Dark Mist

Martin Šmíd, 20. 12. 2007 15:24
Právě když jsem si říkal, že Sony na PSN nemá dost her a těch kvalitních už vůbec ne, tak jsem si stáhnul hru Dark Mist, od které jsem si toho moc nesliboval. O to větší překvapení mě čekalo, když jsem se do hry ponořil. O své hodně pozitivní dojmy se s vámi nyní podělím.

Studio Game Republic, které patří k hlavním vývojářům Sony, už připravilo několik PS3 her. Nejprve to bylo nemastné neslané Genji, aby poté mohli vydat skvělé RPG Folklore. Nyní přichází i na PSN a určitě nikoho nepřekvapí, že se opět jedná o RPG, i když s trochu akčnějšími prvky. V Dark Mist hrajete za bojovnici světla Altemis, která má za úkol zastavit démonického krále, který se nachází kdesi ve svých labyrintech. Příběh je opravdu jednoduchý. Především jde ale o perfektní a návykovou hratelnost, kterou Dark Mist přináší.

Altemis při procházení labyrinty využívá svůj luk, který střílí světelné šípy. Ty jsou samy o sobě velmi efektivní a většinou stačí na nepřátele jen pár ran. K tomu má k dispozici ještě tři speciální střelné módy. První mód vystřeluje houf zelených střel, druhý mód vystřelí naváděnou modrou bublinu, která po dopadu vybuchne. Asi nejefektivnějším útokem je třetí mód, který vystřelí červený šíp. Každý z těchto útoků si můžete vylepšovat pomocí zlatých měsíčků, které se objeví po mrtvých démonech. Vylepšení se netýká přesnosti nebo síly střely, ale množství střel, které lze vypustit naráz. Když už jste opravdu v hodně těžké situaci, kdy hrozí smrt, tak můžete použít za každou úroveň dva bombové útoky. Tento útok spolehlivě zničí všechny menší protivníky a těm silnějším ubere spoustu energie.

Nepřátel je docela hodně druhů. Nejprve vám budou dělat společnost menší démoni, kteří se na vás ovšem valí ve velkém množství. Jedinou šancí na přežití je střílet zběsile kolem sebe. Tito démoni mají i schopnost po vás skákat. Když se vás takový démon zachytí, musíte rychle zatřást ovladačem, abyste ho dostali ze svého pláště, jinak vám hrozí, že přijdete o svůj drahocenný život. Dále na vás čekají kanóny, obrovské koule či létající hadi. Na konci každého labyrintu vás čeká boss, kterého doprovází menší démoni. Kapitolou samou pro sebe jsou velcí bossové hry. Narazíte na ně zhruba po každém čtvrtém labyrintu a na každého to chce trošku jinou strategii.

Design jednotlivých levelů je doveden k naprosté dokonalosti. Jediné, co vám brání obdivovat každou úroveň, je temná mlha, která se rozprostírá každou úrovní, dokud nezničíte nejsilnějšího protivníka. V pozdějších fázích hry vám bude dělat mlha spoustu problémů. Nejen, že špatně vidíte své nepřátele, ale v pozdějších fázích se objevují i propasti, do kterých můžete spadnout. Hru můžete procházet buď klasicky, nebo na čas. Všechny vaše úspěchy se poté zapisují do statistik, které si můžete prohlédnout v menu. Asi nepřekvapí, že první místa s přehledem okupují Japonci. Grafická stránky hry je také jedno velké překvapení. Ačkoliv je grafika kreslená, má své kouzlo a jedná se o jednu z nejhezčích PSN her. Hudební ani zvuková stránka rovněž neurazí.

Dark Mist je povedená PSN hra, která vás chytí a nepustí. Pokud si chcete přes vánoční svátky užít skvěle hratelnou hru a velké AAA novinky už máte dohrané, neuděláte nákupem Dark Mist chybu.

Dark Mist

ps3