Bionic Commando Rearmed 2

Martin Šmíd, 8. 3. 2011 20:00
Možná si ještě pamatujete na povedený remake hry Bionic Commando, který vyšel v roce 2008. U hráčů zaznamenal obrovský úspěch, takže se Capcom rozhodl, že připraví volné pokračování. To mělo stavět na osvědčených mechanismech prvního dílu a přinést řadu novinek. Nyní druhý Bionic Commando Rearmed doputoval na služby Playstation Network a Xbox Live Arcade, takže se můžeme podívat, jak dopadl.

Pokud jste hráli první díl, tak si možná řeknete, že hlavní je si dobře zastřílet a občas vyřešit nějakou tu překážku, která brání v postupu. Přesto i druhý Rearmed nabízí nějaký ten příběh, který vás zavede na Papagayan Islands. Zde si udělal takový menší vojenský ráj generál Sabio, který se chystá uvést do pochodu svůj ďábelský plán – vypouštět rakety na všemožné cíle po celém světě. K tomu pochopitelně nesmí dojít, proto se FSA rozhodne poslat na ostrov plukovníka Brubakera. Ten ale po pár dnech beze stopy zmizí a nejsou tak o něm žádné zprávy, stejně tak o generálu Sabiovi. Nezbývá tak než vyslat na ostrov skupinu bionicky upravených vojáků, které vede starý známý Nathan Spencer. Jednotka se rozdělí na tři skupiny, přičemž Spencer, jakožto nejzkušenější voják, bude pracovat po celou dobu sám. Příběh sám o sobě se může zdát hodně jednoduchý, což ostatně i ve výsledku je, ale není v něm nouze o nějaké to překvapení nebo šokující zvrat.

Celá hra opět začíná černobílými obrázky, které jsou doprovázeny komentářem, který vypráví samotný příběh. Ten jsme si nastínili v předchozím odstavečku, takže se rovnou vrhněme na mapu, kde je výběr jednotlivých levelů. Ta obsahuje nově zhruba tři desítky úrovní, které jsou zasazeny po celém ostrově Papagayan. Na různorodost levelů si rozhodně stěžovat nemůžeme, protože se podíváte z přístavu do džungle, pak do laboratoří a několik dalších částí. Rovněž si zalétáte ve vrtulníku. Co je ale jejich velkou nevýhodou, je jednoduchost. Všechny levely jsou navrženy tak, že pořád máte jen jednu cestu, kterou se můžete vydat, navíc kolikrát opravdu hodně jednoduchou i co se obtížnosti týče.

Dohrát tak druhý Rearmed je pravdu lehká záležitost a třeba na obtížnost normal, která u prvního dílu už dala docela zabrat, tak si zde budete připadat, jako když hrajete na obtížnost easy. Ta nejlehčí obtížnost je tu pak opravdu jen pro příležitostné hráče, protože umřít v ní, to je prakticky vyloučeno. Dokonce i bossové vydrží maximálně dvě rány z pistole. Pokud si budete hru chtít ještě více usnadnit, budete ji moci projít s kamarádem na jedné televizní obrazovce. Opět je tu přítomný kooperativní multiplayer, který se od minula moc nezměnil. Bohužel pro všechny, jiné herní režimy pro dva už druhý Rearmed nenabízí.

Příběhový režim nám trval dohrát zhruba pět hodin, což zase na hru za pár stovek není tak hrozné. Když už ale hru dohrajete, tak tu máte další levely s nejrůznějšími výzvami. Na začátku se může zdát, že jsou levely spíše tréninkového charakteru a hodně jednoduché. To se ale rázem změní a nastoupí opravdu obtížné pasáže, u kterých bude nadávat i zkušený hráč prvního dílu. Věříme ale, že challenge režim vás u hry udrží přinejmenším několik dalších desítek minut, což je k trvanlivosti hry jenom dobře.

Pokud se podíváme na grafickou stránku hry, tak ta je na první pohled určitě pěkná a obsahuje spoustu hezkých detailů. Pokud jste ale hráli první díl, tak vás grafika na druhý pohled určitě zarazí. Je totiž o něco horší. To ale možná trochu souvisí s levely a jejich designem, protože engine byl použit úplně stejný. Pochválit musíme vývojáře alespoň za běh hry, protože ta se během našeho testování ani na chvilku nezpomalila (testovali jsme Xbox Live Arcade verzi). První díl doprovázel velmi povedený soundtrack, který hráče dokázal naplno vtáhnout do hry. Druhý v tomto trendu pokračuje a dost možná bychom řekli, že hudba je na celé hře to úplně nejlepší. A to i přes skutečnost, že opět jako grafická stránka, kvalit prvního dílu nedosahuje.

Než celou recenzi ukončíme, tak se ještě zmíníme o jedné nepříjemnosti u Playstation 3 verze. Pokud si tuto hru stáhnete na svoji černou konzoli od Sony, tak hraní vyžaduje, abyste byli neustále online a připojeni na Playstation Network. Pokud nebudete, hra se jednoduše nespustí, což je hodně velký opruz pro nejednoho hráče. My třeba nemáme s připojením na net žádný problém, ale chápeme, že hodně hráčů bere konzoli sebou třeba na chalupu nebo ke kamarádovi, kde připojení k internetu nemusí být vždy dostupné. Rozhodně palec dolů za tento krok. Capcome, proč nám to děláš?

Bionic Commando Rearmed 2 je určeno hlavně fanouškům prvního dílu, kteří by si rádi zahráli další kupu levelů. Pokud mezi ně patříte, tak si k hodnocení klidně přidejte jeden bod k dobru. Pro ostatní půjde jen o lehce nadprůměrnou akční skákačku, která asi moc nenadchne. Pokud ale náhodou po nějaké takové hře toužíte a nehráli jste první díl, tak doporučujeme spíše ten. Po stránce designu se určitě jedná o lepší počin, a dokonce má i o něco hezčí grafiku, což je docela zarážející zjištění.

Bionic Commando Rearmed 2

Capcom, Fatshark AB
1. 2. 2011