Space Engineers - rozhovor

O uvedení naší hry na konzole jsme uvažovali již od začátku vývoje. Před pár měsíci nás oslovila společnost Microsoft a vyjádřila zájem o vývoj hry Space Engineers pro Xbox One – a od té doby spolupracujeme za tímto účelem. Naši čtenáři hrají především konzolové hry a o Space Engineers mnohdy slyšeli během tiskové konference Microsoftu poprvé. Můžete jim trochu svoji hru představit?
Space Engineers je sandbox hra o strojírenství, stavění a údržbě vesmírných prací. Hráči staví vesmírné lodě a stanice různých velikostí a s různým využitím (civilní i vojenské), je možné pilotovat lodě nebo provádět těžbu asteroidů. Space Engineers využívá vlastní realistický volumetrický (objemový) fyzikální engine: všechny objekty mohou být smontovány, rozebrány, poškozeny nebo zničeny. Hra přináší dva režimy - kreativní a survival. Ve hře máte kreativní režim, v němž se hlavně staví, ale také survival režim. Co ten nabízí pro hráče?
Survival mode je “opravdová hra” – na rozdíl od kreativního režimu, ve kterém si hráč může dělat, co chce. V survival hráče neustále dohání potřeba vytěžit dostatek surovin pro přežití v nehostinném vesmíru. Space Engineers je hra jen pro jednoho, nebo obsahuje i multiplayer?
Ano obsahuje i multiplayer – včetně možnosti hostování dedikovaných serverů a používání modů v multiplayer prostředí. Kde všude jste brali inspiraci na Space Engineers?
Hra byla inspirována snahou simulovat vesmírné technologie blízké budoucnosti, NASA, LEGO Technik. Space Engineers běží na vašem vlastním enginu, proč jste se rozhodli pro něj, a nevsadili třeba na Unreal nebo CryEngine?
Při vytváření hry tak náročné na fyziku jako Space Engineers je pro nás jednodušší používat vlastní engine a tak experimentovat, optimalizovat hru a hlavně okamžité změny všeho, co bude hra v budoucnu vyžadovat. Jaká je pro vás cílová skupina hráčů. Pro koho je Space Engineers určen?
Pro hráče, kteří mají rádi sandbox a survival typy her, pro vesmírné nadšence, prakticky pro každého, kdo má rád LEGO, je kreativní a rád experimentuje. V současnosti je na PC možné stáhnout early access verzi hry Space Engineers. Co v současnosti nabízí, a jak často ji updatujete?
Hra je updatována každý týden - a každý týden nabízí víc a víc. Proč jste se rozhodli jít do Xbox One verze, a třeba nedat přednost PlayStation 4 verzi.
Microsoft byl jeden z prvních, kdo vyjádřil zájem o portování Space Engineers a nabídl nám svoji podporu od samotného začátku. Také co se týče technické stránky, je Space Engineers napsán v C# / DirectX, takže portování na Xbox One by mělo být daleko jednodušší. Space Engineers byl oznámen s časovou konzolovou exkluzivitou na Xbox One. Máte v plánu v budoucnu hru nabídnout i hráčům na jiné konzoli, třeba PlayStationu 4?
V současnosti se zaměřujeme pouze na vývoj hry pro PC/Windows a nově oznámenou Xbox verzi. Po jejich dokončení ale můžeme zvážit další možnosti Protože jste české studio, čtenáře určitě bude zajímat, jestli hra bude obsahovat českou lokalizaci. Vlastně se o tomto hodně diskutovalo u nás.
PC verze je lokalizována za pomocí komunity. Máte už stanovený nějaký přibližný termín vydání na konzoli Xbox One?
Ne Kde se mohou čtenáři o hře dozvědět více?
Všechny novinky a updaty najdete na facebookové stránce ( link ), na twitteru ( link ) a naší oficiální stránce ( link ) A poslední otázka, jsou ve hře ufoni?
V současnosti neuvažujeme o přidání jakéhokoliv typu UFO nebo Mimozemšťanů. Snažíme se, abychom byli co nejblíže realitě, jak jen to je možné. Samozřejmě ale nevylučujeme jakékoliv nápady a věci, s nimiž naše komunita přijde, a mohly by být dobré pro hru. V budoucnu by se to tak mohlo změnit.
Tvoje reakce na článek
Galerie

















Komentáře (3)
Skoda, ze ne na PS4. Zkusil bych...
Protože jste české studio, čtenáře určitě bude zajímat, jestli hra bude obsahovat českou lokalizaci. Vlastně se o tomto hodně diskutovalo u nás.
PC verze je lokalizována za pomocí komunity.
...to je docela blba odpoved [s8]
Bez modů to nebude mít smysl, ale to se jim na konzoli asi vymyslet nepovede