas ten silnější motor, tak by se řadila k naprostý špičce. Ale historie tomu chtěla jinak, bohužel. Nebo bohudík? Kdoví...

Mimochodem, před mnoha lety jsem četl něco o tom, že piloti a nějací pohlaváři z Luftwaffe byli z Avie B-135 natolik unešení, že nebýt už v sériový výrobě zavedený Messerschmitt Bf 109, snažili by se prý prosadit do výroby právě tuhle stíhačku. Co je na tom pravdy nebo není, to už nikdy nezjistíme, ale jedno vám povím. Nevědět co s penězma, tak bych si nechal postavit repliku týhle nádherný stíhačky link link , k tomu ještě repliku zřejmě nejlepší dvouplošný stíhačky historie v podání Avie B-534 link link a nakonec repliku našeho bombardéru Aero A 300 link link a zůčastňoval bych se všech světových leteckých show. Myslím si, že by měli diváci na co koukat [s14]

FulcrumCZE.. No, napsat, že znám letadla by asi bylo troufalý. Spíš bych napsal, že si ještě něco málo pamatuju z puberty, tehdy jsem byl do letadel opravdu "blázen". Dneska už je to jen nostalgie, ale mít možnost lítat, moje dávná láska by se opět rozhořela naplno, to je jasný [s14]

Jinak souhlasím s Readdy_B, i pro mě bylo letectví v letech 1914 až 1945 nádherný a zajimavý. Dnešní doba proudových, elektronikou přeplněných, neviditelných "strojů na zabíjení" mě nic neříká a řízený střely typu "vystřel a zapomeň" mě určitě do extáze nedostanou. Ovšem takový zaškytání a naskočení pístovýho motoru a vítr od vrtule, to je panečku jiný kafe...

srato

na PSN jsem Dogfight nenasel, delam neco spatne?

vonKrup73
vonKrup73 #ValMez

Ten můj druhý link je právě na zmiňovanou 112 squadronu. Jinak, kdyby jsi hledal, mě se teď nechce v práci, myslím , že by jsi je ještě určitě našel na P-38, P-39, Me 110, Me 210, nějaké B-25, B-26 a i jiných.

Readdy_B
Readdy_B #GAME OVER

jo, máte pravdu, že na strojích v koreji a na soukromých strojích z přehlídek zuby jsou, ale na obrázku má mustang výsostné znaky používané cca do konce roku 1945. Na Hellcatech sice zuby za 2WW jsou, ale jiné typy, doma mám ještě plastikový model od sovětské firmy NOVO (staré formy z 80tých let od Airfixu:)), který jsem si slepil před 25 lety:)ilustrační foto link , zuby na mustangu za druhý světový měla ještě britská 112.skvadrona link a britský pouštní kittyhawk od 112ky link

k tý avii, v roce 1938 jsme měli pouze dva prototypy B-35, jeden havaroval, pak přišla okupace. 12 kusů B-135 létalo v Bulharsku v letecké škole a k licenční výrobě nikdy nedošlo link

jinak pro mě poslední letecká válka byla ta druhá, moderní masakry s ochuzenou municí v bezletových zónách už neberu, specializuji se na letecká esa 1. a 2.světové války...s odborníky si vždy rád zadiskutuji...s kým taky? s manželkou?:)

SobolHK
👍2

vypadá to hezky, až na ty plameny za meteorem a me262 to je divny, a taky napsat jak je skvělý že se při přistání "dokonce vysune podvozek" tak to je velkej masakr [s6]

RobotCZ
RobotCZ #Dukla Jihlava

Plejstik3...to jsou možná až moc silný slova s tou Avii.....Ta mohla konkurovat možná tak 109ce do verze D, kdy jí možná tak výkonově stačila. 109ka měla ve všech ohledech ve verzi E navrch.......ale aspoň by měli naši nějakou šanci. Škoda jen toho vývoje, to naši tenkrát prosrali na plný čáře. Možná by pak bylo všechno jinak...njn..............ale je pravda že Avia B-135 byla nádherná mašina

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

a pak teda ještě mitsu

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

Plejstik3 sakra konečně nekdo kdo zná letadla super [s14]

Plejstik3
Plejstik3 #NEŘEŠ :-)
👍1

No, tak na to, že je to jen taková arkádová "oddychovka" na PlayStation Store a Xbox Live, tak po vizuální stránce nevypadá hra z obrázků a videa špatně. Jen ten celkový herní čas je trochu zarážející. Přijde mi, že hra je to velká jako klasický hry, jen jí nevydají na BD a DVD disku, ale pěkne to rozkouskujou do deseti DLC a je vyděláno [s14]

Co se mi ovšem líbí, tak to jsou nabízený letadla. Kurník pilník, obrázek č.7 mě opravdu dostal. Nevzpomínám si, že bych někdy viděl ve hře francouzskou stíhačku Dewoitine D 520. Smůla, že jich Frantíci v době vypuknutí 2.světový války neměli celý letky. No, je to jako s naší československou Avii B 135. Mít těhle krasavic v roce 1938 plný letištní plochy, tak by nějaký Messerschitt 109 D/E na naší obloze strachy ani nepípnul a náckové by kolem hranic naší krásný vlasti chodili po špičkách [s16]

Ale zpátky ke hře Dogfight 1942. Je tahle hra na PS Store k dispozici i jako demo / trial?

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

jo měli to i Grumman F4F,F6F,F8F

vonKrup73
vonKrup73 #ValMez

Žraločí zuby nebyly doménou je P-40tek. Jinak k tomu mustangovi:

link

link

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

Mitsu CZ o over G vim ,ale arkády už nechi ani vidět [s15]

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

není to špatně .ale chtěl by něco kde jsou proti sobě třeba MIG-21 A F-104,NEBO F-4 [s16]

Readdy_B
Readdy_B #GAME OVER

proboha, co dělaj tygří zuby na P-51 Mustang???!!! ty snad patří na P-40 Warhawk, které měla dobrovolnická jednotka Flying Tigers v Číně ještě před vstupem USA do války link Raději zakoupím starší Heroes over Pacific než tohle na 2 hodinky a taky doporučuji z PSN starou Red Baron Arcade z 1WW[s14]

xboy cz
xboy cz #X® / S®
👍1

vypadá to dobře,jen škoda toho multiplayeru....k téhle hře by se vysloveně opravdu hodil[s1]