Destroy All Humans! 2 - Reprobed

Martin Pilous, 11. 9. 2022 16:31
Před dvěma lety se vrátil na naše obrazovky oblíbený mimozemšťan Crypto, který je znám svými bláznivými tituly z let 2005 a 2006. Aby zájem o Destroy All Humans! neupadl, tak tu máme i remake druhého dílu s názvem Destroy All Humans! 2 – Reprobed. Má smysl se do hry vůbec pouštět z hlediska její zkostnatělosti nebo jí rovnou zatratit? Na to si odpovíme níže.

Vzpomínám si, že před mnoha lety byla Cryptova dobrodružství v mém hledáčku na tehdejší konzoli PlayStation 2 a velmi jsem toužil po možnosti si je zahrát. Inu nestalo se, léta ubíhala a já na Crypta pomaličku zapomínal. První remake mě bohužel minul během svého vydání, dostal jsem se k němu až o dost později, ale dvojku jsem hned rozehrál s chutí a doufal, že si užiju trochu nostalgie. A to se stalo.

V první řadě si shrneme, jak je na tom Crypto příběhově. Dvojka samozřejmě kopíruje události, které můžou pamětníci znát z originálu. Hra se odehrává 10 let po předchozím díle, kdy se Crypto stal prezidentem Spojených států. Tedy konkrétně Crypto 137. Jenže idylka končí. Sovětský svaz zaútočí na mateřkou loď, čímž odsoudí velitele Poxe k tomu, aby byl pouhým holografem a Crypto umírá. Nastupuje tak Crypto 138, který se hodlá pomstít za všechna úskalí. Stejně jako ve světle aktuálního dění, jsou i zde rusové dostatečně odporní, abyste měli dokonalou motivaci se jim pomstít.

Na začátku lze říct, že nostalgie na vás dýchne na samotném začátku. Je to dáno zejména tím, jak je hra koncipována. Nenajdete tu klasický open-world, jak je zvykem většiny dnešních titulů. Jde spíš o menší mapy, kterých je celkově pět. Dostanete se do Spojených států, Japonska, Anglie, Ruska a dokonce i na Měsíc. Chodíte tak po lokacích, plníte příběhové či vedlejší mise, sbíráte unikátní předměty, vylepšujete mimozemšťana a jeho loď a světe div se, dobře se u toho bavíte.

Ačkoliv je remake Destroy All Humans! 2 v mnohém velmi zastaralý, tak mu nelze upřít snaha o to, aby byl co nejpřívětivější k aktuálním hráčům. Navíc se autoři ze studia Black Forest Games chopili i toho, aby titul nabízel výrazně vyšší počet vedlejších misí, což navyšuje počet herních hodin. Pravdou je, že příběh se dá projít za nějakých 10-12 hodin v závislosti na zvolené obtížnosti. Díky vedlejším misím se ale herní doba protáhne zhruba na dvojnásobek, což je u titulu tohoto typu poměrně fajn.

Trochu problém nastane, pokud od hry očekáváte něco víc než jen bezhlavou akci. Titul totiž není kdovíjak sofistikovaný ohledně různorodosti misí, a tak velmi často opakujete stále to samé dokolečka. V praxi to znamená, že stopujete nějaký cíl, ničíte vlny nepřátel, doprovázíte nějaké postavy a sem tam se objeví nějaká podivná mise, jako například vyzvednout několik dodávek na střechy domů. Ve výsledku se tak, vyjme označení na mapě, dost špatně rozlišují hlavní a vedlejší mise, neboť náplň bývá podobná.

Hra vás nenutí plnit vedlejší mise, ale je fakt že v pozdější fázi hry mě doslova vypekla. Zatímco jsem se vrhal do jedné příběhové mise za druhou, tak nedocházelo k výraznému zlepšení mých zbraní a lodi. Poměrně solidně jsem na to dojel, neboť u jednoho z bossů jsem nebyl schopen se přes něj prokousat delší dobu. Hra vás tak nenápadně navede k tomu, abyste plnili vedlejšáky a získávali důležité body k vylepšení. Zbraní je ve hře poměrně dost, ale ve výsledku budete stále používat zejména bleskomet. Crypto má v arzenálu i solidní bizarnosti, kterým kraluje anální sonda.

Střety s nepřáteli jsou tu zábavné a mnohdy jsem se přistihl, jak mě skutečně baví likvidovat davy policistů, vojáků nebo praštěných hippies. Co vám bude skutečně lézt na nervy, tak to jsou bossfighty, kde se tedy studio příliš nepředvedlo. Likvidace bossů je neskutečně úmorná záležitost a nezřídka jsem titul podezříval z toho, že zkrátka nefunguje, neboť životy nepřátel ubývaly až úmorně pomalu a není zase takový problém, aby naopak Crypto zemřel.

Specifickou schopností Crypta je možnost převtělit se do různých lidských těl. Pokud se vám to podaří nepozorovaně, tak se to dá efektivně využít během misí, neboť vaši nepřátelé vás v tu chvíli nepoznají a vy si tak klidně můžete po omezenou dobu užívat vycházku třeba ve vojenském táboře. Nechybí pak ani možnosti ovlivnit jiné postavy, aby provedly určitý úkon, ale ve výsledku to nebudete používat tak často.

Co mě příjemně překvapilo, tak je poměrně solidní humor, který hra má. Vůbec se nebojí kdejakých narážek, ať už sexistických, politických a dalších dvojsmyslů. Dokonce tak můžete mírně ovlivnit i rozhovory, kdy volíte, co má Crypto odpovědět. Nemá to však vliv na samotné úkoly. Z čeho mi doslova vypadly bulvy, tak to je Cryptova femme fatale Natalya. Její poprsí je doslova obrovské, a když je na obrazovce, tak většinou hráči ani nebudou číst titulky. V původní byla tato dáma solidně obdařená, ale v remasteru by mohla klidně plnit bulvární mimozemské plátky jako playmate. Ostatně mrkněte do galerie.

Největší bolestí tohoto remasteru je až překvapivě velké množství větších či menších bugů. Hra sama o sobě nepadá a běží poměrně stabilně, až na občasné propady framerate. Trochu mě zarazily delší nahrávací časy, ale největším problémem je pak AI nepřátel či fyzika objektů. Nepřátelé se opravdu často chovají nesmírně podivně a mnohdy dojde k tomu, že některé objekty se vzájemně překrývají. Sem tam dojde i nějakému nevysvětlitelnému odhození nepřítele či vozidla přes půl mapy a podobně. Občas hapruje i ozvučení, kdy se dabing například nespustí či se dokonce místy opakuje v replikách, což je skutečně dost divné.

Pak jsou zde občas podivné chyby, které hráči značně pohnou žlučí. Zejména jeden úkol mě dokázal doslova vytočit, neboť postava, která se měla s mou pomocí dostat do cíle, toho nebyla schopna a motala se po vedlejších ulicích. Občas se vám stane, že nedorazí nepřítel, kterého potřebujete zlikvidovat a sem tam si dost zanadáváte. Technicky bych hru mohl klidně přirovnat k nedávným Saints Row.

Na druhou stranu ale mohu pochválit vizuál, který mi místy přišel skutečně parádní. Autoři si vyhráli na jednotlivých mapách, které jsou vskutku graficky velmi dobře zpracované a nabízejí mnoho detailů. Navíc se podařilo i přes nový engine ponechat specifické ztvárnění, které je někde na pomezí realistické a komiksové grafiky.

I přes některé výtky a také fakt, že v jádru je Destroy All Humans! 2 – Reprobed velmi zastaralou hrou, tak jsem se téměř nenudil. Hra je to zábavná, dobře se hraje, a pokud Cryptovi odpustíte mírné zádrhely, tak se budete bavit stejně jako já. Doufejme, že autoři za pomocí patchů dají hru do kupy a s nadějí budu vyhlížet plnohodnotný třetí díl.

Destroy All Humans! 2 Reprobed

ps5xsx
THQ Nordic, Black Forest Games