Konzolista.cz

Uncharted 4: A Thief’s End

previewneděle 7. prosince 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Uncharted 4: A Thief’s End
Je tomu už prakticky rok, co studio Naughty Dog, dost možná i na naléhání Sony, oznámilo akční hru Uncharted 4: A Thief’s End pro konzoli PlayStation 4. Každý očekával, že bude mít velkou gameplay premiéru letos na E3, ale nakonec se tak nestalo, stejně tak později hra chyběla na GamesComu. Sony si prezentaci schovávala až na velkou událost PlayStation Experience, kde během tiskové konference předvedla hned patnáct minut dlouhou demoverzi. Jestli vývojáři zatím dokázali uspokojit své nyní už dost náročné fanoušky, se nyní podíváme.
Když byla hra Uncharted 4: A Thief’s End oznámena, hodně se spekulovalo, jestli bude hlavním hrdinou oblíbený Nathan Drake. První teaser dokázal fanoušky pořádně zmást, ale jak se ukázalo letos během E3, oblíbený hrdina je zpět, a zřejmě prožije zatím své největší a nejnebezpečnější dobrodružství na záhadném tropickém ostrově, který má zajímavou velkou horu ve tvaru dračí hlavy. Hned na začátku demoverze bylo možné si v deníčku všimnout, že je na něm obrázek piráta Thomase Tewa, včetně dalších charakteristických znaků pro tuto postavu (ruka držící meč), takže se opravdu vše bude točit kolem velkého pirátského pokladu, o němž se spekulovalo, a velkého spiknutí kolem něj, jak dodávají vývojáři. Kdo Nathana nyní bude doprovázet, a jaké postavy potkáme, zatím není moc známo, tedy kromě toho, že se vrátí Victor Sullivan, který byl slyšet v E3 traileru. Každopádně v posledních vteřinách demoverze se objevila nová postava, kterou hraje Troy Baker (Joel z The Last of Us). Ta Nathana oslovila malý bráško, což může značit, že jde o staršího bratra hlavního protagonisty, jímž zřejmě i je, který má na krku zvláštní tetování, jako kdyby byl v minulosti ve vězení. Kdo tedy ví, do čeho se Nathan znovu namočí. „Nathanovo největší dobrodružství bude testovat jeho limity, odhodlání a nakonec i to, co je ochoten obětovat, aby zachránil ty, které miluje,“ říkají vývojáři. O příběh a režii se nyní stará přímo Neil Druckmann (The Last of Us a Uncharted 2: Among Thieves), který převzal štafetu po Amy Hennig. Pomáhat mu má i jeho kolega z The Last of Us, Bruce Straley. Z předvedené demoverze šly především vypozorovat menší i o něco větší změny v hratelnosti, které jsou spíše takovou tou evolucí než nějakou přehnanou revolucí, ale komu to ve výsledku vadí, zvláště když ona evoluce Nathanovi v této fázi hodně sluší. Než se dostanu k samotné akci, tak musím zmínit celkově pohyb Nathana při šplhání, který doznal docela dost změn. Animace jsou daleko plynulejší, navíc se chová skutečně jak na skále a už tak automaticky neskáče z jedné plošinky na druhou jako opice, ale třeba se po ní nejprve natahuje a připravuje se na skok, což vypadá dobře. Největší novinkou má být jakási horolezecká skoba, kterou Nathan v demoverzi získal hned na začátku. Tu může následně používat ke šplhání. Všude ji nejde použít, jen na viditelně označených místech, ale díky tomu může šplhat lehce nelineárně. Samozřejmě, nejde o nic originálního, ostatně podobný systém měl třeba poslední Tomb Raider, a když už půjdu dál, tak i Kratos mohl na takto viditelných místech šplhat za pomocí svých mečů, ale dobře se na tyto pasáže dívá, tak proč ne. Do šplhání přináší něco nového v sérii Uncharted, a jen těžko by se zřejmě vymýšlelo něco nového, originálního v tomto směru. Předchozí díly Uncharted vždy stavěly na hlavně výborných přestřelkách, které bylo jednoduché si užívat i díky dobré umělé inteligenci protivníků. Z hratelné ukázky je vidět, že se vývojáři drží osvědčeného konceptu, který ale dost obohatili o spoustu nových možností. Hlavně tedy samotné prostředí nabízí více možností, jak se s protivníky vypořádat. Ke stealthu se ještě dostanu, ale likvidace protivníků pěkně potichu není jedinou zbraní hlavního hrdiny. Ten se umí dobře ohánět i v přestřelkách. Opět tu budou nejrůznější zbraně, od pistolí po samipaly, které vypadají v novém dílu ještě akčněji, což dopomáhá i spousta nových schopností, třeba klouzat se po šikmé plošince dolů a střílet, přičemž z ní následně na protivníka skočit a dodělat ho pěstmi. Pěstní souboje prošly rovněž několika změnami, a zdá se, že jsou rovněž rozmanitější, hlavně ony zakončovací údery, navíc se na ně dobře dívá. Souboje v mnohém připomínají spíše The Last of Us, hlavně v oné brutalitě, přičemž třeba ona Nathanova přetahovaná z demoverze o zbraň u vodopádu vypadala skvěle. Zvláště když bylo vidět, jak vodopád Nathanovi namočil vlasy i oblečení, stejně tak jeho protivníkovi. Tyto scény už kolikrát připomínají spíše film a je vidět, že Naught Dog zapracoval pořádně i na jejich animacích. K vidění během akce bylo i speciální lano s kotvou, které může Nathan ve vybraných částech použít, aby se třeba zhoupnul k protivníkovi, případně na něj skočil z výšky, což vypadá hodně efektivně. Ostatně Uncharted přestřelky a střety s protivníky byly vždy dělány hodně pro efekt a potěšení oka hráče, takže tady se nic nezměnilo, jen je vše ve větší míře. Ještě se ale vrátím ke zmíněnému provazu s kotvou, který má sloužit i pro klasické překonávání propastí, takže i ve skákacích pasážích najde své uplatnění.
Zatím byla prezentována jen část pro jednoho hráče, ale Uncharted 4: A Thief’s End bude podle dostupných informací obsahovat i klasický konkurenční a kooperativní multiplayer, který si získal oblibu v předchozích dílech.
V předchozích dílech vývojáři vždy nakousli stealth systém, kdy bylo možné protivníky likvidovat pěkně potichu, ale nikdy nešel moc do hloubky. To by se mělo v Uncharted 4: A Thief’s End změnit. Je to dáno i tím, že Nathan nyní bude moci nově využívat k tomuto systému i samotné prostředí, čímž myslím porost džungle, do něhož se může schovávat, jako třeba zabijáci z Assassin’s Creed série, a z něho následně protivníky likvidovat. I když bylo vidět, že protivníci reagují na každý pohyb porostu, jdou místo zkontrolovat, takže ne vždy zřejmě porost pomůže. Na druhou stranu bude kolikerá sloužit i jako dobrý úkryt, když protivníci Nathana přímo neuvidí. K vidění bylo i přepracované shazování protivníků z plošinek, po kterých se zrovna šplhá. V minulosti Nathan protivníka jen chytil a shodil bez boje dolů, jako ostatně v jiných podobných hrách, což vypadalo, no prostě nereálně a jednoduše. Když by vás někdo takhle chytil, určitě byste se bránili, a to bylo vidět i v hratelné ukázce. Nejprve bylo nutné svést souboj na plošince, zvláště když protivník Nathana viděl, ale i následně při pádu se zachytil o jeho nohu a snažil se ho strhnout dolů, což vyústilo v QTE sekvenci. V ní si bylo možné všimnout i jemných animací i detailů, kdy Nathan třeba kopal do hlavy protivníka, a tomu začala téct krev z nosu. Na tyto detaily se skvěle dívá, navíc samotný překopaný systém obohacuje hratelnost o nové situace. Studio Naughty Dog nám v minulosti nepřineslo jen hry se zajímavým příběhem a skvělou hratelností, ale také výbornou vizuální stránkou. Vývojáři z tohoto studia jsou považováni za ty, kteří umí z konzolí od Sony vyždímat každou kapku výkonu, a na tomto by se nic nemělo měnit ani do budoucna. Uncharted 4: A Thief’s End z demoverze totiž vypadá naprosto parádně, hlavně co se týče modelů postav a jejich animací, a to vývojáři následně doplnili, že se jedná o pre-alphu. „I když se nacházíme v pre-alpha stádiu vývoje, to co vidíte na videu v demoverzi, běží v reálném čase na konzoli PlayStation 4 v rozlišení 1080p při stabilních 30fps. Vypadá to docela dobře, ale ještě máme nějaký ten čas na optimalizaci a vylepšení našich technologií, aby šlo o nejlépe vypadající Uncharted, jaký byl kdy vytvořen,“ říkají vývojáři. Každopádně každého asi zaujalo parádní osvětlení, které už třeba bylo výborné v letošním The Last of Us: Remastered, v novém Nathanově dobrodružství ho ale vývojáři ještě dotáhli. Ono globální osvětlení v reálném čase dělá hodně, zvláště ve hře, která se odehrává v džungli, kde jsou různé kaluže vody, vlhké skály a tak dále, od čehož se následně světlo odráží a vytváří parádní podívanou. Jinak ale samozřejmě džungle jako taková vypadá rovněž skvěle, rostliny jsou v hojném počtu, a právě u tohoto je vidět obrovský skok oproti předchozí generaci. Schválně si srovnejte porost z prvního dílu a z toho čtvrtého. Rozdíl je opravdu obrovský. Vývojáři z Naughty Dogu se tady zřejmě pořádně vyřádí. Uncharted 4: A Thief’s End zatím neukázal moc velkých herních novinek, ale je otázkou, jestli to vadí. Každý chtěl hlavně vidět Nathana Draka v oslňující grafice, což se splnilo, navíc přestřelky a samotný soubojový systém vypadal parádně, stejně tak pozměněný systém zdolávání plošinek a šplhání po skalách. Vše, co na Uncharted sérii milujeme, se vrací, navíc v daleko větším množství. Naughty Dog měl navíc vždy talent vyprávět zajímavý příběh, a pokud se to povede i nyní, spolu se zábavnou hratelností by mohl být Uncharted 4: A Thief’s End událostí, na níž se bude opět vzpomínat hodně dlouho.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (32)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
johnyital
johnyital #Au Rat

Jo, mám podobnej problém celej den. Dycinky se stáhne něco přes giga a error. Už jsem restartoval, místa mám 80GB, routr restartoval, PS4 odpojil úplně od sítě, routr taky a pořád stejné, i v restu jsem zkoušel a porád error. Teďka jsem si cvičně stáhnul vymazaný demo Fifa 16, abych viděl jestli mi to stahuje normálně. Jo stahuje. Tak tam maj nějakýho chybáka.

Martin Mašek
👍1

Zravim lidi,Protřeboval bych poradit. Dnes jsem si chtěl stáhnout update na PS4 a píše mi to error (CE-40869-7) . Nemá někdo podobný problém po případě jak ho vyřešit. Díky za rady.

PLAYSTATION.123
PLAYSTATION.123 #mr_spajdy

Vládce žánru Tomb Raidera probuď se prosim tě :D Uncharted power wake up :)

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T

hlavně v tomb raideru jsem se vždycky bavil u dobrý kooperace

Banan

link :D

PS4 vydána k 20. výročí bude dostupná také u nás za 13790. Kde se bude dát koupit bude oznámeno 10 prosince, takže ti co chtějí PS4 pod stromek, buďte na pozoru.

One
One #☯☯☯
👍1

60 fps mi připadá zbytečnost u hry tohohle typu, takže 30 mi bohatě stačí.

JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog
👍1

myslím že u4 pojede v 30 fps vlastně všechny ůčka jeli v 30 fps a vůbec mi to nevadilo protože těch 30 fps bylo stabilních horší by bylo kdyby fps klesalo jako se to děje u gta5 remastered v hustém provozu tak to by mi už vadilo ale pokud to pojede stabilně při zamknutých 30 fps tak s tím nebudu mít žádný problém ale je ještě celkem brzo se o tomhle bavit uvidíme jak to ve finále bude

CaJTeeKaNee
👍1

Uvidíme jestli nakonec bude 60 fps, ale 30 přežiju úplně na pohodu jelikož ta grafika je ultrafamozní. Jen chci aby vydali Uncharted trilogii na ps4 hrál jsme jen trojku a ta byla po TLOU nej hra co jsme hrál, asi se dělí o druhý místo s Bioshockem infinite. Dvojku ani jedničku jsme si zahrát nemohl, jelikož jsem v tý době neuměl skoro anglicky ani pozdravit.

Chris Redfield
👍5

Tyyy voleeeee pre - alpha verze hry běží pouze v plynulých 30 fps. Hruuuza...

Hustodemonskejkrutoprisnak
👎3

Demoverze Uncharted 4 běžela na PlayStation Experience v rozlišení 1080p při 30fps.

Nadpozemský výkon promluvil v exkluzivce.

Driveclub 30fps

Co tam mate ještě dalšího ? :)

Banan

In Game grafika me neprekvapila,je skvela, ale WOW efekt se nekonal. Co ovsem vypada neuveritelne jsou IN Game filmecky. Uncharted v tohle vzdy exceloval, ale ctyrka to posunula na uplne jiny level.

No tesim se, dobrou hru delaji malickosti a tech tu bylo videno nekolik.

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍3

Nemá cenu se k některým vyjadřovat, jejich inteligence je nižší jak nepřátel v Ryse. Na Uncharted 4 se těším, vypadá parádně. Jinak Oh Crap k Nathanovi patří jako Damn it k Bauerovi. Každý to od těch postav očekává a patří k nim tyhle hlášky, takže proč něco měnit.

JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog
👍4

kazi-něco je špatně nedávno si se zastával xboxu one že je snad ve všech ohledech lepší teď už to není xbox ale nintendo celkem mi už přijdeš vtipný a že ti ůčko přijde od druhého dílu nudné ? mě zase naopak druhý díl pro mě přijde že je nejlepší a vidím že jsi si změnil avatara a pod ním už není nápis xbox one :D asi si trochu přehodnotil ty řeči jak si mlel jak je xbox one ve všech směrech perfektní a psko je shit no teď jak vidím tvůj avatar tak to bude asi samá chvála na pc :D ale v pohodě jen je to úsměvné jak rychle se to tu mění :D

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4
👎1

No Jo, pekný film ... teda hra

REK-CZ
👍6

Mas recht Kazi, naprosto s tebou souhlasim. U Nintendo her takovou nadheru neuvidis, tak potrebujes fantazii, aby sis ji mohl domyslet :-)

argokib
argokib #PS space
👍2

čím víc si tu ukázku přehávám,tim víc a víc se mi U4 líbí.Vypadá to neskutečně dobře.[s14]

sova655
sova655 #gabrda_9

Jako na kazdy dil neskutecne natesen. Nathan nejlepsi postava a ted se vraci v jeste vetsi sile. [s7] Uncharted [s7]

bozihrac1
bozihrac1 #PS4/PS5
👍1

Tak tohle musí mít každý PS fanoušek [s14]

lukasberoun
lukasberoun #ábíčko

Parada

Chris Redfield
👍3

Naughty GODS [s7] nic lepsiho si pristi rok nezahrajete [s1]

Starky
Starky #NaughtyGod
👍3

Graficky je to paradni a to maj jeste rok cas, ty prestrelky vypadaj ohrome zabavne a cloveka hned zacnou svrbet ruky, alespon tuhle kratkou ukazku kdyby uvolnili jako demo, :-) cekani bude jeste dlouhy.

jirka023
👍4

Doufam ze to bude s cz titulky.

bosshunter78
bosshunter78 #Sony.Ms.N.
👍3

Lidi video trvalo cca 15 minut tak nepanikarte ze Vam tam "neco" chybi vsadim boty ze v plny verzi si prijde na sve skoro kazdy kdo ma tuto serii rad

JOHN CENA
JOHN CENA #NaughtyDog
👍2

Drake is back!!! jsem zvědav jestli se bude hra odehrávat čistě jen na onom prezentovaném ostrově nebo i jinde každopádně tak či tak se velice těším myslím že se nám ps hráčům rýsuje další klenot mezi hrami :) což je jen a jen dobře teď už jen chybí aby bylo datum vydaní a pak už jen čekat :)

Pan T
Pan T #Drifter
👍16

Je to pořád ten starý dobrý Drake jak ho fanoušci milují, a který dostával GOTY ocenění jak na běžícím pásu. Tentokrát v bezkonkurenčním hávu který z mého žebříčku nejlépe vypadajících her sejmul Infamous SS.

Ty vole, hlavně ty stromy a vegetace, jak je vše obrostlé kapradinou, mechem, a všude visí liány a kořínky, a vše se to krásně vlní ve větru a leskne na slunci.( schválně si to porovnejte s prvním dílem: link ) Stejné labužnický zážitek bude určitě ozvučení, tohle ND umí famózně a jejich hry mají tohle na úrovni referenčních filmů na BD.

Novinky jako šplhání pomocí cepínu, a házení lana ala Tomb R kvituji, stejně jako pocit živelnější střelby/výbuchů podobně jako v TLOU.

Jsem zvědav jestli bude i něco jako režim naslouchání, případně jestli půjdou nějak upgradovat vlastnosti postavy/zbraně. Taky na MP jsem dost zvědav.

(v té pasáži jak se nepřítel pokouší stáhnout Nathana sebou do hlubin, načež ho Nathan kope do obličeje, se frajírkovi spustí krev z nosu. Takových detailů, ty krávo!)

I LOVE YOU ND[s7]

FulcrumCZE
FulcrumCZE #WTisSH*T
👍4

busines: musím souhlasit daleko lepší kvalita

Smileface
👍2

Ta soubojová část byla velmi uspokojující, dokonce mi párkrát vykouzlila úsměv na rtech což se jen tak nějaké hře nepodaří...

busines
busines #Avari37
👍11

Doporučuji stáhnout full HD verzi na gamersyde a srát na youtube. Vypadá to naprosto skvostně. Ty jemné detaily...paráda. link

HanSS
👍1

Já už chci znát datum vydání[s13]

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍2

Tohle není akce pro děti :D

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články