Crash Team Rumble

recenze  2
Martin Šmíd, 1. 7. 2023 13:40
Série Crash Bandicoot zažila v posledních letech velké zmrtvýchvstání, a to díky nejprve výborné kolekci remasterů prvních třech dílů Crash Bandicoot - N. Sane Trilogy, díky nimž si tyto velké klasiky prvního PlayStationu studia Naughty Dog mohou zahrát miliony hráčů na současných platformách, ale také povedenému pokračování Crash Bandicoot 4: It's About Time. To dobře navázalo na původní trilogii a nabídlo uspokojivé nové dobrodružství hlavního hrdiny v moderním hávu a s řadou novinek v hratelnosti. Následně se zdálo, že se dalšího dílu nedočkáme, zvláště když bylo oznámeno, že se studio Toys for Bob bude do budoucna věnovat vývoji dalších dílů Call of Duty. Naštěstí si ale vývojáři našli čas i na Crashe. Nepřipravili ale regulérní pokračování, ale multiplayerový spin-off Crash Team Rumble, k němuž jsem byl popravdě, stejně jako mnozí další fanoušci, hodně skeptický. Po zahrání ale mohu říci, že si hra zachovává své plošinovkové základy a dobře jsem se u ní bavil, ačkoliv mám i pár výhrad.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Jak už jsem zmínil výše, tentokrát nečekejte, že byste se s Crashem a jeho kamarády vydali na další velké dobrodružství, případně si dali nějaký ten arkádový závod. Crash Team Rumble je čistě online hra pro více hráčů (lokální multiplayer hodící se na party s hraní s kamarády zde bohužel chybí), v níž proti sobě stojí dva týmy, přičemž vyhrává ten, kdo jako první nasbírá 2000 chutných jablíček Wumpa. Základní princip hry je takto jednoduchý, ale hra má nakonec docela slušnou hloubku, co se týče hratelnosti, ačkoliv si zachovává i své kořeny z hlavní série. Crash i další postavy totiž skáčou po úrovních, překonávají překážky, pokoušejí se likvidovat protivníky, v tomto případě jiné hráče, no a jen nově musejí spolupracovat vzájemně k dosažení zmíněného cíle.

Hra má velkou hloubku díky tomu, že existují tři role postav, takže zatímco Crash Bandicoot nebo Tawna se musejí jako sběrači starat o sbírání ovoce a nošení na základnu, blokeři jako Dingodile nebo N. Brio musejí zase zabránit ve skórování druhému týmu. Pak jsou ještě ve hře boosteři jako Coco Bandicoot nebo Neo Cortex, kteří se starají o zabírání plošinek a sbírání relikvií, aby dali týmu některé docela důležité výhody. Mít v týmu všechny typy je důležité, stejně jako správné využívání jejich vlastností, doprovodných speciálních bonusů (léčení, vyvolávání velkého ještěra s elektrickými výboji a tak dále) a následná sehranost týmu. Takže ve výsledku nejde jen o bláznivou, jednoduchou a svým způsobem hloupou zábavu, jako to vypadalo při oznámení, ale docela propracovanou a zábavnou multiplayerovou hopsačku. V současnosti je ve hře jen osm hrdinů, které si postupně odemykáte (odemknutí je docela rychlé), další ale vývojáři slíbili přidávat v rámci jednotlivých sezón, k čemuž se ještě dostanu. Hrdinové se přitom neliší jen kategorií a vzhledem, ale také různými vlastnostmi, takže každý je svým způsobem originální a nabízí unikátní zážitek z hraní.

Prvních několik hodin jsem byl ze hry Crash Team Rumble docela dost nadšen a hodně jsem se bavil, ale jak jsem hrál dál, zjišťoval jsem, že má docela velký problém. A tím je skutečnost, že se hodně rychle ohraje a během pár zápasů jsem zažil vše, co nabízí. Tomu pomáhá nejen přítomnost pouze jednoho jediného herního režimu, ale také pouze devět map, které se od sebe bohužel moc neliší rozvržením ani designem, navíc nejsou nijak zajímavé. To je vážně škoda, a to nejen počet, ale i design, protože série Crash Bandicoot nabídla celou řadu zajímavých prostředí a úrovní, z nichž mohli vývojáři čerpat, ale bohužel se tak z nějakého neznámého důvodu nestalo. Omezený obsah spolu s průměrnými mapami má pak hlavní vliv na to, že se z Crash Team Rumble stává jen zábava na několik večerů, následně se už rychle ohraje a nemotivuje ani k dalšímu hraní. A to je docela problém. Někdo by mohl namítat, že hra nestojí plnou cenu a omezenější obsah se dal očekávat, ale i tak bych čekal, že bude bohatší, aby udržela u sebe hráče po delší dobu. I vzhledem ke své live service struktuře. Už nyní mi přijde, že hráčů hru moc nehraje, protože čekání na napojení všech je celkem zdlouhavé.

Stojí za zmínku, že všechny hrdiny je možné si kosmeticky upravovat. Můžete jim měnit skiny, dávat nejrůznější batohy na záda nebo čepice na hlavu, případně jim vybrat nějaký pěkný taneček. Každého hrdinu je možné levelovat a odemykat si díky tomu další kosmetické doplňky. Levelovací systém pro každého hrdinu je zdarma, ale už od prvního dne ve hře Crash Team Rumbleje zakomponován i dnes hojně používaný Battle Pass. Vývojáři se rozhodli v rámci sezón hru obohacovat novým obsahem, mezi kterým budou nové úrovně, noví hrdinové a další novinky, přičemž každá sezóna nabídne i svůj vlastní tematicky laděný Battle Pass s dalšími kosmetickými doplňky, který je nutné si zakoupit. Tedy v případě, pokud budete chtít si zkrášlovat jednotlivé hrdiny o nové skiny, doplňky, ale zařazena je i nová hudba, bannery, tanečky či emblémy. Za sebe mohu říci, že bych se bez Battle Passu i obešel, protože minimálně v tom prvním nejsou pro mě žádné lákavé skiny ani jiné doplňky, které bych musel mít. Někdo může na Battle Pass nadávat, že je zbytečný, ale na druhou stranu, pokud bude další sezónní obsah zdarma, nemám s tím žádný problém, ačkoliv je otázka, jestli Activision časem nepřidá další daleko agresivnější mikrotransakce. Co se ale přímo Battle Passu týče, určitě bych ocenil, pokud by dokázal nabídnout lákavější odměny, když už stojí peníze, snad se dočkáme v dalších sezónách.

Co se mi na hře Crash Team Rumble líbí, je její pohledná vizuální stránka s pěknou barevnou komiksovou stylizací, která je věrná tomu, co nastolila remasterovaná kolekce Crash Bandicoot - N. Sane Trilogy a následně i hra Crash Bandicoot 4: It's About Time. Navíc vše šlape minimálně na konzoli PlayStation 5 svižně ve 4K rozlišení při 60 snímcích, nesetkal jsem se s žádným viditelným propadem, a to ani během těch nejnáročnějších scén, kdy se toho na obrazovce děje opravdu hodně. Pokud bych měl ale něco zmínit, co se mi nelíbilo, tak je počáteční dlouhé logování do hry, a následně i někdy dlouhé načítání jednotlivých her. Těžko říci, jestli je to dáno přetíženými servery během prvních dní, případně nějakým problémem na straně serverů, ale moc dobrou reklamu to hře nedělá. Na tohle se musí vývojáři podívat. Co ale mohu pochválit, je hudební doprovod, jenž je jako vizuální zpracování věrné sérii. Fanoušci určitě hned rozpoznají ikonické melodie napříč celou sérií, které krásně doprovází menu či přímo jednotlivé zápasy, ale nechybí ani několik povedených nových, krásně zapadajících do stylu Crashe Bandicoota.

Crash Team Rumble je překvapivě zábavná multiplayerová hopsačka se slušnou hloubkou, stavějící na týmové souhře i hektických a kolikrát do poslední vteřiny napínavých zápasech. Bohužel jde ale nakonec jen o slušnou zábavu na několik málo večerů, protože má jen jeden jediný režim, který se rychle ohraje, a určitě moc nepomáhá ani zatím omezená nabídka hrdinů či map, které navíc svým designem a rozmanitostí moc neohromí. A vzhledem k chytlavému a dobře navrženému základu je to docela škoda. Snad tento nedostatek vývojáři v následujících týdnech a měsících vyřeší v rámci sezón. Je ovšem otázka, jestli hráči do té doby u hry vydrží. V současnosti je to ale maximálně za sedm. 

Crash Team Rumble

xsxps5ps4xone
Activision Blizzard, Toys for Bob
Datum vydání hry:
20. 6. 2023
KARTA HRY
7/10

Komentáře