Call of Duty: Black Ops III - Awakening

Martin Šmíd, 5. 2. 2016 17:02
Zatím poslední díl série Call of Duty s podtitulem Black Ops 3 se vývojářům z Treyarchu povedl, hlavně díky výborné multiplayerové a zombie části. Příběhová kampaň obohacená o kooperaci byla slušná, ale je jasné, kde je budoucnost. Právě hlavní dvě části nyní rozšířilo první stahovatelné DLCčko s názvem Awakening, které vůbec poprvé v historii série vychází s časovou exkluzivitou pro konzoli PlayStation. Jak se povedlo, vám nyní řeknu v recenzi.

Testovaná verze: PlayStation 4

Rozšíření Awakening si do akce Call of Duty: Black Ops 3 můžete zakoupit samostatně za 399,-Kč, případně je ale pochopitelně možné si koupit Season Pass, jehož je součástí, a díky čemuž ušetříte nějaké ty koruny, než kdybyste si následně kupovali všechna DLCčka zvlášť. Každopádně obsah asi nepřekvapí fanoušky Call of Duty, protože přináší prakticky standardní obsah, na který jsou léta zvyklí. Základem jsou pochopitelně čtyři nové mapy do klasického multiplayeru - Skyjacked, Splash, Gauntlet a Rise, fanoušky zombie režimu pak jistě potěší nový velký scénář Der Eisendrache (The Iron Dragon), který prakticky navazuje svoji kvalitou na předchozí část z Black Ops 3, ale pojďme pěkně popořadě.

Čtyři nové povedené mapy
Začnu s mapou Skyjacked, kterou určitě budou znát všichni hráči Call of Duty: Black Ops 2, protože se jedná prakticky o předělávku oblíbené mapy Hijacked. Od své první verze se moc nezměnila, je prakticky identická, co se rozvržení týče, jen vývojáři upravili stěny a několik dalších drobností, aby bylo možné se plynuleji pohybovat, běhat po zdi a vůbec vyžívat možnosti, s nimiž přišlo třetí Black Ops. Většina akce se odehrává na této mapě uprostřed na palubě, zvláště když hrajete nějaký režim, v němž se musí zabírat místa, případně něco bránit. V dolních místech mapy je spíše klid, nesetkal jsem se, že by do těchto míst hodně hráči chodili, pokud nebyl nějaký důvod. Skyjacked je slušná mapa, která potěší fanoušky druhého Black Ops, ale určitě si získá i nováčky. Rozhodně dobrý start.

Druhou mapou je Gauntlet, která bude asi nejvíce ze všech bojovat v následujících měsících o přízeň fanoušků, protože se vrací prakticky do minulosti, co se pohybu po ní týče, ale o tom se ještě zmíním. Každopádně jde o jakousi klasiku od Treyarchu, který už podobné mapy v minulosti několikrát připravil. Mapa je totiž složena nejen z městských uliček a hangáru, ale obsahuje i kousek džungle a zasněžený plácek, takže hned tři středně velké oblasti, v nichž nechybí místa pro skrývání, ale ani pro rychlou akci. Co může fanouškům trochu vadit, je fakt, že mapa nenabízí takový prostor pro běhání po stěnách a vůbec volný pohyb, hlavně díky velkému množství chodeb. Dá se pochopitelně na tento fakt zvyknout, ale během hraní jsem měl trochu rozporuplný pocit, ačkoliv mapy vypadá pěkně a nápad s třemi odlišnými částmi se mi líbí. Jejich potenciál šlo ale určitě vyřešit o něco lépe. Na druhou stranu jde pořád o slušný nadprůměr v rámci Black Ops 3.

Třetí mapa se jmenuje Splash a osobně jí považuji za nejlepší mapu v balíčku, ačkoliv má i jeden nedostatek. Každopádně mapa se odehrává v areálu velkého aqvaparku, nechybí různé uličky s atrakcemi, podvodní kanály a tak dále, přičemž nejvíce přestřelky probíhají hlavně uprostřed mapy. Designově je výborně zvládnuta, nevypadá jen skvěle, ale je výborná i z funkčního hlediska. Nyní ale k onomu nedostatku, kterým jsou bugy. Hráči totiž brzy zjistili, že mapa obsahuje grafické chyby, díky nimž se dá vyskočit do míst, kam se nedá normálně dostat, a je tak jednoduché zabíjet ostatní. Takový hráči pak nemají tušení, odkud na ně někdo střílí, zvláště když ho nemají šanci ani vidět, protože se protivník schovává ve stěně maskovaný texturou, nebo na hradbách, kde se dá těžko zabít. Snad Treyarch tento nedostatek brzy opraví, protože jen kazí zážitek z jinak výborné mapy.

Poslední mapou je Rise, odehrávající se na staveništi za drobného sněžení. Mapa je střední velikosti, nabízí jak otevřenější plácky, tak uličky a místa pro rychlý pohyb. Je ale třeba říci, že ani v ničem moc nevyniká, originální zrovna není, a možná i proto není přítomna tolik v možnostech hlasování, protože nepatří mezi ty v současnosti oblíbené v komunitě. Každopádně mapa je slušná designově, a je přesně taková, jakou od mapy pro Black Ops 3 očekáváte. Tím končím popis map, které obsahuje rozšíření Awakening do multiplayerové části. Z předchozích řádek je patrné, že žádná z map není špatná, právě naopak rozšíření obsahuje minimálně tři velmi povedené mapy, které by se mohly v následujících týdnech uchytit.

Nový výborný zombie scénář se spoustou tajemství
Studio Treyarh vždy zombie režim umělo a postupně ho obohacovalo a hratelnost pilovalo, až prakticky k dokonalosti. Původní Call of Duty: Black Ops 3 přineslo výborný scénář Shadow of Evil, v němž někteří viděli jen klasickou hordu, v níž je nutné se jen prostřílet jednotlivými koly, ale faktem bylo, že scénář nabídl řadu zajímavých úkolů a tajemství, které se musely nejdříve najít. Až pak začala ta skvělá survival zábava, která je zombie režimům od Treyarchu vlastní, hlavně pokud hrajete s dalšími třemi kamarády. To pak se dají nahrát klidně v tomto režimu desítky hodin, a že takových hráčů, kteří obětovali režimu tolik času, znám docela dost.

Každopádně nový scénář v rozšíření Awakening se jmenuje Der Eisendrache a hned v prvních minutách na vás dýchne výborná atmosféra, která byla vlastní hrám z druhé světové války, a hlavně tedy sérii Wolfenstein, u níž se nechali vývojáři hodně inspirovat. Tomu dopomáhá hlavně design a fakt, že se vše odehrává na zasněženém hradě plném tajemství, kam se vydávají čtyři zcela noví hrdinové Richtofen, Nikolai, Takeo, a Dempsey, takže na ty původní z Black Ops 3 zapomeňte. To ale pochopitelně nevadí, zvláště když se scénář skvěle hraje, opět obsahuje nejen klasické zombie, ale i další protivníky, mezi nimiž jsou i silní bossové, spousta zajímavých míst s nejedním tajemstvím, a hlavně nepřeberné množství rozmanitých úkolů, které nejsou na první pohled viditelné, ale jejich splnění je důležité pro přežití v pozdějších částech. Třeba za nakrmení tří dračích hlav se dá získat speciální luk, hodně silná zbraň, kterou pak navíc můžete ještě vyupgradovat skrze sérii docela těžkých úkolů a mít ho ve třech verzích (ohnivý, elektrický a voidový), každý s unikátní ničivou silou. To je ale pochopitelně jen a jen začátek, protože k odhalování toho scénář Der Eisendrache nabízí opravdu hodně, a klidně v něm nahrajete další desítky hodin, než vše odhalíte. Nechci říkat, že jde o zatím nejlepší zombie scénář, každý měl něco do sebe, ale rozhodně patří k těm nejlepším, alespoň z mého pohledu.

Rozšíření Awakening je prakticky povinností pro všechny hráče, kteří se od Call of Duty: Black Ops 3 nemohou odtrhnout. Obsahuje nejen čtyři velmi kvalitní mapy do multiplayerové části, ale také výborný scénář Der Eisendrache do zombie režimu, který zabaví na spoustu večerů, a je možné, že klidně až do vydání dalšího rozšíření. Za necelé čtyři stovky dostanete zábavu na hodně dlouho.

Call of Duty: Black Ops III - DLC Awakening

Activision, Treyatch
2. 2. 2016