Konzolista.cz

Operation Flashpoint: Red River

previewneděle 8. srpna 2010Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Operation Flashpoint: Red River
Hru Operation Flashpoint určitě nemusíme českým hráčům představovat. Tato akční bomba z roku 2001 poprvé ukázala, čeho jsou čeští vývojáři schopní. Vývojáři z Bohemia Interactive nezabodovali v té době jen u hráčů, ale i u armády, pro kterou později vytvořili speciální verzi hry. Bylo tak překvapením, když vydavatel hry Codemasters oznámil, že druhý díl už Bohemia Interactive nepřipraví, přičemž svěřil práce do rukou svému internímu studiu. Pokračování nakonec vyšlo v minulém roce pod názvem Operation Flashpoint: Dragon Rising. Názor na něj si může udělat každý sám. Každopádně hra se prodávala hodně slušně a 1.5 milionu kusů je toho jasným důkazem. Nic tak nebrání, aby nám vývojáři přinesli v příštím roce třetí díl, který se jmenuje Operation Flashpoint: Red River. Pojďme se na něj podívat.
Když vyšel předchozí díl Operation Flashpoint: Dragon Rising, jedni ho vyzvedávali až do nebes, zatímco druzí ho vypnuli už po první misi. Na vině totiž byla až moc velká obtížnost, kterou většina hráčů nepřekousla (podle vývojářů jich bylo 90%). Výsledkem tohoto je, že Codemasters udělá Operation Flashpoint: Red River daleko přístupnější většímu okruhu hráčů, přičemž si bere inspiraci u konkurence, převážně v sériích Call of Duty a Battlefield. Plnění zadaných úkolů tak bude nyní daleko svižnější, přímočařejší a hlavně lehčí, takže by se nemělo stát, že budete opakovat jednu pasáž stále dokola, jako tomu bylo právě u předchůdce. Vývojáři při těchto slovech ale varují, že pořád se nebude jednat o arkádu, jakou je právě zmíněná konkurence. Operation Flashpoint: Red River je pořád spíše simulací, jen trošinku osekaná o obtížnost, aby si ji užil naprosto každý. Pro veterány série je tu jistě i potěšující informace, že HardCore režim zůstává, takže pokud by normální obtížnost dohráli s prstem v nose, tento režim bude připraven jim dát pořádnou lekci. Pojďme se nyní podívat nejprve na hru pro jednoho. Hlavní kampaň se nyní bude odehrávat ve fiktivní zemi Tajikstan, která leží mezi Čínou, Afghánistánem, Uzbekistánem a Kyrgyzstánem. Dalo by se tak říci, že není lepší místo pro nějaký ten válečný konflikt. V něm opět bude figurovat USA, které snad nemůže nikde chybět, zatímco soupeřem mu bude klasicky PLA. K nim ovšem nově přibude i třetí strana, kterou budou povstalci, takže si hráč nebude moci být nikdy jistý tím, jestli je ta postava v dáli jeho spojencem nebo ne. Proč se tyto velmoci nyní pustily do křížku, bohužel nevíme. Vývojáři vše drží pod pokličkou a zřejmě odhalí, až se bude blížit datum vydání. To ovšem nyní nevadí. Samotná země Tajikstan nabídne hráči zhruba 200 kilometrů čtverečních, kde se bude moci pohybovat. I při takové rozloze má být prostředí vymodelováno do nejmenšího detailu a má být i daleko uvěřitelnější, než jak tomu bylo u Dragon Rising. To ostatně zase takový problém nebude. Celou kampaň poté bude moci hráč projít klasicky s čtyřčlennou jednotkou, přičemž si nyní bude moci vybrat, za jakou třídu si zahraje. Na výběr je klasický voják, neboli pěšák, který je spíše takovým univerzálem. Jako druhý tu poté bude granátometčík, jehož název určitě vypovídá o všem. Dále tu bude skaut, který se bude hodit hlavně v misích, kde máte být potichu. Jako čtvrtý je tu střelec s velkým kulometem. Lišit se budou tyto čtyři třídy převážně zbraněmi, které budou mít u sebe. Ty se navíc budou moci dále vylepšovat podle toho, jak si ve hře povedete. Stejně tak si budou moci hráči vylepšovat i další atributy, které z nich udělají daleko lepšího válečníka. Nyní se pojďme podívat na nějaké ty novinky. Za jednu z nich se dá považovat třeba přepracovaná AI, která nyní bude působit daleko přirozeněji a nemělo by se tak stávat, že by se chovala nelogicky. V předchozím díle byla AI opravdu velkým problémem, ne tak u vašich nepřátel, ale vašich spojenců, kteří občas zařvali v momentě, kdy jste to zrovna nepotřebovali. K daleko lepší kooperaci pak má pomoci i kompletně přepracovaný systém velení, který nyní bude daleko rychlejší a intuitivnější. Už by tak s ním neměl hráč hlavně na konzolích zápasit. Sami vývojáři přiznávají, že ten v Dragon Rising byl jednou velkou katastrofou, ze které se dostatečně poučili. Rovněž se zlepší i ovládání, které už tak nebude dělat problémy, jako tomu bylo. Nyní se pojďme podívat na nedílnou součást hry, kterou bude multiplayer. Tedy multiplayer. Ten ve hře v klasické podobě, jako je třeba v Call of Duty nebo připravovaném Medal of Honor, nenajdete. Vývojáři sami přiznávají, že pokud si chcete zastřílet na mapě proti ostatním hráčům, máte zkusit konkurenci. Takhle ale válka nevypadá. Vývojáři tak radši vložili všechno úsilí do kooperativního herního režimu, který by měl být pro čtyři hráče. Právě tento režim, pro který se vývojáři nechali inspirovat třeba konkurenční hrou Left 4 Dead (má se jednat o stejně kvalitní zábavu), bude stěžejní částí hry. My musíme dodat, že není nic lepšího, než se plížit s kamarády a vymýšlet, jakou taktiku na nepřátele použije. Více toho bohužel v tuto chvíli o online podpoře nevíme. Snad toho více prozradí Codemasters v následujících týdnech. Protože bude postup samotnou hrou daleko přímočařejší a lineárnější, vývojáři mohli značně upravit i grafický engine, který by měl nyní konkurovat těm nejhezčím akčním hrám. Vzhledem k tomu, že předchozí díl po této stránce zrovna neexceloval, jde rozhodně o velký posun vpřed. Hráči tak budou svědky neustálých výbuchů a dalších efektů, které dokonale navodí opravdu nezapomenutelnou válečnou atmosféru. Rovněž samotné textury budou nyní daleko kvalitnější. Hra Operation Flashpoint: Red River slibuje opravdu atmosférický akční zážitek, který byl donedávna doménou spíše konkurence v podobě Call of Duty, Battlefieldu nebo Medal of Honoru. Přesto vývojáři slibují, že pořád by se mělo jednat o hodně obtížnou hru, která do simulace nebude mít daleko. Jak se tato složka podaří vývojářům vyrovnat, to je zatím otázkou. Každopádně musíme uznat, že Operation Flashpoint: Red River vypadá opravdu působivě.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (11)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Sheva
Sheva #PS5

A s obtížností to bude čím dál horší, viz. Gears of War 3, sám Cliffi B řekl že bude jednoduší jak GoW2 protože dvojku kvůli obtížnosti nedohrálo 90%, což ti hráči musí být retardi, i muj dvouletej brácha by to přejel [s3]

Kachlo
Kachlo #BOSS

Me se hra libila. Dal jsem 8/10 :) link

Devilbringer

Jo mainstreamovy proud nici hafo zanru...Jinak nechapu moc co se ti na armade libi, presto preju hodne stesti a malo srapnelu v krcni tepne.)

honza.szitas

Her jako COD, nebo BBC je hromada a hry jako flashpoint sou ohrožený druhy který vymíraj :( jinak v budoucnu bych se možná chtěl v armádě pohybovat ale jit do pole a vystavit se tomu nebezpečí, že mi nějakej magor ustřelí hlavu, to ne od toho sou tu ty simulace [s14] . Dát do sázky vlastní život je jenom jedna z mála obětí co musí vojáci podstoupit a to nevim jestli bych zvládnul.

Devilbringer

Chapu te, bohuzel ,ocividne podobnych hracu byla asi vetsina...Na druhou stranu, jeste muzes narukovat.)

honza.szitas

Devil: mam na mysli lidi, kterým nedocvakne, že DR je tak trochu simulace a běhaj tam jak v CODu s čim nemaj šanci uspět, protože je to uplně jiná hra a pak brečí, že je to strašně těžký,viz. některý recenzenti ketrý udělovali slabý hodnocení jenom kuli obtížnosti, protože sou zvyklý prolítnout to jak vítr komínem a to v OFP nejde. Přitom se stačí jen zamyslet a kuli těmhle lidem z toho nebude flashpoint jako takovej jenom těžká akční střílečka která zneuctí jméno série. Doufám že k tomu nedojde.

Devilbringer

Honza:Nechapu proc by clovek ktery se chce bavit mel byt lempl. Nerikam ze by mel byt OFP jednoduchy, nikdy jsem nehral a vim ze to je jenom pro urcity lidi ale lemplovat kazdyho kdo radsi postupuje nez aby pul hodiny taktizoval...

Kachlo
Kachlo #BOSS

Však v pohodě :)

honza.szitas

Já taky netvrdim, že sis něco vymyslel :) jenom mi to jakožto velkýmu fanouškovi OFP připadá v některejch částej jako zvěrstvo. Ale každopádně díky za info. Odsuzoval sem hlavně záměry codemasters ne jak je článek napsanej (nic podobnýho bych nedal)

Kachlo
Kachlo #BOSS

honza.szitas: Bohužel jsem čerpal ze zahraničních zdrojů a z tiskové zprávy. Nic jsem si nevymyslel :)

honza.szitas

Tak tohle mi totálně zkazilo den. Přesně tohodle sem se bál, že podlehnou dětem, který se rozbrečí při první smrti.

"Plnění zadaných úkolů tak bude nyní daleko svižnější, přímočařejší a hlavně lehčí"

Jestli to dobře chápu tak nebudu mít čas na to si hru porádně užít jak DR. Ten obrovskej prostor bude nevyužitej, velení vás bude hnát jak nadmutou kozu. Bojovat se bude na kratší vzdálenosti. Tohle sou první věcy co mě při přečtení této věty napadnou. Těšil sem se na rozvětvený mise který si budu moct plnit podle svýho, kde budu mít možnost volby. Ale to už se mi asi nevyplní. Je to obrovská škoda, už dragon rising neni těžkej a oni to chtěj udělat ještě lehčí. Když se hra udělá dostupná lemplům co nejsou schopný přizpůsobit se hře tak zákonitě to už nebude HC záležitost (třeba KZ2 na elite, je to težký jak svině, ale jen díky tomu že nepřátelé sou predátoři a sotva vykouknete z krytu už ste červený). Pak sem tam taky čet něco ohledně toho že to bude všude vybuchovat atd... a že si budu připadat jak skutečnej voják. KRAVIA kouknětě se na helmcam mariňáků, abyste si udělali přehled o skutečným boji. Už dávno nejsme v 2. svět. válce. Jako voják si připadám v dragon rising kdy mam strah o život a při střelbě se kreju co tode. Takhle to bude vypadat že budou všude nasekaný záchytný body, a už nikomu nebude vadit naběhnout před kulomety protože před pár minutama byl přese záchytnej bod tak nemam co ztratit. Ještě bych chtěl upozornit, že když vám v dragon rising zabijou vojáky tak to neni špatnou inteligencí těch vojáků, ale špatnou inteligenci hráče, kterej sere na příkazy od toho tam taky sou!!!!!!!! Rozdávání rozkazů je přehledný a ovládá se dobře. Odkazy na dragon rising v tomhle článku fakt nepobírám.

*EDIT: radši bych tu viděl preview od VRBa kterej flashpointu rozumí, tenhle článek je na několika místech fakt mimo.