Konzolista.cz

Dark Souls III - Ashes of Ariandel

recenzeúterý 25. října 2016Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Dark Souls III - Ashes of Ariandel
Letos v dubnu vývojáři ze studia FromSoftware zakončili svoji sérii Dark Souls třetím, a nutno říci, že výborným dílem, který nabídl zajímavou zápletku, skvělé bosse a hlavně opět výbornou a návykovou hratelnosti, díky níž bylo těžké se od hraní odpoutat. O zhruba půl roku později jsme se nyní dočkali prvního rozšíření Ashes of Ariandel, na které se nešlo netěšit. Zvláště když moc dobře víme, jaká výborná DLCčka připravili vývojáři z FromSoftware pro předchozí díly. Pro fanoušky jde určitě o jasnou volbu, ale nabízí i něco zajímavé pro ostatní?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Ještě teď si pamatuji moc dobře na probdělé noci v dubnu, když jsem se pokoušel porazit všechny bosse v Dark Souls 3 a vše následně i vysbírat, aby cinkla tolik vytoužená trofej. Času, který jsem do hry investoval, rozhodně nelituji, zvláště když šlo o opravdu výbornou zábavu a výborné završení mé oblíbené série. Zároveň už v dubnu jsem byl vývojáři nalákán na dvě plánovaná rozšíření. První rozšíření Ashes of Ariandel se vám odemkne prakticky už na začátku hry (musíte si promluvit s NPC postavou u bonfiru v katedrále Cathedral of the Deep), je prakticky jedno, kdy se do něj pustíte, ale vývojáři sami upozorňují, že byste měli mít už něco za sebou. Doporučený level je alespoň osmdesát, a musím říci, že i má postava na New Game +++, která je na daleko vyšším levelu, měla občas co dělat, a nemohl jsem rozhodně jít Rambo stylem. Nová lokace je totiž hodně nehostinná, brutální a nemilosrdná, trestá za každou menší chybu a na rozdíl od těch původních, neustále si musíte dávat pozor. Každá nepozornost bolí hned několikrát.

Pokud čekáte od rozšíření Ashes of Ariandel něco vyloženě nového a neokoukaného, budete asi trochu zklamáni, protože vývojáři servírují prakticky to samé, jen v nové zasněžené lokaci uvnitř obrazu Ariandel, která bude působit hlavně na fanoušky prvního dílu trochu nostalgicky, ostatně jde o variaci na lokaci Painted World of Ariamis. Od ní se ale nová lokace pochopitelně i dost liší a nabízí docela rozmanitá místa. Nejprve se budete prohánět menším lesíkem, v němž pomalu nevidíte metr před sebe, což jen nahrává protivníkům a nejrůznějším pastím, ale podíváte se i do hor, případně rozpadlé menší věže s tajemstvím. Design prostředí je opět velmi kvalitní, prostředí nabízí řadu skrytých míst, odboček i zkratek, které si musíte hraním zpřístupnit, abyste to neměli po každé smrti daleko k bonfiru.

YouTube video: YouTube video player

V nové lokaci nemohou chybět ani zbrusu noví protivníci. Těch vývojáři připravili hned několik, ať už jde o několik druhů rytířů nebo oživlé stromy, způsobující ohnivé nebo zmrazující zranění, přičemž vás nutí se učit jejich pohyby a útoky, abyste předešli docela velkým zraněním, která způsobují. Už souboje s řadovými protivníky jsou těžké a jsem rád, že i pro hráče, který má původní hru několikrát dohranou a postavu dobře připravenou, představují slušnou výzvu. Tím hlavním jsou ale v DLCčku souboje s bossy, jako ostatně v původní hře. Je možná trochu zklamáním, že rozšíření Ashes of Ariandel nabízí jen jeden hlavní a jeden vedlejší souboj s bossem. Oba souboje jsou si možná až moc podobné a mají v polovině stejný zvrat, ale do série přinášejí zase trochu něco nového, a určitě mohu říci, že jsem si je užil.

Protože se počítám mezi Dark Souls veterány, kteří zvláště třetí díl znají jako své boty, neměl jsem problém celé rozšíření Ashes of Ariandel dohrát za nějaké tři hodinky, což když tak vezmu, jasně značí, že jde o nejkratší DLCčko, jaké kdy bylo pro Dark Souls hru vydáno. Ano, vše jsem neprozkoumal, ještě se do hraní vrátím, abych posbíral všechny nové zbraně, případně kouzla, a následně je vyzkoušel, ale délka je určitě jedno z největších zklamání. Ještě nyní si pamatuji, jak jsem u rozšířeních pro Dark Souls 2 strávil i několik dnů, protože pro fanoušky přinášeli i pořádnou výzvu. To zde trochu chybí, třeba se dočkám ve druhém rozšíření.

Rozšíření Ashes of Ariandel každopádně nabízí i spoustu novinek, které se vám budou během bojů hodit, zamiloval jsem si třeba novinku v podobě meče Onyx, drápů Crow's Quill, případně obří sekyru Earthshaker, která v okolí způsobuje otřesy. Špatné mi nepřišlo ani kladivo Quakestone, případně kopí Follower, které můžete i házet. Kromě nových zbraní a kouzel narazíte v rozšíření i na nové pěkné sety brnění.

YouTube video: YouTube video player

Dohráním hlavní příběhové linky rozšíření určitě nekončí, zvláště pokud máte rádi PvP souboje. Ty jsem si během hraní Dark Souls 3 docela oblíbil, i díky napínavým šarvátkám s kamarády, takže jsem byl zvědav, jak dopadne oznámená speciální PvP aréna. Do ní se dostanete přes základní bonfire, po poražení volitelného bosse, přičemž si můžete zvolit, jestli si dáte klasický duel, hru 2 vs. 2 nebo dokonce budete bojovat v šesti hráčích. Do duelů jsem neměl problém se napojit do pár vteřin, když jsem zvolil arénu pro šest hráčů, napojování trvalo i několik minut. Hra prostě musela najít dostatečný počet hráčů, což pro ni dělalo celkem problém, ale dá se pochopit, že nyní dávají hráči přednost hlavně PvE obsahu. Každopádně po napojení vše běželo dobře, šarvátky jsou zajímavé a v šesti hráčích hektické, docela dost jsem se bavil a dokážu si představit, že se sem tam do arény vydám i v následujících týdnech.

Vizuální stránka se oproti původní hře nezměnila prakticky vůbec, ale o ní se ani rozepisovat nechci. Důležitější je zmínit u ní framerate, který ve venkovních lokacích mohl být stabilnější, protože mi přišlo, že v několika úsecích docela dost klesá. Snad se na tento problém vývojáři ještě podívají, protože jen narušuje jinak slušný zážitek.

Ashes of Ariandel je ve srovnání s předchozími přídavky do Dark Souls her nebo Bloodborne tak trochu menším zklamáním. Sice nabízí zajímavou novou lokaci, několik nových protivníků a zbraní, třešničkou jsou pak dva zajímavé souboje s bossy, a vůbec dělá svojí práci dobře, ale nenabízí nic vyloženě nového a navíc skončí příliš brzy. Pokud jste si jako fanoušci rozšíření pořídili v rámci Season Passu, který se prodává za více než příznivou cenu, litovat určitě nebudete, zvláště když druhé rozšíření má být minimálně stejně velké, ale za samostatnou cenu bych řekl, že nabízí příliš málo muziky, nebo jí mohlo být o trochu více. Alespoň ve srovnání s rozšířeními do Dark Souls 1 a 2.

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (22)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Ergo_Proxy
👍3

Hlavně level desing toho DLC je boží, když se dostaneš do toho průsmyku a nahoře vidíš kapli a pak projdeš průsmykem do kaple z druhé strany, tak jsem virtuálně tleskal

Pan T
Pan T #Drifter
👍2

Právě jsem se vrátil promrzlý z tohoto dodatečného výletu, a musím napsat že jsem si to opravdu užil. Nemůžu říct že bych si tím bezstarostně projel hladce jako nůž máslem, ale naopak jsem se popravdě docela protloukal se srdcem až v krku. Bossové mi zabrali pár desítek pokusů (sám), a než jsem prolezl každý kout, tak určitě nějakých 10? hodin uteklo. Atmosféra, krásný design, skučení umírajících, bzučení much u hromady mrtvol, vytí vlků atd..., musí chytit za srdíčko každou romantickou duši. Jediné co mi přijde škoda, je absence trofejí. Nějaké to virtuální cukrátko za vytrpěné trauma by tu bylo nasnadě. Jinak nemám výhrad. Lama hodnotí 9/10

Skara
Skara #CX+PS5+XSX

Kostej - slušný dmg co za zbraň prosím tě používáš?

godycz
godycz #katana-san
👍1

dohrano.prijde mi to jako nevydane DLC do bloodborne. jednak arch. jednal level design, jednak akcni zbrane, jednak ...... proste libilo !!!

Lynch
Lynch #4308

Prostředí z DLC se mi líbí asi nejvíce z celého DkS3, škoda že je DLC tak krátké a málo obsáhlé a "závěrečný" boss fight je jen nastavovaná kaše. Lehce nadchne a na konci urazí. 5/10

esoLister
esoLister #legendMKII
👍2

Kostej-cz neřekl bych, že se to někdy stane, ale přečetl jsem celý tvůj příspěvek a do písmene souhlasím Souls

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍5
👎1

Jste znudeni a vubec s vama nesouhlasim hlasky typu , ze kdyby Dark Souls III ani nevysel nic by se nestalo je nesmysl Hrac nejak se mi ani nechce na tebe reagovat ...

godycz
godycz #katana-san
👍2

jak to tady ctu, tak to kazdy hrajem asi opravdu jinak.ja mam presne 251lvl a mam NG++. ale vubec si nepripadam, ze bych to mel v dlc lehci.

Ergo_Proxy

Narw20 S Artorias of the Abyss nejlepší DLC vůbec, takže se můžeš těšit. Jak fantastické story, tak level-desing, tak grafika, hudba, bossové, zbraně. Tady to dostalo 8/10, jen proto že to recenzent chtěl mít hned na webu, ale o tom se musí trochu přemýšlet, složit celek. Jestli tohle není 10/10 DLC, tak už pak žádné DLC není.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

lvl 200 to mas NG7 ne...to je jasny ze je to pak tezky...jinak k tem kovenantum a pvp...je fakt parada cekat na jeden summon za den u blades of darkmoon..nebo farmit pul dne silver knighty pro 5 usi...Ze pvp je v poradnu si muze myslet snad jen lunatik...Rozvoj postav naopak s kazdym dilem upada...bloodborne mel naprosto ploche charaktery...a DS3 je na tom sice lepe..ale ze by me nekdo konretni oslnil..mozna cibulak a jeho sklon k chmelenym napojum...:]

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍2

Nevim co mate , me se to libi jsem teprve na zacatku ...Vlci dobre udelani a ten na utesu na toho jsem koukal s respektem - pekna uvitana Dal jsem par boju PvP a 2h v cudu a to jsem u prvniho ohniste pred lavkou. By me zajmalo co je na PvP rozbiteho ? Hraju to furt a krome lagu , ktery je a byl vzdycky tak pohoda ... Celkove jsem s Dark Souls III spokojeny a mam ho raci nez Bloodborne uz jen pro ty lokace a covenanty . 3h delka DLC to neni muj pripad , za 3dny porazim bossaky a pak jdu rubat do areny ... Kdyz vezmu jak byla kratka snezna lokace v Dark 2 a stejne jsem tam lital skoro tyden protoze ja jsem toho nazoru ze ten kdo hraje jaky koli Dark Souls bez PvP hraje polovicni hru . Uz jen proto ze jsou covenanty prevazne zalozene na PvP a jako vzdy chci mit kazdy covenant na max . Treba vubec si nedokazu predstavit hrat hru of-line . Pak to straci tu atmosferu ze muzu byt napadeny druhym hracem . Jen je skoda ze napadani bez pouziti Dried Finger neni tak caste jako bylo zvykem v Demons Souls , Dark Souls 2 a Dark Souls 1 ... A co se tyka obtiznosti , tak na to ze mam presne 200lv a utok mece mam pri pouziti podpurnych kouzel 942 , tak me krasne uz 2x sejmuli ...Nerekl bych ze je zacatek na kterem teprve sem nejak obvzlast lehky... Zitra se do toho ponorim na plnou ... Dark Souls III neni vubec spatne udelany , navaznost a lokace z Dark 1 je dobry napad , ale chyba je ze se netuni i armor a system u kovare bych bral jako v Demons Souls a Dark 1 ... Co ma Dark Souls III paradni jsou story z NPCckama , ale mohl tvurce jeste pritvrdit na temne atmosfere - me se zda ze stejne Dark Souls 1 ji ma nejlepsi ...Kdyz si spomenu na lokace treba New Londo ruins , nebo na katakomby kde byla uplna tma , tak me jen mrzi ze se hra nedockala remasteru ... Jde ale uz poznat ze Dark Souls potrebuje pauzu a taky dalsi dil bude mozna, mozna na dalsi generaci . Preci jen uz tu mame i s Demons Souls 4 dily a ja sam si moc nedovedu predstavit co vymyslet noveho aby to bylo jako hrat Dark Souls poprve . Je dobre ze bude pauza a jsem napjaty co za novou znacku From Software vytasi , rikaji ze to bude v podobnem duchu jako Souls hry , ale jinak ...

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Narw: Old hunters je pecka DLC..puvodne to mela byt 2 DLC ale zvniklo z toho jen jedno...a je to lepsi volba...Old Hunters je tresnicka na uz tak dobry dort [ i kdyz sem se k nemu dopracovaval dlouho pres ten ted uz snesitelny bojovy system]

godycz
godycz #katana-san
👍2

jdu to klasicky. kazdy kout. kazdou zkratku. mam 6 bonfiru, ani jednoho bosse a mam nahrano 6 hodin.jsem lama..

Narw20
Narw20 #Player 1

Ergo: Já se akorát zítra do Old hunters pustím poprvé, kupoval jsem to teď v akci na storu. Tak doufám, že to bude tak dobrý jak tvrdíš :-)

Kachlo
Kachlo #BOSS

Netvrdím o lokacích, že nepřináší nic nového, ale rozšíření jako takové.

Darkzur
Darkzur #PS5

Nechapu jak recenzent tvrdi,ze jde o nejkratší délku DLC,kdyz vse neprozkoumal a je z nej zklamán ??Jaktoze na jednu stranu tvrdi,ze lokace nepřináší nic zajímavého a neokoukaneho( ta lokace snad uz byla v nějakém jinem díle???:-))a na druhou stranu tvrdi,ze design prostředí je opet kvalitní- trochu rozporuplná tvrzení ......

Reizo
👍1

Vzhledem k tomu za kolik Kachlo psal, že dofičel tehdá old hunters jsem tady čekal v recenzi "Bylo to příjemné dlc na půl hodiny hraní"

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Souhlasim...

Ergo_Proxy
👎1

osobně jsem myslel, že DLC trošku vylepší můj postoj ke trojce, no nestalo se. Já mám trojku rád, ale kdyby nevznikla, nic se nestane.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Osobne bych sel i o bod dolu..neni to nic svetoborneho...a krom moznosti hrat naprosto rozbite pvp ve vice lidech tam toho moc neni....naopak zbrane jsou pomerne povedene....nektere lepsi a jine horsi..ale zabavne v pve jsou vsechny....pvp je opet jina pohadka..

Ergo_Proxy
👍6

Jelikož tu geniální The Old Hunters dostalo 8/10, tak tohle by mělo dostat tak 4/10....

esoLister
esoLister #legendMKII
👍2

No těším se moc a jdu stahovat. Ještě se zeptám, ajchy/trofeje opět nejsou? Zajímalo by mě, proč je nepřidávají? Ke hrám tohohle typu se hodí maximálně, jako ta odměna! Nebýt ajchu, tak bych nevyzobával např.všechny prsteny. K čemu se pídit pro ring +1, když už mám +2. Byla to zábava, vše vysosat, ale bez ajchu bych neměl asi důvod, když už jsem vše viděl.