Konzolista.cz

Ve hře Uncharted 4 mohl být ukazatel výdrže

novinkaúterý 7. června 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Ve hře Uncharted 4 mohl být ukazatel výdrže
Letos je tomu už šest let od vydání akční hry Uncharted 4: A Thief's End. O jejím vývoji se nyní trochu rozpovídal Josh Scherr ze studia Naughty Dog pro YouTube kanál Couch Soup, kde třeba zmínil, že úplně na začátku chtěli do hry přidat ukazatel výdrže. „Chtěli jsme udělat některé zajímavé věci s mechanikami šplhání. Stručná verze toho je, že jsme všechny tyto zajímavé věci dělali s ukazatelem výdrže, a snažili se, aby vše bylo náročnější,“ říká Scherr. Dodává, že nakonec byl tento nápad s ukazatelem výdrže vyškrtnut, protože překážel v tom, aby byly plynule propojeny skákací a akční pasáže. „Nechtěli jsme, aby lidé věnovali pozornost jen výdrži. Chtěli jsme, aby vše bylo rychlé a plynulé,“ dodává. Místo ukazatele výdrže se tak vývojáři zaměřili na vývoj a rozšiřování mechanik použitých v předchozích dílech, mezi nimiž byl třeba stealth, záchytný hák nebo pasáže s džípy. Josh Scherr v rozhovoru pochválil i Sony za návrh konzole PlayStation 4, pro kterou bylo jednoduché vyvíjet hry. Vývojáři se tak mohli více času zaměřovat na samotnou hru a její části, jako je třeba hratelnost nebo příběh, místo optimalizace. „Konzole PlayStation 4 byla speciálně navržena tak, aby nebyla moc komplikovaná s Cell procesorem a šesti CPU a dalšími šílenými věcmi,“ říká Scherr s tím, že konzoli by přirovnal k efektivní verzi špičkového PC.
YouTube video: YouTube video player

Zdroj: eurogamer.net
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (6)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Samurai
Samurai #Souls
👍1

Jedna z nej

Gambit92
Gambit92 #8/24
👎1

@Amarok_cz: Musíme vědět o každém prdu co multikulti modla Sony ND i jen koncepčně zmíní na meetingu, až si při vývoji Uncharted 8 někdo na meetingu uprdne, uvidíš o tom aspoň dvě novinky...

Amarok
Amarok #MSF
👍1

Vážně je potřeba o tomhle dělat článek?

veks
veks #DJ
👍2
👎1

Zrovna tohle mě tam trochu chybí, ty skákací pasáže jsou až moc snadné a taky nic nebrání všechny ty pěkné animace lezení prostě přeskákat křížkem. U jedné hry podobného žánru ten ukazatel byl a přidávalo to hezký element přemýšlení k tomu, kudy a kam polezu. I am Alive to bylo... link

Morty Smith

@MCJoel: jeste tam MP facha v U4 ? :D

Petosk
👍1

A dobre spravili ze to vyhodili. Spickova popcorn hra.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články