Konzolista.cz

Beyond: Two Souls

recenzeúterý 8. října 2013Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Beyond: Two Souls
Velkým herním studiím se dnes nevyplatí moc experimentovat, proto raději vždy sází na jistotu. I proto v poslední době tu máme spoustu her, které jsou si dost podobné, něco nového, originálního se sice sem tam objeví, ale mnoho toho není. Možná i proto nám dělají radost vývojáři ze studia Quantic Dream, kteří vždy šli na hry trochu jinak, vlastně je vždy pojali spíše jako interaktivní filmy s propracovaným příběhem. Vždy vše dávali do zážitku z příběhu, o hratelnost šlo tak trochu až v druhé řadě. Viděli jsme to už u jejich prvotního díla Omikron: The Nomad Soul, přičemž vše poté dotáhli téměř k dokonalosti hrami Fahrenheit a hlavně Heavy Rain, který navíc slavil obrovský komerční úspěch. Není proto divu, že Sony poslala vývojářům na konto dalších několik desítek milionů euro, aby mohli vytvořit hru, kterou se už jednou pokoušeli vytvořit. Tou je Beyond: Two Souls.
Když před zhruba rokem a půl David Cage představil Beyond: Two Souls, mluvil o životě a smrti, jakožto dvou hlavních tématech celé hry. Existuje nějaký posmrtný život? Na to se snaží hra odpovědět po svém, každopádně hlavní hrdinkou je dívka Jodie Holmes (hraje ji na Oscara nominovaná herečka Ellen Page), která nemá lehký život už od svého narození, protože je obdařena jedním vzácným darem, či spíše prokletím, jak si sama dlouho myslí. Nejen, že ji doprovází duch Aiden, který ji kolikrát dostane do problémů, ale může i vidět další věci, o kterých se normálním lidem ani nesní, a možná by je ani nechtěli vidět. Jodie je jiná, než ostatní, takže děti se jí posmívají, mají ji za čarodějnici, a nejraději by ji upálili, no a dospělí se jí snaží jen ve všem využít, aby dosáhli svého cíle. Beyond prakticky monitoruje příběh Jodie od jejího narození do dospělosti, přičemž vývojáři se rozhodli jít cestou vyprávění, které není chronologické. Jednou budete hrát za malou Jodie, pak zase za dospělou, dospívající, a takto hra skáče sem tam. Na začátku se může zdát vyprávění dost zmatené, ale ve výsledku se vše spojí do jednoho srozumitelného celku. Stylem vyprávění Beyond: Two Souls dost připomíná třeba film Atlas Mraků s Tomem Hanksem, a musím říci, že mi i celkem sedl. Protože se hra odehrává v rozmezí 15 let, dost se liší, jak se Jodie chová. Jako malá holčička je ustrašená, případně si ráda hraje s panenkami, v pubertě zase tropí samé naschvály a hlouposti, a samozřejmě jinak se chová v dospělosti, když chce žít svůj vlastní život, ale z různých důvodů jí není přáno. Tento vývoj je zajímavý sledovat, a možná i díky tomuto podání je lehké se s Jodie ztotožnit. Kromě Jodie Holmes hraje ve hře důležitou roli i vědec Nathan Dawkins (Willem Dafoe), který zkoumá paranormální jevy, navíc později bude mít ještě větší důvod, aby pracoval ve dne v noci na super tajném vládním projektu. Za zmínku stojí i další pracovník výzkumného oddělení Cole Freeman, který si udělá s Jodie velmi pevný vztah, i když i jeho kolikrát pořádně dokáže naštvat. Pak je tu ještě CIA agent Ryan Clayton. Všechny zmíněné postavy jsou dobře napsány, a určitě si k nim uděláte vztah, ať už kladný nebo záporný. Příběh v Beyond: Two Souls stejně jako Heavy Rain je do značné míry ovlivněn rozhodnutími, která během hraní učiníte, navíc v závislosti na nich se mění i výsledná délka celé hry. Protože jsem se snažil vždy nahrát co nejvíce, můj čas se natáhnul na nějakých 12 hodin, během kterých jsem se ani na minutu nenudil. Většina rozhodnutí má vliv jen na danou kapitolu, takže jen ovlivní její následné události a její konec. Jeden příklad. V jedné kapitole máte možnost jednoduše po jedné události odejít, čímž nastane konec, nebo se pomstít těm, kteří vám ublížili. Je jasné, že vzhledem k tomu, že je s Jodie všude Aiden, pomsta se vždy dost zvrtne. Občas jsem nějakou kapitolu dal znovu, abych viděl oba, někdy i více následků. Během kapitol děláte občas i menší rozhodnutí, ale ty nemají zase tak vliv na další události, což je možná i menší zklamání. Na začátku jsem měl trochu strach, aby vývojáři stačili odpovědět na všechny otázky, které pochopitelně máte. Ona vás hra hlavně v prvních hodinách bombarduje otázkami bez odpovědí. Jak Jodie získala svůj dar? Kdo je Aiden? Kdo je s ní, a kdo naopak ten padouch? Na všechny tyto otázky dostanete dříve či později odpověď, takže tady vládne rozhodně spokojenost. I s celkovým vyzněním příběhu jsem spokojen, a samozřejmě je tu i několik konců, takže jak hra nakonec dopadne, je jen na vás. Spíše než hra je Beyond: Two Souls opět interaktivní film, který staví především na příběhu, který je neustále napínavý, má spoustu momentů, při kterých ve vás zamrazí, ale i zvratů, které nečekáte. Aby byl docílen onen filmový spád, vývojáři sahají po svých oblíbených QTE momentech, ale ty míchají i s klasickou adventurou a dalšími žánry. Je tu tak přímé ovládání Jodie, s níž prozkoumáváte levely, případně plníte jednoduché úkoly. Dokonce je možné jezdit na motorce nebo na koni. Hra tedy jen na QTE momentech nestaví, jako tomu bylo v minulosti třeba u Heavy Rain, jen je občas intuitivně využívá, a musím za sebe říci, že jí to hodně pomáhá. Větší interakce s okolním světem hře prospěla, i když tedy samotné ovládání by asi zasloužilo ještě nějakou tu dobu zůstat v rukou programátorů. Co asi vadí nejvíce, je dost pomalý pohyb hlavní hrdinky v několika scénách, která se kolikrát plouží, jako by měla na vše hromadu času. Ta ho má, ale je otázkou, jestli ho máte i vy. Možnost běžet bych tu rozhodně uvítal (Jodie běhá jen v levelech, ve kterých musí). Také jsem nebyl úplně spokojen s krycím systémem a hlavně s prácí kamery, která občas zabírá scény z krkolomného úhlu. Změnit ji ručně ani kolikrát nejde. Sice jde jen o několik scén, ale to není omluva. Musím říci, že jsem byl příjemně překvapen rozmanitostí kapitol, protože jednou jde jen o adventuru, poté budete muset nepozorovaně proniknout mezi nepřáteli jako Solid Snake ve svých nejlepších letech, sem tam se objeví i nějaká ta hovorovější pasáž se survival prvky. Více hratelnosti v Beyond: Two Souls zajišťuje i přímo Aiden, tedy duch, který hlavní hrdinku doprovází. Do jeho role se občas vtělíte, ovládání v tomto případě je jednoduché. Aiden prakticky pluje ve vzduchu, navíc umí procházet zdmi, takže se dostane do míst, kam Jodie ne. Aiden tu slouží i pro řešení lehčích logických hádanek, občasné zlomyslné hrátky, ale také ho uplatníte během boje s nepřáteli. Aiden je dokáže nejen ovládat, ale také přímo zabíjet, takže je jasné, že je největší zbraní hlavní hrdinky. Jodie ovšem není žádná stydlivka, má vojenský výcvik, takže se umí také prát, a kolikrát zvládne i několik nepřátel najednou. Z bojových scén jsem měl docela obavu, ale výsledek je uspokojivý, i když na druhou stranu ne úplně bezchybný. Bojový systém je přístupný každému, jak vývojáři před vydáním slibovali, ale prakticky nemáte možnost ho ovlivnit, vždy když se zpomalí čas, musíte správným směrem pohnout pravou analogovou páčkou. Jak jsem zmínil výše, ve hře budete dělat spoustu docela zásadních rozhodnutí, která se následně projeví do hry. Proto se vyplatí vše rozehrát několikrát, abyste vždy viděli jinou reakci. Rozehrát vše znovu navíc motivuje i velké množství bonusů, které si musíte odemknout jejich nacházením ve hře. To není zase tak jednoduché, dají se lehce přehlédnout, ale za vše jste odměněni doposud nepublikovanými artworky, najdete tu i deníčky vývojářů, případně záznam představení. Bonusů je opravdu hodně, a pokud se vám hra bude líbit, jako že asi bude, určitě budete chtít vše odemknout a vidět. Znovuhratelnost je tak celkem vysoká. Někoho možná donutí druhé rozehrání i možnost projít celou hru ve dvou. Zatímco jeden hráč se chopí Jodie, druhý se ujme Aidena. Je jasné, že druhý hráč bude muset vždy čekat na svoji příležitost, až bude požádán o pomoc. Jako bonus, proč ne, ale moc si nedokážu představit, že by někdo takhle prošel celou hru. Ačkoliv vývojáři neměli moc velký rozpočet, alespoň když to srovnáme s dalšími velkými hrami, podařilo se jim vytvořit engine, který snese ta nejpřísnější měřítka, a maximálně dostačuje na to, co se pokoušeli vytvořit. Asi nemá cenu řešit detaily postav, ty jsou naprosto fenomenální, výborný je i motion capture, možná nejlepší, jaký jsem ve hrách zatím viděl. Na postavách vidíte jejich emoce i reakce jen z výrazu a jejich pohybu, vše je krásně plynulé a působí velmi reálně. Tady je vidět, že roky práce na technologii se vyplatily. O něco slabší je prostředí, naštěstí vývojáři vše vynahrazují parádními efekty, jako třeba počasí nebo nasvícením jednotlivých scén. Asi ani nebudu váhat a označím Beyond: Two Souls za jednu z nejhezčích her této konzolové generace. Kolikrát je vidět, že už vývojáři hodně tlačí na hranice výkonu konzole Playstation 3, jejíž větrák se často roztočí na maximální otáčky. Jen je možná škoda, že v několika scénách trochu zazlobí framerate, ale poklesy se dají přežít, nejde o nic hrozného. Pochválit vývojáře musím i za hudební doprovod, který má spoustu pěkných skladeb, některé si možná budete i po dohrání pouštět stále dokola. Za soundtrackem stojí uznávaný filmový skladatel Hans Zimmer (Počátek, Piráti z Karibiku nebo Temný rytíř povstal), kterému poté pomáhal Lorne Balfe (tvůrce hudby Assassin's Creed 3). I když zřejmě tito pánové nebyli nejlevnější, investice se rozhodně vyplatila. Jejich hudba má rozhodně velký podíl na celkovém zážitku. Dobré je i hudební ozvučení a samozřejmě i dabing, ale o něm asi nikdo nepochyboval, zvláště když si vývojáři najali filmové herce. Ti svoji práci neodflákli a kolikrát do ní dali i něco navíc. Než recenzi ukončím, musím zmínit i českou lokalizaci formou titulků. Překlad se v rámci možností povedl, moc velkých chyb jsem si nevšiml, většinou jde jen o drobnosti. Je určitě skvělé, že se Sony pro lokalizaci takové hry rozhodla, protože bez překladu a porozumění všemu, byste dostali jen poloviční zážitek. U překladu potěší určitě i informace, že jsou v češtině i všechny deníčky vývojářů a další bonusy. Beyond: Two Souls je povedeným interaktivním filmem, který nabízí napínavý propracovaný příběh, dobře napsané postavy a povedenou audiovizuální stránku. Hratelnost sice není bez chyb, občas sem tam něco zaskřípe, ale chyby ve výsledku vývojářům odpustíte, protože dostanete něco, co tu dlouhou dobu zase nebude. Beyond: Two Souls není pro každého, ale pokud chcete prožít hru s dobrým příběhem, a na hratelnosti vám zase tak moc nezáleží, a třeba se vám líbil Heavy Rain, jste na správné adrese.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (82)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
filom3n
filom3n #Grip

Perfektni hra, tech par chyb uplne promijim, 10zdeseti...

slečinka
👍4

Nic lepšího jsem, alespoň prozatím, nehrála Hra mě totálně rozložila, hlavně ke konci, břečela jsem jak želva. Jelikož mě téma posmrtného života více než zajímá, tak jsem si to maximálně užívala...a bylo mě přitom krásně. Vím, že se v brzké budoucnosti vrátím k této hře znovu...už teď se mooocccc těším

Pan T
Pan T #Drifter
👍2

Během hraní jsem prožil snad všechny emoce které jsou, takže slib emocionálního kolotoče se Cagemu zase povedl. Moje pocity se ale bouhužel střídali i u samotného vnímání hry. Chvíli jsem měl pocit že hraji něco naprosto mimořádného, chvíli že hraji hloupoučký prvoplánový brak. To je asi důvod, proč menám úplně jasno jak celek zhodnotit. 8/10 je asi nejblíže.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍1
👎1

tak dnes sem dohral finale pekny i cela zapletka atd. melo to neco do sebe pribeh super, stvalo me akorat tempo hry v urcitych castech a laxni chuze postavy nakonec me trosku sklamalo ze se zde v prubehu neda tolik ovlivnit pribeh spis jak uplne na konci, podle me to mohla byt vice hra kdyby doladili ty akcni/stealth pasaze. 8 je myslim zaslouzena znamka

VulcanR
VulcanR #Trogári
👍3

Mna Beyond neuveritelne prekvapil, zakladam si na hratelnosti pribeh je pre mna u hry tretorada zalezitost, takze vobec nic extra som necakal a zo zaciatku som bol dost skepticky. Postupne si ma ale hra ziskala a prekonala u mna aj doterajsi vrchol QD tvorby - Fahrenheit. Jodie je po vsetkych strankach najlepsie zmaknuta postava za poslednu dobu. [s7][s7][s7]

hogy.m
👍3
👎1

Jsem rád, že jsem tak tupý a nevšimnu si nelogičností a klišé pojetí příběhu včetně chaotického uspořádání kapitol bez potřebné gradace příběhu. Protože mne tato hra prostě náramně bavila a dohrál jsem ji na dva zátahy. Grafika je fantastická, postavám role věřím a příběh mne rozhodně baví a táhne...

Toť můj subjektivní názor.

Jen dodám, že u hry právě příběh potřebuji a vyžaduji, ale naštěstí asi nejsem náročný divák/hráč.

Jen pozor kdo nesledoval! Hraje se velice podobně jako Heavy Rain, ale není to Heavy Rain!

Detektivka vs. Paranormal thriller!

Sydney-47_
👍1
👎1

Po šoku z dnešního dopoledne mi to nedá, a musím reagovat.Mnozí z kolegů konzolistů nemohli zkousnout moji kritiku marketinkového válcování konkurence i spotřebitelů ze strany Naughty Dogs v případě hry The Last of Us. Nikdy jsem ovšem nepopírala. že se jedná o kvalitní hru, sama jsem ji několikrát odehrála, a čekala jsem ještě, až se objeví DLC pro singl, ovšem za nej hru všech dob jsem ji nikdy nepovažovala.Dnes dopoledne jsem si otevřela psn browser, a klikla jsem si na stránku hry Beyond:Two Souls, abych se podívala na nějaká videa, rozhovory s tvůrci, apod.Objevilo se mi video z Ellen Page z předváděčky, tak jsem si ho zpustila, a nestačila jsem se divit. Místo videa s Ellen Page se mi objevilo promo video na The Last of Us! Nestačila jsem si protírat oči.Řekla jsem si, že je to třeba z nějaké promo akce pro více produktů, zkusila si video posunout, ale přehrávání se okamžitě zastavilo a už nešlo zpustit.Totéž se opakovalo i při dalších pokusech.Tohle je prostě už sviňárna, která nemá obdoby.Silně pochybuji, že by se něco podobného objevilo na stránkách TLOU.Snesu hodně, ale takováhle arogance a tupý nátlak jsou na mě opravdu moc. Po téhle zkušenosti prostě se všemi produkty Naughty Dogs končím.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

Já po dohrání měním hodnocení z 9 na 10. Příběh se mi líbil asi nejvíc i když HR měl ještě o kousek lepší. Kapitoly jako Kondenzor nebo Navaho jsou pro mě nezapomenutelné a zaryjí se mi do hlavy. Hra rozhodně není dokonalá,ovládání někdy skřípe,občas nějaký bug se najde,ale nemůžu si pomoct. Pro mě jedna z nejlepších her této generace konzlí....

godycz
godycz #katana-san
👎4
👍1

Dohrano a jsem zklaman. Tak trapny scenar jsem zazil jen u emrichovych filmu.

Vizual fajn, ovladani pro decka, hudba standart.

Heavy rain se mi libil vic.

Andress
👍4

Tak včera jsem to dohrál a musím dát 10/10! Přesně takový zážitek jsem u hry dlouho nezažil a příběh je zrovna můj šálek kávy (mysteriozní,sci-fi,drama,thriller a trochu i horor) takže to u mě překonalo i HR! Mě se právě líbíí že příběh nejde "nudně" za sebou, ale je různě kouskován...protože hrát nevím jak dlouho za malou Jodie a pak furt jen akční pasáže by mě nudilo, takto je to výborný mix kde akci střídá poodhalování příběhu atd. Doufám že na PS4 předvedou Qd další podobnou pecku!

stillalive
👍2

Clint: Beyond: Two Souls neni urcen i pro deti. Vypraveni po kapitolach neusporadane ma sve misto. Klade to vetsi naroky na pamet. Samotna podstata neni hratelnost, ale poselstvi, ktere pribeh nese. Kdo se alespon jednou v zivote zamyslel sam nad sebou, musel pochopit symboliku ducha Aiden a smysl celeho vypraveni. David Cage stravil nad tema postavama par let sveho zivota. Jako tvurce s jasnou vizi s temi postavami zil ponekud dlouho a potom si nejaky recenzent tam a tam sedne k notebooku s umyslem napsat recenzi na neco, u ceho nepochopil ani symboliku a uz vubec ne zakladni podstatu a poselstvi pribehu. Neni hra jako hra a nelze vse merit stejnym metrem. Negativni recenze jsou vysledkem nejen nepochopeni, ale mereni tim stejnym metrem, kterym recenzent uz meri nejakou chvili vsechny hry. Chybi individualni pristup, predvsim vetsi venovani pozornosti. Nekdo se s touto hrou potil a drel na ni par let a banda recenzentu to jen odehraje ,,tak at to mam za sebou a jde se dal". Muj nazor je a byl uz pred ydanim, ze tohle bude a nakonec je jedna z nejnedocenejsich her. Nedocenene obvykle znamena i ne uplne pochopene.

Clint
👎2

Problém jako skoro s každou exkluzivitkou na psko, hratelnost. Zde mě ovšem sere i přeházenej příběh. Škoda, snad až mě to někdo půčí..:D

stillalive
👍1
👎1

MALEJMORIS: Uz se mi nechtelo reagovat, ale na tohle se zeptat musim. Ktere hry tolik podobne hre TLOU vysli na soucasne generaci? Stacit mi vyjmenovat tri.

play3man
play3man #Yes, it is
👍2

Mno.. takže Beyond. Napriek chybám, ktoré tento skvost obsahuje, napriek svojskému rozprávaniu príbehu, ktoré sa ani za mínus brať nemôže, kedže dotvára finálnu, jedinečnú atmosféru tejto pecky. Spočiatku som sa bál, že tu niečo naozaj nebude celkom v poriadku a že tie rozporuplné recenzie budú mať niečo do seba... No nakoniec to úplne dokonale splnilo moje očakávania a aj ich predčilo. Neskutočná hra, ktorá je bohovsky dobrým FILMOM s parádnou atmosférou, plná napätia a silných emócií. O to viac ma mrzí, že niečo takto !skvelé! čo do bodky vyplnilo moje "duchárske" ja, silným obsahom, ktorý si budem ešte nejakú dobu ukladať hlave. Za mňa 10/10 a to aj napriek chybám v gameplayi ktoré sa nedajú prehliadnuť, no čo by človek nespravil pri niečom, čo tu už veľmi dlho nebude, ak vôbec?

Readdy_B
Readdy_B #GAME OVER
👍3
👎1

tvl, teď jsem se, ničeho zlého netuše, mrknul na recenzi Beyond na IGN a po 15ti letech s tímhle, dnes už sračkoidním, serverem končím. Prej 6/10[s6][s6][s6] hlavně, že 50.díl úplně stejnýho fotbalu nebo nějaká 2D sračka dostane 9/10, ještě že se řídím svým hodnocením, co budu hrát...

MALEJMORIS
MALEJMORIS #MGS4 10/10
👍1

stillalive: Musis to brat tak, ze je dneska tezky udelat originalni hru, ktera neni urcena pro vsechny a jeji vyvoj bude stat nejakej ten dolar. Ze strany Naughty Dog a vetsiny ostatnich se malokdy vidi experiment, vetsinou jsou to zajety koleje, dobra reklama a v celkem dost pripadech i propagace ze strany recenzentu, jak zminila Sydney, v tomhle s ni naprosto souhlasim. Proto by se melo brat vic ohledu na originalni hry, nez na hry kterych vyjde deset za mesic. To ze je TLOU kvalitni hra nepopiram, ale podobnych her je uz hodne a kvalitou se zacinaji srovnavat a celkovou hratelnosti se taky moc nelisi. A duvod proc jich vychazi tolik neni pokus o dokonalost, ale zarucenej vydelek.

stillalive
👎2
👍1

Sydney-47_: Ten koncept dává smysl, ale originalita není svatá. Originální si můžeme přeložit jako jednoduše nové a neviděné. Následné využití toho nápadu vede k označení jako okopírované, nebo staré. Nevidím důvod vidět nižší hodnotu v díle, které není čistě originální. Originální neznamená dobré. Každý nový nápad se musí podat stejně dobře jako ten opakovaný. U opakovaných nápadů je výhoda. Někdo něco vymyslel, ale x dalších lidí po něm to jednoduše mohou vylepšit a využít lépe. Na The Last of Us je jasně patrné, že bylo využito nejen vlastních mnohaletých zkušeností, ale také bylo využito dalších zkůšeností mnoha jiných. Tento postup má obrovskou výhodu. Tímto postupem můžeme dojít do kvalitativně vyšších výsledků, než většina originálních tvůrců. Tvůrci s originálními nápady jsou původci nápadu a jeho účinky nemají a nomohou mít ověřené. Mnoho originálních nápadů spadá ve výsledku do průměru. Mnoho starých nápadů se za nějakou dobu vylepšilo do dokonalosti. Pokud vezmu něčí nápad a udělám a vylepším ho, potom využití starého nápadu má větší smysl, než být originální. V dnešní době je mezi lidmi pořád slepě využíváno slovo originální. Originální je v samotné podstatě jen úplný začátek dlouhé cesty za lepšími výsledky. Naughty Dog si šli svou cestou a využili všechny dostupné prostředky a vědomosti pro ten co možná nejlepší výsledek. Valná většina to dělá taky a více jak polovina neumí ani využít staré dobré nápady. Kdybych měl například jen já, nebo ty, nebo Till, nebo kdokoliv jiný jako jediný rozhodovat pro lidstvo otm co je podle něj správné a co tedy je pro ně nejlepší, tak by každý z nás a kdokoliv jiný připravil většinu lidstva o zábavu. Naše názory a touhy jsou jen kapičky plnící jednotlivá jezírka lidské populace. Každé dílo má své jezírko naplněné určitou skupinou. Ale to co baví mě a o čem jsem já přesvědčený je pro mě tím nejlepším. Ať je TLOU třeba pro milion jiných jen vykradačkou a nevím čímkoliv jiným. Pro mě nezapomenutelný zážitek na který skutečně budu vzpomínat za několik let. To stejné jsem tvrdil v roce 2001 o Final Fantasy X a měl jsem pravdu. Do dnes na to vzpomínám jako na jeden z nejlepších herních zážitků a bylo to originální? Zdaleka nebylo, ale bylo to dílo hodné maximalního ohodnocení pro jeho špičkovou kvalitu. Jinak co se týče těch úplatků recenzentů, to je dle mého názoru jen sprosté obviňování. Hráčská populace žádný podíl nedostala a v totožném procentu se schodla na stejném názoru jako recenzenti. Na to konto slýchám tvrzení, že lidi jsou debilové a tupé ovce a to je nadmíru povrchní. Mozart je mistr a poslouchá ho každý? Mozart zdaleka nebyl originální, ale zase opět využíval už dostupné možnosti a vědění pro vlastní projev.

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4
👍4

Toto sú hry kde ide ćisto o atmosféru a hranie na city. U HR mi atmoška prišla o niečo dusivejšia a lepšia, ale to bolo dané samotnou témou (deti atď), u tejto hry je ale stále laťka vysoko nastavená a bavím sa kráľovsky ..

Hulvat
Hulvat #KB43VER
👎3
👍2

Dneska jsem půjčil kamarádovi Beyond výměnou za půjčení Last Of Us, kterej dostal 10/10 a musím se smát... nebo je to možná k pláči, neříkám že je Beyond bezchybnej, ale známky 5/10 a podobně jsou na přesdržku, stejně tak 10/10 pro TLoU, kde si v pohodě postavy procházej skrz sebe, blikají bíle zdi, na některých místech tearing jak prase, rozbitý sklo vypadá směšně, v úvodu jak jeli tím autem a jak byla ta kamera nepřirozená, hotovej film z roku 70 alá vítr ve vlasech od větráku a klíčovací pozadí...

Till
Till #Ponies
👍1

se Sydney se ztotožňuju v jednom názoru: a to sice, že TLOU není! hra generace, jak je s oblibou říkáno. jde o nadprůměrně dobrou hru, to ano, ale ne o nejlepší. a aby se dostalo na vše, tak říkám to kouzelné: toto je můj názor.

BTS jsem měl možnost vyzkoušet na For Games a byl jsem mile překvapen. plánuju zahrát a pak zhodnotit.

k recenzím: panebože to se ještě dneska podle nich někdo řídí ? na youtube je plno videí, informací je o hrách jak nas*áno, jsou trial verze...hry kupuju na základě vlastního rozhodnutí a to dělám já a ne nějakej recenzet. ať už je to v replayi, na tiscali, nebo tady.

davik: prvně a asi i jedině s tebou souhlasím. a to v bodě, že kdejaká sračka dostává větší hodnocení. jednou z těch sračkoidních her je za poslední půlrok God of War: Ascension. tenhle nejhorší díl god of war tady dostal 9tku, kterou si tahle m**ka rozhodně nezaslouží. díl uvaženej z vody, příběh žádnej, mp jedním z nejhorší dvou co jsem na konzolích hrál a stejně je nadprůměrně hodnocenej. krom grafiky ta hra nepřínáší nic dobrýho a po dohrání jsem jako fanda serie skoro brečel, jakou ptákovinu sem to hrál. jestli tahle srágora dostala v březnu 9tku, tak beyond můžu na základě dvouminutovýho zahrání na 4games dát z fleku 15/10.

Sydney-47_
👍5

Děkuji za reakce na mé poslední komentáře, za ty kladné, i za ty záporné, protože jsem to nepsala proto, aby mě za to někdo chválil, ale aby se trochu rozčeřila stojatá hladina videoherního světa, který všichni z nás hráčů nemalou měrou štědře sponzorujeme svými penězi, i když se nám jich mnohdy třeba nedostává, a vedla se nějaká fér diskuse o tom, kam to směřuje.Víte co? Když jsme hráči, pojďte si se mnou zahrát takovou hru ( proboha, to je oblíbená věta Jingsawa ze série SAW! ).Přenesme se do světa fantazie, zavřete oči, a zkuste si představit, že jste členem týmu Naughty Dogs, který právě od Sony obdržel neskutečný balík peněz, aby vytvořil něco, co ... prostě master piece, majstrštyk, nejlepší videoherní produkt všech dob, a že je třeba vše potřebně sladit, aby to vyšlo.Na základě důkladného brífinku budeme postupovat při tvorbě tohoto herního skvostu následujícím způsobem:

1. Budeme vycházet z toho, že jsme vytvořili několik her s výborným motion capture systémem a skvělě fungujícím enginem, a tak to pochopitelně zase použijeme.

2.Důkladně se porozhlédneme po všech povedených hrách dejme tomu za posledních 10 let, a zvážíme využití všech herních prvků, které se v těchto hrách osvědčily a vedly k jejich úspěchu. Pokud tyto prvky nebudou nějak přílišně složité, namontujeme je do našeho hybridu.

3. Musí to být hybrid, protože kdybychom vytvořili něco opravdu novátorského a originálního, přijalo by to jen mizivé procento našeho potenciálního zákaznictva.My jsme tu pro hráčský mainstream, a v něm prostě hráči originální produkty nechtějí.

4.Musí to mít co nejjednodušší ovládání, prostě: pravý palec na pravou páčku, levý palec na levou páčku, levý ukazováčel na L1, pravý ukazováček na R1, občas jim můžem dovolit připomáčknout si nějaký ten křížek, nebo trojúhelník, to by mohlo stačit. Nezapomínejme, že nezanedbatelné množství našich potencionálních klientů tvoří osmi až desetiletí chlapečkové, kteří si tuhle hru rádi zahrají, až je omrzí poslední díl GTA, kde se patřičně vyřádili při podřezávání prostitutek a při přejíždění důchodců autem, ovšem v tomto směru také musí být naše nová hra patřičně brutální, jinak tuto hráčskou skupinu neupoutáme.Možnost střelit člověka ležícího na zemi zblízka do obličeje, nebo mu rozšlápnout hlavu by měly stačit.

5.Filmové sekvence pospojujeme lineárními tunely, které musí být průchodné i pro naprostého debila.Po okolí roztrousíme nějaké věci, o kterých vzbudíme u hráče domnění, že bez nich se ve hře neobejde, a navodíme v něm dojem absolutní volnosti.Hlavně probůh, aby to jen tak neprosvištěl, a hlavně aby nezjistil, že 99 procent těch kravin vůbec sbírat nemusí.A když náhodou zabloudí (dneska se opravdu může stát všechno ), tak mu napovíme, aby klepnul na páčku, a ono ho to navede, aby dorazil k příštímu filmečku.

6.Pro vytvoření herního příběhu opět platí: proboha, nesmí to být původní a originální! Nejlépe bude probrat se několika filmy, kde fungovala emocionální, děsivá nebo dramatická složka, a náležitě tenhle zdroj vytěžit. To, že si hráč podprahově vybaví, že tohle už někde viděl a slyšel, mu pomůže najít k dějové lince kladný vztah.

7.Naplněním svrchu uvedených 6 bodů se dobereme ke zjištění, že z peněžité sumy, kterou jsme dostali k vytvoření našeho produktu, jsme spotřebovali zhruba 20 procent, to je dobrý výsledek.Vezmeme nyní dalších 20 procent a investujme je do našich manažerů, aby se postarali o následující:

a) S patřičným předstihem zahájit ve všech dostupných médiích agresívní reklamní kampaň, jejímž hlavním mottem musí být, že se na trh blíží absolutně nejlepší produkt své doby.

b)Je nutno patřičně finančně zainteresovat vhodné recenzenty ve všech vlivných médiích a periodikách, aby našemu produktu udělili to nejvyšší možné bodové ohodnocení, eventuelně aby se opakovaně zmiňovali o tom, že právě v případě téhle hry zažili nejlepší okamžiky svého života ( videoherního ).

c) po dobu nejméně půl roku po vydání našeho produktu pečlivě sledovat videoherní trh, a pokud se stane, že se na něm objeví hra, která je zřetelně lepší než ta naše, znovu patřičně zainteresovat naše finančně spřátelené recenzenty, aby této pro nás nebezpečné novince udělili horší bodové hodnocení, ovšem bacha! Nesmí to být příliš okaté, něco jim pochválit můžou, to by lidi prostě nesežrali, máme s tímhle materiálem přece už nějaké zkušenosti.

8.Jednoduchou matematikou jsme dospěli k závěru, v němž nám vychází, že ze sumy, jež nám byla svěřena pro náš smashing success nám zůstalo plných 60 procent, kterých si můžeme náležitě užít.Je libo Ferrari nebo jachtičku? Ti zvrhlejší z nás mohou něco dát i na charitu.

Hlavní je ale výsledek - hráčstvo je spokojeno, Sony má prachy, my máme prachy, hráči sice prachy nemají, ale mají hru a bezva pocit, a my máme taky bezva pocit, a tak to má bejt.[s6][s5][s4][s3][s11][s16]

blau himmel
👍1

sydney - tvuj posledni clanek je naprosta trefa do cerneho , vyrok " na tuto hru budeme za 100 ! let vsichni vzpominat ( recenze TLOU ) " je tak absurdni a obsahove prazdny, ze se vymyka jakemukoli komentari. Z posledni doby zase hodnoceni nehorazneho paskvilu Malicious jako " povedena akcni rezba " Prece jen , jsou hranice, ktere by se v ramci slusnosti nemely prekrocit. Tady je videt, kam az tahle cesta muze dojit. A ceho se dockame priste ?

nesquik
nesquik #BAZINGA
👍3

blau himmel: Vůbec nemáš ponětí o co v tom jde, tak tu meleš kraviny. Nehrál jsi to, tak nemůžeš soudit jestli je doktorova reakce přehnaná. Ta scéna je vytržená z kontextu. A ta reakce je adekvátní z pohledu celýho příběhu.

stillalive
👍2
👎1

Sydney-47_: Konzole za sebou nechali tuny kvalitních her. Sony své starší hry oprášila a vydává na PSN PS One klasiky, nebo HD kolekce PS2 her. Pořád tu jsou hry z minulých generací a jediné co ztratili na kráse je grafická prezentace těžko konkurující té dnešní, ale kdo se chce bavit, tak hraje hry současné generace, kdo se chce královsky bavit, hraje hry bez generačních nebo platformových hranic. Nintendo dělá totéž. Dávají k dispozici své staré klasiky skrze digitální distribuci. Pro mě je The Last of Us jeden z toho mála vymodlených a konečně splněných snů na poli interaktivní zábavy.

Řeknu jednoduše, nikdo nikomu nemůže nikdy vnucovat to své, ale postačí argument: Bible jako kniha knih, čte jí každý? Jak by tedy mohla hra byť mistrovské dílo ve svém žánru být pro každého opravdu taková?

Sydney-47_
👍6
👎2

Stillalive: to tedy chraň bůh, abych považovala každé své slovo za svaté, asi mi opravdu nebylo dobře porozuměno. Pochopitelně, že to, co se líbí jednomu, nelíbí se jinému, hlavní problém, který mě v poslední době vytáčí, ani tak není to, která hra je nejlepší hrou své generace nebo nejlepší hrou vůbec, ale ta neskutečná komercionalizace, která narůstá až do obludna, a v případě pana Martina Šmída je opravdu markantní.Především bychom si měli ujasnit, co je to recenze a co je to propagace.A můj osobní názor, který nikomu nevnucuji je ten, že pan Martin Šmíd není recenzent, ale propagátor, který nehodnotí skutečné klady či zápory hry, ale snaží se (nepochybně dobře zainteresován)vzbudit dojem mimořádné kvality i tam, kde je to leckdy sporné.Prostě koho chleba jím, toho píseň zpívám.Závěrem uposlechnu dobré rady svého kamaráda Bosse, a kategorizuji: Můj názor - je-li TLOU nejlepší hrou téhle generace, pak se k této generaci nehlásím.[s1]

bosshunter78
bosshunter78 #Sony.Ms.N.
👍2

Stillalive ,já si myslím ,že to jak to každý vidíme ať už s TLOU nebo jakoukoliv jinou hrou je právě to MĚ ,to NEJdůležitější s tím rozdílem ,že Syd zapoměla zmínit ve svém příspěvku důležitou vsuvku např. "můj názor" nebo "za mě" , jakékoliv zobecňování alespoň dle mého názoru není na místě a sám za sebe pro sebe budu co se mojí zábavy týče sobec který myslí jen na sebe protože jde o to jak se bavím já a ne někdo jiný. Jestliže si pořídím hru ,nebo konzoli je mi přece u pr... jestli se někomu jinému nelíbí ,nadává na ní ,nejdůležitější je to ,že se líbí MĚ ,i kdybych byl jediný na konzolistovi nebo klidně na světě ,jestliže mi přináší to co jsem od toho čekal. Jinak celkem souhlas s tím cos napsal a chápu jak si to myslel. Mít svůj názor i když se většině nelíbí je v pořádku jen se nesmí vnucovat ostatním. Jinak k tématu - Beyond je parádní!!!

stillalive
👍3
👎2

Sydney-47_: Názor na TLOU si každý samozřejmě udělal každý svůj vlastní, ale pokud TLOU nepatří k nejlepším hrám vůbec celé historie domácích konzolí, potom tedy tam nepatří už žádná. Přeceňované znamená: "Mě vařené fazole nechutnají, ale Pepa a Simona mi řekli, že se po nich můžou umlátit". Pointou je, že co mi nechutná, nebo nevoní je podle mně přeceňované pokud to všichni kolem hodnotí opačně, kladně. Přeceňované = Mě nechutná a ostatním chutná. Podceňované = Mě chutná a ostatním nechutná. Tohle je jen výsledek čistě osobního názor, ale nikoliv objektivním faktem. Faktem např. je, že pohled na prales při rozednění je pro člověka rozhodně krásnější, nebo příjemnější pohled, než na krajinu po masivním požáru. Pointou je, že i u herních děl existuje objektivní pravda o tom dobré/špatné/někde mezi tím. cca 95% všech hodnotících říká o TLOU "výborné" a ten zbytek to ostatní. Ten zbytek považuje hru za přeceňovanou, protože opačné názory jsou v naprosté převaze. Je dobré umět i sám sebe zařadit a přiznat si kam momentálně se řadím a nepovažovat každé své slovo za svaté.

blau himmel
👎4
👍3

hral jsem jen demo , necekal jsem nic extra, ale ze to bude tak spatne , opravdu ne. Toporne ovladani , pocit absolutni nesvobody, kdyz jdu spatnym smerem, jednoduse me to vrati a natoci. V experimentu naprosto premrstena doktorova reakce na vysledek _ proste vadne vybudovana scena. A k tomu utkvely pocit , ze mohu udelat jen to, co scenarista chce. Za me demo 5/10 a to jen z ucty k Ellen Page. Nebudu to " hrat " ani zadarmo.

Pozn. hral jsem Fahrenheita i Heavy Rain ( libilo ).

Sydney-47_
👍6
👎6

Alespoň že pan recenzent přiznal, že tvůrci hry neměli tak docela velký rozpočet. Je jasné, že nemohli napráskat takové sumy do masívních promo akcí a štědře podplacených recenzí takřka stoprocentně nacpaných spoilery, a k oblbnutí celých mas zákaznictva, jako to učinili borci z Naughty Dogs v případě neskutečně až nabubřele přeceňované hry The Last of Us.Myslím ale, že čas ukáže, že pokud se kdy někdo zmiňoval o důstojném završení éry ps3 a o zásadní hře poslední generace, TLOU to rozhodně není, ale hry Heavy Rain i Beyond Two Souls tyto parametry splňují měrou vrchovatou.Objektivita svrchu uvedené recenze ve mně vyvolává úsměv už jen vzhledem k tomu, jak zoufale se snaží její autor, aby v souvislosti s jeho servilní spoileriádou v případě recenze na hru TLOU mohl co nejvěrohodněji zdůvodnit horší bodové ohodnocení Beyond2Souls.Takže se můžeme těšit na další promo recenze nerecenze i v případě nově přicházející éry ps4.Nazdárek.

TomHardy

Český recenze zatím převážně dobrý až výborný - link - ale teda to Tiscali je tam jak pěst na oko...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články