Space Engineers - rozhovor

preview  3
Martin Šmíd, 29. 12. 2014 12:00
Před několika lety ještě bylo nemyslitelné, aby menší nebo středně velká studia vydala na konzoli svoji hru, ať už byla kvalitní nebo ne. Mnohé se začalo měnit koncem předchozí konzolové generace, přičemž ty současné konzole PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Wii U už umožňují vývojářům vydat si na nich své hry, i když pochopitelně pořád musí projít určitým schválením, než se dostanou skrze digitální distribuci k hráčům. Jednou z her, která se chystá pro Xbox One, je i Space Engineers od českých vývojářů ze studia Keen Software House, na níž si nyní posvítíme.

V poslední době se i česká nezávislá studia začínají prosazovat na konzolích. Nejaktivnější je v tomto určitě studio Grip Games, stojící za hrami jako Atomic Ninjas, Blimp: The Flying Adventures nebo One Epic Game. Nedávno pak i studio Bohemia Interactive oznámilo, že pro PlayStation 4 a možná i Xbox One vydá v následujících letech svoji úspěšnou zombie survival hru DayZ, která sklidila a stále sklízí velký úspěch na PC. Na této platformě má úspěch i hra Space Engineers od vývojářů z Keen Software House, která je popisována jako takový vesmírný Minecraft, protože se v ní staví a vlastně je postavena hlavně na kreativitě a představivosti samotného hráče. Nápad na tuto hru se zrodil u vývojářů už během vývoje jejich předchozí hry Miner Wars 2081, ale až po jejím dokončení se rozhodli vše realizovat, a samozřejmě následně potěšilo, že byla během letošního GamesComu oznámena i pro konzoli, přesněji Xbox One. Protože o hře Space Engineers, které se na PC už stihlo prodat přes jeden milion kopií, mnozí konzoloví hráči slyší vůbec poprvé, požádali jsme vývojáře, aby odpověděli na několik otázek a blíže ji představili.

Před několika lety by asi nikoho nenapadlo, že české studio bude na tiskové konferenci konzolové společnosti. Letos jste byli vy u Microsoftu a kolegové z Bohemia Interactive u Sony. Jak vůbec vznikl nápad na konzolovou verzi Space Engineers? Oslovil vás Microsoft, nebo jste první krok udělali vy?
O uvedení naší hry na konzole jsme uvažovali již od začátku vývoje. Před pár měsíci nás oslovila společnost Microsoft a vyjádřila zájem o vývoj hry Space Engineers pro Xbox One – a od té doby spolupracujeme za tímto účelem.

Naši čtenáři hrají především konzolové hry a o Space Engineers mnohdy slyšeli během tiskové konference Microsoftu poprvé. Můžete jim trochu svoji hru představit?
Space Engineers je sandbox hra o strojírenství, stavění a údržbě vesmírných prací. Hráči staví vesmírné lodě a stanice různých velikostí a s různým využitím (civilní i vojenské), je možné pilotovat lodě nebo provádět těžbu asteroidů. Space Engineers využívá vlastní realistický volumetrický (objemový) fyzikální engine: všechny objekty mohou být smontovány, rozebrány, poškozeny nebo zničeny. Hra přináší dva režimy - kreativní a survival.

Ve hře máte kreativní režim, v němž se hlavně staví, ale také survival režim. Co ten nabízí pro hráče?
Survival mode je “opravdová hra” – na rozdíl od kreativního režimu, ve kterém si hráč může dělat, co chce. V survival hráče neustále dohání potřeba vytěžit dostatek surovin pro přežití v nehostinném vesmíru.

Space Engineers je hra jen pro jednoho, nebo obsahuje i multiplayer?
Ano obsahuje i multiplayer – včetně možnosti hostování dedikovaných serverů a používání modů v multiplayer prostředí.

Kde všude jste brali inspiraci na Space Engineers?
Hra byla inspirována snahou simulovat vesmírné technologie blízké budoucnosti, NASA, LEGO Technik.

Space Engineers běží na vašem vlastním enginu, proč jste se rozhodli pro něj, a nevsadili třeba na Unreal nebo CryEngine?
Při vytváření hry tak náročné na fyziku jako Space Engineers je pro nás jednodušší používat vlastní engine a tak experimentovat, optimalizovat hru a hlavně okamžité změny všeho, co bude hra v budoucnu vyžadovat.

Jaká je pro vás cílová skupina hráčů. Pro koho je Space Engineers určen?
Pro hráče, kteří mají rádi sandbox a survival typy her, pro vesmírné nadšence, prakticky pro každého, kdo má rád LEGO, je kreativní a rád experimentuje.

V současnosti je na PC možné stáhnout early access verzi hry Space Engineers. Co v současnosti nabízí, a jak často ji updatujete?
Hra je updatována každý týden - a každý týden nabízí víc a víc.

Proč jste se rozhodli jít do Xbox One verze, a třeba nedat přednost PlayStation 4 verzi.
Microsoft byl jeden z prvních, kdo vyjádřil zájem o portování Space Engineers a nabídl nám svoji podporu od samotného začátku. Také co se týče technické stránky, je Space Engineers napsán v C# / DirectX, takže portování na Xbox One by mělo být daleko jednodušší.

Space Engineers byl oznámen s časovou konzolovou exkluzivitou na Xbox One. Máte v plánu v budoucnu hru nabídnout i hráčům na jiné konzoli, třeba PlayStationu 4?
V současnosti se zaměřujeme pouze na vývoj hry pro PC/Windows a nově oznámenou Xbox verzi. Po jejich dokončení ale můžeme zvážit další možnosti

Protože jste české studio, čtenáře určitě bude zajímat, jestli hra bude obsahovat českou lokalizaci. Vlastně se o tomto hodně diskutovalo u nás.
PC verze je lokalizována za pomocí komunity.

Máte už stanovený nějaký přibližný termín vydání na konzoli Xbox One?
Ne

Kde se mohou čtenáři o hře dozvědět více?
Všechny novinky a updaty najdete na facebookové stránce ( http://www.facebook.com/SpaceEngineers ), na twitteru ( http://twitter.com/SpaceEngineersG ) a naší oficiální stránce ( http://www.spaceengineersgame.com/ )

A poslední otázka, jsou ve hře ufoni?
V současnosti neuvažujeme o přidání jakéhokoliv typu UFO nebo Mimozemšťanů. Snažíme se, abychom byli co nejblíže realitě, jak jen to je možné. Samozřejmě ale nevylučujeme jakékoliv nápady a věci, s nimiž naše komunita přijde, a mohly by být dobré pro hru. V budoucnu by se to tak mohlo změnit.

Space Engineers

xonexsxps5ps4
Keen Software House, Keen Software House
Datum vydání hry:
28. 2. 2019
Žánr:
Střílečka, Simulátor, Strategie, Adventura, Indie
KARTA HRY

Komentáře