Kid Icarus: Uprising

preview  5
Martin Šmíd, 26. 1. 2012 0:30
Nintendo 3DS bojovalo v minulém roce s nepřízní hráčů, až si k nim nakonec cestu našlo přes skvělou nabídku her, mezi nimiž byl třeba Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, Star Fox nebo The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Rok 2012 začíná rovněž skvěle, ostatně už tento pátek vychází oficiálně Resident Evil Revelations a v únoru se ukáže Mario se Sonicem v Londýně. Na březen je poté připraven vyrazit Big Boss v 3D verzi Metal Gear Solid 3 a také Pit ve svém novém dobrodružství Kid Icarus: Uprising. Pojďme se právě na poslední zmíněnou hru podívat, kterou jsme si navíc mohli zahrát na loňském GamesComu. Dojmy jsou sice staršího data, ale to rozhodně nevadí.

Není sporu o tom, že Kid Icarus patří mezi nejpopulárnější značky Nintenda, ačkoliv moc dílů doposud nevyšlo. Poprvé se anděl Pit objevil v roce 1986 v NES dílu, který si ihned zamilovali hráči za jeho skvělý příběh inspirovaný řeckou mytologií, ale i povedenou hratelnost. Na pokračování si hráči museli počkat pět let, protože až v roce 1991 vyšel díl Kid Icarus: Of Myths and Monsters pro Gameboy. Poté se ale Pit na dvacet let odmlčel, protože žádný nový díl nevyšel, jen si občas dal nějakou tu štaci v bojovkách Super Smash Bros. Nějakou dobu se spekulovalo, že nový díl vzniká pro Nintendo Wii ve studiu Factor 5, ale po jeho zavření byl pravděpodobně projekt zrušen, pokud tedy skutečně vznikal. Až v roce 2010 udělalo Nintendo radost všem fanouškům Pita oznámením nového dílu Kid Icarus: Uprising, za kterým stojí studio Project Sora a herní designér Masahiro Sakurai (Kirby's Adventure nebo Super Smash Bros. série).

Fanoušky prvního a druhého dílu bude zajímat, do jakých lapálií se mladý andílek Pit dostal nyní. Příběh určitě není originální a v podstatě tak trochu kopíruje první hru. Medusa, hlavní nepřítel Pita, je zpět, přičemž se snaží zničit lidstvo. Je jasné, že Pit z toho rozhodně nemá radost, takže jedinou jeho možností je vydat se Meduse na cestu a pořádně ji zatopit pod jejím snažením. Samozřejmě Pit během hraní potká i spoustu dalších postav, které zná z prvního dílu, ale přibudou i další. Příběh je na první pohled jednoduchý, ale na to jsme si u her od Nintenda zvykli. Na druhou stranu nebylo by to Nintendo, aby do nového Kid Icarus nepřipravilo nějakou tu novinku, kterou se dozvíme až po vydání.

Když jsem hrál před vydáním konzole Nintendo 3DS první verzi Kid Icarus: Uprising, tak jsem si stěžoval na docela problematické ovládání, ale pořád jsem doufal v určité přepracování. Gamescom verze se ovšem ovládala úplně stejně, ale je nutné říci, že čím déle nový Kid Icarus hrajete, tím více se vám tento jedinečný styl ovládání dostává pod kůži. Jde o to, že konzoli držíte pouze levou rukou, kterou navíc ovládáte směr postavičky skrze analogovou páčku. V druhé ruce máte dotykové pero, kterým skrze dotykovou obrazovku ovládáte zaměřovač na obrazovce, takže jím i zaměřujete nepřátele, abyste je mohli zneškodnit. Chce to určitý trénink, ale určitě se toto ovládání dá zvládnout a naučit. Pokud navíc bude nový Kid Icarus delším herním zážitkem, v což samozřejmě doufám, nemělo by být toto originální ovládání větším problémem. Aby vás po delším hraní nebolela od držení konzole ruka, Nintendo oznámilo dodávání s hrou speciální podstavec, jenž si budete moci nastavit tak, abyste si mohli užít hru na maximum, a to pochopitelně i ve 3D režimu, jenž je hodně důležitý.

Z toho, co jsem měl možnost hrát, to vypadá, že Kid Icarus: Uprising bude rozdělen do zhruba tří částí. V té první budete vždy létat ve vzduchu, sestřelovat nepřátele a vyhýbat se objektům, které vás mohou při průletu ohrozit. V tomto Uprising připomíná spíše arkádovou leteckou střílečku. Po dohrání této pasáže bude asi ta nejdelší, a to je procházení se po zemi, kde budete likvidovat spoustu jedinečných nepřátel. V tomto je Kid Icarus: Uprising klasickou mlátičkou. No a poslední část tvoří souboje s bossy. Protože Kid Icarus vždy čerpal z řecké mytologie, můžete se těšit třeba na souboj s tříhlavým psem Kerberem, kterého si Medusa vytáhla sebou z podsvětí.

Docela překvapením určitě je, že Kid Icarus: Uprising nabídne kromě singleplayerové části i multiplayer. I když samozřejmě půjde o vedlejší záležitost pro ty největší fanoušky, měla by přinést velmi dobrou zábavu. Ostatně, nyní byly odhaleny dva herní režimy, které v multiplayeru najdeme. První režim se jmenuje Light vs. Dark a jde o boje 3 vs. 3. To Free-for-All je naprosto normální režim všichni proti všem, v němž si zvolíte postavičku a zbraň. Poté už se dáte do boje proti dalším pěti kamarádům. Když se nesejde požadovaný počet hráčů, doplní zbylá místa umělá inteligence.

Na úplný závěr jsem si nechal další vychytávku nového dílu, a to je využívání speciálních AR karet. Pokud dáte dvě vedle sebe a zamíříte na ně kamerku, objeví se na displeji 3DSka dvě postavičky, které začnou proti sobě bojovat. Tento herní režim jsem si mohl na GamesComu chvilku vyzkoušet, ale jestli bude mít i nějaký hlubší potenciál, než jen zírat na postavičky, které automaticky bojují, jsem nezjistil.

S každým novým setkáním vypadá Kid Icarus: Uprising lákavěji, a už se moc těším na březen, až doputuje na Nintendo 3DS. Vývojáři totiž slibují nejen povedenou příběhovou část, ale i multiplayer a zajímavé využití AR karet. Doufám tak, že se na poslední chvíli nic nepokazí a Pit se po dvaceti letech vrátí v plné síle, aby ukázal, že i v dnešním herním světě má pořád co nabídnout.

Kid Icarus: Uprising

3ds
Nintendo, Project Sora
Datum vydání hry:
23. 3. 2012
Žánr:
Střílečka, Hack and slash/Beat 'em up
KARTA HRY
9/10

Komentáře