Destiny 2: Forsaken - Joker’s Wild

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro
Přechod na nový systém vydávání nového obsahu byl nevyhnutelný, protože fanoušky prostě nebaví čekat několik měsíců nebo rok na nový obsah, jako jsme to viděli u prvního Destiny a během prvního roku Destiny 2. Rozšíření Forsaken přineslo v září minulého roku velkou novinku v podobě speciálního a celkem i originálního PvE/PvP režimu Gambit. V něm se utkávají proti sobě dva týmy, které se snaží co nejrychleji vyvolat bosse a následně ho zlikvidovat, přičemž velkým twistem je skutečnost, že mohou vysílat hráče, aby napadli druhý tým. No a na Gambit, v němž můžete s kamarády konečně pořádat i soukromé zápasy, se rozhodli vývojáři více zaměřit v současnosti probíhající sezóně. Ne všem se pochopitelně Gambit líbí, ale já si ho třeba rád zahraji, navíc je na něj v rámci nové sezóny nabalen nový lore a další zajímavosti, které dost obohacují celé univerzum Destiny, no a o nichž se rozepíši níže. Zároveň ho vývojáři i upravili dle zpětné vazby, takže je nyní zábavnější a daleko vyladěnější.
Než se rozepíši více o novém prémiovém obsahu, musím pochopitelně zmínit, že probíhající sezóna nabízí řadu novinek i pro hráče, kteří nechtějí za Annual Pass platit a s jeho pořízením vyčkávají. Vývojáři do nové sezóny přidali několik nových speciálních zbraní (v Cruciblu je to třeba parádní SMGčko), pořád je možné hrát Iron Banner, který přišel s několika novinkami i třeba speciální jarní event The Revelry. Ten odstartoval minulý týden a přinesl několik nových kosmetických věcí, jinak je ale prakticky totožný jako ten vánoční. Opět se v něm musíte vydávat do speciální lokace Verdant Forest na Merkuru, kde zabíjíte nepřátele a snažíte se dokončit ve stanoveném čase co nejvíce úrovní, abyste měli více času na následné střety s bossy. Popravdě mě tato aktivita zase tak moc neoslovila. Event ale přišel naštěstí i několika novými triumfy, které se váží na novou exotickou lineární pušku Arbalest. Tím to ale pro hráče, kteří nemají zaplacený Annual Pass nekončí, protože vývojáři z Bungie vydávají v pravidelnějších intervalech updaty s opravami i změnami dle zpětné vazby. Pravidelnější updaty jsou určitě velkým zlepšením, protože za pomalou opravu chyb byli vývojáři v minulosti hodně kritizování. I toto se tedy obrací k lepšímu.
Nyní už ale k onomu prémiovému obsahu, který je dostupný v rámci rozšíření Joker’s Wild. Největší novinkou je zcela nový režim Gambit Prime, jenž přišel s několika novými povedenými mapami (ty je možné hrát i v klasickém Gambitu). Ten nemá několik kol jako normální Gambit, ale jen jedno. V něm se hráči nejprve snaží nasbírat požadovaný počet Motů, aby vyvolali bosse. Vývojáři z Bungie si všimli, že hráči u klasického Gambitu nemají problém smáznout bosse během několika vteřin. Pro Gambit Prime byl proto cíl, aby souboj s bossem byl daleko napínavější a více připomínal třeba velké střety z raidu. Proto má boss v Gambit Prime o dost více života, ale zároveň mu můžete dávat poškození jen krátký čas poté, co zlikvidujete všechny postupně objevující se čarodějnice kolem něj. Najednou tak hráči musejí daleko více spolupracovat, vymýšlet taktiky a přemýšlet, jak bosse co nejrychleji zlikvidovat, a zároveň i pochopitelně zatopit druhému týmu. Musím říci, že jsem si Gambit Prime oblíbil, zvláště pokud hraji v týmu s kamarády a mohu s nimi komunikovat. Na komunikaci ostatně Gambit Prime hodně staví a s random hráči budete sem tam vyhrávat, ale nikdy neobjevíte ono pravé kouzlo tohoto nového režimu.
S ním se pak pojí ještě jedna velká novinka v podobě setů. Pro Gambit Prime vývojáři připravili čtyři speciální sety brnění, které poskytnou řadu bonusů nejen vám, ale také kamarádům ve fireteamu. Sety přinášejí do hraní další vrstvu taktiky a obohacují samotnou hratelnost, což se mi hodně líbí. Jde o dobrý směr, kterého by se mohli vývojáři do budoucna držet, a třeba i nabídnout další sety pro PvE nebo Crucible. Jednotlivé sety můžete jednoduše získat v nové PvE aktivitě The Reckoning, které je spojena se záhadnými Nine. Jde o aktivitu podobnou třeba Blind Well nebo Escalation Protocol, odehrávající se ve speciální lokaci, která je rozdělena do tří stupňů. V prvním Tieru na vás čeká jen vystřílení nepřátel na čas. V druhém už musíte nejen vystřílet protivníky ve stanoveném čase, ale také musíte postavit skrze několik kontrolních bodů most a následně se utkat s dvěma bossy. Třetí Tier se pak liší obtížností ale také finálním bossem, jenž potěší fanoušky prvního Destiny, u něhož musí celý tým maximálně spolupracovat. Jde určitě o celkem zajímavý a zábavný režim, navíc má The Reckoning i možnost hrát s náhodnými hráči díky přítomnému matchmakingu. Je jasné, že pokud hrajete s kamarády, je průchod díky komunikaci jednodušší a méně frustrující, ale pokud je zrovna nemáte, jde o solidní alternativu. Ostatně The Reckoning není zase tak moc náročný a z mé vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že s trochu schopnými randomákami se dá dokončit i Tier 3. Jen se to třeba nepodaří na první nebo ani druhý pokus.
Velkou novinkou v rámci probíhající sezóny je quest Allegiance. V něm se musíte hned na začátku rozhodnout, jestli budete věrní Drifterovi nebo Vanguardovi, což následně ovlivní skladbu úkolů, budoucí události v rámci příběhu i to, jak na vás bude Drifter reagovat. Jde o vůbec první podobné rozhodnutí v rámci série Destiny, které má vliv na následné události a cestu vaší postavy, která navíc není uzavřená. Na vaše rozhodnutí se budou postupně nabalovat další následky v obsahu, který se do hry teprve dostane. Určitě bude zajímavé sledovat, jaký dopad bude ještě toto rozhodnutí mít, ale je jasné, že tady si vývojáři tento systém rozhodování teprve zkouší, protože na něm by mělo stát celé Destiny 3. Alespoň dle dosavadních úniků.
Celá probíhající sezóna se točí nejen kolem Driftera, v současnosti jedné z nejdůležitějších postav v Destiny 2, ale také kolem záhadné rasy Nine. K ní patří i obchodník Xur, který se pravidelně objevuje ve sluneční soustavě od prvního dílu a nabízí hráčům k nákupu exotické vybavení. S novou sezónou jsme se konečně o této rase dozvěděli hromadu nových informací i její propojení s Drifterem. Zároveň ale Xur nabízí každý týden speciální quest Invitations of the Nine. Ten spočívá jen v dokončení určité Strike mise a následného sbírání vzorků od zabitých nepřátel, ale za toto celkem nezajímavé a naštěstí krátké grindění jste pak odměněni nejen lootem, ale dalšími zajímavými informacemi o Nine. Je jasné, že úkoly Invitations of the Nine jsou určeny pro ty největší fanoušky Destiny, kteří se o univerzu chtějí dozvědět co nejvíce informací. Svoji úlohu plní dobře, jen by tedy mohly být samotné úkoly nápaditější a zajímavější.
Zatímco quest na exotickou lineární pušku Arbalest je určen pro všechny hráče, vývojáři přidali v rámci prémiového obsahu i quest na exotický hand cannon Thorn. Tuto zbraň z prvního dílu nemusím fanouškům určitě moc představovat. Ta terorizovala hráče v Cruciblu hlavně během prvního roku Destiny, ale rozhodně patří mezi ty nejvíce ikonické zbraně, jaké se kdy v sérii objevily. Nyní je zpět, přičemž je možné ji získat přes docela dlouhý quest, zahrnující hraní cruciblu, strike misí nebo dalších aktivity, přičemž je vše završeno speciálně upravenou strike misí Savathun's Song, která má i na můj vkus docela přestřelenou obtížnost. Na ní i stavbě samotného questu je ale vidět, že vývojáři nechtějí zatím ustoupit občasným nebo casual hráčům, ale mají v plánu nabízet i nadále obsah s určitou výzvou, za jejíž zdolání budou následně hráči náležitě odměněni. To je ostatně směr, kterým Bungie musí jít za každou cenu, ačkoliv za tento přístup bude mnohými kritizována. Je to ale pro dobro samotné hry. Každopádně Thorn pochopitelně už není v Cruciblu tak silnou zbraní, jakou byl na začátku prvního Destiny, ale rozhodně je o použitelnou zbraň, která se neztratí ani v PvE. Jak totiž zabíjíte v PvE protivníky, postupně z nich vypadávají orby, z nichž si můžete vracet do zásobníku náboje. Thorn už tedy není jen čistě zbraní do Cruciblu.
Rozšíření Joker’s Wild přišlo s velkým zlepšením oproti Black Armory, a ačkoliv nenabízí další raid, nový obsah je rozhodně zábavnější a zajímavější. Zvláště pro hráče, kteří si oblíbili herní režim Gambit. Navíc se vývojáři vyvarovali i z velké části onoho nudného grindění. Pořád je tu ovšem prostor pro další zlepšování, ale Joker’s Wild je rozhodně vydání se dobrým směrem, který musejí fanoušci ocenit. I proto jsem celkem zvědav, s čím vývojáři přijdou v další sezóně.
Tvoje reakce na článek
Galerie


















Komentáře (11)
Stepo kupříkladu Bounty změnili ještě v D1 před vydáním tTK a tam ti to nevadilo a tady jo? Už předem avizovali, že Anual Pass nejsou příběhové DLC, ale spíš obsah do sezón. Že si za to nechali zaplatit, je věc jiná. Povím ti zážitek teď například z crucible, kde díky tinktuře máš skoro nekonečné granáty/supru, a je to velmi podobné crucible v D1. Díky bohu že už to tak není. Vždyť teď tam skoro nikdo nestřílí a jen kolem tebe létají granáty. Co se zbraní, lore a věci kolem toho, týká, není na tom D2 vůbec špatně. Že recyklují? Dalo se to čekat už jen kvůli vydání i na PC. I když veteránům ty zbraně mohli odemknout jako odměnu za získání v D1. Pinacle zbraně jsou taky super, a mají i smysl, jen mě irituje crucible, kde stále není zaply skill base matchmaking. Nemám už tolik času trénovat a hrát jako dřív a být pořád zabíjeny lunou nebo forgotenem (u kterych se ani nedivím, že si je lidé zaplatí) mě fakt sejriKaždá hra se vyvíjí a chtít jen aby byla stejná jako první díl je blbost. Pokaždé máš dobré, ale i špatné kroky
Stepo ty si fakt mimo tobě vadí přesně věci který zbytek komunity chválí to ze nemusíš letět na tower s každým engramem je super a to tvoje tuneni neznám snad nikoho v D1 kdo by to nedělal přes motes of light ...Grindu v D2 je více než v D1 o tom sem dost přesvědčen asi nemáš nafarmeny masterworkovy zbraně z Reckoningu, Last Wishe, z Forge , Scourge atd. To nemluvim vubec o armorech z Gambit Prime ktery se teprve hraním v trojkovem setu začne hrát o dost jinak...a nehledě na to ze když jsi neměl v D1 co dělat dělal jsi triuphy těch je v D2 víc než dost a některý stojí fakt za to....nepopírám ze obrovská chyba je to že chybí trials to je nejspíš důvod největšího úpadku hráčů ale hraju denně a pořád mám co dělat i pribeh a lore mi prijde v d2 kvalitni at uz zakladni hra warmind nebo forsaken. A ze přijde vždy po jednom větším dobrém dlc jedno slabsi ...jako kdyby v D1 byli vsechny dlc nabuseny obsahem a ještě poslední věc jak někdo může nadávat na Destiny potom co vyšel Anthem bez obsahu bez příběhu....
Že toho má hra více než Destiny 1? To jako vážně? 😄 Kvantita není kvalita chápeš? To že tebe nebavilo expit zbraně, armory... To o něčem vypovídá. 😄 Vše mit hned jasně, nejlépe už vyexpené jsme říkali tehdy v jedničce 😁 a ono to tak je. Spousta lidí co to hrála víkendově tohle chtěla no.. Nechapu... Co je na tom jako opruz? Pro mě je to právě ta mechanika, neumím to lépe pojmenovat, co mě tam chybí.A propo.. Psal jsem o frakcích, a s nimi spojené ranky, proč se nemůžu dostat do nabídky NPCčka? Nezobrazuje se mi interakce. Proč? Co to zase vymysleli tve... Ale ne už zase kritizuju.A co Ikora.. Je moc hezké že jsi tady ukázal jednoho Zavalu.. Ale co Ikora? Ta je jako mrtvá? Ja hraju za Warlocka a vždy jsem chodil k ni.. To víš zvyk. Ne jako nic neni lépe udělané. To že jednu NPC postavu obdaruji po roce milostivě ranky, a další odřiznou mi nepříjde správné. Ale tobě to očividně vyhovuje. Nemáme se o čem dal spolu bavit. My dva nenajdeme společnou řeč. Za mě prostě Forsaken dobré... Ale zbytek anal pasu stojí za hovno
Ja neviem ci si tatar alebo co ale 100x ti bolo povedane ze ranky su videt uz od Warmindu - link - tu mas dokaz dal som si tu namahu. Aspon je vidiet jaky mas o hre prehlad. Apropo expenie zbrani v d1? Najvacsi opruz a vsetci isli cez mote of light. Preto ocenujem perky odomknute a zvysovanie statu (mw) cez cory. A o tych zbraniach sa nema cenu bavit, je to jak kachlo pisal , najprv plac ze su v hre neni legendy z d1 a ked ich vratia tak plač ze nevedia ine vymyslet 🤬🙏 a pritom maju super questy s tolko vyplakanym grindom ...
Barnabaš ja už jsem to psal mockrát.. Sam musíš vědět jaké věci jsou změněné, a jake věci hře chybí. Dobře pojmenoval jsem to možná nešťastně. Vadí mi že dodnes nejsou u Vanguardu ranky.. To jen tak čeho jsem si všiml že pořád není. Frakce tudíž úplně postrádají smysl nemysliš?
Ale jinak vždyť sám víš co mi vadí.. Psal jsem to už mockrát. Teď mi třeba mrzí, že se úplně vykašlali na mise, nové mise, nové striky, PvP módy, mapy.. Proč nedají stary Trials? Myslím ten z D1? Nebo proč se pořád v nedají expit gany a armor. Tve mě to tak chybí.. Šel jsi Raid, padl ti super kvér, tak jsi ho šel pak tunit na patrolu, kde jsi musel sbírat matroš, u toho jsi sbíral expy.. A sjel pár publicu, mělo to všechno smysl. Proč bych teď měl chodit třeba public eventy? Zbytečné.. V Raidu ti pak na max vylepšení musel padnout shardík že 😄 Ten proklatej shardik kterej někdy padl i místo rewardu😄 Ale byl potřeba takže jsem to bral. Vše je moc zadarmo. Ok jak jsi psal o těch ganach, Last word a Thorn jsou legendy z D1.. To neni nic co bych měl chválit na dvojce. I když je moc dobře že tu jsou... Když nedokáži vymyslet nové, a lepší zbraně. Vadi mi taky že už pro otevření bounty nepotřebuješ letět na tower. 😄 Je to zase zbytečné ulehčení.. Mělo to svoje kouzlo, když jsi nevěděl co ti z bounty padne, nebo klasické odevzdáváni bountyn s expama plněné na patrole.. Měl jsem rad ten rituál vrácení se na tower a vše najednou odvezdat a otevřít.. Asi jsem blázen 🤪 To samé rychle cestování po mapě. Mě vyhovovalo to že jsem tam musel dojet.. 😉 Ale ok.. Budu se snažit hře už pokud možno tolik věcí nevyčítat.. Ostatně chystám se zase vrátit... Aspoň na to PvP.. Tak slibuji že už si radši napočítam do 10 než začnu psát kritiku 😄Každopádně Forsaken se povedl, hru to nakoplo.. Tak jsem myslel že budou tímhle směrem pokračovat, což se nestalo. Ale nic neni ztraceni, Bungie teď vlastní práva komplet, tak snad ta trojka
Ake mechaniky? 🤔 stale dokola to iste. Pritom si myslim ze D2 ma toho momentalne viac ako dost oproti D1. Taktiez veci na grind je pozehnane a zbrane stoja zato (whisper, sleeper, thorn, lastword, pinacle weapony atd a ich catalysty) D1 zije zo svojej slavy, bol to boom, zasluzeny , ale taktiez plno hejtu. A toho hejtu teda bolo dost. Kazdym updatom rozmrdane pvp kde sa isla meta podla toho co bolo buffnute. Popravde keby neni trialsu tak zhasne asi skor. Pvp bolo zabavne ale momentalne je D2 na tom viac ako dobre a pvp je fajn, len chyba poriadny rezim ako trialsy. Tiez som tam utopil cez 1600+ hodin ale nechybaju mi odtial tie bajne “mechaniky” o ktorych hovoris. Co mi ale chyba z D1 su badass armory.
Mě právě Gambit baví.. Destiny mám komplet i s anal pasem. A zapl jsem to třeba včera. A co se týká toho hejtění, ano pochopil jsem už od začátku že tohle není to Destiny ve kterém jsem nahrál více jak 2300h..ale bohužel hra, která postrádá veškeré ty super mechaniky a principy z prvního dílu. Hrozně mě to zklamalo, a jen těžko jsem to rozdejchával. Bohužel.... Snad to s třetím dílem bude zase to staré dobré Destiny, které jsem mimochodem hájil zase naopak proti všem hejterum do posledních špetky sil😄Ale neber si mou kritiku osobně, pokud to tak nevidíš, tak v pořádku. Přeji ti perfektní zábavu... Ja nad Destiny hul nelámu... Je to moje srdcovka❤️ ale co je moc to je moc.. A asi i na takového fanboye značky jako jsem ja😉Edit: A ještě k tomu proč komentují všechno co Kachlo napíše o Destiny. Hele ja ho mám rád 😉 Hodně mi v jedničce pomohl.. Skolas vi😄 A jsem rád že píše o Destiny, taky si to rád přečtu. Ale možná mám Destiny rád víc než by bylo zdravo, možná jsem jedničku až moc žral.. A teď mi vadí dvojka protože dost věcí podle mě udělala špatně. A ne jen podle mě. Na to že hra není taková jaká měla být, postupně přišlo i největší hráčské jádro.. A i ti, co mě vyčítalli mou přílišnou kritiku.
Stepobella vážně by me zajímalo kolikrát jsi to D2 zapnul od vydání hry ...D2 jsi odsoudil uz na začátku a pořád a stále dokola D2 jen hejtis...jasně ze Gambit Prime nebavi každého a neříkám ze jsem spokojený úplně ze vším co v té hře je ale nechápu proč komentujes každý Kachluv příspěvek na adresu Destiny ja osobně si rád přečtu cokoliv nového o D2 i smysluplnou recenzi ale tvoje komenty me vážně nebavi
Kachlo suhlas 👍 jedine co mi trosku vadi na jokers wild su asi tie 4 sety 😃 mohol to byt jeden kde vnutri by som prehodil spec ( sentry,invider...) . Inak som spoko tiez mi viac vyhovuje anual pass ako male rozsirenia napr CoO. No a na lore je hra od Forsakenu neskutocne bohata a zaujimava klobuk dole...Gladd- link
Kachlo ty si nedáš pokoj s tou živou službou viď 😄 Proč myslíš že jsou hráči rádi za tento přístup, namísto starého a klasického vydáváni dlc..?Vždyť to postrádá smysl už jen z toho důvodu, že se chystá Destiny 3.. Tak jaka pak může být z Destiny živa služba když ji za rok znovu tipnou? Podle mě to je jen zástěrka aby nemuseli přidávat nové mise, striky, patroly, questy.. A tak dále. Protože nic z toho v těch sezónách není. A když už něco ano, tak ne v takové míře jako za starých časů kdy vycházel jeden datadisk co pul roku s mnohem větším obsahem než co nabídl celý anal paas. 😄 Takže otázka zní.. Jak může být hráč spokojen s tim drtkem obsahu, a akceptování systému,, hry jako živé služby '' když to za chvíli zase odpískají a vydaji znovu vše v dalším díle? Podle mě každý kdo ma aspoň trochu rozum tohle musí vidět... Je to Fail jak prase sorry. Chesse to ale neni dlc. Prostě neni.. Je to jen sezóna která nenabízí prostě nic. Edit : Kritika je dle mého vážně oprávněná... Bungie tohle nedělá poprvé.. Destiny jako takové žije více jak 5 let.. Takže ne... Nemusím nic ocenit.. Ne snahu jako od začátečníků.. Oni jimi totiž nejsou. A 7/10 za toto? .. Ehmmm hned vedle je Division 2 s 8/10..to jako fakt? 😄
Pro me zbytecne DLC nemam rad Gambit a bohuzel Reckoning si bez hrani Gambitu nezahraju...