Beyond: Two Souls
recenze•úterý 8. října 2013•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Computer Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
fórum
Think before you sleep
Komentáře (82)
Perfektni hra, tech par chyb uplne promijim, 10zdeseti...
Nic lepšího jsem, alespoň prozatím, nehrála Hra mě totálně rozložila, hlavně ke konci, břečela jsem jak želva. Jelikož mě téma posmrtného života více než zajímá, tak jsem si to maximálně užívala...a bylo mě přitom krásně. Vím, že se v brzké budoucnosti vrátím k této hře znovu...už teď se mooocccc těším
Během hraní jsem prožil snad všechny emoce které jsou, takže slib emocionálního kolotoče se Cagemu zase povedl. Moje pocity se ale bouhužel střídali i u samotného vnímání hry. Chvíli jsem měl pocit že hraji něco naprosto mimořádného, chvíli že hraji hloupoučký prvoplánový brak. To je asi důvod, proč menám úplně jasno jak celek zhodnotit. 8/10 je asi nejblíže.
tak dnes sem dohral finale pekny i cela zapletka atd. melo to neco do sebe pribeh super, stvalo me akorat tempo hry v urcitych castech a laxni chuze postavy nakonec me trosku sklamalo ze se zde v prubehu neda tolik ovlivnit pribeh spis jak uplne na konci, podle me to mohla byt vice hra kdyby doladili ty akcni/stealth pasaze. 8 je myslim zaslouzena znamka
Mna Beyond neuveritelne prekvapil, zakladam si na hratelnosti pribeh je pre mna u hry tretorada zalezitost, takze vobec nic extra som necakal a zo zaciatku som bol dost skepticky. Postupne si ma ale hra ziskala a prekonala u mna aj doterajsi vrchol QD tvorby - Fahrenheit. Jodie je po vsetkych strankach najlepsie zmaknuta postava za poslednu dobu. [s7][s7][s7]
Jsem rád, že jsem tak tupý a nevšimnu si nelogičností a klišé pojetí příběhu včetně chaotického uspořádání kapitol bez potřebné gradace příběhu. Protože mne tato hra prostě náramně bavila a dohrál jsem ji na dva zátahy. Grafika je fantastická, postavám role věřím a příběh mne rozhodně baví a táhne...
Toť můj subjektivní názor.
Jen dodám, že u hry právě příběh potřebuji a vyžaduji, ale naštěstí asi nejsem náročný divák/hráč.
Jen pozor kdo nesledoval! Hraje se velice podobně jako Heavy Rain, ale není to Heavy Rain!
Detektivka vs. Paranormal thriller!
Po šoku z dnešního dopoledne mi to nedá, a musím reagovat.Mnozí z kolegů konzolistů nemohli zkousnout moji kritiku marketinkového válcování konkurence i spotřebitelů ze strany Naughty Dogs v případě hry The Last of Us. Nikdy jsem ovšem nepopírala. že se jedná o kvalitní hru, sama jsem ji několikrát odehrála, a čekala jsem ještě, až se objeví DLC pro singl, ovšem za nej hru všech dob jsem ji nikdy nepovažovala.Dnes dopoledne jsem si otevřela psn browser, a klikla jsem si na stránku hry Beyond:Two Souls, abych se podívala na nějaká videa, rozhovory s tvůrci, apod.Objevilo se mi video z Ellen Page z předváděčky, tak jsem si ho zpustila, a nestačila jsem se divit. Místo videa s Ellen Page se mi objevilo promo video na The Last of Us! Nestačila jsem si protírat oči.Řekla jsem si, že je to třeba z nějaké promo akce pro více produktů, zkusila si video posunout, ale přehrávání se okamžitě zastavilo a už nešlo zpustit.Totéž se opakovalo i při dalších pokusech.Tohle je prostě už sviňárna, která nemá obdoby.Silně pochybuji, že by se něco podobného objevilo na stránkách TLOU.Snesu hodně, ale takováhle arogance a tupý nátlak jsou na mě opravdu moc. Po téhle zkušenosti prostě se všemi produkty Naughty Dogs končím.
Já po dohrání měním hodnocení z 9 na 10. Příběh se mi líbil asi nejvíc i když HR měl ještě o kousek lepší. Kapitoly jako Kondenzor nebo Navaho jsou pro mě nezapomenutelné a zaryjí se mi do hlavy. Hra rozhodně není dokonalá,ovládání někdy skřípe,občas nějaký bug se najde,ale nemůžu si pomoct. Pro mě jedna z nejlepších her této generace konzlí....
Dohrano a jsem zklaman. Tak trapny scenar jsem zazil jen u emrichovych filmu.
Vizual fajn, ovladani pro decka, hudba standart.
Heavy rain se mi libil vic.
Tak včera jsem to dohrál a musím dát 10/10! Přesně takový zážitek jsem u hry dlouho nezažil a příběh je zrovna můj šálek kávy (mysteriozní,sci-fi,drama,thriller a trochu i horor) takže to u mě překonalo i HR! Mě se právě líbíí že příběh nejde "nudně" za sebou, ale je různě kouskován...protože hrát nevím jak dlouho za malou Jodie a pak furt jen akční pasáže by mě nudilo, takto je to výborný mix kde akci střídá poodhalování příběhu atd. Doufám že na PS4 předvedou Qd další podobnou pecku!
Clint: Beyond: Two Souls neni urcen i pro deti. Vypraveni po kapitolach neusporadane ma sve misto. Klade to vetsi naroky na pamet. Samotna podstata neni hratelnost, ale poselstvi, ktere pribeh nese. Kdo se alespon jednou v zivote zamyslel sam nad sebou, musel pochopit symboliku ducha Aiden a smysl celeho vypraveni. David Cage stravil nad tema postavama par let sveho zivota. Jako tvurce s jasnou vizi s temi postavami zil ponekud dlouho a potom si nejaky recenzent tam a tam sedne k notebooku s umyslem napsat recenzi na neco, u ceho nepochopil ani symboliku a uz vubec ne zakladni podstatu a poselstvi pribehu. Neni hra jako hra a nelze vse merit stejnym metrem. Negativni recenze jsou vysledkem nejen nepochopeni, ale mereni tim stejnym metrem, kterym recenzent uz meri nejakou chvili vsechny hry. Chybi individualni pristup, predvsim vetsi venovani pozornosti. Nekdo se s touto hrou potil a drel na ni par let a banda recenzentu to jen odehraje ,,tak at to mam za sebou a jde se dal". Muj nazor je a byl uz pred ydanim, ze tohle bude a nakonec je jedna z nejnedocenejsich her. Nedocenene obvykle znamena i ne uplne pochopene.
Problém jako skoro s každou exkluzivitkou na psko, hratelnost. Zde mě ovšem sere i přeházenej příběh. Škoda, snad až mě to někdo půčí..:D
MALEJMORIS: Uz se mi nechtelo reagovat, ale na tohle se zeptat musim. Ktere hry tolik podobne hre TLOU vysli na soucasne generaci? Stacit mi vyjmenovat tri.
Mno.. takže Beyond. Napriek chybám, ktoré tento skvost obsahuje, napriek svojskému rozprávaniu príbehu, ktoré sa ani za mínus brať nemôže, kedže dotvára finálnu, jedinečnú atmosféru tejto pecky. Spočiatku som sa bál, že tu niečo naozaj nebude celkom v poriadku a že tie rozporuplné recenzie budú mať niečo do seba... No nakoniec to úplne dokonale splnilo moje očakávania a aj ich predčilo. Neskutočná hra, ktorá je bohovsky dobrým FILMOM s parádnou atmosférou, plná napätia a silných emócií. O to viac ma mrzí, že niečo takto !skvelé! čo do bodky vyplnilo moje "duchárske" ja, silným obsahom, ktorý si budem ešte nejakú dobu ukladať hlave. Za mňa 10/10 a to aj napriek chybám v gameplayi ktoré sa nedajú prehliadnuť, no čo by človek nespravil pri niečom, čo tu už veľmi dlho nebude, ak vôbec?
tvl, teď jsem se, ničeho zlého netuše, mrknul na recenzi Beyond na IGN a po 15ti letech s tímhle, dnes už sračkoidním, serverem končím. Prej 6/10[s6][s6][s6] hlavně, že 50.díl úplně stejnýho fotbalu nebo nějaká 2D sračka dostane 9/10, ještě že se řídím svým hodnocením, co budu hrát...
stillalive: Musis to brat tak, ze je dneska tezky udelat originalni hru, ktera neni urcena pro vsechny a jeji vyvoj bude stat nejakej ten dolar. Ze strany Naughty Dog a vetsiny ostatnich se malokdy vidi experiment, vetsinou jsou to zajety koleje, dobra reklama a v celkem dost pripadech i propagace ze strany recenzentu, jak zminila Sydney, v tomhle s ni naprosto souhlasim. Proto by se melo brat vic ohledu na originalni hry, nez na hry kterych vyjde deset za mesic. To ze je TLOU kvalitni hra nepopiram, ale podobnych her je uz hodne a kvalitou se zacinaji srovnavat a celkovou hratelnosti se taky moc nelisi. A duvod proc jich vychazi tolik neni pokus o dokonalost, ale zarucenej vydelek.
Sydney-47_: Ten koncept dává smysl, ale originalita není svatá. Originální si můžeme přeložit jako jednoduše nové a neviděné. Následné využití toho nápadu vede k označení jako okopírované, nebo staré. Nevidím důvod vidět nižší hodnotu v díle, které není čistě originální. Originální neznamená dobré. Každý nový nápad se musí podat stejně dobře jako ten opakovaný. U opakovaných nápadů je výhoda. Někdo něco vymyslel, ale x dalších lidí po něm to jednoduše mohou vylepšit a využít lépe. Na The Last of Us je jasně patrné, že bylo využito nejen vlastních mnohaletých zkušeností, ale také bylo využito dalších zkůšeností mnoha jiných. Tento postup má obrovskou výhodu. Tímto postupem můžeme dojít do kvalitativně vyšších výsledků, než většina originálních tvůrců. Tvůrci s originálními nápady jsou původci nápadu a jeho účinky nemají a nomohou mít ověřené. Mnoho originálních nápadů spadá ve výsledku do průměru. Mnoho starých nápadů se za nějakou dobu vylepšilo do dokonalosti. Pokud vezmu něčí nápad a udělám a vylepším ho, potom využití starého nápadu má větší smysl, než být originální. V dnešní době je mezi lidmi pořád slepě využíváno slovo originální. Originální je v samotné podstatě jen úplný začátek dlouhé cesty za lepšími výsledky. Naughty Dog si šli svou cestou a využili všechny dostupné prostředky a vědomosti pro ten co možná nejlepší výsledek. Valná většina to dělá taky a více jak polovina neumí ani využít staré dobré nápady. Kdybych měl například jen já, nebo ty, nebo Till, nebo kdokoliv jiný jako jediný rozhodovat pro lidstvo otm co je podle něj správné a co tedy je pro ně nejlepší, tak by každý z nás a kdokoliv jiný připravil většinu lidstva o zábavu. Naše názory a touhy jsou jen kapičky plnící jednotlivá jezírka lidské populace. Každé dílo má své jezírko naplněné určitou skupinou. Ale to co baví mě a o čem jsem já přesvědčený je pro mě tím nejlepším. Ať je TLOU třeba pro milion jiných jen vykradačkou a nevím čímkoliv jiným. Pro mě nezapomenutelný zážitek na který skutečně budu vzpomínat za několik let. To stejné jsem tvrdil v roce 2001 o Final Fantasy X a měl jsem pravdu. Do dnes na to vzpomínám jako na jeden z nejlepších herních zážitků a bylo to originální? Zdaleka nebylo, ale bylo to dílo hodné maximalního ohodnocení pro jeho špičkovou kvalitu. Jinak co se týče těch úplatků recenzentů, to je dle mého názoru jen sprosté obviňování. Hráčská populace žádný podíl nedostala a v totožném procentu se schodla na stejném názoru jako recenzenti. Na to konto slýchám tvrzení, že lidi jsou debilové a tupé ovce a to je nadmíru povrchní. Mozart je mistr a poslouchá ho každý? Mozart zdaleka nebyl originální, ale zase opět využíval už dostupné možnosti a vědění pro vlastní projev.
Toto sú hry kde ide ćisto o atmosféru a hranie na city. U HR mi atmoška prišla o niečo dusivejšia a lepšia, ale to bolo dané samotnou témou (deti atď), u tejto hry je ale stále laťka vysoko nastavená a bavím sa kráľovsky ..
Dneska jsem půjčil kamarádovi Beyond výměnou za půjčení Last Of Us, kterej dostal 10/10 a musím se smát... nebo je to možná k pláči, neříkám že je Beyond bezchybnej, ale známky 5/10 a podobně jsou na přesdržku, stejně tak 10/10 pro TLoU, kde si v pohodě postavy procházej skrz sebe, blikají bíle zdi, na některých místech tearing jak prase, rozbitý sklo vypadá směšně, v úvodu jak jeli tím autem a jak byla ta kamera nepřirozená, hotovej film z roku 70 alá vítr ve vlasech od větráku a klíčovací pozadí...
se Sydney se ztotožňuju v jednom názoru: a to sice, že TLOU není! hra generace, jak je s oblibou říkáno. jde o nadprůměrně dobrou hru, to ano, ale ne o nejlepší. a aby se dostalo na vše, tak říkám to kouzelné: toto je můj názor.
BTS jsem měl možnost vyzkoušet na For Games a byl jsem mile překvapen. plánuju zahrát a pak zhodnotit.
k recenzím: panebože to se ještě dneska podle nich někdo řídí ? na youtube je plno videí, informací je o hrách jak nas*áno, jsou trial verze...hry kupuju na základě vlastního rozhodnutí a to dělám já a ne nějakej recenzet. ať už je to v replayi, na tiscali, nebo tady.
davik: prvně a asi i jedině s tebou souhlasím. a to v bodě, že kdejaká sračka dostává větší hodnocení. jednou z těch sračkoidních her je za poslední půlrok God of War: Ascension. tenhle nejhorší díl god of war tady dostal 9tku, kterou si tahle m**ka rozhodně nezaslouží. díl uvaženej z vody, příběh žádnej, mp jedním z nejhorší dvou co jsem na konzolích hrál a stejně je nadprůměrně hodnocenej. krom grafiky ta hra nepřínáší nic dobrýho a po dohrání jsem jako fanda serie skoro brečel, jakou ptákovinu sem to hrál. jestli tahle srágora dostala v březnu 9tku, tak beyond můžu na základě dvouminutovýho zahrání na 4games dát z fleku 15/10.
Děkuji za reakce na mé poslední komentáře, za ty kladné, i za ty záporné, protože jsem to nepsala proto, aby mě za to někdo chválil, ale aby se trochu rozčeřila stojatá hladina videoherního světa, který všichni z nás hráčů nemalou měrou štědře sponzorujeme svými penězi, i když se nám jich mnohdy třeba nedostává, a vedla se nějaká fér diskuse o tom, kam to směřuje.Víte co? Když jsme hráči, pojďte si se mnou zahrát takovou hru ( proboha, to je oblíbená věta Jingsawa ze série SAW! ).Přenesme se do světa fantazie, zavřete oči, a zkuste si představit, že jste členem týmu Naughty Dogs, který právě od Sony obdržel neskutečný balík peněz, aby vytvořil něco, co ... prostě master piece, majstrštyk, nejlepší videoherní produkt všech dob, a že je třeba vše potřebně sladit, aby to vyšlo.Na základě důkladného brífinku budeme postupovat při tvorbě tohoto herního skvostu následujícím způsobem:
1. Budeme vycházet z toho, že jsme vytvořili několik her s výborným motion capture systémem a skvělě fungujícím enginem, a tak to pochopitelně zase použijeme.
2.Důkladně se porozhlédneme po všech povedených hrách dejme tomu za posledních 10 let, a zvážíme využití všech herních prvků, které se v těchto hrách osvědčily a vedly k jejich úspěchu. Pokud tyto prvky nebudou nějak přílišně složité, namontujeme je do našeho hybridu.
3. Musí to být hybrid, protože kdybychom vytvořili něco opravdu novátorského a originálního, přijalo by to jen mizivé procento našeho potenciálního zákaznictva.My jsme tu pro hráčský mainstream, a v něm prostě hráči originální produkty nechtějí.
4.Musí to mít co nejjednodušší ovládání, prostě: pravý palec na pravou páčku, levý palec na levou páčku, levý ukazováčel na L1, pravý ukazováček na R1, občas jim můžem dovolit připomáčknout si nějaký ten křížek, nebo trojúhelník, to by mohlo stačit. Nezapomínejme, že nezanedbatelné množství našich potencionálních klientů tvoří osmi až desetiletí chlapečkové, kteří si tuhle hru rádi zahrají, až je omrzí poslední díl GTA, kde se patřičně vyřádili při podřezávání prostitutek a při přejíždění důchodců autem, ovšem v tomto směru také musí být naše nová hra patřičně brutální, jinak tuto hráčskou skupinu neupoutáme.Možnost střelit člověka ležícího na zemi zblízka do obličeje, nebo mu rozšlápnout hlavu by měly stačit.
5.Filmové sekvence pospojujeme lineárními tunely, které musí být průchodné i pro naprostého debila.Po okolí roztrousíme nějaké věci, o kterých vzbudíme u hráče domnění, že bez nich se ve hře neobejde, a navodíme v něm dojem absolutní volnosti.Hlavně probůh, aby to jen tak neprosvištěl, a hlavně aby nezjistil, že 99 procent těch kravin vůbec sbírat nemusí.A když náhodou zabloudí (dneska se opravdu může stát všechno ), tak mu napovíme, aby klepnul na páčku, a ono ho to navede, aby dorazil k příštímu filmečku.
6.Pro vytvoření herního příběhu opět platí: proboha, nesmí to být původní a originální! Nejlépe bude probrat se několika filmy, kde fungovala emocionální, děsivá nebo dramatická složka, a náležitě tenhle zdroj vytěžit. To, že si hráč podprahově vybaví, že tohle už někde viděl a slyšel, mu pomůže najít k dějové lince kladný vztah.
7.Naplněním svrchu uvedených 6 bodů se dobereme ke zjištění, že z peněžité sumy, kterou jsme dostali k vytvoření našeho produktu, jsme spotřebovali zhruba 20 procent, to je dobrý výsledek.Vezmeme nyní dalších 20 procent a investujme je do našich manažerů, aby se postarali o následující:
a) S patřičným předstihem zahájit ve všech dostupných médiích agresívní reklamní kampaň, jejímž hlavním mottem musí být, že se na trh blíží absolutně nejlepší produkt své doby.
b)Je nutno patřičně finančně zainteresovat vhodné recenzenty ve všech vlivných médiích a periodikách, aby našemu produktu udělili to nejvyšší možné bodové ohodnocení, eventuelně aby se opakovaně zmiňovali o tom, že právě v případě téhle hry zažili nejlepší okamžiky svého života ( videoherního ).
c) po dobu nejméně půl roku po vydání našeho produktu pečlivě sledovat videoherní trh, a pokud se stane, že se na něm objeví hra, která je zřetelně lepší než ta naše, znovu patřičně zainteresovat naše finančně spřátelené recenzenty, aby této pro nás nebezpečné novince udělili horší bodové hodnocení, ovšem bacha! Nesmí to být příliš okaté, něco jim pochválit můžou, to by lidi prostě nesežrali, máme s tímhle materiálem přece už nějaké zkušenosti.
8.Jednoduchou matematikou jsme dospěli k závěru, v němž nám vychází, že ze sumy, jež nám byla svěřena pro náš smashing success nám zůstalo plných 60 procent, kterých si můžeme náležitě užít.Je libo Ferrari nebo jachtičku? Ti zvrhlejší z nás mohou něco dát i na charitu.
Hlavní je ale výsledek - hráčstvo je spokojeno, Sony má prachy, my máme prachy, hráči sice prachy nemají, ale mají hru a bezva pocit, a my máme taky bezva pocit, a tak to má bejt.[s6][s5][s4][s3][s11][s16]
sydney - tvuj posledni clanek je naprosta trefa do cerneho , vyrok " na tuto hru budeme za 100 ! let vsichni vzpominat ( recenze TLOU ) " je tak absurdni a obsahove prazdny, ze se vymyka jakemukoli komentari. Z posledni doby zase hodnoceni nehorazneho paskvilu Malicious jako " povedena akcni rezba " Prece jen , jsou hranice, ktere by se v ramci slusnosti nemely prekrocit. Tady je videt, kam az tahle cesta muze dojit. A ceho se dockame priste ?
blau himmel: Vůbec nemáš ponětí o co v tom jde, tak tu meleš kraviny. Nehrál jsi to, tak nemůžeš soudit jestli je doktorova reakce přehnaná. Ta scéna je vytržená z kontextu. A ta reakce je adekvátní z pohledu celýho příběhu.
Sydney-47_: Konzole za sebou nechali tuny kvalitních her. Sony své starší hry oprášila a vydává na PSN PS One klasiky, nebo HD kolekce PS2 her. Pořád tu jsou hry z minulých generací a jediné co ztratili na kráse je grafická prezentace těžko konkurující té dnešní, ale kdo se chce bavit, tak hraje hry současné generace, kdo se chce královsky bavit, hraje hry bez generačních nebo platformových hranic. Nintendo dělá totéž. Dávají k dispozici své staré klasiky skrze digitální distribuci. Pro mě je The Last of Us jeden z toho mála vymodlených a konečně splněných snů na poli interaktivní zábavy.
Řeknu jednoduše, nikdo nikomu nemůže nikdy vnucovat to své, ale postačí argument: Bible jako kniha knih, čte jí každý? Jak by tedy mohla hra byť mistrovské dílo ve svém žánru být pro každého opravdu taková?
Stillalive: to tedy chraň bůh, abych považovala každé své slovo za svaté, asi mi opravdu nebylo dobře porozuměno. Pochopitelně, že to, co se líbí jednomu, nelíbí se jinému, hlavní problém, který mě v poslední době vytáčí, ani tak není to, která hra je nejlepší hrou své generace nebo nejlepší hrou vůbec, ale ta neskutečná komercionalizace, která narůstá až do obludna, a v případě pana Martina Šmída je opravdu markantní.Především bychom si měli ujasnit, co je to recenze a co je to propagace.A můj osobní názor, který nikomu nevnucuji je ten, že pan Martin Šmíd není recenzent, ale propagátor, který nehodnotí skutečné klady či zápory hry, ale snaží se (nepochybně dobře zainteresován)vzbudit dojem mimořádné kvality i tam, kde je to leckdy sporné.Prostě koho chleba jím, toho píseň zpívám.Závěrem uposlechnu dobré rady svého kamaráda Bosse, a kategorizuji: Můj názor - je-li TLOU nejlepší hrou téhle generace, pak se k této generaci nehlásím.[s1]
Stillalive ,já si myslím ,že to jak to každý vidíme ať už s TLOU nebo jakoukoliv jinou hrou je právě to MĚ ,to NEJdůležitější s tím rozdílem ,že Syd zapoměla zmínit ve svém příspěvku důležitou vsuvku např. "můj názor" nebo "za mě" , jakékoliv zobecňování alespoň dle mého názoru není na místě a sám za sebe pro sebe budu co se mojí zábavy týče sobec který myslí jen na sebe protože jde o to jak se bavím já a ne někdo jiný. Jestliže si pořídím hru ,nebo konzoli je mi přece u pr... jestli se někomu jinému nelíbí ,nadává na ní ,nejdůležitější je to ,že se líbí MĚ ,i kdybych byl jediný na konzolistovi nebo klidně na světě ,jestliže mi přináší to co jsem od toho čekal. Jinak celkem souhlas s tím cos napsal a chápu jak si to myslel. Mít svůj názor i když se většině nelíbí je v pořádku jen se nesmí vnucovat ostatním. Jinak k tématu - Beyond je parádní!!!
Sydney-47_: Názor na TLOU si každý samozřejmě udělal každý svůj vlastní, ale pokud TLOU nepatří k nejlepším hrám vůbec celé historie domácích konzolí, potom tedy tam nepatří už žádná. Přeceňované znamená: "Mě vařené fazole nechutnají, ale Pepa a Simona mi řekli, že se po nich můžou umlátit". Pointou je, že co mi nechutná, nebo nevoní je podle mně přeceňované pokud to všichni kolem hodnotí opačně, kladně. Přeceňované = Mě nechutná a ostatním chutná. Podceňované = Mě chutná a ostatním nechutná. Tohle je jen výsledek čistě osobního názor, ale nikoliv objektivním faktem. Faktem např. je, že pohled na prales při rozednění je pro člověka rozhodně krásnější, nebo příjemnější pohled, než na krajinu po masivním požáru. Pointou je, že i u herních děl existuje objektivní pravda o tom dobré/špatné/někde mezi tím. cca 95% všech hodnotících říká o TLOU "výborné" a ten zbytek to ostatní. Ten zbytek považuje hru za přeceňovanou, protože opačné názory jsou v naprosté převaze. Je dobré umět i sám sebe zařadit a přiznat si kam momentálně se řadím a nepovažovat každé své slovo za svaté.
hral jsem jen demo , necekal jsem nic extra, ale ze to bude tak spatne , opravdu ne. Toporne ovladani , pocit absolutni nesvobody, kdyz jdu spatnym smerem, jednoduse me to vrati a natoci. V experimentu naprosto premrstena doktorova reakce na vysledek _ proste vadne vybudovana scena. A k tomu utkvely pocit , ze mohu udelat jen to, co scenarista chce. Za me demo 5/10 a to jen z ucty k Ellen Page. Nebudu to " hrat " ani zadarmo.
Pozn. hral jsem Fahrenheita i Heavy Rain ( libilo ).
Alespoň že pan recenzent přiznal, že tvůrci hry neměli tak docela velký rozpočet. Je jasné, že nemohli napráskat takové sumy do masívních promo akcí a štědře podplacených recenzí takřka stoprocentně nacpaných spoilery, a k oblbnutí celých mas zákaznictva, jako to učinili borci z Naughty Dogs v případě neskutečně až nabubřele přeceňované hry The Last of Us.Myslím ale, že čas ukáže, že pokud se kdy někdo zmiňoval o důstojném završení éry ps3 a o zásadní hře poslední generace, TLOU to rozhodně není, ale hry Heavy Rain i Beyond Two Souls tyto parametry splňují měrou vrchovatou.Objektivita svrchu uvedené recenze ve mně vyvolává úsměv už jen vzhledem k tomu, jak zoufale se snaží její autor, aby v souvislosti s jeho servilní spoileriádou v případě recenze na hru TLOU mohl co nejvěrohodněji zdůvodnit horší bodové ohodnocení Beyond2Souls.Takže se můžeme těšit na další promo recenze nerecenze i v případě nově přicházející éry ps4.Nazdárek.
Český recenze zatím převážně dobrý až výborný - link - ale teda to Tiscali je tam jak pěst na oko...