Konzolista.cz

Silent Hill: Downpour

previewneděle 9. ledna 2011Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Silent Hill: Downpour
Hororová série Silent Hill od japonského vydavatele Konami je tu s námi už od roku 1999, kdy vyšel první díl pro Playstation. Od té doby patří mezi ty nejdůležitější značky tohoto japonského vydavatele, takže nepřekvapilo, když byl v minulém roce oznámen další díl. Tehdy jsme se dozvěděli, že na něm pracuje české studio Vatra Games, což byl určitě pro hodně hráčů velký šok. Kromě prvního teaseru jsme neměli o hře žádné kloudné informace. Ty přicházejí až nyní. Posaďte se tak, protože přichází první návštěva městečka Sillent Hill.
Než začneme popisovat samotnou hru, která se bude ve finále jmenovat Silent Hill: Downpour, tak je třeba říci, že nebude navazovat na předchozí díly. Pokud jste je tak nehráli, nebudete o nic ochuzeni. Příběh začíná celkem rutinní přepravou vězňů, mezi kterými je i Murphy Pendleton. Ten už přemýšlí, jak si upraví celu, ale v ten moment, co čert nechtěl. Autobus postihne havárie a Murphy Pendleton je najednou volný. Vezme nohy na ramena a uteče, přičemž se mu do cesty postaví městečko se záhadným názvem Silent Hill. Vypadá opuštěně, takže ho nenapadne nic lepšího, než že se tu ukryje. Blázen, určitě si říkáte. Po rozkoukání je ihned jasné, že vše není tak úplně v pořádku a našeho hlavního hrdinu bude postihovat nejeden hororový moment za druhým. Bude ho tak čekat neustálý boj o život, a to nejen s všelijakými monstry, ale i s policií, která mu je na stopě. Hlavní příběhová linie by měla hráčům zabrat něco kolem deseti hodin, což je docela slušná délka, když to srovnáme s ostatními hrami. Co ovšem dodá Silent Hillu: Downpour na rozšíření délky, budou vedlejší úkoly. O nich zatím moc nevíme, ale měly by herní dobu značně natáhnout. Ostatně, samotná volnost bude pro nový díl charakteristickým prvkem. Hráči se totiž budou moci rozhodovat, jak celou hru projít. Sami jsou vlastním pánem a rozhodně zde nebudou vedeni za ručičku, jako v ostatních hrách. To samé ostatně platí i u soubojů. Vidíte v dálce nepřítele. Můžete vzít zbraň a rozřezat ho na malé kousíčky. Druhou možností je se mu úplně vyhnout. Do ničeho vás hra nebude nutit a dokonce byly i omezeny naskriptované situace na minimum. Silent Hill: Downpour jde tak trošinku jinou cestou, než dnešní hry, ale to mu může jen a jen pomoc. Hra se pak nebude odehrávat v celém městečku Silent Hill, ale jen v jeho jihovýchodní části, která bude mít pro sebe charakteristické rysy. Dokonce v této části nenaleznete žádné radnice, nemocnice, školy a další budovy, které se hojně vyskytovaly v předchozích hrách. Přesto nebudou chybět hrůzyplné budovy a místa, která vás budou budit ještě dlouho ze spaní. Jestli bude celá jihovýchodní část otevřena už na začátku, a že nepůjde o nijak malý prostor, to je zatím otázkou. Protože oblast bude opravdu obrovská, průchod by trval dlouho. Vývojáři tak do hry dali možnost cestovat po městečku využíváním metra. Z prvních dojmů navíc můžeme usoudit, že se podíváme i mimo městečko. Třeba nebude chybět nedaleká benzínka a objevíme i cestu s potokem. Ostatně, voda bude mít dost důležitou úlohu v novém Sillet Hillu. Stejně velkou, jako měl sníh a led v Shattered Memories. Hodně důležitým prvkem nového Silent Hillu bude i přepracovaný bojový systém. V něm vývojáři kladou velký důraz na realitu, takže zapomeňte na inventář s deseti zbraněmi. Hlavní hrdina bude moci mít u sebe v jeden okamžik jen jednu. Jaké všechny zbraně postupně projdou rukama Murphy Pendletona, to zatím nevíme. V krátkém demu, které se odehrávalo mimo městečko, byla ukázána třeba sekyra. Ta se během šarvátky nejdříve pěkně tupila a v závěru se rozpadla Murphymu v rukou. Opotřebení zbraní tak bude další novinkou v sérii. Vývojáři totiž chtějí, aby se hráč necítil jako pan nepřemožitelný, když bude mít v rukou velkou zbraň nebo sekyru. Strach z rozbití by měl značně přidat na atmosféře. Během hry potkáte spoustu nadpřirozených monster (potvrzen je zatím jen The Creeper a The Screamer), což ostatně není zase tak velká novinka. Určitě se navíc vrátí i velká ikona Sillent Hillu, Pyramid Head. Ostatně chybět nebudou ani souboje s bossy, přičemž s nimi se vážou quick-time momenty, které dnes nemůžou chybět ve skoro žádné hře. Docela zajímavým prvkem je ukazatel zdraví. Ten je udělán pomocí kaluže krve na zádech hlavního hrdiny, která bude postupně růst tím, jak bude hlavní hrdina dostávat zásahy od nejrůznějších monster. Akčních pasáží bude v Silent Hill: Downpour opravdu hodně, ale vývojáři nezapomínají ani na nejrůznější hádanky. Těch by si měl hráč také užít v hojné míře a některé budou hodně rafinované. Kromě všelijakých monster dále potkáte i spoustu dalších postav, které vám budou moci pomoc nevo vám půjdou po krku. Zatím víme jen o policistce Anne Cunningham a pošťákovi jménem Howard. Silent Hill: Downpour zatím vypadá opravdu nadějně a pokud vývojáři z Vatra Games nic nepokazí, zřejmě se konečně dočkáme kvalitního dílu na Playstationu 3 a Xboxu 360. Naše preview je tímto u konce, ale pokud se dozvíme další informace, tak vám určitě dáme vědět. Silent Hill: Downpour by měl vyjít v průběhu roku pro Playstation 3 a Xbox 360.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (27)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
hanzz023cz
hanzz023cz #Aphex VS

Moje rec pro me byl taky nej druhy SH, mam je doma zatim vsechny ve sbirce. Nejvic me dalo zabrat sehnat prvni SH, ten se pomalu uz neda nikde koupit[s14] Nakonec sem ho se stestim koupil z druhe ruky v perfektnim stavu[s14]

vatiell
vatiell #kill! die!

stillalive: já měl za to, že čtverka je nejslabší díl původní série. Už jenom to, že to původně SH ani být neměla o něčem mluví. Příběh mi příjde jenom našroubovaný na mytologii SH (South Ashfield je slabá náhražka Silent Hillu si teda myslim).Taky soubojový systém byl na mě až moc akční. ale každý máme to svoje. Proti gustu žádný, že jo ;)

Zase tam byly dobré nápady pro podporu příběhu.

Ale nejlepší SH to nebyl. Sice to zní jako klišé, ale nej SH je podle mě stále dvojka.

Rick Deckard

"hlavně výborně vystavěný vývoj hlavního hrdiny"

"What the hell?" (henry townshend)

stillalive

vatiell: poprvé už v SH4 se opotřebovávaly zbraně, vim to, páč jsem tenhle díl dohrál nesčetněkrát, no podobně jako ostatní :) ale víc než nový SH bych si přál kolekci SH2, SH3 a SH4 převedené do HD na jednom BD :) SH4 byl navíc bezkonkurenční, originální, výborný příběh, výborná atmosféra, skvělé postavy, hlavně výborně vystavěný vývoj hlavního hrdiny

vatiell
vatiell #kill! die!

Hele hele...tohle má být první SH, kde se opotřebují zbraně? A co Origins? Nebo se pletu?

Je to možné. Já se často pletu...

stillalive

xDante: To co mam v SH nahráno, nemam možná ještě ani načůráno, když to mam říct obrazně a jednoduše. Někdy mně zaráží co se dovídám o starších hrách v Preview. Nyní jsem se dozvěděl, že toto SH bude první, kde se opotřebují zbraně. A co potom recenze. Ty kolikrát vytýkají hře věci, které se ve hře vůbec nevyskytují a ještě to na férovku napíšou jako hlavní důvod nižšího hodnocení. Člověk už pak ani nemá slov a nevěřícně kroutí hlavou. Preview na SH je napsané s takovým spíš nezájmem, jen proto aby to tu bylo, naopak nové Preview na nový Elder Scrolls V je napsané s obrovským entuziasmem.

vatiell
vatiell #kill! die!

Já něják nevím...

Od té doby co Team Silent dala od Tichého Vršku ruce pryč, stojí to dle mě za velké houby.

Zatím žádný dobrý (teda až na SM, což byla dobrá hra, ale špatný Silent Hill) titul.

Bojím se, že nový Silent pohoří jako dobře zapálená Vatra.

Přece jenom to dělaj brňáci [s3]

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube

Jasna koupe....vracime se do Silent Hillu !!

stillalive

Opotřebení zbraní se oběvilo poprvé u téhle série už v Silent Hill 4: The Room...Jinak vypadá to opravdu nadějně. Sotysnake: Já myslim že v příběhu se nejspíš potkáš o osobou, která bude to metro nejspíš obsluhovat. Napadlo mně, že by si to hráč s hlavní postavou obsluhoval i sám, ale tím by se vývojáři ošidili o možné hororové momenty, případně akční pasáže z vagonů metra, třeba pi samotné jízdě. No přišlo by mi nejlogičtější první možnost. Příběh taky není k zahození. V této sérii zatím dobře navržený důvod, proč se hlavní hrdina do městečka dostal. Převoz vězňů, havárie, spočátku hledání útočiště/úkritu ve městečku Silent Hill, pak pro hlavního hrdinu zjištění, že to úplně v pohodě neni, následné adaptování, určitě se dozvíme zajímavou minulost hlavní postavy, k tomu potká jiné, které příběh jistě oživí, no uvidíme, zní mi to hodně slibně. Přál bych si aby original score dělal opět Akira Yamaoka, bez něj si nějak neumim hru Silent Hill vůbec představit

lubbax

držím vatře pěsti ať nepohoří !!!! i když vatra by měla hořet.

Faro

Konami asi vie preco si vybralo ceske studio,urcite to nebolo nahodou[s4]

InvalidDante
InvalidDante #PPPPPPP

Zní to dobře, možná až moc, ale moc se mi nezdá geografické zasazení mapy (že by na východní části jezera Toluca byla ještě nějaká část města?) a metro. Kde se proboha v horském městečku jako je Silent Hill vezme metro, navíc v celé sérii o něm není ani zmínka? V češtinu moc nevěřím, ale držím jim palce aby ukázali že české studio stále ještě dokáže udělat dobrou hru.

sotysnake
sotysnake #snaaaaake

Jeesy: V to doufám, doma už má všechny soundracky ze všech dílů, chtělo by to tam zase nějaký tracky od Akira Yamaoka [s16]

Marwa
Marwa #Marwa

Mám dost strach, jak tohle dopadne - SH série by si zasloužila zase nějaký pořádný díl. Mě osobně se moc nelíbil už ani The Room a díly jako Homecoming a Shattered Memories byly krokem naprosto mimo.. Je zvláštní, že Konami dá jednoho ze svých čených koní do rukou nezkušenému studiu...

Lisien

Game Informer Scans link link link link link link [s1]

JeesyCZ

Sotysnake: Snad aspoň opět OST bude dobrej ;) A metro třeba bude řídit on sám :D

Nevim, ale mě Homecoming přišel v pohodě a hlavně ten děj mě docela dostal...je pravda, že už to nikdy asi nebude jako 1 a 2, ale která z nových her se opravdu dá srovnávat se starýma peckama? Jestli to spíš není už dnešní "rozmazleností" hráčů..některé hry jsou opravdu odfláklé, to je zase pravda. Doufám, že se aspoň budou snažit z toho vytřískat min hodně hustou atmosféru a děj...víc v hororech nepotřebuju.

pedrox

"Vidíte v dálce nepřítele. Můžete vzít zbraň a rozřezat ho na malé kousíčky. Druhou možností je se mu úplně vyhnout. Do ničeho vás hra nebude nutit a dokonce byly i omezeny naskriptované situace na minimum." - a atmosféru chcú ako docieliť? Veď na tom stojí celá séria a idú zo SH robiť sandbox?! A metro... To už si snáď robia prdel. Táto séria mala pekne zostať v Japonsku a ne takto si ju prehadzovať ako horúci zemiak. Už na Homecoming bolo cítiť, že to neni ono a Downpour nedopadne o nič lepšie. Podla mňa.

bjelda

Hra česky lokalizovaná nebude a na pc nevyjde,ale snad budou trofeje

link

alkajda11

doufám že se jim to povede a snad tam bude to opotřebení zbraní vyladěnější než v Origins na pspu

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.

Snad to dobře dopadne a hra bude pecka.Jo a když už na hře pracujou češi mohli by si s tou českou lokalizaci do hry pohrát at´si celý příběh užijem všichni no né.[s14][s14][s14]

J.T.honza
J.T.honza #GuitarHero

Shattered Memories to určitě nepřekoná....ale třeba to nebude tak zlé..

hanzz023cz
hanzz023cz #Aphex VS

Jako velky fanousek SH, cekam a verim ze Vatra Games nezklamou. Porad tajne doufam v ceskou lokalizaci, a ze to tenhle rok vyjde. Drzim jim palce at se to povede, nemuzu se dockat dalsi navstevy Sh[s14]

sotysnake
sotysnake #snaaaaake

jo tak to jo :) Já jen abych nemusel sbírat drobáky a platit obludám za svezení :D Jinak teda doufám že to bude kvalitní titul, na Silent Hill mám skvělý vzpomínky, no skvělý, vlastně děsivý ale v dobrým smyslu. Snad se dočkáme dema.

Kachlo
Kachlo #BOSS

sotysnake: To už nevím, kdo ho bude řídit :D každopádně tam bude :) Možná to bude jen na přeskakování částí jako v assassinovi

sotysnake
sotysnake #snaaaaake

"Vývojáři tak do hry dali možnost cestovat po městečku využíváním metra." A to metro bude řídit kdo? Mašinfíra bude pyramid head a kontrola u turniketu bude setřička.

sailog

Nemůžu se dočkat!!!! Tuhle sérii prostě miluju! [s7]

Kr4tos
Kr4tos #MGS4 10/10

Tesim se moc, Silent Hill mel vzdycky svoje kouzlo...Kdyz si vzpomenu jak jsem hral Silent Hill 1, beha mi mraz po zadech...Hlavne at to neposerou!! Je skoda, ze hororovych titulu je strasne malo, protoze ja horory primo zboznuju..Ted cekam na Dead Space 2, uz abych ho mel doma :)...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články