Castlevania: Lords of Shadow 2

První díl jsme prožili s Gabrielem Belmontem, který toho musel dost vytrpět při cestě nejen za pomstou, ale i za záchranu světa. Gabriel na konci se kompletně změnil a na hradě se stal Drákulou. Od prvního dílu uběhla docela dlouhá doba, nyní se Drákula probouzí a může se vykoupit, pokud porazí Satana, který rozpoutává novou válku. Jak ale tušíte, vykoupení rozhodně lehké nebude. Druhý díl na ten předchozí přímo navazuje, takže je rozhodně plusem, pokud jste ho hráli (nejlépe i Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate), protože jinak budete občas tápat, vývojáři v tomto moc nevysvětlují. Příběh každopádně má docela slušné tempo, staví na solidně napsaném scénáři se zajímavými postavami, vývojáři si navíc připravili i několik překvapení a zvratů, i když třeba konec je takový, no jak to říci, neuspokojí prostě nikoho a už vůbec ne fanoušky. Od prvního dílu uběhlo opravdu hodně času, což se podepsalo hodně na prostředí, v němž se vše odehrává. Hra je zasazena do současnosti, takže na ulicích jezdí auta a je všude moderní technika. Musím se přiznat, že zasazení mi moc nesedlo a hlavně úrovně s moderní architekturou nejsou zrovna extra povedené a postrádají nějaký ten nápad. Jsou prostě tuctové a sem tam se docela dost opakují. Naštěstí občas se hra bude odehrávat v katakombách a dalších lokacích, které jsou už na tom lépe, ale rovněž nejde o něco úchvatného. Když si vzpomenu, jak úžasným gotickým designem se pyšnil první díl, který nabídl skvělé lokace s vlastní nezapomenutelnou atmosférou, v nichž byla radost se pohybovat, je nepochopitelné, že zde vývojáři zatáhli zpátečku a nedokázali na své první představení navázat. Navíc se mi občas zdálo, že design jednotlivých levelů je trochu zmateční, a ačkoliv máte na mapce šipku, kam jít, ne vždy je cesta jasně patrná a občas jsem lehce bloudil. To by se dít nemělo, a zřejmě za to může i otevřenější svět, který nemusí každému sednout. Během procházení levelů budete likvidovat nejrůznější monstra všech velikostí i tvarů. Vývojáři připravili spoustu druhů protivníků, kteří se navíc po stránce designu povedli, každý navíc vyžaduje vždy trochu jinou taktiku k poražení. Nestačí jen mačkat dvě tlačítka, ale chce to i trochu toho přemýšlení. Souboje s řadovými protivníky jsou fajn, nepřistihl jsem se, že bych se nudil, čemuž jistě dopomáhá i slušně fungující soubojový systém založený na nepřeberném množství komb a nutnosti vykrývat útoky nepřátel. Systém soubojů od minula neprošel zrovna velkou obměnou, ale proč taky na něco sahat, co očividně funguje. I když má Drákula omezený výběr zbraní, není to na škodu, i vzhledem k tomu, že se časem jeho možnosti rozrůstají díky možnosti upgradů. Těch je tu docela dost a na konci se naučíte nejen efektivní, ale i efektní komba, kterým neodolá žádný nepřítel. A to ani bossové. Těch je tu rovněž docela dost, ale jsou spíše menší a souboje s nimi postrádají trochu té epičnosti, jakou se pyšnil první díl. Pokud by ji vývojáři přidali, bylo by to jen ku prospěchu, ale i tak jsou bossové fajn a nemůžu si na ně stěžovat. Navíc některé finální údery pro tato monstra by mohl Drákolovi závidět i Kratos.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (5)
Recenze je moc přísná, ta hra má mnohem lepší combat, animace aj příběh než první díl. Jediný co tu hru kazí je místy velmi nepovedenej level design, jako kdyby určité části dělal nějakej newbie, pak tu jsou zbytečné itemy pro safe play a až moc dlouhej přechod transformace na krysu. Co se ještě pozitiv týče, tak jsem byl velmi překvapen kvalitou boss fightů, obrovskej krok kupředu (přirovnal bych je kvalitou k sérii GoW). Navíc, OST vyjma pár generic písniček je masterpiece. Celkovej dojem 8/10, myslím že velmi dobré skóre na to, že jsem si to zkusil zahrát až dnes, na konci roku 2019.
ak by tam neboli tie absolútne nezaujímavé a nelogické "stealth" pasáže, ktoré v tejto IP nemajú čo robiť, tak by som bol s hrou spokojný rovnako ako s jednotkou .. ale toto je vo výsledku element ktorý kazí celkový dojem, ešte dokáže prehryznúť fakt, že sa lopotíme niekde v súčasnosti ale toto je fakt moc..
Nj vzpomente si na serii Devil May Cry... Jednicka uzasna a dvojka takovej prumer... A pak prisla skvela trojka... Tady vidim tutez situaci... Verim, ze kdyby se rozhodli udelat 3. tak taky bude skvely jako jednicka. Bohuzel se ho uz nedockame...
K jedničce jsem se bohužel nikdy nedostal. Akorát demo jsem hrál a to samotné mě nadchlo hodně. Velká škoda. Pokud někdy nevýjde port pro PS4, tak už jej asi nikdy nebudu mít možnost zahrát.
ten boss trihlavy had byl masakrozni, myslela jsem ze takovych epickych bossu tam bude vic a to se nekonalo