Killzone 2

preview  32
Martin Šmíd, 30. 9. 2008 21:45
Jsou to dva roky, co jednotky ISA vyhnaly nepřátelské jednotky Helghastu z planety Vekta. Tehdy se zdálo, že je konec. Nyní vojáci Helghastu připravují drtivý úder, který může zničit celé lidstvo a planetu. Proto je vyslána jednotka vyvolených, aby této události zabránili. Jsou vysláni do samotného pekla na planetě Helghan. Čtěte naše dojmy z demoverze hry.

Kdo by neznal perfektní filmeček na Killzone, který Sony uvedla na E3 v roce 2005. Od té doby uplynulo pár let a Sony udeřila podruhé. Guerilla Games nám přes počáteční skepsi ukázala, že patří k naprosté špičce a dokáže skvěle zvládnout tlak médií. Hra Killzone 2 se stala skutečností. Jsou to přesně dva roky, kdy vojáci Helghastu zaútočili na Vektu. Tehdy to dopadlo ještě dobře, ale další útok by už lidstvo nemuselo odvrátit. Proto jsou vojáci posíláni přímo na nepřátelské území, a sice na planetu Helghan. Vojáci ISA mají za úkol zastavit hrozbu a zlikvidovat císaře Helghastu Visariho. V Killzone 2 se hráč ujímá role velitele jednotky Legion Seva. Ti kteří si oblíbili v prvním a PSP dílu Jana Templara, budou možná lehce zklamání. Nový hrdina bude ale jistě také sympaťák, který má ještě těžší poslání. Po vtrhnutí do města Pyrrhus se hlavní hrdina dozvídá, že vojáci Helghastu jsou ještě nebezpečnější, než se původně myslelo. Nejen že se skvěle dokáží adaptovat na různé podmínky, ale také plně ovládají energii, kterou používají proti jednotkám ISA. Pro hráče se tak nepřítelem stává celá planeta Helghan.

Nový trailer začíná už klasicky příletem na planetu Helghan, kde jsou jednotky ISA hned napadeny pozemními střelami. Po příletu vidíme neskutečnou bitevní vřavu, která nemá ve hrách obdoby. Všude létají kusy zdiva a znetvořená mrtvá těla v důsledku velkých explozí. První pohled tedy nahání hrůzu. Nepřátelská planeta přináší řadu nepředvídatelných situací, které musí hráč řešit až během boje. Někdy budete muset změnit celou taktiku, pokud chcete přežít. Prostředí ale nebude jediným faktorem, kvůli kterému ji budete měnit. Své bude hrát i počasí a vaše vybavenost. Celá hra chce poté navodit atmosféru beznaděje. S tím souvisí i hodně násilná podoba hry. Člověku se až nechce věřit, jaké množství krve všude v Killzone najdeme.

Zasažení nepřátelé se drží za raněná místa, svíjejí se v křečích a rovněž ze zasaženého místa vytéká realisticky krev. Někdy je to až přehnané, ovšem co byste chtěli, když namíříte na nepřítele brokovnicí a střelíte ho do hlavy. Ta se mu pochopitelně nehezky rozletí na všechny strany. Hra přesto má své meze a Guerilla Games se bude snažit, aby dostala hodnocení 17+. Jak to vypadá, když se to přežene, mohou vidět vývojáři např. v Manhuntu 2.

Jako v každé akční hře ani v Killzone 2 nechybí nejrůznější zbraně. Mezi klasiku, kterou budete používat hodně často patří M82-G a StA-52 LA. Nebude chybět ani další arzenál, a tak zde najdeme jak zbraně skutečné, tak i ty trošku upravené. Na účinnost zbraní bude mít dopad i okolní situace. Třeba v dešti nebo při silném větru se chová taková M82-G jinak než při běžných podmínkách. Podmínkám přizpůsobují taktiku a používání různých druhů zbraní i vaši nepřátelé. Ti by měli mít navíc velmi vyspělou umělou inteligenci, a tak nepůjde jen o nějaké tupé ovce, kteřé by si běžely pro kulku. Každý voják Helghastu by tak pro vás měl být rovnocenným soupeřem. Zbraně můžete mít u sebe vždy maximálně dvě a k tomu několik granátů. Ti co hráli Killzone 1, si na to jistě zvykli. Killzone 2 bude mít i spoustu ovladatelných vozidel, jak potvrdili sami vývojáři. Zatím se neví, co přesně budeme moci řídit, ale taková čtyřkolka s kulometem, která byla v renderu z roku 2005, se hodně nabízí. Co na hře překvapí, je chybějící HUD. V Killzone 2 je použit dnes populární způsob zobrazení zranění, jako třeba v Call of Duty. Je zajímavé, že když Call of Duty 2 vyšlo, každý na tento způsob nadával a teď je přítomný v každé lepší hře. Pokud jste tedy zasaženi, hra změní barvu obrazovky a musíte se na chvilku odklidit někam, kde vás nebudou moci nepřátelé dodělat. Prostředí, které budete procházet, bude velmi nebezpečné a nepřátelé použíjí vše co mají, aby vás zastavili. V několika úrovních budou rozmístěna kulometná hnízda, která můžete použít ve svůj prospěch, pokud se vám podaří zlikvidovat jejich obsluhu.

Killzone 2 běží na technologii EDGE vyvinuté samotnými Guerilla Games. EDGE by se měl dokonce stát hnacím motorem pro většinu Playstation 3 her od Sony, jelikož je systém velice povedený. Grafika v Killzone 2 už nyní vypadá úchvatně a to se jedná jen o pre alfu hry. Už teď vypadá Killzone 2 lépe než kterákoliv hra postavená na Unreal 3 technologii, a to ještě předpokládáme před jejím vydáním výrazné zlepšení. Samozřejmě se grafika nemůže rovnat renderu z roku 2005, ale hodně se mu přibližuje. Dokonce jsou některé efekty i lepší. Na co mohou být autoři pyšní, jsou animace. Pokud navíc můžete kopírovat ostatní produkty od SONY, třeba Uncharted: Drake's Fortune, ani to jinak dopadnout nemůže.

Pokračování Killzone je opět tou temnou a pochmurnou hrou, která staví především na atmosféře. I díky použití celé řady audiovizuálních efektů, vypadá hra pořádně depresivně. Killzone tak možná konečně pořádně prožene CELL, aby se alespoň trochu zapotil. V dnešní akční hře nesmí chybět hra pro více hráčů a ta bude pochopitelně přítomna i v Killzone 2. „Máme hodně dobré zkušenosti s naší komunitou hráčů - 32 lidí online, rozdělení v týmech, několik tříd, do kterých se můžete přiřadit. Hlavně ale chceme velkou provázanost s našimi Killzone.com stránkami”, říká Kyle Shubel z Guerilla Games. Navíc ve hře nebudou chybět ani trofeje, takže se můžeme těšit i na plnění nejrůznějších úkolů, abychom je získali.

Guerilla Games má s Killzone 2 našlápnuto k jedinečnému hernímu blockbusteru. Hra vypadá fantasticky už v této fázi a až se k nám dostane příští rok v březnu v plné parádě, čeká nás neobyčejný zážitek. Killzone 2 bude velký hit, to můžeme říci už nyní po zahrání několika úrovní.

Killzone 2

ps3
Sony Computer Entertainment, Guerrilla Games
Datum vydání hry:
27. 2. 2009
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře